14 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

14 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

ge | ”— Yunanistanda Grevciler bir çok taleplerde bulundu Muharrirler birliği, gazetenin basılmasını protesto etti Yunanistanda işçiler iki saatlik genel bir grev yapmışlar, fakat hükümetin aldığı çok sıkı tedbir- lerle bir hadise çıkmadan grev bitmiştir. İşçiler ve patronlar hâlâ çekiş - mektedir. Uyuşamadıkları için, iş- giler hükümetten bazı isteklerde bulunmuşlardır. Bu istekler arasında, Kandiye- de ölen ve yaralanan işçi aileleri- ne tazminat vermek de bulunduğu gibi, Kandiye (ve Pire işçilerinin isteklerinin yapılması, o sindika ye mutasarrıf, poliş müdürü ve karışıklığa (Omeydan veren diğer memurların azli gibi talepler de vardır. Atina gazetelerinden © Patrise yapılan taarruz için Yunanistan Muharrirler Birliği toplanarak hü- kümeti protesto etmişlerdir. Türk-Yunan tecimi Atina, 14 — Yunanistanla Tür- kiye arasındaki yeni tecim anlaş- roası henüz yapılamamış, eskisinin bükümleri bir ay daha uzatılmış « tır. hürriğetlerinin korunması, Kandi- Bulgaristanda Dışsiyasasını tenkiteden beyannameler dağıtıldı Sofya, 13 — Sofya sokaklarma şu mealde gizli beyannameler da- ğıtılmnıştır: “Balkanlarda vaziyet gittik- çe tehlikeli bir hal alıyor. Nöyyi muahedesinin harple değişmesini istiyen bugünkü sergüzeştçi ve harpçi ruh, bugün kendisine müt- tefik aramaktadır. Bu suretle Bal- kanlarda emniyetsizlik havası es- mektedir, Bu hava üzerine Türk - ler ve Yunanlılar hudutlarmı tah- kime ve hudutlarımıza asker top - lamağa başladılar. Bu münasebet- le martta Bulgaristanın yaptığı kısmi seferberlik Balkanlarda bir harp tehlikesinin yakın olduğunu bize göstermektedir. Kızanlıktaki askeri fabrikalar her gün genişle- mekte ve gece gündüz çalışmak - tadır. Bulgaristan acele olarak dışarıdan uçak ve silâh almakta, aç olan muallimlerin ve diğer me- murların maaşalrından milyon - larca para eksilmektedir. Son za- manlarda çok sık yapılan ulusal şenliklerde söylenen sözler de harp lehinde kuvvetli propağan - da yapılmaktadır. “Bulgar okulları (o artık yavaş yavaş birer kışlaya çevrilmekte - dir. Bulgaristanda bugünkü askeri faşist idaresinin dış siyasası tama- miyle bu müstakbel harp için ça - lışmaktadır. “Etrafına çevrilen Balkan pak- tını bezabilmek, Trakya ile Akde- niz sahilini işgal etmek için yapa-" cağr müstakbel muharebelerde kendine bir müttefik bulabilmek için bugünkü idare Yugoslavya i- le yakınlaşmak istemekte ve şim - dilik Makedonya üzerindeki iddi- alarından yazgeçmektedir. Aynı zamanda Bulgariştanm bugünkü idaresi Polonya ve Almanya ile de çok sıkı rabıtalar tesis etmek- te ve şon zamanlarda Avrupada tesis edilen askeri sergüzeştçi devletler bloku arasında kendisi» ne yer aramaktadır. , Sofya zabıtası bu beyanname - leri dağıtanları yakalıyamamıştır. yy My yg yg Telefonun devlete , geçmesi kararlaştırıldı (Baş tarafı Inci sayfada) EŞ HM AĞUSTOS — 1955 HABER — Akşam Postası Berlin - Istanbul ıl gidip gelme he hava © yolunu t bir günde yapan kadın anlatıyor : Afrikada yere inince beni yamyamlar ilâhe sandı Tek başına bir tayyare ile dün | Benden ve uçağımdan korkuyor - sabah Almanyadan kalkıp şehri - | Jar, bir türlü yanaşamıyorlardı. mize gelen Alman kadın tayyare- ! Bir aralık vafişilerin &n iri yarı 6- ci Beinhorn düş tekrar Almanya» lanı yanmda iki kişi olduğu bal - ya dönmüştür. o Tayyareci kadın | de yaklaştı. Dört beş adım kalınca demiştir ki: hemen yere eğildi. Bunu gören di- “— Güzel İstanbula bundan ev- | gerleri de yerlere kapandılar v$ | vel üç kere daha gelmiştim. Bu sefer Tayfun adındaki kendi uça» ğımla bir günde Almanyadan İş - tanbula gidip (o gelmek rekorunu kırmak istedim, Bu denemede mu- vafak olursam Berlinle İstanbul arasında bir günde — gidip gelme hava postası servisi tesis edilecek- tir.,, Beinhorn bir aralık (Afrikada başından geçen bir macerayı da anlatmıştır: “.— Üç yıl önce Afrikada bir tur yapıyordum. Uçağım birden » bire bozuldu, yere indim. Makine- yi tamire çalışırken sende Vr önüp gürültü işittim. o Dönüş çevirdiğini törü işlettim. Bu sesi duyan vali - şiler bir saniyede çil yavrusu gibi dağıldılar. Ben de yoluma devam ettim. ... Berlin, 14 — Eliy Beinborn saat on sekizi altı geçe Berlinde kara- ya inmiştir. Tayyareci, bu suretle, güneş doğup batıncıya kadar Ber- İlinden İstanbula gidip gelmiştir. Ecnebi memleketlerden alınacak vapurlar için Gümrük resmi olmıyacak Ankara, 13 — Ekonomi Ba - kanlığı vapurculuğumuzun inki - sonra oturdular. Gökten indiğimi görünce beni ilâhe sanmışlar, ta - pınıyorlardı. İşimi bitirdim. Mo - memleketimize getirilen gemilerin gümrük resminden ayrı tutulma - sına dair kanun hükmü 1936 mali yılı başında biteceğinden yeni bir anun projesiyle bu müddet daha beş sene uzatılmak suretiyle 1940 senesine kadar devam edâcekir. Fransız kargaşalığının muhasebesi şafı için yeni bir (kanun projesi hazırlamaktadır. Türkler ve Türk | ,, Sosyeteleri Otarafından o ecnebi memleketlerden şatın alınarak etrafımı vahşilerin gördüm. Bunlar yamyamlardı. İY e KA KURUN — Asım Us, Tramvay 808- yetesinden geri alınacak para ile yeni hastaneler yapılması mevzuu üzerin- de konuşurlarken Madalyonun bir yüzünün hiç dikkate çarpmadığını söylüyor ve tanıdığı bir doktorun söz lerine atfen aşağı yukarı şöyle diyor: “İstanbulda hastane “vardır, Fakat bunlar parasızlık yüzünden hasta ala. puyorlar. Bazı haslane,, var, yalak |. yoktur.,, Bu sebeple b o noklayı bir kere tetkik etmek gerektir. CUMHURİYET — Yunus Nadi, bu- günkü başyazısında bir ihracat ban - kasına çok ihtiyaç olduğu fikrini mü- dafaa ederek Türkofisin başlıca eksi- ği bu olduğunu söylüyor. ZAMAN — Başyazıda, İngilterenin İtalyayı Habeş macerasından vazge - çirmek için türlü çarelere başvurur « ken Süveyşi kapaması ihtimali olduğu yolunda ripayeller çıktığını anlata » rak böyle bir hareköte imkân ölma » dığını söylüyor. Çünkü — İngilterenin Süveyş Kanalı hakkında - arsınlusal taahhütleri vardır. Kanalı ancak İn - gillerenin hayali menfaatleri mevzuu bahs olduğu takdirde kapatılabilir, bü yük harpte olduğu gibi. Şikâyetler, dilekler Fabrikada kadın döğülmemiş Birkaç gün evvel Tophanede Karabaş mahallesinde oturan Ay- Sokak çarpışmalarında ölenlarin cenaze merasimi Mahkümivetler Toulon, 14 (A. A.) — Geçen | zası yemişlerdir.. Eski Şarkurulu perşembe günkü karışıklıklardan | Komünist üyesi de (iki ay hapse sonra yakalanan yedi gösterici 11 | mahküm olmuştur. : aydan sekiz aya kadar hapis ce - Galli ai görüşmeler sonunda bütün şebekeleriyle beraber İstanbul Tele- fon Sosyetesinin satın alınması işi bitirilmiştir. Bakanlar Kuru- hana arzdilmek üzere İstanbul Telefon Sosyetesinin senevi 40000 İngiliz lirası taksitle 20 senede ödenmek üzere satın alınması kararlaşmıştır. Türk Hükümeti Telefon Sosyetesine olan bu bor- cunu dört sene sonra ödemeğe başlıyacaktır. İkinci derecede ka- lan ve teferrüata taallük eden diğer işler yakında toplanacak müşterek bir komisyon tarafından tetkik edilerek teşpit edile - cektir. 21 temmuz yani sosyetenin hükümet tarafından müraka- be altma alındığı tarihten itibaren sosyetenin abonelerden peşin olarak aldığı paralar hükümete geçecek ve bu tarihten evvel al- dığı paralar kendisine kalacaktır. “İstanbul telefon şebekesi hükümete gectikten sonra islah e- , dilecek ve İstanbulun ihityacıma göre genişletilecektir. Ücretle. rin ucuzlatılması için de çalışılacaktır, “Şark Demiryollarının satın alınmaşı işine gelince: Bu hattın Devlet Demiryolları manzumesinin içine girmesi çok gereken bir ülküdür. Fakat şimdilik bu hususta hazırlıklı değiliz. Bu da er geç istediğimiz sonuca varacaktır.,, yy yg yyl -İiki'takım ikişer sayı ile berabere şe adındaki kadının Kabataş A. merikan tütün şirketinde Muzaf- fer isminde biri tarafından dövül. düğünü, ve fabrikanın işi örtbas etmek için işi polise haber verme- den Ayşeyi hastaneye kaldırdığı- nı, kocasından aldığımız bir mek- tuba atfen yazmıştık. Dün de Muzafferden bir mek tup oldık. Muzaffer, Ayşeyi döv- mediğini, ve kadının sıcaktan ba” yılmış ve hastaneye kaldırılmış ol duğunu iddia etmekte, ve işinden çıkarılan Ayşenin iftira maksadiy. le bunları söylediğini yazmakta» dır. Bir işçi Bu sabah Kâğıthanede bir ame- lenin ölümüyle neticelenen bir toprak çökme kazası olmuştur. Kâğıthane civarında Burgaz $0- sesi üzerinde Horozsarma mevki - inde ameleler tuğla yapılmak ü « zere toprak kazmaktadırlar. Bu sabah yedi buçukta ameleler kı » sım, kısım toprak kazarlarken Ar- dıhanlı Alinin kazdığı topraklar birdenbire yıkılmış, Ali toprakla- rın altında kalmıştır. Etraftan yes tişilmiş, toprak kazılmış, fakat a- Macarlar Ankarada berabere kaldı Ankara, 13 — Macar Uypeşt ü- çüncü mâçını Çankaya ile takviye edilmiş Ankara Gücü ile oynadı. kaldılar. Not: Bugünkü nüshamızdeki sayıfalarını okuyun. v diri diri toprağa gömüldü mele Ali ölü olarak çıkarılmıştır. * Tahkikata Sarıyer jandarma kumandanlığı el koymuştur. HABER: Toprak altında ve çöken bina altında bir yıl içinde kaç kişinin diri diri gömülüp . öldüğünü adet zikrederek yazamıyacağız. Zir, bunlar, sayılamıyacak kadar ge oldu. Okuyucularımız da sayısın! şaşırmışlardır. Halbuki, dünyanın başka yerlerinde bu gibi hadiseler beş on sene içinde bir kere olmak” tadır. O zaman yakaya “kaza , de” mek oimkündür, Bizdeki Ez. doğrudan doğruya dikkatşizlik vE le adımı vermek .—