20 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

20 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Lezzetli et suyu nasıl yapılmalıdır? Bt suyu yapmak çok kolaydır. Bir çok evlerde kemikli et, baş bir tence - reye konur, Üstüne birkaç kilo su ilâ. ve edildikten sonra kaynatılır. Olur bir etsuyu. Hakikaten bu etsuyudur, Fakat daha lezzetli olması için et . suyu şöyle yapılmalıdır: Et tencereye konur, üstüne bolca sa konarak kaynatılır. Ateş kuvvetli olmalıdır. Birkaç defa kaynadıktan sonra üstündeki köpükleri almalıdır. Bündan sonra kaynıyan etin üs - tüne beş altı küçük sovan, birkaç sap maydanoz kökü, iki küçük havuç, bir. kaç yaprak kereviz konur ve etsuyu| ile pişinceye kadar beraberce kayna .| tılır, erakende MADDELER 5. Krş. BAKKAL iY 12 22-12,35 15 105 > Balgur Fasulya çalı Fasulya horoz Fasulya fak Mercimek Nohut 9 Nohut natürel e Peynir B. yağı 96 Başar yağlı 5 Kaşar Ikinci 40 Goytünyağ eks. eks 47 - 50 Yemeklik 40 Yağ Trabzon 70-80 Tereyağ 120-200 Yağ yemeklik 59-60 Yağ birinci Ürin 70 Ping 8-85 Makarna 5-8 > Zeytin 5-9 1. Sabun 455 3 SEBZELER 8-10 10 Ns 3 20 15 > 175 > 40 80 75 40 75 5 İnos biber Kırmızı biber Havuç HABER — O8tAKI Hiç bir sigorta şirketinin hayatını sigorta etmek cesaretinde bulunamıyacağı adam Minare tamirciliğine nasıl başladığını anlatıyor “Bir kere Beylerbeyi camiinin üstünden düştüm bir şey olmadım, babam da Sultanahmet | minaresinden düşmüş, il Son fırtınalar esnasında Süley- maniye camiinin arka sağ minare" sinin külâhı uçmuştu. Havaların müsait olmasından istifade edi lerek bu külâh tamir ediliyor. Şimdilik yalnız iskele kısmı yapılmıştır, Fakat bir haftaya ka dar kurşun kısmı da yapılabile cek ve minare eski halini alabile” cektir, Dün bu tamir safhasını yakın dan görmek istiyerek oraya kadar gittim. Ve tamir edilen minareni» tepesine kadar çıktım. Aşağıdan ufacık görünen tepe külâhmı teşkil eden direğin tulü- ne kadar biliyor musunuz? Tam 17 metre. Aşağıdan sinek gibi gö- rünen kimselerin hakikatta koca” man adamlar olduğuna da insan yukarı çıkıp bizzat gözlerile gör meden inanmıyor. Minare tamiratmı yapan Tev- fik usta çok hararetli çalışıyordu. İşini bitirene kadar onu aşağıda bekledim. Bu garip ve meraklı mesleğe nasıl merak ettiğini sor dum: — Bu meslek bana dedemden kalmıştır, diye söze başladı, de dem, meşhur minare tamircisi ha" fız Abdülrahim efendi idi. Babam da gene minare tamircisi hezar fen Osman ustadır. Babam beni mektepte pek okutmadı. On dört, on beş yaşıma vardım, varmadım, beni mektepten alarak yanma çr- Xeş domates 35 YEMİŞLER Ayva ekst. eks. 6.8 Ayva birinci Ayva ikinci Nar ekst, okut, Nar ikinci Zima Karadeniz Kims Sapanca pe aaasuşa Pww MAHRUKAT Odun (çeki) 350-425 Kömür 3,45 Kok — Sömi kok 21 Ev geçindirenler: Gazetemizin bu sütununda hergün böyle bir cetvel ve işinize yarıyacak © lan bir yemek tarifi ve buna benzer faydalı bir malümat bulacaksınız! ki TABI Memi *pişecek aa tatlıları) yılışlarını bU a bul caksiM3. ık! ) Fiyatı 100, ciltlisi 125 kuruştur. rak etti, Hiç unutmam ilk iş olarak bana Beyazıt camii minaresinin dış taraflarında biten otları yol durmuştu. Benim için bu heyecanlı günü unutmağa imkân yoktur. Minare ye çıkmadan evvel kardeşimle: — Beni sarkıt! diye kavga et- miştik, Kavgayı ben kazandığım dan babam beni yukarı çıkardı. | Belime ince bir ip bağlayıp şere feden aşağıya doğru sarkıtıverdi. Boşlukta fıldır fıldır dönüyor, avazım çıktığı kadar feryat edr yordum, Babam bu vaziyet karşr sında bana dehşetli surette kızdı. Eğer bir daha bağırırsam elindeki keseri kafama indireceğini söyle di. Korktum. Ve binbir meşakkat le bu ilk işi yaptım. Sonra yavaş yavaş alıştım, Korku falan kalma: dı. — Hayatınızda hiçbir tehlike atlattınız mi? — Bir kere atlattım. Beylerbeyi camiini tamir ederken yirmi metre kadar irtifadan yere düştüm, Fa kat bir mucize kabilinden kurtul dum. Yalnız on gün hastahanede kaldım, o kadar, Bir defa da babam Sultanahmet camiinin tepesinden, tâ slemin yanından tutunduğu ipin kopması üzerine yere düştü. Fakat şerefeye tesadüf ettiğinden muhakkak ve yüzde yüz ölümden kurtuldu. Yak nız alnı fena halde yarılmıştı. — İstanbulun en ince minaresi hangisidir? — Ortaköyle Hırkai Şerif. — Peki yukarıda çalışırken hiç bir tehlike ve korku hissetmiyor musunuz? — Katiyen. Kendimi yerden © 2 İLKKÂNUN — 1985 SÜMER Sinemasi 2 güzel ilim birden gösteriyor Bağdad Yolu Plerre Richard Vilim tarafından ve .. Aşk Rüyası (L'ebestraume) FRANZ LİSZT'in hayati Wâveten : Yeni Paramount Jurnal, Seanslar :. Aşk rüyası Bağdad yolu Aşk rüyası Bağdad yolu saat 2,5 da 4,5 da 6,5 da 9 da . Yarın akşamdan itibaren Her akşam İNovotny Birahanesinde MUNTAHAB ORKESTRA — Mi En az para ile Enbüyüktemaşa Sertoğlu Süleymaniye camli merdiven lerinde Tevfik usta ve camiin serkay.| yumu Nâözm'la konuşurken | bile daha emin hissediyorum. Çün kü yukarıda ne otomobil çarpması | korkusu var, ne de tramvay. — Kazancınız nasıl? — Her meslekte olduğu gibi. Önce çok iyi idi. Bir minarenin tamiri için 25 altınlira alırdık. Şimdi bittabi eski kazanç yok. Maamafih gene geçinip gidiyoruz. Bereket bu işte rakibimiz bulun muyor. — Şimdiye kadar kaç minare tamir ettiniz? — Sayısız denecek kadar çok. İstanbuldan başka Edirne, Anka- ra, Bursa, İzmir, Manisa, Mene- men ve daha birçok yerlerde mina” re tamir ettim. — Rasladığınız minarelerin en sanatkâranesi hangisidir? — Edirnedeki Selimiye camii. Bu camiin üç şerefeli minaresine giden üç merdivenli yol vardır. Birinci merdiven birinci ve üçün cü şerefeye, ikinci merdiven ikin» ci ve üçüncü şerefeye, üçüncü mer diven ise doğrudan doğruya üçün ü şerefeye çıkar. Bu merdivenler | üstüste ve o kadar sanatkârane| yapılmıştır ki hem minarenin 2e rafet ve inceliğini bozmamıştır, hem de katiyen biribirile alâkası yoktur. Mimar Sinan bu minare plânmı gene Edirnede bulunan üç şerefeli camiinin minarelerin den almıştır. Tevfik ustaya son bir sual sor- dum: “—Bu işle bilfiil uğraşalı sene oluyor? —22 sene.. — Böyle hayatmızı yüzde sek- sen tehlikeye soktuğunuz bu işte ne kazanıyorsunuz? — Günde 3 lira, — Acaba bir külâh kaça mal oluyor? — Beş yüz hiraya kadar . kaç Hiçbir sigorta şirketinin haya» | tmı sigortaya koymağa cesaret edemiyeceği bu şayanı hayret ada, min yanmdan ayrıldım. Li : # Tevfik ustadan ayrıldıktan son- ra üstat Yahya Kemalle karşılaş- trm. O da biraz hava almak mak- sadile Süleymaniye camiinin av- lusuna gelmişti. Kendisini minareye çıkmağa davet ettim, Gözlerini evvelâ gö- beğine indirerek baktı. Sonra ba- şını minareye doğru kaldırdı ve | salladı, Bu suretle ne demek iste- diğini anlattı, Bu sırada konuşaraktan camiin arka tarafıma doğru yürüdük. Bü- tün Boğaza, Kadıköyü tarafına ve Halice hakim olan manzaraya ba- karak anlattı: — Sen Piyer Sen Piyer derler. | Romaya gittiğim zaman ziyaret ettim, Üzerimde hiç de büyük bir | intiba bırakmadı. Bir kere kubbe | kısmı Süleymaniyeden olsun, di- ğer camilerden olsun daha küçük. Kiliseyi büyük gösteren şey kub- benin yanmdan itibaren yapılan ilâveler, yarım kubbelerdir. Ve bu büyük ve ruhani ihtişamı katiyen haiz değildir. Sonra bir yerde okudum. Esasen İstanbul eskiden o kadar fazla meskün değilmiş. Hattâ Fatih İs- | tanbulu aldığı zaman Çarşıkapı- dan tâ buralara kadar ki kısma | sayfiyelik bir saray yaptırmak iste miş. Sayfiyelik saray yaptırmak istediğine bakılırsa buraların o zamanlar çok tenha ve şimdiki Erenköy filân gibi yerler olduğu anlaşılır. | Sonra yeri rutubetli için bundan vazgeçmiş, de Fatihte yaptırmış. İstanbul asıl Sarı Beyazıt za- manından itibaren kalakalıklaş- mağa başlamıştır, Kanuni Süley- man da camiini Mimar Sinana bu- rada yaptırmıştır. Kanuni onuncu Osmanlı padi- şahı olduğundan camiinin döt minaresine 10 şerefe ve etrafına da 10 kapı inşa ettirmiştir. Üstat bu sırada içmekte olduğu cıgarayı bitirmişti. > Zarif, siyah artistik şapkasile beni selâm'adı. Ve bastonuna dayanaraktan uzak. Taştı. bulduğu | camiini Murat SERTOĞLU Yeni neşriyat Yeni Adam ÇOCUK HİKAYELERİ 20 ncisi çıktı. Her perşembe 32 sayıfalık ki- tap. 5 kuruş. Holivut Holivutun 209 uncu sayısı büzel resimler ve son karakol isimli filmin mevzuu ile Musadağı filminin en son haberlerini yüklü olarak çıkmıştır, sri sinemanı prensibi budur. Bugünden Mİbaren yine emsalsiz ve büyük program EMİL ZOLA'nın eserinden NANA ANNA STEN tarafından Kibar Hırsız Ronald Kolman ve Kay Francis ransızca sözlü 2 büyük film Duhuliye 15 kuru FRANSIZ TİYATROSUNDA 6 İkincikânun Pazartesi akşamı 21 de Dehâkâr musikişinas Şerif Muhiddin Tagan'ın Yegâne Konseri (Viyolonsel ve ud) ER rc İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu ın LU Harnn | aRransıs tiv aliağa HALK ÖPERETİ Bu akşadi saat 20 de SAZ, CAZ Yazan: kremi Reşit Müzik: Cema! Resit Bu akşam 20.30 da TELLİ TURNA şımarıaM HALK ÖPERETİ Yazan: Mahmut Xe....i. Müzikf Sezai ve Seyfettin Asaf, Gişe gündüf açıktır, Telefon 41319, Fiatlar: 35-50.60.75.100 Loca 400500 Naşit — Ertuğrul Sadi. HALIDE Şehzadebaşı TURAN Tiyatrosundö Bu gece saat 20,M da HÜLLECİ Komedi 4 perde. Yazan: Reşat Nuri Her tarafa tramvay Telefon: 22127 ZAYI Seyrüseferden aldığım 2393 n4 maralr arabacılık ehliyetimi ka” bettim. Yenisini alacağımdan 69 kisinin değeri yoktur. Siirt Hamza oğlu Hüseyin —.