20 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

20 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Berlin, (Özel aytarmmızdan) — Sabık ağır sıklet dünya şampi- Yonu Alman Max Schmeling hem Pauline ile Joe Lowuisin maçını seyretmek hem de dünya şampi" yonluğu unvanı için Braddoek ile çarpışmak üzere bir mukavele im- zalamak maksadile Amerikaya gitmişti. Nevyork boks komitesi Alman ksörünün Braddockdan önce evvelâ Joe Louis ile müsabaka yapmasında ısrar ediyordu. Nihayet bu maç kararlaştırık mıştır, Her iki boksörde 1936 hazira- nında Nevyorkta Yaurkee stadyo- munda karşılaşmak üzere organi- zatör Mike Jacobs ile mukavele imzalamışlardır. Schmeling, Joe Louwisin Paulino ile yaptığı maçta bulunarak zenci boksör hakkında fikir edinmiştir. Schmelingin Amerikan gazete lerine söylediğine nazaran şimdi- ye kadar karşısma çıkanları ilk hamlede yere sermekle tanman zenci boksörün bu Knock out se risine Schmeling bir nihayet vere- Berlin, (Hususi elbar | den) — Geçen hafta Avusturya ve Macaristan arasında yapılan arsı. ulusal yüzme (müsabakaları çok mükemmel olmuş ve yeni iki Av Tüpa rekoru elde edilmiştir. Neticede Avusturyalıların (16 puvanına karşı Macarlar (30) pu van yaparak Avrupanın en iyi yü- zücülerine malik olduklarını bir daha ispat etmişlerdir. Müsabakaların neticeleri şöy ledir: 100 metre serbest Zsik Macar, vakit: 58, 2 saniye. : 400 metre serbest Lengiyel Ma tar, vakit: 4;54,8 dakika. (Yeni Avrupa rekoru) 1500 metre serbest Lengyel .Macar, vakit: 20:28 dakika. 200 metre kurbağalama Hölzi| li vakit: 2:54,2 dakika, BERLIN MEKTUPLRIİ Şimeling, Joe Louis ile karşılaşacak cek imiş. Bu iddianın pek yerinde olmadığı muhakkak olmakla bera” ber maçın çetin ve enteresan ola- cağı muhakkaktır. Bu maçın galibi eylülde dünya şampiyonluğu unvanı için Brad dock ile çarpışacaktır. Sehmeling mukaveleyi imzaladıktan sonra Almanyaya hareket etmiştir, Ha- zirana kadar hiçbir maç yapmıya” cağını söylemiştir. Bu mühim ma- çın bir milyon dolar hasılat getr receği tahmin edilmektedir. Her iki boksör de hasılatm yüz” de otuzunu alacaklardır. Avusturya - Macaristan Yüzme müsabakaları Büyük bir muvaffakiyetle yapıldı ve mükemmel neticeler alındı 100 metre sırt üstü Kellner A- vusturya, vakit: 1:12,4 dakika. Tramplen atlaması Hödi Ma- car, puvan: 70,70. © - 2004 bayrak yarışı » birinci Macarlar, vakit: 9:22,4 dakika (Yeni Avrupa rekoru) Su topunda Viyana — Budapeşte şehirleri arasındaki su topu maçını Macar. lar (7:2) kazanmışlardır. Kadınlar arasındaki müsabaka. larda dikkate değer bir netice alın mamıştır. * Kış olimpiyatlarına hâzırlık Beş hafta sonra başlıyacak olan kış olimpiyatlarına iştirak edecek muhtelif © milletlerin sporcuları peyderpey muvasalat etmekte ve Sarmisch Parlenkirdu'da antren, manlarına başlamaktadırlar. v NEZ — Söyle yavrucuğum... Bu yeni aldığın otomobili. Mjalcolm Campbellin sürat rekorunu kırmaktan va: geçeceğini bana vadediyorsun değil mi? MAÇLARI Bu hafta, üç sahada da yapıla” cak olan birinci ve ikinci küme lik maçları için, Futbol Heyetinin tebliği şudur: 21.12 935 cumartesi yapılacak maçlar : (B) takımları FENER STADI: Alan gözcüsü : Adnan Akın. Anadolu — Hilâl B takımları saat 15 hakem Adnan Akın. Fenerbahçe — Güneş B takım ları saat 13,30 hakem Feridun Kılıç. ŞEREF STADI: Alan gözcüsü: Saim Turgut. İstanbulspor — Süleymaniye B takımlari saat 13,30: hakem Saim Turgut. | Beşiktaş — Vefa B takımları saat 15: Hakem Şazi Tezcan. TAKSİM STADI: Alan gözcüsü Ekrem Ersoy. Topkapı — Eyüp B takımlar: saat 13,30: Hakem Rıfkı. Galatasaray — Beykoz B takım ları saat 15: Ekrem Ersoy. Galatasaray — Beykoz B takım ları saat 15: Hakem Ekrem Ersoy. 22-12.935 pazar yapılacak maçlar (A) takımları FENER STADI: Alan gözcüsü: Şazi Tezcan. Kasımpaşa — Anadoluhisar A takımları. Saat 11: Hakem Şazi Anadolu — Hilâl A takımları. Saat 12,45: Hakem A. A. Göğdüs. Yan hakemleri: Halit Özbaykal, Tahsin. Fenerbahçe — Güneş A takım ları, Saat 14,30; Hakem Sadi Kar- san. Yan hakemleri: Bahaddin Uluöz, Mehmet Ali. ŞEREF STADI: Alan gözcüsü: İzzet Muhiddin. İstanbulspor — Süleymaniye A takımları. Saat 12,45: Hakem İzzet Muhiddin. Yan hakemleri: Namık, Rıfkı. Beşiktaş — Vefa A takımları. | Saat 14,30: Hakem Kemal Ha lim. Yân hakemleri: Talât Özışık, Samim Talu. TAKSİM STADI: Alan gözcüsü: Adnan Akin, Altmordu — Beylerbeyi A ta- kımları, Saat 11: Hakem Sabih. Topkapı — Eyüp A takımları. Saat 12,45: Hakem Suphi Batur. Yan hakemleri: Sedat, Talât De Hdağ. Galatasaray — Beykoz A takım: ları. Saat 14,30: Hakem Adnan Akm, Yan hakemlrei: Ekrem Er- soy, Feridun Kılıç. Deglan Isveçli Nigren'i de kolaylıkla yendi Deglan hakikaten dünyanın en iyi serbest güreşçilerinden olduğunu bir kere daha ispat etmiştir, Arka arkaya kazandığı son mu - yaffakıyetlerinden sonra nihayet İs. veğin çetin güreşçisi Nygreni de ko - İaylıkla yenmeğe muvaffak olmuştur. Deglan birinci devreyi 14 dakika güreşten sonra bir kol bükmesile ka- zanmıştır, Ikinel devrede, mağlübiyetten hiç müteessir olmadan şiddetli hamleler. de bulunan Nigren hasmına muhak - kak üst gelecek gibi güreşiyordu. Fakat büyük bir maharetle İsveç linin her oyununa mukabil bir oyunla karşı koyan Deglan nihayet bu devre- de galip gelerek son zamanlardaki muvaffakiyeti osilsilesine yeni ve Son boks maçlarından sonra Boks sporunu da diriltelim!.. Bir, iki senedir resmen yapıl mayan boks maçları evvelki gün neticeleri — kışaca bildirdiğimiz gibi, yeni boks heyetinin kararile ilk defa teşvik müsabakası olarak Galatasaray lokalinde yapıldı. İştirak edicilerin çokluğunu te min için federe olmayan kimsele- rin de girmesini heyet bu seferlik münasip görmüş ve ilân etmişti. 15 Güneşten, 4 müstakil, 3 Pera kulübünden, 2 Galatasray, 2 Ka” dıköy spor, 1 Halkevinden olmak üzere (26) boksör iştirak etti, Çok canlı ve heyecanlı devam eden maçlarda'temiz nakaut ve abandonlar da vardı. Neticede: Sinek sıkletten birin- ci Mehmet, ikinci Agop. Tüy sikletten birinci Mehmet Talât, rakipsiz. © * Hafif sıkletten: Birinci İsmail, ikinci Levi. Yarı ortadan birinci ikinci Hakkı Ahmet. İhsan, zi Zed Orta sıkletten: Birinci İsmail, ikinci Fethi. Yarı ağırdan: Birinci Naci, ra kipsiz. Ağırdan: Birinci Melih, rakip» siz galip geldiler. Görülüyor ki pek çok kulüpler iştirak etmediği halde bu teşvike (26) boksör girmişti. Bu da göstermiştir ki bütün ih- mallere rağmen bu memlekette boks ölmiyecektir. Eğer kendisini bütün salâhiyet ve biricik düşünce ile çevirecek bir teşekkül olsa bu asil spor az zamanda yüz ağartıcı bir hal alır. Senelerce evvel ölen boks fede rasyonunun dirilmek zamanı geç miştir bile.. Bunu yapmamakta devam eder sek medeni dünya efkârma iki zan vermiş oluruz: Biri bü memleket çocuklarmın boksa istidar olmadı, ğıdır ki bu gençliğe büyük bir hi- yanettir. İkincisi boksör yetiştirmek ka» biliyetimiz olmadığıdır ki, on sene içinde harikalar yapan, hiç olma" yan şeyleri yeniden yaratan reji- mimize büyük bir iftiradır. İşte bunlardan sonra boks federasyo- nunu ihya ulusal bir borçtur. M. Hilmi ği İngiltere için en mühim spor hâdiselerinden birisi olan meşhur at yarışla - rından birisinde en tanınmış yarış atlarından Blue Danube (Mavi Tuna) is. tır, mindeki hayvan birdenbire Kapaklan muş ve üstündeki binicisini yere atmış” Karlı bir havada yapılan revans maçında Admira, Rapidi 4 - 2 vendi . $ Lik maçlarında Admiraya karşı | 4-2 yenilen Rapid hususi mahi- yette olmak üzere Admira ile bir intikam maçı teklif etmiş ve A- Vusturyanın en kuvvetli iki takımı arasında yirmi beş bin seyirci önünde yapılan bu müsabakada: her iki takımın çıkardığı fevkalâ-! de denebilecek bir oyundan sonra Admira ezeli hasmı Rapidi tekrar 4-2 yenmeğe muvaffak olmuştur. i Müsabaka “karlı bir bavada ve sıfırdan aşağı beş derece soğuk! bir g#nde yapılmıştır. | İki takım da * galibiyeti kopar; mak için ellerinden gelen gayreti sarfetmekten çekinmemişler, osun | cular bütün varlıklarını ve ener- jileri ile oynamışlardır, Oyun da; bu yüzden fevkalâde seri canlı ve! kombine olmuştur. Avusturya futbolünün son za- manlarda düştüğünü iddia edenle. parlak galibiyet daha ilâve etmiştir. | re karşı bu iki takımın çıkardığı İ Avusturya milli yüksek klâs oyunu tamamile bir tezat teşkil ediyordu. Rapidin kadrosuna aldığı genç | oyuncular büyük bir muvafakiyet göstermişelrdir. Admiraya gelince bu takımm muhacim hattı oyuncularının be şi de beynelmileldir ve bugün takımında yer | ' almaktadırlar, Bilhassa Bicanile | i # i a Stoiber her ikisi de uzun seneler | merkez muhacim oynamış olmak- la beraber bugün gayet iyi anlaş» makta ve hasım müdafaası için büyük bir tehlike teşkil etmekte- dirler. A