24 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

24 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER — Akşam postası A ILKKANUN —. 1935 Aradığınız son moda, şık ve zaarif şapkaları ancak: gp” Şapka Mağazasında Bulacaksınız — Ne oldu? Bana bu kadar sevinç! nereden geldi? Yoksa hakikaten Alis. ten şüpheleniyor muydum? Asla, as- lâ! diye düşündü. Katerin Mariyyakın kalbine ver - diği duyguyu hesapladığı bir kaç sa. iyelik zamandan sonra tekrar söze başladı; — Şimdi size bütün hakikati söy. lemeği vadettiğim için, Navar kraliçe- sinin neden tereddüt gösterdiğini, ve sizin Alisten niçin bu kadar şüphe et. tiğinizin sebeplerini bilmeniz lâzım . dır... Bu zavallı kızın üzerinde bir es.! rar perdesi vardır. Belki de bazan ha- reket ve sözleri size de tuhaf görün. müştür. — Çok doğru., Bazan garip halle. Tini görüyordum. — 0, bir gün gelip de sizin haki - kati öğrenmenizden korkuyordu. Ger- çi bu hakikat acı ve müthiş ise de, za. vallı kızın bunda bir suçu yoktur. — Söyleyiniz madam, şimdi ta . mamen sizi dinliyorum. — Alis isimsiz, ailesiz bir kızdır. Lüks ailesi tarafından evlâtlığa ka. bul edilmiş olduğu için bu (aileden geldiğini iddia edemez. İşte hakikat budur Kont. Bahası ve annesi belli ol- mıyan bir kızın sizinle evlenmesine bir annenin razı olmamasının, tereddüt hattâ nefret etmesinin sebebi budur. Deoda gibi bulunmuş bir çocuğun karşısında ortaya atılan bu tuhaf it.| ham, Katerinin karanlık Odımağında düşündüğü gibi hakikaten bir küstah. hıktı. O devirlerde, ailesinin meçhül ol. ması bir kız için en ağır bir felâketti, Zamanımıza kadar sürüp gelen bu kötü telâkkinin sebebi nedir? Zavallı- yı dünyaya getiren aşk anının bir pa. 62 PARDAYANIN ÖLÜMÜ —————— paz tarafmdan tasdik edilmemiş ol , ması mı? Her ne ise, Katerin ne yaptığını pekâlâ biliyordu. Son derece sevinen Kont: — Hemen koşup Alisin ayakları. na kapanacağım, Acaba kendisinden şüphelendiğim için beni affedecek mi? diye bağırdı. — Kont, bu suretle pek ileriye varmış oluyorsunuz. Size söylediğim hakikate rağmen bu hal iyi bir sey değildir. — Ah madam, nasıl olurdabu düşünce bana engel olabilir? Halbuki ben... Kont, kraliçenin alnında beliren yeis alâmetlerini görerek birdenbire sustu, Hemen önünde eğilip ilâve et- ti.: — Haşmetpenah, bana verdiğiniz. bu büyük sevinç haberinden (dolayı sizi takdis ederim, Hayatımı size borçluyum. — Pekâlâ Kont. Pekâlâ! Madem. ki bu evlenişin olmasını istiyorsunuz, beni dinlerseniz bunu sessizce yapınız. Bir kere Alis sizin isminizi taşıyınca artık kimse onun babasını osormağı aklına getirmez. — Madam, bir evleneyim de, dü . ğünümüz nasıl olurs& olsun — İşi yoluna koymağı banal. rakır mısınız? Kimsenin haberi ol - madan ben de hazır bulunmak iste - rim, — Ah, madam, size nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum. — Peklâ, öyle ise kiliseyi, günü, saati ben seçeceğim. Kiliseye gelince, benden bu saadeti esirgemiyecek ka, dar protestan değilsin değiM? Fa. kat ben Kilise meselesine önem (ehem- PARDAYANIN ÖLÜMÜ 6 miyet) veririm. Bilirsiniz ki çok mu. taassıp bir katolikim.. — Madam, her isteğinize boyun e. ğerim, Papaz ister katolik, ister pro- — Papaz mı dediniz? Ah, evet. Pekâlâ, ben o papazı da buldum. Mu- kaddes bir adam olan Pani Garola si. zin nikâhınızı kıyacaktır. Kilise de, Sen Jermen Lokserruva olacak. testan olsun. Bu benim İçin hep iz — Sant? — En iyisi, geceyarısıdır. Kont mes'ut bir çocuk gibi gülme. fe başladı. Hakikat aranırsa ömründe saadetin ne olduğunu ilk defa anlı - yordu, kraliçe: — Haydi dostum gidiniz ve mes ut olunuz diye sözüne son verdi. Kont kraliçenin uzattığı eli öpe. rek: — Çok mes'udum haşmetpenah! dedi. — Bir şey daha söyliyeceğim. A . lise, evleneceği günü, saati ve kiliseyi haber vermek sevincini bana bırakı - nz. Çünkü vaktile kendisine lâyık ol- madığı bir muamelede o bulunduğum için bu zavallı kızım gönlünü almak isterim, — Emi'nize itaat edeceğim Madam, — Artık, bunlara dair (o kimseye bir şey söylemiyeceğinizi unutmazsı . nız değil mi? Zaten bunun min etmiştim. Bunun Üzerine, evvelâ Navar kra. Diçesini sonra Alisi görmek üzere oda- dan, sevinçle sarhos olarak, acele çık. tı. için evvelce ye. — Ya gün? — Gün mü? Bunu da, kızım Mar. gritin evlenişinin ertesi günü yaparız. Mariyyakın gidişinden sonra kra- liçe de iladet odasından çıkarak bir odadan daha geçti, Öte taraftaki baş. ka bir odaya vardr. Bir mum ışığı ile yarı aydınlanan bu odada bir kadm bekliyordu ki bu da Alis dö Lüksdü. Kralice ona doğru giderek elinden tutup gözlerinin içine baktı ve: — Duydun mu? diye sordu, — Hayır haşmetpenah! — Hiç dinlemedin mi? Genç kız tekrar: — Hayır! cevabını verdi. — Beni hayrette (bırakıyorsun, Artık eski Alis değilsin. Öyle İse, din. le: Kont şimdi benim ibadet odamdan çıktı, Seni son derece bir aşkla sevi « yor. Onunla yakında o evleneceksiniz. Ondan evlenişinizin o gününü, saatini ve nikâhınızı kıyacak papazın ismini sorma,. Yakti gelince (Obunları sana ben söylerim. Yalnız şunu bil ki sen artık Kont dö Lüksün kızı değilsin, Onun tarafından evlâtlığa kabul edi. len anasız babasız bir oçocuksunüz. Jan Dalbreye söylediği ve seni onun huzurunda ( titreten sır bu olacaktır, Sözlerimi anlıyor musun? — Evet madam. — Artık bugünden sonra mes'ut sun. Bu işi yalnız ben o bildiğim için artık üzülecek bir şey yoktur. — Ya Navar kraliçesi? — Hiç merak etme. Mariyyakla evlenerek uzaklara, istediğiniz (yere gidecek ve ömrünüzün sonuna kadar mes'ut olacaksını. Fakat sonuna ka - dar bana İtant etmek (o şartile. Eğer ufak bir tereddüt o gösterirsen (seni mahvedesim,