9 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

9 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

m FENERBAHÇE ürkiye futbol şampiyonu oldu Yazması Benden Fenerbahçe | Ctesi görüşüne Final maçı Türkiyenin en çok sevilen ve en, ileri takımı Fener- bahçe, dün ikinci defa Türkiye şampiyonluğunu kazan- dı. ) Türkiye şampiyonluğu, bir spor kulübü için en bü- yük en şerefli ve en son gaye olduğuna nazaran, Fe - nerbahçeliler, bu kazançları ile ne kadar sevinseler ne kadar övünseler yeridir. Çeyrek asırlık mazisisinde, şereften (şerefe koğ - muş olan sarı lâcivertliler, bilhassa mütarekenin kara günlerinde, anayurdu çizmeleri altında çiğniyen düş - man takımlarını yene yene en büyük bir ün almışlardı. Mütareke senelerinden sonra Türkiye sporunun en başımda bir mevki alan gene Fenerbahçe oldu. Ve ka - zandığı büyük prestiş, azalmadı, günden güne arttı, Son senelerde, Türkiyenin en modern (Spor saha - sına, kendi öz emekleri, muntazâm ve sistematik ça” hışmaları sayesinde sahip olan sarı (lâcivertliler, 992 - 983 senesinde ilk defa Türkiye futbol şampiyonluğunu kazanarak, sporculuğun en yüksek şerefine ulaştılar. Bugün Fenerbahçe, bu yüksek gayeye, iki sene ev- velki takımın hemen ayni ile bir ker daha ulaşmış olu" yor. Kuvvetli ve becerikli ellerde,istikbal için büyük bir itina ile hazırlanan Fenerbahçelilerin, spor tarihlerine daha böyl nice altın yaldızlı sayfalar » ilâve edecek - lerinden şilphe etmemek lâzımdır. Sporda yükselmek istiyen kulüpler,bugün Türk spo Tunun bir senbolu olarak yükselen Türkiye şampiyonu- nu, kendilerine örnek almalıdırlar... Sarı VMcivertliler, yalnız kazandıkları şampiyon - Tuktan ötürü değil, final maçında hasımlarının çileden çıkmış oyunu karşısında gösterdikleri soğuk kanlı sportmenlikten dolayı da en büyük en candan bir teb rike tsk kazanmış bulunuyorlar. Izzet Muhiddin APAK Türkiye şampiyonluğunun final ma- g dün Taksimde İstanbulun & Fener. bahçesiyle İzmirin Altmordusu arasm- da yapıldı. İzmirliler daha © evelki maçlardaki kadrolarını muhafaza edi- yorlardı. Fenerbahçe ise, Hüsamettin, Yaşar, Fazıl, Reşat, Esat, Cevat, Niyazi, Şaban, Ali Rıza, Naci, Fikret şeklinde dizilmişti Hakem Sadi Karsan, yan hakemleri ise Şazi Tezcanla, Nuri Bosut, Oyun Altınorduluların bir hücumile başladı . Fakat Fenerliler hemen üs tünlüğü aldılar Ve daha ikinci dakikn- da sağdan yapılan bir hücumda Şaban Niyaziden aldığı pası güzel bir vuruşla Altınordu kalesine soktu. Fener bu golden sonra büsbütün üstünlüğü ele | aldı. İzmir kalesini sıkı bir muharasa | altma aldı, Fakat İzmirliler başta kale- cileri olmak üzere canlı (oynuyorlar, gollere mani olmağa ( savaşıyorlardı. Netekim Fenerbahçe forvetleri gerek talisizliklerinden, gerek İzmir müdafi. lerinin kapalı ve sert oyunlarından bir türlü gol atmalarma imkân vermiyor. | İ akm yaptılar Kaleci topu lardı. Fenerliler ancak haftayimin son dakikasında Niyazinin ayağile ikinci gollerini yapabildiler ve ilk devre 2 0 bitti. ikinci haftayım Gene Fenerlilerin hücumlarile baş- ladı İkinci dakikada Şabanm demir gibi bir şütü kaleyi yararak avta gitti. üç dakika sonra da iki şanı İz- mirlileri iki tane yüzde yüz golden kur- tardı Bu ara hakem çok sert oyniyan ve sağa sola durmadan tekmeler savu- ran ahalinin pehlivan ismini taktıkları Cemili her şeye itiraz ettiği için oyun- dan çıkardı. İzmirliler buna itiraz et mek istediler. Oyun beş dakika durdu, sonra tekrar başladı. 30 uncu dakikada İzmirliler santra çizgisini geçerek bir tutarken, Hüsnünün başını tuttu, hakem penaltı verdi. Ve İzmirliler o bu suretle ilk ve son gollerini yaptılar. Üstünlük gene Fenere geçti ve üç dakika sonra Naci kornerden ald i pası İzmir kalesine gölü yaptı. 35 inci dakikada hakem İzmirli s6l ha- fını da oyundan çıkarmak mecburiye- tnde kaldı. İzmirliler çok sert oyna akta devam (ediyorlar. Herhangi bir Fenerli oyuncu için kaleye yaklaşmak | 3-1 Dün Balıkesir grup birincisi Fenerbahçe (takımı final hasmı olan İzmir (Altımordusunu 3 . 1 yenerek Türkiye şampiyonu oldu. Bütün bir futbol mevsimi zarfında en çetin rakiplerini mağlöp ederek (İstanbul şampiyonu) olan Fenerbahçe, dün İzmir şampiyonunu oyun sonuna kadar nısıf sahadan dışarı çıkartmadığı halde az bir netice ile mağlüp etmesi bizi tatmin etme mişdi, Buna âmilneydi(1) — Fenerbahçe form ve kuvve * tine güvenmesi ve hasmını nasıl olsa yenerim kanaati, (2) — Fazla paslaşma ve lüzumundan ziyade mukabil tarafı tazyik etme tabiyesi. (3) — Şıkışık oynamağa ve mağlübiyete rıza gösteren bir takımı daima ortadan, mütekâsif mahallinden zorlaması, (4) — İzmirlilerin nizami dereceden aykırı lüzumsuz £ favulleri ve kasdi tekme atma ve çarpmaları. (2) — Fenerin en kuvvetli i- ki açıklariyle işliyememesi, gol adedini o çoğaltamıyor. Hasım için avantaj tevlit ediyordu. Neticesi ille galip gelme oyunu olan bir final maçın da Fenerin çekingen hareketi ancak 3 ncü sayıdan son ra ihtiyar edilecek bir tarikti. Onların haleti ruhiyesi ille bu oyunu sonuna erdirmek ve haklı olarak şampi * yona kupasını elde etmekti; bunda Fenerbahçe muvaf- fak oldu. İzmirlilere gelince: Onlara kendi muhitlerinde çok defa hocalık etmiş ve ağabeylik göstermiş bir takımın galibiyetine karşı fazla asabiyet göstermeleri ve her biri birer milli takım oyuncusu veya olmağa lâyık kim selerin arkasından koşarak tekme vurmaları, pres * tişlerini halk nazarımda da kayıba vesile oldu. Anadolu grup birincileri maçlarının İstanbul muhiti sayı ve sevgi ile karşıladı; ve hattâ daha ilerisine gi - derek onları tuttu, ve ne de olsa az görgülü oyunların dan ümide kapıldı, ilerisi için sevindi, Kardeş mmtakalarını temsil eden zümrelerin oyu nuna hürmetkir olarak onların sertliklerine karşı ses çıkarmadı, Türkiye birincilikleri hedefi memleket sporunu yay mak ve seviye yükseltmek olduğuna göre neticeyi ille galip gelmekte görmek hatalıdır. Bu zihniyeti bozmak ve sporcularm ona göre çalışmaları memleket bakımın dan daha kârlıdır. İzmirliler kuvvetli rakipleri karşısında Iyi tutun - dular sert hareketleri müstesna güzel canlı bir varlık gösterdiler, Galip Fenerle birlikte Altmorduyu da tel rik etmek bizlere yakışır hareketlerdendir, A. Cafer büyük bir tehlike teşkil ediyordu. Ne- hayet son dakika geldi ve hakemin dü- düğü işin sona erdiğini bildirdi. Oyun da bu şekilde Fenerin çok üstün oyu. nile 3 — 1 bitti Fenerliler, şerefli bir Türkiye bi- rinciliğini kazanmışlardı. Maç tafsilâtmdan da anlıyacağınız gibi Fenerbahçenin çok üstün oyunile geçti. Sarı lâcivertliler (90 dakikalık | oyunun 85 dakikasmdan fazlasmı İzmir | kalesinin önünde oynadılar İzmirlilerin | büşük bir sayı farkile yenilmemelerine sebep dediğim gibi çok sert oynamala- rı, santraforlarma varıncıya kadar kale- nin içine dolmaları ve görülmemiş dere- cede şanslı olmalarıdır. İki takım ara» sındaki klas farkı çok açık olarak gö- rülüyordu. Buna rağmen Fenerbahçe güzel bir oyun çıkaramadı. İktidirma nisbetle orta, hatta ortadan bile aşağı bir oyun oynadı Yazımı bitirirken İstanbulda altın orduyu yenebilecek kabiliyette en aşağı beş takım olduğunu ilâve etmek isterim, M.S. Türkiye şampiyonu Fenerbahçe birinci takımı