10 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

10 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Eski meşhür kaleci sinin sakatlanması üzerine Arsenal yut « karda bir plonjon yapmasının resmi » ni gördüğünüz iki metre boyundaki Glâskvun merkez bir liği kalecisini satın almıştır. Bu uzun boylu genç kalecinin eski sini aratmıyacak kadar iyi bir futbol cu olduğu, İngiliz gazetelerinde yazıl maktadır, Meşhur Moss oynuyor... İngilterenin en meşhur oyun - cularından Arsenal kulübü (kalecisi Moss bir maçta düşerek omuz kemi - ği kırılmıştı. Kemiği iyice kaynamadan Moss başka bir maça daha girmiş ve kemiği ayni yerden bir daha kırılınca artık futbol oynamıyacağıma kat'iyetle hük- edilmişti. Tedavi , Tedavi edilmek üzere kal dırıldığı kilinikte Moss'a (okemiğinin bir daha kırılmaması için İingiltere- nin en büyük bir operatörü tarafın - dan nazik bir ameliyat yapılmıştır. Kolundan alınan bir teudon İle omuz adaleleri takviye edilmiştir. Moss hâlen iyileşmek (o üzeredir. Birkaç ay sonra gene maçlara girebi- lecektir. Almanlar takımlarından — memnun değil -- Olimpiyatlara hazırlanmak üzere faaliyete geçen Almanlar büson el içinde dört milli maç yapmışlardır. Bunların hepsini de kazanmış ol - dukları halde takımlarının randıman. larmdan memnun görünmemektedir . Bugün Almanlar en iyi hangi şekilde bir ulusal takım çıkaracaklarımda mü. tereddit bulunmaktadırlar! Yeni tee- rübe edilen oyuncuları pek beğenme - mekte eskilerini de yıpranmış bulmak. tadırlar. Gençlerin, eski oyuncularım tecrübe- lerinden istifade etmeleri ihtimali dü- günerek son Romanya maçına takım - ları yarı genç ve yarı ihtiyar oyuncu- lardan teşkil etmişlerdi. Bu da müs - bet bir netice vermemiş olduğundan Alman futbol federasyonu mesele ile esaslı bir es meşgul olmağa ka » rar vermiştir. Almanya Romanyayı yendi Romanya ile Almanya milli takım » ları arasında yapılan futbol maçında Almanya 4.2 galip gelmiştir. Almanlar bu maçta bazı yeni oyun - <ular tecrübe etmişlerdir. Maç sert olmuş ve Romanya takımın dan 4 oyuncu sakatlanmıştır. Romanya, Almanyadan İsveçe de hareket ederek İsveç milli takımı ile de maç yapacağından takım kaptanı boşlukları doldurmak için Bükreşten üç oyuncu daha çağırmıştır. Kupayı Maryse Hilisz kazandı Geçenlerde feci bir kaza neticesi ö- len meşhur kadın tayyarecisi He - lene Boucher'nin namına (izafeten ve kadın tayyare - ciler arasında ya - Pılacak müsaba - kanın galibine ve < İİ rilmek üzere ko - | nulan kupayı ta - | nınmış Oorekort - menlerden Marise Hilsz kazanmış - tar, Dünyanın en yük #ek kadın tayyare eilerinin iştirak et Göl bu müsaba - ka Paris ile Kan Şehri arasmda vapıtmıstır. Maryse Hilsr, Breguet markalı tay- Yaresi ile bu mesafeyi iki sant 19 da" Maryae Hilsz hava ku'nutanlarının refakatinde tayya - yaresine doğru giderken kika ve 6 saniyede uçarak saatte 277 kilometre 263 metre vasati süratle bi- rinci gelmiş ve kupayı kazanmıştır. Güreşçilerimiz | Seçiliyor Önümüzdeki cumartesi, pazar, pazartesi günleri yapılacak olan Balkan güreş olimpiyatlarına ha- zırlanmak üzere güreşçilerimiz - den 30 - 40 kişilik bir grup Yaka - erkta kamp kurmuştu. Bugün bu güreşçiler arasında, Yakacıkta bir seçme yapuacak. Balkan olimpiyodında güreşecek takımızın elemanları ayrılacaktır. Balkan atletizm olimpiyadı Altıncı Balkan oyunlarına ait hazır lıklar ikmal edilmiştir. — Fenerbahçe stadında yeni Yapılan tribünlerin bo - yanması bitmiş, pistin ve kum havu - zunun kontrolu yapılmış ve fenni şe - raiti mailüp derecede görülmüştür. Istanbula gelecek Balkan atletleriy- le beraber, buraya büyük bir kalaba- lığın da geleceği haber verilmektedir. Atinada çıkan Atimitiki imera gaze- tesi Istanbula gelmek istiyenler | için bir defter açmıştır. Bu deftere ismini yazdıranların miktarı iki bine yaklaş” maktadır, Yugoslav ve Romanyadan da epeyce bir kalabalık geleceği an - laşılıyor. Yüksek komite, belediye türizm şu - besinin yardımıyla, buraya gelecek se. yirciler için tedbirler almıştır. Oteller de, nakil vasıtalarında bunlar Için ko- laylıklar gösterilecektir. Bu oyunlar - da Türkiyeyi temsil edecek ekip kam- pa çekilmiş bulunmaktadır. Bu takı - mın sonuncu kontrolu 14 eylülde ya - pılacaktır. Federasyon reisi, bu eki - bin Yunanistan ve Yugoslavyadan sonra üçüncülüğü kazanmak için ça - lıştırıldığını gizlememekte ve ümitvar olduğunu söylemektedir. Bütün Balkan uluslarının atletleri aym 15 ve 19 nda İstanbulda bulun * muş olacaklardır. 24 saatlik UÇuş rekorunu Amerikalı Jankins kırdı Amerikalı Jankis durmadan 24 sa- atte 5221 kilometre 486 katederek yeni bir dünya rekoru tesis etmiştir. Bu suretle vasati olarak (o saatte 217 kilometre 562 süratle uçmuş bulun - maktadır. Eski rekor 5205 kilometre ile ve va - sati 216 ile tayyareci Cobb'sa ait ba - Tunuyordu. DEE TT Paris'i yüzerek geçmek Her sene olduğu gibi bu sene (dahi Parisi yüzerek geçmek © müsahakası yapılmış ve yüzlerce kişinin iştirak ettiği bu müsabakayi gene Taris ka - zanmıştır, Taris bir saat 36 dakika ve 28 saniye Fransızlar de Parisi baştan başa (yüzerek geç - miştir. Denizcilikte ltalyanları yendi Fransa ile İtalya arasında yapılan yüzme müsabakalarmı Fransızlar ka- zanmışlardır. Vaterpolo o maçında da Fransızlar 6- 2 galip gelmişlerdir. - Tayyarecilik İl Fransız tayyarecisi Dakar, Merüoz'dan Parise 14 saat 13 dakika - da gelmek suretiyle tayyarecilik âle- minde yeni bir muvaffakıyet kazan - mıştır, 4800 kilometreye yakın olan bu me-| safeyi 14 saatte uçmuş olmakla Mer - | noz saatte vasati olarak 399 kilometre katetmiş bulunmakadır, Bir hayal hakikat oluyor! insanlarda uçmıya başladı Almanyada yeni icat edilen ve insa na takılınca bunları havalandıran ye ni bir peroanenin tecrübelerine baş lanmıştır, Bu pervane adale kuvveti ile hare kele geçmekte ve insanı uçurmaktadır. İlk tecrübeyi tayyareci > Dunnbeli yap mışdır. Frankfortda yapılan bu tecrü « bede büyük bir kalabalık bulunmuştur. Dunnbeli ilk uçuşunda 195 metre gitmiş ikinel teerülbesinde de 235 metre havada uçmuştur. Muvaffakiyetle neticelenen bu tec rübeler istikbal için büyük ümitler do- ğurmaktadır. Yukariki resimde, hayali yorsunuz, hakikat yapan bu yeni plântörü görü Atletizmde Beş ulus maçını isveçliler kazandı Geçen hafta Almanyada beş devlet arasında çok mühim atletizm müsaba- kaları yapılmıştır. Bu müsabakalara beş devletin güvendiği en yüksek at - letler iştirak etmiştir. £ İştirak eden devletler şunlardır: Almanya, İtalya, İsveç, Japonya ve Macaristandır. Almanların bu müsabakalarda ga * Jip geleceği kuvvetle tahmin edilmek - te idi. Ve birinci günün neticesi de bu ihtimali teyit etmiş bulunuyordu. Fa- kat ikinei gün Almanlar için bir fe - caat olmuştur. İlk gün kazandıkları dokuz puvanı kaybettikten maada üç buçuk puvan da geriliyerek umumi tasnifte birincilikten ikinciliğe düş - müşlerdir. Daha geçenlerde o Finlândiyalılara yenilen Almanlar için bu ikinci bir in- kisarı hayal olmuştur. Zira Almanlar atletizmde kendilerine pek çok güve - niyorlardı. Müsabakalarda otuz beş bin seyirci bulunmuştur. Aradaki puvan farkı pek küçük olduğundan sonuncu ya - rış yapılıncaya kadar kimin (birinci olacağı kestirilemiyordu. Bu yüzden müsabakalar son derece büyük bir a * Jâka ve heyecan ile takip edilmiştir. Neticede birinciliği 56 puvanla İs - veç, ikinciliği 52 1/2 puvan ile Alman- ya; üçüncülüğü 40 puvunla Macaris - tan almış, Japonya 33 puvanla dör - düncü İtalya da 26 1/2 puvanla beşin- ci olmuşlardır. Maçlarda elde edilen teknik dere - <eleri sırasiyle aşağıya yazıyoruz: 100 metre: Birinci Japonya, ( ikinci Macaristan, üçüncü İsveç: derece: 10 saniye 6/10 200 metre: birinei Macaristan, ikin. ci İsveç, üçüneli Almanya: derece: 21 saniye 8/10 400 metre; birinci İsveç, ikinci AJ - manya, üçüncü İtalya: derece: 48 6/10 800 metre: birinci İtalya, ikinei Is - veç, üçüncü Almanya: derece: 1 daki- ka 52 saniye 2/10 1500 metre: birinmi İtalya, ikindi Almanya, üçüncü İsveç: derece: 3 da- kika 54 saniye, 5000 metre: birinci İsveç, ikinci Ak manya, üçüncü İtalya: derece: 14 da- kika 57 saniye 2/10 10000 metre: birinci Japonya, ikinci Italya, üçüncü Macaristan, derece: 32 dakika 42 saniye, 110: (manlalı): birinci İsveç, ikinei Almanya, üçüncü Mâcâristân; derece: ; 4 saniye 8/10 400 metre (manialı) birinci Maca - ristan, ikinci İsveç, üçüncü < İtalya: derece: 53 saniye 6/10 4X100 metre (manlialı) birinci Al - manya, ikinci Macaristan, üçüncü İs - veç, derece: 41 saniye 2/10 4X400 metre (manialı) birinci İsveç ikinci Almanya, üçüncü Macaristan, derece: 3 dakika 14 saniye 2/10 Yüksek atlama: birinci (Almanya, ikinci Japonya, üçüncü (Macaristan, derece: 1 metre 90. Uzun atlama: birinci Almanya: ikin çi Japonya, üçüncü İsveç (derece: 7 metre 68, Üç adım: birinel Japonya, ikinci İs- veç, üçüncü Almanya, derece: 15 met. re 28. Sırıkla atlama: birinci Japonya, 1 - kinci İsveç, üçüncü (İtalya derece 4 metre 30. Gülle atma: birinci Almanya, ikin ci Macaristan, üçüncü İsveç, derece: 16 metre 21. Cirit atma: birinci Almanya, ikinci Macaristan, üçüncü Japonya, derece: TI metre 15, Disk atma: birinci İsveç, ikinci Ma- caristan, üçüncü İtalya: (derece: 52 metre 12 Çekiç atma: birinci İsveç, ikinci Al manya, üçüncü İtalya: derece: 51 met re 76. emperi ile Km el Nev-Yorka te vasati 400 kilometre ile seyretmiş tir, Los Angelos ile Nevyork arasın « da 3300 kilomet - relik mesafe üze - rinde Amerika - da bir tayyare ya- rışi yapılmıştır. Amerikanın meş hur tayyarecile - Ti bu yarışa işti» reci Turner kazan mıştır, Yarışa iştirek e- deca Jan Turner saat - Yi eli iz dikme ane Alkin gi