25 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Küçük köpek balığı, atılan kolu bir lokmada yuttu. Fakat kaçma- sına imkân olmadan kocaman bir Müthiş bir un C İ M a VW e Tt kim hatırından geçirirdi ki, bu balık az sonra feci bir cinayetin izini ortaya koyacaktır. K atiller, öldürdükleri delikanlının cese- dini köpek balıklarına atarak ortadan yok etmek istediler, fakat... Suc, balıkların karnında bile kendini gösterdi! Sizineyden yazılıyor: kat kat ços olan köpek balığının kikrrdatarak yediğini âdeta işittiler.. Az sonra bu kafanın, köpek balığının midesindeki usarelerle eriyeceğini bi- liyorlardı. Son kol parçası, bacaklar ve gövde de bu deniz canavarlarının , |, Sonra bu çinayetin hiç keşfedilemi - ekme RE Yöcekinz dali tem bir ömfiyetle Kara .— 7& ül İ haydütlar biribirlerine soruyordu. il Fakat bu sorgunun cevabı, denizin altında veriliyordu. Çünkü çete far» ketmiş veya etmemiş de olsa, maktul sporcunun kollarından - biri, insan yarıyamı köpek balıklarının en büyük Avusturalyanın bu merkez şehrinde nam almış meşhur sporcu OCeymsi Smit” renler, onun cesedini par - çalıyarak bir denizin ortasında kö - pek balıklarına atmışlar. Bir köpek balığının çenesinin ne kadar büyük olduğunu bil. miyorsanız, işte ba- kın. İki kalayı içeri alabilir. Şmit'den sonra öldürülen Ho'ms isimli zengin delikanlı Sidneyde, köpek balığının yaka- landığı yer... Ön »lânda gönüllü bir canberti'an takımı görülüyor. (Bu teşkilâttan birkaç ay önce gazetemizde bahsedilmişti.) Fakat bu katiller (o aldanmışlardı. Çünkü, onlar suyun üzerinden sahile “ ği doğru döne dursunlür, suyun altinda | A biribiri ardıma hâdiseler geçiyor ve miş olduğundan durup dinlenmeden öldürülen sporcunun kolu köpek ba - lığından köpek balığına (o geçerek bir torpil sürati ile müddeiumuminin e * Jine geliyordu. Sporcu Smit'i öldürenlerin arsıulu” sal bir kaçakçı teşkilâtının Avustu - ralyadaki ajanları olduğu anlaşılıyor. Bu cinayeti 6 derece metodik bir su - rette İşlemiş ve izlerini o kaybetmiş) zanederlerken, güya o herhângi bir polis romanmın, herhangi halloluna mamış cinayetin esrarı bunun yanm -| da hiç kalacaktı. Öldürdükleri adamın cesedini top - rağu gömselerdi, mezar bulunabilir - di. Denize atsalardı, ne kadar ağır - ysalar da, günün birinde bu şey gi münasebetle suyun Üzerine çıkıp sahile doğru oyüzerdi. Bu ce - sedi kimseye iz vermeden yakmak ise, ar::k resmi bir “Erimatoryum,, da yani insan ölülerinin resmen yakl » dığı fenni yerde müm ündü. Sonra herhangi yerde tek diş, ölen adamın » hüviyetini tes . bite ş#arıyabilirdi. Bazı kimyevi mad- deler vücüdü eritiyorsa da, her par © çaya tesir etmiyordu. Onun için, alçakça © hareketlerini gizlemsk üzere en emin (2) yol ola - rak bu cesedi hayvanlara yedirmeği bulmuşlardı. Fakat cesedin her kıs - mıni yani saçını, kemiklerini, kafa * tasını ve dişlerini o Afrikanın en ya bani kaplanları, kurtları, o çakalları ve aslanları bile yemezdi. beraber, sporcu Ceyms Smit'in katil. leri insan cesedini baştan baş: cek hayvanı seçmişlerdi... Böplece zavallı Smit'in ölüsünü par- ça parça ederek bir motöre koydular, açıldılar ve Sidney şehrinin sahilleri” ne kadar arada bir gelen köpek balığı | sürülerine azar azar bu cesedi attılar. Önce, bir parça et atmak suretiyle bu Bununla | köpek mümkündür. Bu hain çete, sporcunun kafasmı, balıklarını derhal toplamak | lerinden birinin ağzına değil de, kü - çük, yavru bir köpek balığının ağzıma | gitmişti. Bu küçük balık da herhalde pek aç ti ve kendisini bir lokmada yalayıp yutabilecek kocaman köpek balıkla- rınm arasına katışmış, yiyecek arı - yordu. Sporcu Smit'i öldürenler bu zaya N adamın kolunun bir yavru köpek ba- lığının ağzıma gittiğini görselerdi de, bir mâna ifade etmiyecekti. Onlar İ- çin vücudun parçalarının < ortadan kalkması matlüptu. Fakat adaletin tecellisine hakınız.. Köpek balıkları, bir çok diğer ba -| lıklar gibi öyle yamyamlar gibi, ken” di cinslerinden balıkları da yerler. O sırada bu yavru köpek (balığı, dret- not gibi bir kocaman köpek balığı ta- rafından görülmüş ve iştah uyandır - mış olacak ki, henüz kaçmaya vakit bulamadan o kocaman balığın ağzına | düşmüş. Kocaman köpek balığı, bu. cesedin kolunu yutan yavru köpek balığını yutmuş, Şimdi şurası şayanı dikkattir: Ko lu yutan yavru köpek balığı bir giz - lenecek yer bulabilseydi, midesinin u - sareleri bu kol parçasınm etlerini 2- dam akıllı hazmedecek, ve belki mak tulün hüviyetini tayin imkânsız ola - | çaktı. Fakat yavru köpek balığı, anaç kö- pek balığının karnında © birden öldü. Ölünce tabii midesi çalışmadı. Çalışa- mamakla beraber, küçük köpek balı - ğın vücudu, büyük köpek balığının midesinin (usarelerinin kola kadar tesir etmesine bir müddet mâni olu - yordu. Adeta ona bir kılıf vazifesini görüyordü. Böylece sporcunun kolu içerde bir müddet için olduğu gibi kalabiliyor -| du. Bundan bağka midesindeki kolla birlikte küçük köpek ( halığımı yutan büyük köpek balığı, henüz yatışma - başka maceralara çıkmıştı. Şimdi gelelim sahildeki bir balık - çıya.. Hobson isimli bir balıkçı, oldak- ça pahalıya mal olan ağını sahile kur. mustu. Epey balık tutulmuştur ümi - diyle birden oraya geldiği vakit ne görsün.. Ağ param parça olmuş! Bunu yapan bir köpek balığı idi. Hır sını yatıştıramıyan ve oradaki balık - ları yemeğe gelen bu canavara verile” cek ceza, onu zıpkmlamak öldürmek- ti, Fakat bu köpek balığı zaten cezası- nr bulmuşa benziyordu. Ağ İçerisinde takılmış kalmıştı. Balıkçı Hobsonun (aklına bir şey geldi! “Ben bu balığı yakalayıp az lerdeki bir havuza koyarsam, belki © nu teşhir etmekten para kazanırım. dedi. Filhakika sahilden biraz içer- Tere doğru bir yerde şimdi kullanı! - mıyan bir yüzme havuzu bulunuyor - du. Balıkçı, birkaç kişinin yardımını is- tiyerek balığı çekmeğe savaştılar. Bütün gayretleri, köpek balığını 0- raya kadar sağ, götürebilmekti. Bun- da muvaffak oldular da.. Fakat köpek balığı fazla açıkta kalmış olmaktan mı, nedense, havuza sokulduktan bir az sonra sırtüstü düşüp öldü Ancak, ölmeden evvel kuşmuştu. Bu suretle bu balığın karnından bir di - ger balık çıkmaz mı? Bir küçük kö - pek balığı, Ve orada merakla — toplanmış olan | ahali büyük köpek balığının karnın -| dan çıkan küçük köpek balığını gö - rünce onu sopalarla itelemeğe savaş tılar. Daha ilk sopa dokunmuş dokunma- mıştı ki, küçük balık birden dağil” verdi ve içerisinden sapa sağlam bir insan kolu çıktı. Herkes hayrete düşmüştü. İşe 7a - bıta el koydu. Kolun üzerinde, çarp şan İki boksörün dövme halinde re - simleri görülüyordu ki, bu resimler. | birkaç hafta önce ortadan Kaybolan meşhur sporcu Smit'in kolunda var - Öldürülüp parçalanan sporcu Ceyms Smit dr. Bu kol, denize atıldığına hiç şüp - he olmıyan Smit'in kolu idi. Küçük balıktan heyeti umumiy e büyük balığın karnına geçmiş ve büyük ba liğın midesi hazma heniz başladığı bir zamanda meydana çıkmıştı. Küçük balığın vücudu, büyük balr ğın midesinde erimişse de henüz da - Zılma derecesine gelmiş, fakat kola bir şey olmamıştı. e Müddeiumumilik tahkikatını — ilerletirken bir cinayet daha olmuş ve Smit'in arkadaşla - rmdan Yilyam Holmes isimli zengin bir delikanlı daha öldürülmüştür. Bu delikanlının, Smit'in ölümüne dair bazı esrarı bildiği rivayet olunu- yordu. Sporcu Smit'in bir cinayet neticesin de öldüğü, kolun tibbi muayenesin - den anlaşılmıştır. e Çünkü kolun, bir köpek balığının dişi ile istrılmış de - &il, belki bıçakla hem ustaca kesil - miş olduğu görülmüştür. Koyun kırkmakla geçinen Bradi is- minde bir adam tevkif o olunmuştur. Bu adamm kaçakçı teşkilâtiyle alâ - kası olduğu ve sporcu Smit'le de son defa beraber görüldüğü anlaşılmak - tadır. Tahkikat devam ediyor.. Bir cinayet iki balığın karnından ge- çerek, gene bütün iğrençliğiyle ken - dini ortaya koydu. Şarlonun yeni filmi tamamlandı, önümüzdeki ayın ilk günlerin de gösterilmeğe başlanacak. Şarlo bu filminde bir fabrika işçisi ro - lünü yapmaktadır. Resimde onu bu rolde görüyorsunuz