19 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

19 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

| işin şakası Ittirak Rabia p o | Ceza-mükğfat — Arkadaşlar bana bakın — (..) — gene cevap vermekte geç kaldı, şuna bir ceza verelim.. İ — (Derhal, hep birden) verelim ya!.. Verelim de aklı gelsin., hay hay, başına .* — 932 den... birincilik kupası, at - letlerin madalyeleri, güreşçilerin mü- kâfatı kalmış?. Şunları bir törenle veriyersek çok iyi olur. Hemen, birer birer cevap verirler : — Yahu! Acelesi ne?! Dur baka - ım, hele biraz zaman geçsin! — Bu işte bu kadr acele olmamalı. malı. »* — Her şey verilmiş verilmiş te, yal- niz dekiler mi kalmış., A canım! — Mükâfatlarda.. Bu kadar acele de etmiyelim doğru olmaz.. Futbol heyetinde Başhan — Düşünüyorum, çok mü - him bir yenilik yapalım. Şimdiye ka - dar yapılanlara benzemesin İ Üye — Evet ben de düşünüyorum. Bir yenilik, meselâ kapalı bir saha ya- palım.. Başkan — (Anlayamamış olsa ge * rek) bizim sahalar açık mı? Onlar da | kapalı! Üye — Hayır bayım öyle kapalı de"! gil, yağmur, çamur, kar, fırtınanın | tesirinden irak bir alan. Başkan — (Başkan ayağa kalkmış lâkin) — birdenbire çöker — ha! öyle desene ki, der.. | Başkan — Ru sene hakemlerdemişok sıkıntı çekmesek bari; Üye— Çekmeyiz efendim, çekmeyiz. Hakemlerimiz kâfi derecede var. Başkan — Yetişmezse.. Üye — Hakemsiz oynatırız a efen - dim.! e Başkan — (diğer üyeye (dönerek) ne dersiniz? bayım, Bu Feneryılmaz - Beylerbeyi meselesine?.. Birisi ikinci kümenin sonuncusu. Diğeri o üçüncü kümenin başı.. Aralarında bir karga - salık da var, ne olacak bu iş7.. Üye — (Tezdanla kalkarak) bulu - rum başkanım, bulurum. İkisini de ikinci kümeye çıkarırız!? Başkan — Bu nasıl olur?! Üye — Üçüncü kümeyi o kaldırırız; hepsi, ikinci kime olur! Bu parlak fikir üzerine, heyette bru- yolar! Dışarda içtimaı bekleyip, Kapı arasından bunu duyanlar tarafından alkışlar. İtirazlar Feneryılmaz — Beylerbeyi ihtilâ - fında; — Hakem bey efendim, bu fotoğraf, | bunun değil mi?. — Ya kimin?! —Birbaşkasının efendim, — Meselâ? — Efendim, bakın bu resim saçlı, halbuki bu zat saçını kestirmiş!, Bu resim bıyıklı, bu traş olmuş! Bu resim şişman, bu ise zayıf! Na - sıl olur! Buna itiraz edilmez mi? Hem de ,. İsimleri de uymuyor, bu- nun adını sorduk; Sungur diyor, li - sansı da yalnız Mehmet yazılı hak - siz miyiz?! Bu itirazları incelemek üzere heyet bu hafta fevkalâde toplanmaya ka - rar verdi, — Mmtiaka merkezine en çok gelen nedir? — itirazlar! Futbol heyeti Kışın futbol oyunlarının bir engele | çatmaması için İstanbul ilbaylığının yaptıracağı alanın kapalı, tavanlı ol - ması rica edilecekmiş! Deniz heyeti Yerebatan sarayındaki direkleri kal dırıp, kışın deniz - yarışlarınm orada yapılmasına karar (vermiş ve burası İ Cağaloğlu fırını vasıtasiyle ısıtılarak 17 sıcaklık derecesine getirilerek yüz- meler orada yapılarak (yüzücülerin kış çalışmaları, kuvvetten düşmemele rl temin edilecekmiş! Atletizm heyeti Kadtköyünde ağzı bulunup, Adala - ra geçen Tunel kazdırılarak kış çalış” malarmın sürat, mukavemetin burada yapılması düşünülmektedir. Kışın kı" zak yarışlarına bedeva hazırlık, yap - mak için de şimdiden atletlerin, isteği olanların ayaklarıma Mercan yokuşun dan Okmeydanı yamaçlarından aşağı birer karpuz kabuğu konacağı haber alınmıştır. 5. Turgut Jesse Owens in yeni bir dünya rekoru daha Jesse Owens manialı (o 22) yardayı 22 saniye 6/10 da koşarak yeni bir dünya rekoru daha elde etmiştir. Amerikalı Kellere ait bulunan eski rekor bundan 1/10 daha fazla idi. Gülle atma Avrupa rekoru da kırıldı Alman Woelke gülle atma Avrupa rekorunu gene (o kırmıştır. Eski re - kor 16 metre 21 idi. Bunu son yaptığı egzersizlerde 16 metre 35 çıkarmıştır. 'Maryse a rl in HN bir rekoru Geçenlerde kırdığı bir dünya reko ların meşhur kadın tayyarecisi Moryse dın yükseklik rekorunu kırmıştır. 5900 metre ile Helene Boucker'ye ait vaya çıkarmıştır, rundan hemen bir hafta sonra, Fran. Hilsz bir kişilik hafif tayyaresiyle ka- olan bu rekoru Moryse Hilsz 6600 met- Balkan oyunları biletlerinde Spekülâsyon yapılıyor Halkın atletizm sevgisini azaltacak olan bu halin derhal önü alınmalıdır. Duydum, duymadım, gözüme i- lişti, ilişmedi demeyin. İşte söylü- yorum: Balkan atletizm oyunları için satılan biletlerde spekülâsyon var, Fakat bu spekülâsyon kelimesi fikrimi açıkça ve tamam olarak i- fade edemiyor, Ben vaziyeti size anlatayım da siz ister buna spekü- lâsyon diyin, ister ihtikâr diyin, ister aldatmak diyin, ister hata diyin. Atletizm Federasyonu daha ev- vel müteaddit defalar ve her ga - zete ile şu ilân: neşretti: “Spor meraklılarma bu güzel spor hareketini rahatça ve kolay - lıkla göstermek maksadiyle, gün- Tük biletler çok ucuz yapılmış, ve ayrıca yüzde otuz üç tenzilâtir toplu biletler de ihdas edilmiştir. Birinci mevki biletler günde 50, ve ikinci mevki biletler 25 kuruş olduğu halde toplu biletlerin üç günlüğü birinci mevki 100, ikinci mevki 50 kuruştur.,, Ayrıca statta ancak oturulacak yer kadar bilet bastırıldığı, ve bi- letlerin Zeki Rıza ile bir acentede satıldığı da ilâve edilmişti. Fakat iki gündür bilet almak i- çin buralara başvuran halka 100 kuruşluk tek bilet, yerine mecmuu 150 kuruş eden üç bilet satılmakta ve bunun sebebini soranlara şu cevap verilmektedir: “.— Yüz kuruşluk biletler bitti! Müsabakaları birinci mevki tri - bünden seyretmek için üç tane ellişer kuruşluktan mürekkep 150 kuruşluk bilet var.,, Müsabakalara daha üç gün var. Ve Atletizm Federasyonu üç gün- lük bilet almak istiyeceklere 100 kuruşluk bilet vereceğini evvelce ilân etmiştir. Bu suretle vermiş ol. duğu sözü tutmağa ve kapalı tri- bünde yer olduğu müddetçe üç maç için 100 kuruşluk bilet kes - meğe mecburdur, Yoksa şimdiye kadar vermekte olduğu ilâna “Tenzilâtlı ve tek sa- tlan birinci mevki biletleri bit - miştir.,, cümlesini ilâve etmek or- tadaki hakikati örtemez. Dahası var: Üç gün için mute - ber ikinci mevki biletler evvelce 50 kuruşa satılacak diye ilân edil- mişti, halbuki bugünkü gazeteler- de çıkan ilânda bu biletlerin 75 kuruşa satılacağı bildiriliyor. Acaba neden? Neden evvelâ 100 kuruş ve 50 kuruş diye ilân ettiler de sonra bunu değiştirdi » ler? İlânlarda yazılanlar halka karşı bir taahhüt değil mi? İ Hükümet, halkın atletizme rağ-| bet etmesi ve sevmesi icin elinden gelen herşeyi Yapmakta, hiçbir hükümetin yapmadığı fedakârlık- ları göze alarak binlerce lira sar « fetmektedir. Gazetelerin aylar * danberi devam eden daimi pro - pagandaları halkta bu spora kar- şı bir heves uyandırmıştır, Bunu, bilet almak için gösterdiği umul - mıyan rağbet ispat etmiştir. Halbuki simdi bu heves ve rağ-! bet istismar edilmek istenmekte - dir. Bilet almak için tramvay, va » pur parası vererek gelen halk, kendisinden ilân hilâfına olarak bir buçuk lira istendiği vakit ya hevesi kırılarak bilet almaktan vazgeçmekte, yahut da bütün sempatisini kaybederek bilet al - maktadır. Böyle bir hisle bilet a - lan bir kimsenin bir daha atle - tizmden zevk almasma, ona karşı sevgi göstermesine imkân var mı. dır? “Hayır! Türk atletizmine ve at - letizm sevgisine karşı yapılan bu suikasde müsaade edilmemelidir. İlân edildiği veçhile üç müsaba - kayı birden görmek istiyecek olan halka bir liralık tam bilet veril - meli, ve şimdiye kadar bir buçuk Hirası alman kimselere de yarım - şar liraları iade edilmelidir. lade edilecek bu yarımşar lira, aynı za- manda o kimseye yarım lira ile ölçülmiyecek kadar büyük ve kıy- metli olan spor ve atletizm sevgi- | 21 yaşında dünya boks şampiyonu sini de iade edecektir. Ben şahsan Atletizm Federas - yonunun hasis ve mahdut bir dü - şünce ile hareket etmediğine inan- mak istiyorum. Bu fena ve yanlış hareket herhalde bir liralık bilet. lerden büyük bir kısmını satın a- İrp saklıyan, ve müsabaka günü yüzde yüz kârla satmağa yeltene- cek olan birtakım maskeli insan » ların bilmiyerek ekmeklerine yağ sürenlerin hatasıdır diyorum. Ey Atletizm Federasyonu erkâ- nı! Halka yeni doğmuş bir çocuk sevgisi gibi kıymetli olan atletizm sevgisini iade ediniz! Vakit ge - çirmeden derhal bir ilânla bu bü « yük yanlışlığı düzeltiniz! Ve bir « takım sahtekârların halkm sevgi- sini kendi keseleri hesabma bilet ihtikârı yapmak suretiyle mahvet- melerine müsaade etmeyiniz! Şimdilik bu kadar! Murat SERTOĞLU | Yeni şampiyonu zaferinden sonra böyle kucakladılar. Glaskoda sabık odacı Benn) olan Jackie Broun, artık bu devre Lynch şimdi Avrupa, Amerika dde sonuna doğru tamamiyle sersem » İngilters de dahil olmak üzere bü! tün dünyanın filiz siklet şampiyo nu olmuştur. Epey zamandır bu şampiyonluğu elinde tutmakta o! lan Jachie Brown'u geçen gece Mançesterde 4 dakika 42 saniye-f ti hisler halkın hücumuna mani ol- de daha ikinci ravuntta mağlüp e miştir. lemiş ve ayakta duramıyacak bir hale gelmiş olduğundan hakem müsabakayı durdurmuş ve İskoç- yalıyı galip addetmiştir. Hakem galibi ilân edince po- Mançesterli odacı, karşı! mak için ringe toplanmışlardır. sındaki rakibi her yumrukta yere) Şimdi yirmi bir yaşındaki Benni | Lynch dünya filiz siklet şampiyonu Birinci devrede üç defa, ikinci) dur ve bu ünvanı uzün müddet devrede de 6, 8, 6, 4 ve iki saniye| muhafaza edebilecek bir boksöre olmak üzere beş defa nak davn| benzemektedir, sermiştir. Eski sinek siklet cihan şampiyonu Jaki Brown Sinek siklet yeni cihan şampiyonu Benni Lynch