20 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

20 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

© SİLKKANUN — 195 -——— — Kuruluş: 1871 Uzaktaki Istanbul müşterilerimiz ve Ankara, Eskişehir ve Edirne müşterilerimize : Yeni Paket Kahvelerimiz Satışa çıkarıldı, her yerde arayınız, | Kurukahveci Mehmet Efendi Mahdumları Diğer şehirler için acentalık verilir. tüyo. uyum. Nasıl, Laruşeli, Laşartiye. yi dinsizlere verdiğiniz zaman halkın velvelesini, eşrafın feryadını duyma . dınız mı? Jan Dalbre, Hanri dö Bearn Konde, ve Kolinyi burada bulunduğu zamandanberi etrafımızdaki — dolaşan fena bakışları görmüyor o musunuz? Görünüz, görünüz! Allahın emrine bu kadar aykırılık... Bakınız oğlum: Uzakta yangin yükseliyor ve ge . nişliyor, büyük alev kütleleri karan . liğin içinde dalgalanıyordu. Rua. teşten yükselen duman bulutları Pa. risin yarısını kaplıyordu Katerin, kralın zayıt düşüncesine tesir eden bir şiddetle söze başladı: — İşte bü geceki nişan merasimi. ne Parislilerin cevabı! Şeyketmanp, siz Allahn gazabını üzerinize çekiyor sunuz, Bakınız, hiç bir şey (ogörün. müyor. Yıldızlar kayboluyor. Paris, cehennem kesildi! Dokuzuncu Şarl, gözleri yerinden fırlamış çeneleri kısılmış olduğu hal. de bakıyor, ve ara sıra bir titreme ile vücudu sarsılıyordu. Kraliçe devam etti: — Şarl, beni dinleyiniz. Ne kadar büyür bir istekle sulhü kurmağa ça . YUsuğya bilirsiniz. Hattâ kibirli Jan Dalbresin yanımda kendi gururumu krrârm. Zavallı kızımın Hanri dö Be. arn İle evlenişini hoş gördüm, Sebebi. de şu ki, ben de o zamanlar katolikler. le protestanlar arasında bir anlaşma. nım mümkün olabileceğini saniyor - dum.-Ne boş bir hülya, ne budalaca bir fikir!,. Ya bizim yahut Hüguo - ların galip gelmesi lâzımdır, Bu Iki kuvvet İçin yer yoktur. o Dünya bile ikisine dar gelir Şevektmaap! Ikisin » PARDAYANIN ÖLUMU ———— den biri mutlaka ortadan kalkmalıdır. Katolikliğin yıkılması, Romanın mah volması, Allahım ölmesi imkânsız ol. duğu için dinsizliği ortadan kaldır . mak İcap ediyor. Dinsizlere yardım € denlerin vay haline! Onlar da, onlar. la birlikte mahvolacaklardır, — Madam, beni korkutuyorsunuz. İşlerin bu şekle dönmesi Oimkânsiz. dır. Çünkü artık kandan mefre edi . yorum. — İmkânsız mı? Bütün komşü hükü metler elçilerinin bana getirmişol. dukları mektupları okumadınız mı? İspanya kralı bize ne diyor? o Bizim gevşek davranmamızla tehlikeye uğ. rıyan hak dinini korumak üzere bir ordu hazırladığını yazmıyor mu? — Ben İspanyaya harp ilân ede - ceğim. — Ya Venedik? Ya diğer hükü - metler,? Onlar ne söylüyorlar? Avus. turya ne diyor? Doğudan hatıya, gü. neyden, kuzeye kadar hepsi bizi teh - dit ediyorlar, » Icap ederse bütün Avrupaya karşı koyacağım, — Papaya karşı da koyabilir mi. siniz? Onun afarorzundan kendinizi ne ile kurtaracaksınız? — Cehenmemle Madam! Papa, Pa pa İse ben de Fransa kralıyım! Şarl, halkonun parmaklığına da. yanarak daha yilksek sesle; — Susunuz! Ben etrafımdakile - rin susmasını İsterim. Ben sulhe karar verdim, Hüküm sürdüğüm ülkelerde sulhün de hüküm sürmesini isterim, İspanyaya, Avusturyaya, hattâ Papa. ya karşı bile harp açmak İâzımgelir. se bir ân bile tereddüt etmiyeceğim, dedi, Istanbul Tahmis Sokak PARDAYANIN ÖLÜMÜ 45 — Allahısmarladık, — Üç bin altın! diye bağırarak Pardayan neferin kolundan tutup ci vardaki mefhanelerden birisine götür dü, Asker kan ter içinde kalmıştı, Kâh kızarıyor, kâh sararıyordu. Her ikisi de bir masanın başına ©. turdukları zaman mefer: — Doğru mu söylüyorsun (diye mırıldandı. Pardayan kemerini boşaltarak: — Say! dedi, Askerin gözleri kamaştı, Ömründe bu kadar altını bir arada görmemişti, Önünde duran şey âdeta bir servetti. Nefesi kısılarak mektubu Pardayana verdi, Ye altınları da saymadan cep. lerine doldurdu. Sonra deli o gibi bir halde ayağa kalkarak (kapıdan çıkıp gitti, Pardayan, omuzlarını silkti, Ve zarfı aşarak üç bin altına satın almış olduğu bu mektubu okudu. Mektup şöyle yazılmıştı, “Monsenyör!., “Kapalı bir araba, on iki muhafız atlı İle Sen Antuvan kapısına o geldi. Marşal dö Monmoransi de beraberdi. Kapıdan geçemediğine pek şaştı. Bana şekillerini tarif etmiş o olduğunuz İki serseriyi de görür gibi oldum. Monmo. Tansinin evine gitmesi ihtimali olan arabayı takip ettiriyorum. Monsenyör, bu mektubu alır almaz onları yakala” yacağınızı ümit eder ve size bunu gön. dereni unutmamanızı dilerim... — Ha şöyle! Parisin bütün kapı - larının kapanması hakkındaki emrin | sebehini şimdi o öğrendim! İyi ama, Lândrinin üc bin lirası uçtu..! Adam sende, o zengindir, biraz daha bekliye- bilir, ! Pardayan böyle söyler söylemez Monmoransinin konağının yolunu tu, tu, O gece, Marşal dö Damvil Paris « te ne kadar kapı varsa o kadar tez “ kere aldı. Bunların hepsinde “yeni bir şey yok,, yahut “Marşal çıkmak için müracaat etmedi,, veyâ “şekilleri ta , rif edilen serseriler gelmediler, gibi bir kaç kelime yazılıydı. Yalnız Sen Antuvan kapısı kara « kolundan rapor gelmemişti, : » Bu suretle, Marşal dö Monmoran- si, Luiz, Jan dö Piyen ve iki Parda, yanlar Pariste mahpus kalmışlardı. Damvil, kral dokuzuncu Şarlin öldü rülmesini beklediği halde onun tevec, cühünü istediği kadar fena kullanı « yordu. Damvll, Şarl tarafından kral . lığın en yüksek bir ailesinden, Kate « rin tarafından da dinin koruyucula - rından sayıldığı için üç ay için Paris kapılarının teftiş vazifösini kolaylık. la elde etmişti. Kral da kendisine, Paris süel (as. keri) kumandanlığı gibi omütkiş bir vazifeyi verdi, Bu vazife, Margaritle Hanri dö Bearnın evlenme töreninin yapılaca» Et ve ordunun bütün Hügnolarla bir, likte Felemenğe gideceği gin sona e. recekti. İşte bu suretle Damvil, büyük bir hapishaneye dönen Parisin zindaner lığı gibi çok mühim bir vazifeyi ize rine almış bulunuyordu. » * » Monmoransinin konağında, hayat hâdisesiz olarak geçiyordu. Boş yere uğraşılmıyarak konakta ve tam bir emniyet içinde kalınmağa karar ve . rilmişti.