5 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

5 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

iş ee Hayvanat çesinden kaçar may Asilzade uşağa para kazandırdılai amma Bir dâvaya da sebep oldular Paristeniyazılı yor; Uzun.zaman Vehsan hayvanat bahçesinde kapalı kalmaktan bık- mış olan onbeş maymun bir fir © satla; kafeslerinden kaçarak Pa - ris iörisine dağıldılar, Hayvanat bahçesinin bekçileri”? derhahku köçal mağmunları araz mağa çıktı. Her biri bir.metreye” yakın boyda olan Maymiunlardan bir tanesi, Fransız Cumur Başkağın sarayının , bahçesinde bulundu. Maymun, bahçenin ağaçlarından Ja salleniyor - birine asılmış keyifle du. Onbir taneöi de Büa dö Vensan denen ve Parislilerin yemeklerini beraber götürüp yedikleri küçük ormanlIrkta bulundu. Eöylee onbeş tane maymundan or iki tanesi elegeçmişti, Fakat bu: kaçak maymunlar çe. tes'nindiğer üc âzası neredeydi? Döğrusunu isterseniz, bu üç maymun Parisin aristokrat bir mu hitinde bir “hususi otelin,; pence - relerinden birine tırmanmaşlar orava haxii olmuşlardı; 15 5* “Pariste “husust otel”, daş iti - bariyle hususi bir evdir. Fakat bu, büsbütün başka bir evdi. Çünkü ev sahibi prenses ünvanını taşıyan bi. riydi; “Prenses Margrit dö Brogli diye anılan bu'kadının ailesi Fransrz anlzadelerinin pek eskilerinden olarak tanımıyordu. Fakat son zü- man prensesleri gibi biraz örkıya| düştüğü için, eedadından kalan bu| €vi ““hususü otel, tabir edilen ve | daire daire kiraya verilen bir yer| hâline koymuştu. , Acaba'Vensan hayvanat bahçe. sinden kaçan maymunlardan üçü onün evini neden seçmişlerdi Çünkü belki de, prensesin ka! - binde mMaymunlara karşı bir mu. habbet olduğunu biliyorlardı. Her ne hâl ite, pericereden girip, bir zamanlar silâhşörlerin ve nedime- lerin isaha, talma dolaştığı'kori- dörlardan atlaya sıçraya geçerek Prönses Margritin resim - yaptığı atölyeye kadar geldiler. Ve Pren - seş Margrit, bu maymunlarm ne «| reden geldiğine hayret'bile etme -| den, onlari çok iyi karşıladı; sev -| di. Bir köşeye oturttu. Prensös Margrit, kendiliğinden) gelen bu maymunları" yalnız “iyi karşılamakla kalmamış, otları ka büllenimişti de... Eivnde"'yirmi ta- ne kadar Siyam kedisi vardı: Pren seğin annesi de hâyvanat meraklı. sıydr. Yola 'çıkmırya' görsün, Sık sik yaptığı seyahatlerde'onu kö - pekleri; küçük bir merkebi ve ko- casi Pr&ne Lui ile birlikte görür - dünüz... Prenses Margrit, maymunların gelişinden o Kadar memhun ol < muştu ki. evdeki hayvarilatin ba: kılmasmia mâmur ölayi uşağı, ge » ne asılzadelerden Mark dö Mat 4 vakalara sebep olan maymunlarından birile kendi atölyesinde görünüyor. yonet'in maaşı artırıldı. | Asılzade uşak, bunlara da ba - kacaktı. Prensse Margrit maymunlara türlü elbiseler giydiriyordu. Onlara zamanm edebiyat ve temaşa şahsiyetlerinden üç Fran: sızın adını koydu. Biri “Spinelli,, öteki “Mişel Si. mon,, daha öteki ise “Jan Kokto,, olmuştu. Bunlar sıra ile bir aktri-, sin, bir aktörün ve bir müellifin! isimleridir. | Yiyeceklerine fevkalâde itina | ediyordu. Hattâ istikballerini dü. şünerek onlar için Asniyero mev. kiindeki hayvanat mezarlığından üç yer bile satın aldı. Ancak bu maymunlara Prenses Margrit dö 'Brogli'nin gösterdiği sevgiyi herkes, bilhassa evdeki ki- racılar'pek gösteremiyordu. Çün- kü maymunlar hirsiz ve müuzipti- ler. Prensesin evde olmadığı zaman lar, kiracıların dolaplarını 'şöyle bir muayeneden gecriiyor, ne var ne yoksa kaldirıyorlardı. Bir kete “Spinelli,, kapıcı Madam Burdon' ün on iki çörğini birden - yalamış yutmuştu. Kalip kalıp sabunlar eritilmiş, ve'mümlarla 'yemekler yapmağa kalkımışlardı. Fakat işin en kötü tarafı, “Spi. nelli,, penceresini açık'bırakan bir yabancı elçinin hemefi yakmların. daki evine girerek, diplomatik mu haberelere taallük eden bazı ey : rakı ortadan kaldırmış, giderken v “bah- Prenses Margarit dö Brogli, bir çok © NABER — Akşam Postam ) Prensenin evindeki halıda delikler açarak halıyı — eski gibi - göstermek istediği söğlenen Müdorie dö Vilmorin de elçinin yazı masasında kalan diğer evrakm üzerine mürekkep| ! dökmüştü. | “Spinelli,, bu macerasından dö.| nüşünde komşu bir apartmana | uğrayarak yeni bir gelin olan Ma-! dam Dian'ın odasına girmişti, Madam Dian da bu apartımanâ| henüz taşinmiştı. Ve maymunlar: dan hâberi yoktu: “Spinelli,.'yeni gelinin yatağının içerisinde'dan » setmekten büyük bir haz duyuyor. du. Yatağın atını üstüne getirdi. Eli, ayağı ve dişleri ile, kadınca - ğızın gelin esvabını muayene et - ti. Perdeleri kopardı, yapmadığın: | bırakmadı. İ Bu sırada yeni gelinin tuvalet takımını gördü. “Spinelli,, bemen;| aynanın karşısına geçerek, bu şi -| şeleri ve kutuları gözden geçirme- ğe başladı. Prenses Margriti bir - kaç defa böyle bir ayna karşısında boyanırken görmüştü. Onu takli- den “Spinelli,, de yavaş yavaş kozmetiklerden başlıyarak yüzü- nü güzelleştirmeğe girişti. Az sonra Madam Dian kapıyı açtı. Ve türület msesacnın önün - de kocaman bir mahlâkun soğuk kremler ve diğer kozmetikler, pudra, allıkla yüzünü korkunç bir İ mıştır. Bernard Aliks polise baş - hale getirdiğini gördü. Bu, yeni gelinin alıştığı bir man zara değildi. Var kuvvetiyle ba - gırdı. Bayıldı. Maymunlardan “Mişel Simon,, ise, herhalde mide ağrısı çekiyor - du ki, kiracılardan bir doktorun apartrmanıma girerek ne kadar i- lâç varsa altüst etti. Ve doktorun altın saatiyle yüzüğü de bu arada kayboldu. Kiracılardan Mösyö Bernard A- liko isminde birinin karısınm ku- lağını bu maymunlardan biri ısır. vurdu. Ve bir otomobil dolusu po- lis prensesin evine geldiler. Fakat tuhaf hayvanlar, sanki bir tehlike sezmiş gibi tavana kaç. mışlardı. Prensesin bütün davet - lerine; israrlarına rağmen aşağıya bir türlü indirilemediler. Bu hâdiseden sonra prneses bu kiracıyı ve kapıcısını'da “evinden İ çıkardı. İ Bu sırada maymunlar. küçük| bir konferanstan sonra, daha sa - | kin bir yere göçmeğe karar ver - mişlerdi; Resmi dairelere girip ; çıktılar. Bir Fransız gemicisinin meharetiv. le tırmanmadıkları bayrak direk- leri kalmadı. İ Kuyruklarndan o biribirleri | ne “bağlanarak ağaçlarda dan :| sediyoarirdı: | « Nihayet Vensar hayvanat bah- Madam Dian yeni gelindi. Odasına girince bir metre boyundaki maymunu tu. valet masası önünde boyanırken gördü. Bu manzaradan ürkerek düştü bayıldı. çesinin bekçilerinden biri tara - fmdan yakalanarak iplerle bağ « landılar ve bir taksi içerisinde bahçeye gene eski yerlerine götü- rüldüler, > Prenses Margrit dö Brogli'nin protestolarına hiç kulak asmamış- lardı. Prenses ise, bunların kendi maymunları olduğunu iddia edi « yordu. Prneses Margrit, maymun der « dinden başka bir felâketle daha karşılaşıyordu. Fransanın kravat takıp gezen kadmlarmdan Filip Melami dö Vilmorin prensesin ki- racısıydı. Madam dö Vilmorin başlangıç» ta prenses ile iyi arkadaş idiyse de sonra kirasını vermemeğe ve altı senelik konturatımı bozmağa kal « kışmıştı. Fakat bu arada vücudunun in - tizamını bozmaktan başka bir sey de muvaffak olamadı. Madam 48 Vilmorin evin merdiveninden yu- varlanarak ayağını kırmıştı. Mahkemeye müracaat ederek, prensesin evinin merdivenlerinde- ki delik deşik halının kıvrımlarına takılarak düşüp ayağını kırdığını, prensesin evini kirya verdiği bal * de hiç tamirata bakmadığını söy « ledi. Ve 200,000 frank tazminat i# tedi, Dava devam ed İşte Parisin son dei zuu!