14 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

14 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Denizcilik heyetiile kulüpler arasında Çıkmış olan ihtilâf İki gün evvel Kumkapı ile Ye- nikapı arasındaki sahada yapılan kürek yarışlarını seyredenler, beş kulübümüzün girdiği bu yarışlar- da, makul ve samimi bir rekabe - tin verdiği heyecan ve iyi netice- leri görerek. muhalif okülüplerin de inatlarından o vağgeçip ayrılık yapmamalarma dair yazdıkları - mıza hak vereceklerini zannedi - yoruz. İhtilâfın başlıca sebeplerini tet kik ederken en mühmi olarak fu- taların yarış yerine çekilmesi me- selesini görüyoruz. Denizcilik heyetinin iddiasma göre, her kulübe ayrı bir vasıta te- darik etmeğe maddi imkân yok - tur. Evvelki gün bazı kulüp mu- rahhasları ile yapılan hususi bir görüşmeden sonra nihayet şü ne- ticeye varıldı; Her kulübe ayrı ayrı vesait te » darik etmenin maddi imkân dahi- linde olmadığına göre, bundan sonraki yarışlarda büyükçe bir ro- mörkör tâ Beyközdan başlıyarak “wünyyen vakitlerde her kulübe Yörtyarak futalarmı bağlıyacak VS Yarış ve-ina getirecek. Bu şe - — Bu hafta Fransada Merikalı, zenci atlet Euloce' Peacock uzun atlama müsabakasında çok nefis atlayışla 7 metre 84 sanlimi aşmış ve rakibi meşhur Fransız şampiyonu Robert Pou geçmiştir. Tam zamanında alınmış bir enstan tane olan yukariki resimde, siyah renk H atletin enerji ve efor dolu bir hamle ile bu güzel atlayışı nasıl yaptığım gö- Yüyorsunuz, “Nefis bir atlayış kil, hem yarışların tam saatında başlamasını temin edecek, aynı zamanda her kulübü ayrı bir va - sıta tutmak külfetinden kurtara - caktır. Artık bu çok makul hal su- retinden sonra geride kalan üç kulübün diğer maddeler üzerinde ısrar edeceklerine ihtimal vermi- yoruz... Saha meselesine gelince: Kum- kapı ile Yenikapı arasındaki saha daima durgun ve akıntısız olan bir yerdir. Bu itibarla kürek çe - kenler kat'iyyen zorluk çekme - mektedirler. Diyebiliriz ki orası kürek yarışları icin İstanbulun en iyi yeridir. Aynı zamanda eğlen - ceden mahrum olan o civar halkı için iyi bir vakit geçirmek vesilesi olmaktadır. Nitekim geçen gün sahili bastan başa dolduran ve ya- rışları sona kadar nıc--“la takip eden binlerce kişi vardı. Büyüklerimizin de çok ehem - miyet verdikleri bu güzel sporu böyle ehemmivetsiz sevler yüzün- denfelce uğratmıyarak gelecek ya rışlara iştirik etmelesini diğer kw- lüplerimizden dileriz. AKMAN Ha. Kâ. Amerikan atlet lerinin yaptıkları müsabakalarda, A - Fransada Colomles stadında Fran - sızlar, İtalyanlar ve Amerikalılar a - rasında büyük atletizm müsabakaları yapılmıştır. Pek heyecanlı cereyan e- den bu müsabakalarda yirmi beş bin seyirci bulunmuştur. Yarışların ekse- Çocuklar bile aa İngilterede çocuklara bile spor ve bunun başında binicilik dersleri gös- terilmekledir. Bu işe mahsus olan Gymkhama kulübünde binicilik ders - leri hergün büyük bir hızla devam e * der. Yukariki resim, bu kulübün genç ta- lebelerinden, birisini talim yaparken gösteriyor. Bakınız daha bir çocuk olan binici kız! At üstünde ne kadar maharetli duruyor. | Brown Sırıkla 4 metro 30 atladı Stokholmde yapılmakta olan arsıu- lusa' stletizm müsabakalarında Ame- Fransa, İtalya, Amerika arasında ya pılan alletizm maçından risini Amerikalılar kazanmış olmakla beraber Fransızlardan da bazı atlet- ler iyi dereceler almış ve hattâ bir iki Fransa rekoru kırılmıştır. Italyanlar- dan 1500 metre olimpiyat şampiyonu Beccali kendisinden beklenilen muvaf fakıyeti gösterememiştir. Yapılan müsabakaların elde edilen teknik dereceleri aşağıda yazıyoruz: 100 metre: Amerikalı oPeacock 10| saniye 3/5; Ikinci Fransız Dondebu -| ger 10 400 metre: Fugua (Amerikalı): 48- saniye 1/5 800 metre: Lanzi (İtalyan): 1 daki-| ka 53 saniye 2/5 | 1500 metre: Bright (Amerikalı) 3 da-| kika 56 saniye 3/5 ; ikinci (Fransız Mormand 3 dakika 57 saniye (Reccali ancak üçüncü gelebilmiştir) — 5000 metre: Rakhard (Fransız) 4 dakika 58 saniye, 110 metre (manalı): Cope (Ameri- kalı) 14 saniye 3/5 400 metre manialı): Moore (Ameri- kalı) 54 saniye 4/5 4X100 (bayrak): birinci Amerikan « .Mefalıların yeni yurdu Çarşıkapıda tramvay durak ye- rinde, yeni bina açan (Vefa) lılar güzel asri bir lokal açmışlar, bu- günlerde çok yüksek bir çalışma eseri olarak yurtlarını kendilerine 28 senelik tarihlerine uygun ola - cak bir şekle koymuşlar. Eski Y. A, C. A binası olan bu yeni yurtlarının altındaki spor sa- lonunu da açarak çalışmalarını daha güzel bir hale getirecekler - dir. Vefalıları kutlular, yüce başa - iki görünüş. Bir trafta, Amerikalı Syman'ın bir gülle atışı, diğer tarafta da Fran siz şampiyonu Robert Pol, Amerikalı iki siyah şampiyon, Peacock ve John « sonla konuşurlarken.. Pariste yapılan atletizm müsabakalarında az e e İran mean mami Fransa, Italya, Amerika Ingiltere karşılaştılar güsel takımı derece: 4l saniye (4/5; ikinci Fransa 42 saniye 3/5 4X400 (bayrak): Birinci Amerikai 3 dakika 19 saniye 1/5; ikinci gelen Fransız takımın derecesi: $ dakik? 21 saniye 1X5 Gülle atma: Lynama 15 metre 40 (Amerikalı) N Disk atma: Noel (Fransız) 45 metre 50 .v ” Uzun atlama: Peacock CAmerikalı) TT metre S4; ikinci (Fransız Robert Paul 7 metre 70 (yeni Fransa rekoru) Yüksek atlama: Johnson (Amerika- li) 1 metre 96 Sırıkla yüksek atlama: Roy (Ameri kalı) 3 metre 90 Amerikalılar birinei gelmiş olmak- la beraber elde edilen derecelere ba - kılacak olursa bunlardan bazılarının düşük olduğu görülür. Türkiye Yüzme birincilikleri 16 ve 18 ağustosta (oyapılacak olan Türkiye yüzme birincilikleri için muh telif mıntakalara mensup yüzücüler şehrimize gelmeğe başlamışlardır. Moda havuzunda yapılacak olan yüzme birinciliklerine bu sene sekiz mıntaka istirak edecektir. .. . pi . Güreşçilerimiz Mısıra çağrılıyorlar Mısır güreş ofedrasyonu Türkiye güreş federasyonuna müracaat ede - rek ulusal takımımızı kânunusanide birkaç müsabaka yapmak üzere Mı « sıra çağırmıştır. Federasyon bü tekli- rışlar dileriz. Yüzmeyi “ka; Row sırıkla 4 metre 30, Japon de i metre 20 atlamıştır. Necmi Ataman Son kongrede İstanbul bölgesi (mıntakası) ikinci başkanlığına İ seçilen eski İstanbul futbol heyeti başkanı Bay Necmi Atamanın, ye- ni vazifesinden istifa ettiğini üzü- ierek duyduk. Esasen kongrede bu sene yeni vazife almak istemediğini söyledi. ği halde, israrla intihap edilen Necmi Ataman, geçenlerde bölge başkarilığına istifasını vermiş, fa kat bu istifa. bölge heyeti tarafın. dan kabul edilmiyerek, Bay Nec- miye bundan vazgeçmesi için te- mennide bulunulmasına karar ve rilmiştir. Spor işlerinde çok kıymetli ve dürüst bir idare adamı olan Bay Necmi Atamanın, istifasından vazgeçmesini, spor işlerimize çok etmesini biz de diliyoruz. fi kabul edeceği sanılmaktadır. öğreniniz Gençliğin yüzme öğrenmesi için İn paganda başlamıştır. Büyük gazeteler gilterede çok işlek ve tesirli bir pro » den biri olan News Chronicle'in orga > nize etmekte olduğu bu propagandanın açılış töreninde, birçok resmi memur « faydalı olacak mesaisine devam| Zar da bulunmuşlardır. Resimde gördü ğünüz adam Hunıfrey şarbayı Alder - mandır ve törenin ilk plonjonunu yap mıştır.