2 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

2 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Asil prenses Öjeni Guriyeli « Çkom- ya aleni mahkemede niçin açıktan a- çığa kabahati yüklenerek kocasınm bütün şüphelerinin doğru olduğunu itiraf etti?. Acaba dediği gibi sadece oğluna iyi bir tahsil vermek için mi yaşlı zengin | Mister R. Vistar Harveyle gönlünü eğ! Nevyorktan yazılıyor: | | lendirmis; O yoksa ihtiyaç © iğinde bulunan kocasının bu altmış yaşımda. ki âşıktin iği 100,000 dolarlık t ai ılmasını temin için mi Döyle söyleniişti?.. Bi" sorgülâr'Filâ: delfiya jüri heyetinin aklını çelmiş olduğundan, aldatılmış kocanın iste - diği tazminat kararını vermemişler - dir. Bu koca Rus prenslerinden Ar gitel'dir, Filâdelfiyalı bir avukat olan Mister Harvey otuz senedir meslekten çekil. miştir. Kendisi bir buçuk milyon do - lar sahibidir, Uzun zamandır prenses- Je sikt fıkı ahbaplık yaptığını, fakat prensesin mahkemede fazla mübalâ - 7 etmiş olduğunu söylemektedir. ,Prens Arçiteli ise'eski Rus zabitle- Tindendir, Kızıl ihtilâlde Rusyadan kaçmış, cebinde götürdüğü bir kaç el- MAS parçasiyle o Pariste bir sütçü ve Yumurtacı dükkân açmıştır. Karısı Pariste doğmuş bir Rus prensesidir, Onunla Pariste tanışmış ve 1931 yı - Hnda evlenmişlerdir. Sütçü dükkânı fazla kâr getirme - diğindeni karı koca bu işten vazgeç -| mişler ve prensesin 6000 lirasiyle bir bar açmışlardır. Ancak dünya buhra- ni, Amerikan seyyah akmlarının ar- tık Parise © gelmemesi barı'da sabuk | kapatmış ve prensesin o bütün parası | uçup gitmiştir. y Bundan sonra bu iki çift bir kolayı- nı bularak Amerikaya gitmişler ve Fi- lâdelfiyada yerleşmişlerdir. Prense - sin bilhassa Filâdelfiyaya gelmesine sebep de, kocasiyle evlenmeden evvel burada Mister Harvey ile uzun uza - dıya yaşamış olmasıdır. Prenses mahkemede anlatmıştır: — Pariste birisiyle duğumu. kendisine vey de gidip onunla di. Burada prensin avukatı olan Mister iray sözü keserek sormuştur? — Bunu Harvey mi teklif etti? Pre — Evet Avukat gene sormuştur; — Peki size hiç para verdi mi? — Evet oğlumla — benim icin 30000 dolarlık bir irat aldı! — Elinizde bu iradın evrakı var mı? — Hayır; bir hirsiz bunları apartı - Manımdan çaldı!.. vakayı şöyle sevdalanmış ol - söyleyince, Har - evlenmemi söyle ,Geçen ilkbaharda Nevyork'un güzel san'atlar sergisinde teşhir edilmek üzere "yapılan bir tab- loya Rus elbisesiyle poz veren Prens Arçitel Guri- yelli - Çnoya Bundan da anla. şılıyor ki prenses Pariste evlenme - den evvel, Ameri - kada zengin Har - veye beslettiği bir de çocuğu varmış. Kadın ifadeleri- ne devam ederek ; Kocasiyle' birlikte Filâdelfiyaya ge - lp yerleştikten sonra Mister Har. vey kendilerini bir akşam yemeğine çağırdığını, arala- rındaki aşkın çok- tan ölmüş olduğu- nu bildiğinden bunda aykırı bir şey görmiyerek ko casiyle birlikte da vete gittiğini ve ye mekten sonrada bu eski sevgilisi - nin bir şey göster. mek bahanesiyle kendisini yukarıya çağırmasından hiç şüphelenmediğini söylemiş ve ilâve etmiştir; — Yukarıda eski alâkanm yeniden dirildiğini görünce (şaştım kaldım! Beni sık sık görmek istediğini ve es- kisi gibi sevişmekliğimiz lâzrmgeldi - gini söyledi. Ben ise çok sinirlendim ve bu isin artık olamıyacağını kendi- ne anlattım. 1954 kânunusanisinde Mister Har - veyi gene evinde ziyaret ettim, İşte bunun Üzerine ben Parise gitmeden önce onunla yaşarken ne olduysa, tek- rar oldu!. Anlaşıldığına göre bu ziyarette ne sinirlilik, ne de koca endişesi prense - sin aklına gelmemiştir. Fakat kocası şimdi Atlântikin bu yanında olduğu i- çin Mister Harveyin o sinirlendiğini prenses söylemektedir: — Mister Harvey kocamı uzaklaştır mam için srar etmeğe başladı ve ona Avrupaya kadar bir bilet satın almak üzere bana 500 dolar verdi. Ona 165 dolara bir turist sınıfı bilet aldım ve geriye kalan 135 dolar (parayı eline verdim, Kendisine oğlum Renenin tah. | sili için Amerikada kalmaklığım lâ - zım olduğunu söyledim. Burada kocasının avukatı sormuştur: yeniden — Peki, ona refakat etmemenizi a- | © #rl sebebi ne İdi?.. — Çünkü Mister (Harvey burada kalmadığım takdirde oğlumun mek -| tep parasını overmiyeceğini söyledi. Ben ise oğlumu çok severim. Mahkemede okunan hüsusi mektup- lar Mister Harveyin gerek övlenme - Karısının a den evvel, gerekse evlendikten sonra prensese daima para vermekte oldu - ğunu göstermiştir. Prens, iddiasma göre bü iki Aşıkın aralarındaki gizli münasebetleri bun- dan ancak bir sene evvel öğrenmiştir. Kendisi Mister Harveyi karısının uzak akrabasından biri sanyormuş! ve ka- dın ile çocuğuna bu temiz yürekli ak- Tabanın yaptığı para (oyardımlarma hayran oluyormuş! Sıra Mister Harveyin avukatlarına gelmişti. Bunlar bitmez tükenmez sor gulariyle prensesi mahkemede adam İ akıllı srkıştırdılar ve hüngür hüngür ağlattılar, Sual: Mister Herveyin apartımanına vardığınızda kapınm zilini çaldınız mı? Cevap: Hayır beni içeriye sokmak İçin kapıda bekliyordu. Sual: o Nereye gittiniz? Cevap: Evvelâ salona girdik, Bu: rada bir saat kadar oğlumun mektep İ parasını münakaşa ettik. Bu münaka- İ şadan sonra evde üç saat kaldık, Gece | yarısından sonra saat üçte oradan çıktım, Sual: o Ne diyorsunuz? Mister Har veyin o saatte sizi tek başınıza sokağa salıverdiğini mi söylüyorsunuz? Cevap: Evet. Hizmetçileri kendi - sini bir melek sandıkları için benimle gidemiyeceğini söyledi. Fakat ben o- nun melek değil bir şeytan olduğunu biliyorum! 1 Sual: o Doğum şehadefnameniz sizi İ kırk yaşında gösteriyor; sik ise dün | ve yaşmızda olduğunuzu söyledi - niç aşıkından 100.000 do- - ları alamadı! Prenses, çocu- ğunu okutmak için mi kendini geda etmişti ? İİ amerikan mahkemesi Juri heyeti davayı reddet- Prenses Öjeni Cevap: On yı- Im bir ehemmiye - ti yok! Sual: Demek on yıl sizce ehemmi- yetsizdir ha!.. Cevap: Evet hat tâ on beş yılm bi- le bana bir zararı dokunmaz. Ben hep böyle kala - tikten sonra Prens ve Pren- | şunları söylemiş - ses mahkemeden çıkarlar- b z — 0 gün akşama ken... Arkalarında Filâdel- | eni fiya zengin bekârlarından. Mister | ye döndüm. Saba - Harvey de mahkemeden çıkıyor. | hm üçünde bir o - tomobile binmiş - tim. Çünkü geceleri sokakta hiç yaya yürümem. Brod sokağı İstasyonuna gittim orada kahve içtim. Sonra ça - lışmakta olduğum dükkâna gittim, Burada avukat sormuştur: — Hiç uyumadımız mı? — Mister Harveyin evinde bir saat kadar uyumuştum! — Peki? Niçin bütün şeceyi orada geçirmediniz?.. — Mister Harveyin hizmetçilerine bir şey çaktırmamak içini... Prenses, nisan gecesi tekrar Harve- yin evine gittiğini, orada şampanya da içtiklerini sonra bir otomobile atlı- liyarak kendi evine döndüğünü ve ertesi günü dükkânda çalıştığını söy- ledikten sonra: — Ben mahkemeye kocamın lehine şahadette bulunmak için gelmedim. Ben kendim ve çocuğum için burada bulunuyorum! Demis ve bunun üzerine on İki jü- rinin kasları çatılmıştır. Bu kadın kimin Jehine olarak kendi alnına böyle simsiyah bir leke sürü - yordu? Kocasınm istediği 100,000 da * larlık tazminat için mahkemeye gel - ba memiş ise herhalde çocuğuna yapıl - makta olan para yardımlarının böyle. ce hem arkasını kesmiş, hem de çocu. ' ğa anasının kötü bir kadın olduğunu mahkeme sicilleriyle isbat etmiş olu- yordu. Bir şahit yanlış şehndette bu mecbur tutulamaz. İşte bunun için jüri esrar düğümü - nü sözememiş ve'prensin - aldatılmış Griyelli . Çenoya Filâdelfiyalı bir bekârla aralarında olan münasebetleri hiç s- kılmadan ve utanmadan birer birer söylemek sure tiyle kendini rezil etmiştir. bir koca sıfatiyle istediği 100,000 dı tazminat davasını reddetmiştir. Damarlarında “asaletin mavi nı!,, Bı taşıyan bir kadının böyle m kemede hiç çekinmeksizin bütün Ni çamaşırlarını meydana koymas merikada büyük bir dedikoduya se olmuştur. Tenekeci nin Thanet ş rinde lehimci tenekecidir. bahları sırt âlet ve ede torbasını Yür ğu eşeğine bi rek sokak sol dolaşır ve “7 nekeci!,. Leh cil... diye b bar bağırır... | dın oldukça gü zeldir de! İngilizleri Avusturya va yardım İngilizlerin * vusturyayı venler,, adlı cemiyeti varc “ Bu cemiyetin yeleri bu yazı vusturyada çirmişler ve vusturya işsiz rin menfaati olarak fayda ve şimdiye | dar işlenmer birçok toprakları ekip biçmişl dir. İşte burada resimlerini gi düğünüz gönüllü rençberler cemiyetin İngiliz üyeleridir.