31 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

31 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Dün başlıyan Türkiye atletizm şampiyanasında 3 Yeni Türkiye rekoru kırıldı Yeni rekorlarımız: 100 metrede (10,6), 400 manialıda (60,6) uzun atlamada (6,88) dir. Dün Türkiye atletizm birincilik - lerine Kadıköyünde Balkan olimpi - yadı için hazırlanan Fenerbâhçe sta - dında başlanmıştır. Gayet az, nihayet bir iki yüz kişinin önünde yapılan müsahakalar büyük bir intizam ve mu vaffakıyetle başarılmıştır. Ve üç ta - ne de Türkiye rekoru kırılmıştır. Du- huliye alınmadığı halde stadın bu de - rece tenha olmasının sebebi “evvelce reklâm yapılmamasıdır. Esasen ayni zamanda Taksim stadında da hava kupası için futbol maçları olduğun - dan spor meraklılarının büyük bir kıs- mı buraya gitmişlerdi. Müsabakalara tam sant 15 de yüz metre koşu ile başlandı. Birinci Türkiye rekoru Aylardanberi atletler, ve atletizm le meşgul olanlar arasında şu yolda dedikodular çıkmıştı: Semih artık koşamıyormuş! — Raif Semihi geçiyormuş! — Süratçilerimiz iyi değil! — Bu sene 100 metrede sonuncu olacağız! Fakat bir hafta'evvel (Semih 100 metreyi İİ,l - 5 de koşunca bu dedi - koduların manasız olduğu (anlaşılır gibi oldu. Ve nihayet ; dünkü parlak netice blltün bu manasız lâfların boş bir dedikodu olduğunu isbat etti. 100 metreye altı koşucu girdi Se - mih, Raif, Cemil, Hakkı, Fikret, Hil - mi, İlk çıkışta Fikret fodepar (o yaptı. iDilüne dık düzgün oldu. Yalnız bw | sefer de Hilmi biraz geride kalmiş */ tı. Tabanca ile beraber (o atletler bir ok gibi fırladılar. Aylardanberi bir a- rada koşmıyan Semihle Raif yanyana koşuyorlar. İzmirli Cemil, Ankaralı Hakkı da ümidin fevkinde güzel. Semih en önde, Raif de ancak bir bu- çuk metre geride oldukları halde fi- hale doğru koşuyorlar. Ve bu şekilde yarışı bitiriyorlar. Kronometrelerin (o gösterdikleri neticeler koşunun hakiktten fevkalâ - de olduğunu isbat etti. Bemih 10,6 Raif 10,5 Cemil Hakkı 114 Delmotte rekorunu kırdıkları sonra böyle el üzerinde taşındı Tayyarecilikte Saatta 450 kilometro Meşlrir Fransız tayyarecisi Del at te 100 kilometre dünya slirat rekoru- nu yeni yaptığı bir tecrübede kırmış - tır, Eski rekor 447 Kilometre 371 ile ge- re kendisine aitti. Son O tecrübesinde bü rekoru saatte vasati olarak 450 ki- lometre 352 ye çıkarmıştır. Bu sürat- Je giden bir tayyare Paristen İstanbu- la 5 east om dakikada, Londraya 45 dakikada, Berline 2 saatte, Romaya Kahireye 7 sant 10 dakikada varabilir. Semih (100) metrede yeni Bu suretle Semih mükemmel bir Türkiye rekoru kırmış, ve Raifin eski Türkiye rekorunu egale etmiş oluyor- du. Cemil de 11 saniye gibi güzel bir derece yapmış oluyordu. Semihin bu fevkalâde derecesi ü- zerinde hakikaten durmağa değer bir kıymettedir, Eğer Semih daha yirmi gün formunu bozmazsa Balkan oyun- larında sürat koşularında o seneler - denberi alamadığımız birineiliği ala- bileceğimiz gibi oORaif de muhakkak surette Türk ekibine kazandıracaktır. Ayrıca bayrak yarış- ları için de ümit birdenbire çoğalmış bulunuyor, Gerek Semihi, gerek Ra - At gerek Cet tebii ederiz. Ikinci Türkiye rekoru Ikinci Türkiye rekorunu bize Ziyn kazandırdı. Hasta olduğu halde mü- m < kemmel 400 manlalı koştu. derece 80,6 dir. Eski rekor 80,5 olup zene kendisine aitti. Bu suretle Bal - kan oyunlarında 400 maniada üçün - cülüğü almamız muhakkaktır. Ziyayı «—| da tebrik ederiz. Eğer Ziya iyileşir, ve ! Yaptığı üç dört puvan | Türkiye rekorunu kırarken, iyi çalışmakta devam ederse bu dere - ceyi de kıracağı muhakkaktır. Bu ya- rışta İkinci Haydar, üçüncü Emin ol - dular. ÜGçüncü Türkiye rekoru Bunu da İzmirli uzun atlayıcı Hü- seyin temin etti, Ve bir hamlede tam 6,88 atlamağa muvaffak oldu. Bu su- retle uzum atlamada Balkan birincisi olmamız da ihtimal dahiline girmiştir. Bundan başka Avni 6,76 Ankaralı Se- mih Lâtfi, 6,66 ve Cihat ta 6,39 gibi iyi dereceler yapmıştır. Bir o hafta evvel 6,87 atlıyan Tevfik kasığından rahat - «ız olduğundan antre? ” stlemâcinn | müsaade etmemiştir. Çok müstait bir genç olan İzmirli Hüseyin, yarın üç adım atlıyacaktır Antrenmanlarda 13,4 atlıyan Hüse - yin, yarın bize yeni bir Türkiye rekoru daha kazandırabilir, 8OOo metre Dün 800 metre de bir zaferle bit - miştir. Aylarca evvel bu mesafenin eh iyi koşucusu olacağını yazdığım Eskişehirli Recep 2,26 ile birinci, Sa- | it 2,6,4 le ikinci, Tabini 2;6;7 ile &.| çüneü ve Galip 29,6 ile dördüncü ol -! muşlardır, Recebin derecesi Türkiye - | de yedi sekiz senedenberi tutalamamış tır, Besimin on sene evvel tesis ettiği ATLET (Devamı 10 uncuda) | Hava kupası maçları dün başladı İstanbulspor - Pera 2-2 berabere kaldılar Beykoz Vefayı yendi Hava Kurumu menfaatıma ya - pılacak olan Hava Kupası maçla- rına dün Taksim stadında başlan. dı. Futbol mevsiminin henüz gel - memiş olması, ve dünkü maçların! daha ilk seçmeler olması yüzün * den stadyomda kalabalık bir se -| yirci kitlesi yoktu. İlk oyun Beykozla Vefa arasın-! da oynandı. Maç, saat 15 te başldı. Birinci haftaymda, Beykoz gerçek bir üs- tünlük göstermemekle beraber, iki gol yaptı, Buna, Vefalılar bir golle mukabele ettiler, İkinci devrede Vefalılar yor gun görünüyorlardı. Hele takımmn en iyi oyuncusu Saimin sakatlana- rak, Enverin de hakem tarafından oyundan çikârılmasiyle, Vefalılar büsbütün zâfa uğradılar, Oyun kısmen sert bir hava için- de oynanıyordu. Beykozlular biraz daha enerjik oynuyorlardı. Belli ki, antrenman yapacak bir sahaları olan, sarı siyahlılar mevsimi pek boş geçirmeyip ça - lışmışlar... Oren VAM RAE ağn el Pera İstanbulspor maçında Istanbul kürek birinciliği Dün yapıldı Denizi yarışları Dün İstanbul kürek müsabakala - rının sonuncusu ve İstanbul şampi - yonası Yenikapı ile Ahırkapı arasın - daki alanda yapıldı. Bundan evvelki müsabakalarda aralarında bir blok yaparak yersiz bir hatketle yarışlara girmekten imtina eden kulüpler de bu müsabakalara gelmişlerdi. Sabahleyin saat onda şampiyona müptedilerin ya rışlariyle haşladı. TEK ÇİFTE: Bu yarışa (9) kulüp girdi. Birin - tiliği Galatasaray, ikinci Beylerbeyi ve üçüncülüğü Haliç aldılar. İKİ ÇİFTE: Bü yarış mesafesi (1600) metre i- di, beş kulüp girdi. Birinciliği Altınor. (Devamı 10 uncuda) kaplıyan mazoetlar yarışların zevkini kaçırdı ve müsabakaları güçleştirdi Dün Galatasaray (10) puvav, Beykoz (9) puvan kazandı Yarın üç çifte ve dörtlük futa yapılacak li Vefa hesabına fenalaşmekta K di. On beşinci dakikada Beyke# sağ içi, Vefa kalecisinin ileri çık masından istifade ederek topls kaleye girdi. Bir dakika ( s#onr#, Beykoz orta akıncısı, gene kaleci" nin ileri çıkmasından istifade & derek O topu kalecinin üzerinde aşırmak suretiyle dördüncü golü kaydetti... Bundan üç dakika sonra Bey koz sol içi bir gol daha © ataraf beşinci golü, sol açık da &iltıne! golü yaptı. Vefalılar da O sncak. Beykozluları mütemadiyen ofsayi vaziyetinde bırakmak (| suretiyif başka gollere mâni oldular. Bu oyundan sonra İstanbulspof - Pera takımları karşılaştılar, İs tanbulspor hâkim bir oyun oyn#" dığı halde Peralıların ferdi — bif surette attıkları bir gol yüzündef! haftaymı 1—0 mağlüp bitirdilef İstanbulsporlular, ikinci devr€' de ayni . enerji ile başladıklar!) halde Peralıların yaptıkları ikin& gole mani olamadılar. Maamafih bu ikinci golden sonra İstanbuk sporlular, tamamiyle açıldılar.Ar ka arkaya korner kazandılar.Buf Tardan iatifnle #Aamamalari W bir İstanbulspor akını kesiliyor. tanbulsporluları sinirlendiriyor “* oyunu da favullü bir şekle soku" yordu. Nihayet, sol açığın yerinde bi pası İstanbulsporlulara bir gol k* zandırdı, Oyunun bitmesine bet dakika kala, sağdan açılan bir kö cumla İstanbulspor ikinci golün' atabildi. Bundan sonra, İstanbul" sporluların ortadan yaptıkları bi cumlar bir sonuç vermedi ve oy/” 2—2 berabere bitti. BUGÜNKÜ MAÇLAR Hava kupası maçlarına bugü” de Taktim stadında devam edile! cektir. İ Saat (15) de Arnavutköy 7 ikinci küme muhteliti, saat 16.5” de Beşiktaş — Süleymaniye kar şılaşacaklardır. i Bisiklet yarışlar! Güneş Kulübü tarafmdan ter” tip edilen bisiklet yarışı dün Ta” simle Kilyos arasında gidiş Kilyostan Şişli, Kâğrthane, Eyüf Edirnekapı, Beyazıt yolu ile Tak sim arasında yapılmış, bu yarı 25 kişi girmiş, Ankaradan Eyif 3,26,44 saatte birinsi gelmiştir.