9 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

9 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Galatasaray İstanbul kürek (5 şampiyonu oldu Sarı kırmızılılar 16, Beykoz 12, Fenerbahçe 6 puvan aldı İstanbul kürek şampiyonluk yarışlarının ikmal edilememiş o * lan kısmı, dün sabah saat on bu - çukta Yenikapı « Ahırkapı kıyı - sında yapılmıştır. 2000 metre mesafe üzerinde üç çifte fta yarışma beş kulüp işti » râk etti, Bu yarışta Beylerbeyi bi- rinci, Galatasaray iknici, Haliç ü- çüncü, Beykoz dördüncü, Altınor- du beşinci oldu. Son yarış 2000 metre mesafe ü- zerinde dört tek klâsik tekneler a- rasındaydı. Bu müsabakaya da dört kulüp girdi ve Galatasaray Beykozu üç tekne boyu açarrk bi- rinci, Beykoz ikinci, Anadolu ü- çüncü, Altrnordu dördüncü oldu. Netice Yapılan umumi tasnifte Gala - tasaraylılar üç birincilik, bir ikin cilik elde ederek 18 puvanla İs - tanbul kürek şempiyonu olmuş - lardır. Beykozlular 12 puvanla ikinci, Fenerbahçeliler 6 puvanla üçüncü olmuşlardır. ... Su sporlarında çok büyük var- lıklar gösteren Galatasarayı bu ye ni omuvaffakiyetlerinden dola yı tebrik ederken, şampiyonada en zorlu bir rakibi olarak kendini gösteren İstanbul ikincisi Beyko - zu da böyle bir tebrike hak ka - zanmış görüyoruz. Dünkü kürek birinci nci liklerinde üç çifte yarışı, Anadoluhisarında Büyük bir spor bayramı Eski kulüplerimizden biri de Ana *| doluhisar idman yurdudur. Dün (23) ncü yıldönümünü bir kaç kulübün iş- tirakiyle kendi sahalarında Kütlula - muışlardır. Panayırın ayhi güne tesa * düf etmesi dolayısiyle saha binlerce halk tarafından kuşatılmıştı. Bandonun seslerine karışan alkış - lar arasında önde Türk arkada kulüp bayrağını takip den idareciler atletler ve sporcular geçmeğe başladılar. Kulüp başkanının kısa bir söylerin- den sonra müsabakalara başlandı. 100 METRE — 1 Halük Galatasaray ikinci — Suat Galatasaray, 3 — ncü Orhan Idman yurdu. 400 METRE — 1 nci Suat Galatasa- ray, 2 — Remzi Beşiktaş, 3 — Feridun İdman yurdu. 800 METRE: —1 — Remzi Beşiktaş, 2 — Karakaş Galatasaray, GÜLLE atma — 1 — Naili Galata- Galatasaray, 3 — Orhan İdman (yurdu 925 ATMA, 1 — Naili Galatasa” y, 3780, 2 — Suat Galatasaray 27, 3 — Münevver İdman yurdu 22,30 UZUN ATLAMA: 1 — Orhan İd - man yurdu 5,79, 2 — Suat Galatasa - ray 5,75 3 — Halük Galatasaray 5,25, YÜKSEK ATLAMA: 1 — Suat Ga * latasaray 150, 2 — İdman yurdu 15. 3 — Müeyyet İdman yurdu L10 YÜZME: İstanbul su sporları, Ga - latasaray, İdman yurdu arasında idi, Mesafe Baltalimanı ile Küçüksu sara. yı. 1 — Halil Galatasaray 16,55, 2 — Cihat Galatasaray 17,16, 3 — Saffan Galatasaray 185, 4 — Fevzi o İdman yurdu 19,29, ŞARPI: İstanbul su sporları, Ana” dolu, Anadoluhisar idman yurdu ara- smda mesafe Kanlıca burnu, Balta -| Timanı, ve Küçüksu sarayı arasmdaki müselles iki defa tur edilecek. 1 — İdman yurdu Rahmi 139,2 — İdman yurdu İbrahim, 3 — İ.S.K. Sa - dık 14, Anadoludan Şeref (12) dakika evvel geldiği halde çıkış esnasmda (başka bir şarpıya çarptığından (diskalifye edilmiştir. Bunlardan sonra sıra tekaütler ma- çına gelmişti. Herkes bu tekaütleri sahada görmek « İçin sabırsızlanıyordu. Önde Kanlıca saray, 11,70, 2 — Suat 10,57, yapıldı arkada İdman yurdu olduğu (halde ortada şu şekilde dizildiler. Kanlıca — Şükrü — Ratip, Necati— Ziver, Zeki, Reşit — Halit, Nebil, Ahmet, Hüseyin, Kenan. İdman yurdu — Fuat — Kâmil; Ce- mal, — Osman, Tevfik, Adnan — Şük rü, Ata, Vahi; Enver; Rebii, İlk hücuma başlıyan < Kanlıcalılar yavaş yavaş İdman yurdunu çember altma aldılar. Bu çemberden kurtu - lan İdman yurtlular aşağı kaleyi sık sık korkutmaya - başladılar. Ne çare aleyhlerine bir akın neticesinde sağ için sıkı bir şütü gol oldu. Diğer bir akını kaleci cesaretli bir o ayak vu - ruşuyla bertaraf etti, Bu (tehlikeyi atlatan İdman yurdu üstüste aşağıya akm yaptılar. Bir defasında eski oyun <ulardan (Vahi) kaleciyi ve beki at - latmak suretiyle beraberlik (sayısını temin etti, İkinci haftaymda güneşe düşen İd- man yurtlular oyunun mütevazin geçmesine rağmen 3 - 1 mağlüp ol - dular. Bence mağlübiyetin sebebi şudur: akKlecinin gözlükle oynamasıdır. Gü- neşin camlarda parlamasından golle- re mani olamamıştır. Dünkü güzel bayramdan ötürü A - nadoluhisarlıları tebrik ederiz. Rahmi Balkan oyunları yaklaşırken A a a Atletizmde Yugoslavların son rekorları Eylülün birinci günü Avustur- ya, İlalya, ve Yugoslavya atletle- ri arasında bir müsabaka yapılmış birinciliği 98 puvanla Avusturya, ikinciliği 89 puvanla İtalya, ve ü- güncülüğü 65 puvanla Yugoslavya almışlardır. Bizi alâkadar etmesi itibariyle yalnız Yugoslav atletlerinin dere- celerini alıyoruz: 110 manialı: İvanoviç 15 sani- ye ile birinci, £ sırıkla yüksekte Bakov 3,60 ile dördüncü, gülle atmada Kovaçeviç 14,66 ile ikin- ci, Naraşiç de 14/13'ile üçüncü, 400 metrede Nikhazi 51,8 ile dör- düncü, Banşcak da 52,5 ile altıncı. 1500 metrede Gorşek 4,13 ile be- şinci, Zurda da 4,21.3 ile altıncı, diskde Narançiç 42,65 ile üçüncü, Kleut da 40,42 ile beşinci, 100 metrede Bauer 11,1 ile ikinci, yük- sekte Mikiç 1,80 ile üçüncü, 5000 de Bruçan 16,62 ile üçüncü, cirit- te Smeyda 56,18 ile dördüncü, w- zun atlamada Novakoviç 6,60 ile beşinci olmuşlardır. Bu derece- lerin çoğu çok güzeldir. ATLET Fenerbahçe Türkiye şampiyonu oldu Fenerliler İzmir müdafaasını mütemadiyen zorluyorlardı. |: (Yazıları son sayfada) meni turuna iştirak eden bisiklet çilerimiz (X iparetli Kirkor)dur. Romu 4 Pirnde ç Bükreşe Bükreş: ( Onbeş gündenberi devam eden Romanya bisiklet turu bu sabah saat 11,5 ta biti, Binlerce seyirci arasında Bükreş elçisi Hamdullah Suphi de bulunuyordu. Beş milletten — Yugoslavya, Fransa, Türkiye, Bulgaristan ve Romanya — 108 kişi tura girmiş” ti. Bu büyük kafileden Bükreşe ilk giren Türk bisikletçisi Kirkor oldu. Bu birinciliği uzun yol bo yunca sayısız güçlüklere katlan - dıktan sonra ilk güzel yolu bul - mak fırsatma kavuşarak kazan- miştı. İlk etaplarda bisikletin teker - lekleri bozulduğundan yarış ha - rici kalan Talât da ilk srrada ge- lenlerdendi. e Kâzım da dördün: cü geldi. Türk (obisiklet federasyonu başkanı (Bay Cavit, ekipin ba - şında idi. Fransızlar, Bulgarlar,| Romenler ve Yugoslavlar, yol zahmetlerine katlanamıyarak ya- Hava kupası | maçında Güneş Arnavutköyünü yendi Dünkü Hava kupası maçında Gü - neşle Arnavutköy karşılaştılar. Maç tam 3,6 da başladı. Ve oyuna hemen Güneşliler hâkim oldular. Fakat o - yun tamamiyle Arnavutköy yarım sahasında oynandığı halde bir türlü gol olmuyordu. Buna sebep de Arna” vutköy müdafaası güzel ve açık 0- yunu, Güneş forvetlerini kaleye yak - laştırmamaları idi. Oyun bu şekilde devam ederken 17 nci dakikada Arnavutköyüne bir kor - ner oldu. Celâl Şefik bu korneri fev- | £ kalâde denecek kadar güzel attı. Ka - le direklerine sürtünür gibi gelen to pa Rasih yetişti. Ve topla birlikte ka- leye girerek ilk gölü yaptı. Bundan sonra Güneşliler gene bir çok hücumlar (yaptılarsa da 36 ıncı dakikaya kadar bunlar bir netice ver- medi, Ancak 36 ncı dakikada Rasih, Rebiiden aldığı güzel bir pasla ikinci golü atabildi. Bu golü müteakip Ar - navutköylüler hücuma geçtiler. Bir a- ra Güneşe arka arkaya üç korner ol - duysa da bunlardan istifade edemedi * ler. Son dakikada Arnavutköyü aley- hine bir serbest vuruş verildi. Salâ - haddin bunu atamadı ve Haftayım bü gekilde bitti. İkinci haftaym karşılıklı hücumlar- la geçti, 32 nei dakikada Rasih üçüncü gölü atana kadar vaziyet değişmedi.Bu golden sonra Arnavutköylüler daha fazla canlandılar ve 40 nci dakikada santrforları güzel bir gol attı, Ve maç şekilde $ - 1 Güneşin Satdalidi ile bitti, ilk varan Türk bisikletçileri oldu rışı bitirememişlerdi. Yarış tertip heyeti namına söz söyliyen hatip, Türk bisikletçile - rinin muvaffakiyetlerini överek söylerken, halk da sürekli alkış » larla sporcularımızı tebrik edi « yordu. Tur sonunda garip bir hadise oldu: Birinci gelen bisikletçimi * zin yalnız adını bilenler onun Ermeni olduğunu söylüyorlardı. Büyük muvaffakiyet birkaç sani- ye içinde bütün seyirciler arasm - da yayılırken, Kirkor tekrar or * taya çıkmış ve: — Kirkor benim, amma ben Türküm! diye bağırmıştır. Halk bu sefer kendisini daha büyük bir şiddetle alkışlamıştır. Umumi tasnifte Romanya bi » rinci, Polonya ikinci, Türkiye ü - çüncü olmuştur. Bisikletçilerimiz burada sekiz gün daha kalacaklardır. Turu ya: rıda bırakan Fransız bişikletçiler riyle bir müsabaka "yapacaklar . dır. Adapazarında Hava kupası maçları Hava kurumu menfaatine (yapılan kupa maçları ikinci haftası dün de * vam edildi. İlk maç Gençler birliği » Sakarya arasında yapıldı ve 1-1 bera bere neticelendi. İkinci oyun İdman yurdu İle Yeniköy arasında yapılan bu maç ta3.4İdman yurdunun galebesi ile bitti, Birleşik Amerika spor o âleminde günün en meşhur insanları kimlerdir. biliyor musunuz?! Yukarda resimleri. ni gördüğünüz iki küçük kız! İşte, geçenlerde Manhatan havuz. larında yapılan Amerika yüzme şami- yonasında, bu iki kızdan siyah kıcır « cık saçlısı, Kalerin Rauls bir çok ra- kipler arasında 220 yardalık göğüsle. kolan yarışını kazanarak | şampiyon olmuş, öbür sarı saçlısı oda bir alay eski şampiyon arasında, nefis atla - yışlariyle, Amerika allama şampiyon- Tuğunu kazanan, bir yüzme muallimes m (11) yaşındaki kızı Mary Höeger i e AŞ