31 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

31 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER istanbulun en çok satılan hakiki akşam gazetesidir ilânlarını HABER'e verenler kâr ederler. X:9 un maceraları Formaları kitap şeklinde toplana- rak satışa çıkarıldı. 156 büyük sa yıfa 30 kuruş. YILBAŞI GECESİNi SABAMA KADAR Müşterilerimizin rahatla eğlenmeleri için salonlarımız lüks koltuklar. la süslenmiş olup BAYAN FERİDE! CENAN tarafından memleketi. mizde İlk ve yeni göstereceği İspanyanın meşhur boğa danslari'e canlı yılan numaraları ayrıca yüksek varyete de yapılacağından şimdiden masa larımızın numaralarını telefonla istiyebilirsiniz. Tel: 43977 — Kotiyen- lor — Sürprizler, | Büyük tenzilât Kürk mantolarınızt 12 ay vade ile ve kefaletsiz Fazla itina ile bilenmiş ve rar sayesinde TRUFLEKS biçakları en ince derinin üzerinde ka- tife gibi kayar. Bunlar iki taraflı her nevi traş ma kinelerine uymaktadır. TRUFLEX U.5. PAT OFF, TL A A AEG.U.S.PAT. OFF. BEYKO | mBladesmu “© MEVSİMİN KREMİDİR O00DDO0İ Bu akşam DOOOOODİ “PARK Otelinde ticarethanesinden tedarik ediniz. Anadoludan ayni şeraitle sipariş kabul olunur. Mahmutpaşa Kürkçü han Tel. 21685 e Gi re Hisse senetleri Üsküdar - Kadıköy ve havalisi Halk iğ 2 eve ğe a Tramvayları T. A. Şirketinden: Naci İsmail Hakkı ve | Şeriki Şirketi Tasfiye Memurluğundan: Asliye 1 inci Ticaret mahke -| I Şirket sermayesinin tamamen tahsil edilmiş olmasına mebni İdare meclisinin 17/4/1935 günündeki toplantısında verilen ka- rara tevfikan Şirket esas mukavelenamesinin yirminci maddesi» Yılbaşı reveyonu Hususi taam — Mazarık orkestrası — Kotiyonlar — Sürprizler Yemiş: Sofraların evvelden temin edilmesi rica olunur. Tel: 44 o ş ge Dn dan0n000Nn DON000 000000 DO0OĞ, esince tasfiyesine karar veril» —— — miş ölan yukarda adı yazılı şirke- Sİ rketi Ha ri eden e | tin tasfiyesi hitam bulduğu ve şir! * | ketin bütün hak ve borçlarile $e-| Yeni yıl münasebetile bu akşam gece yarısından sonra saat | rik Naci İsmail Hakkı'ya geçtiği! 115 de Köprüden bir vapur hareketle 176 numaralı seferde ya - Hin edilir. gtlrisKelelere uğrayacaktı ne göre muvakkat hisse senetleri yerinde olan muvakkat ilmü - haberlerin aslı hisse senetlerle değiştirilmesine başlanmıştır. OODDODODON Hissedarlar muvakkat hisse senetleri yerinde olan muvakkat ilmühaberlerle Şirketin Bağlarbaşımdaki idare merkezine her haf- ta çarşamba günleri başvurarak ve taşrada bulunanlar da yazı ile bildirmek suretile usulüdairesinde vekâletname göndererek asli senetlerini alabilirler. N PARDAYANIN ÖLÜMÜ ——————— — Size, onu sevmiyorum demedim madam. Bu sefer, bir heykel gibi duran papazda hayat izi göründü. Vücudu ürperdi. Sesinde acı bir titreyiş belir- di. — Evet, onu seviyorum. Uykusuz geçen gecelerimin sessizliği içinde bel- | ki bin kere söylediğim bu sözü tek- rarlamak bana hâlâ büyük bir sevinç veriyor. Evet, kalbim ağlıyor. Göğsü- mü parça parça edecekmiş gibi çarpı yor. Bu talisiz kalbi (Okoparamadan tırnaklatım okaburgalarıma Okadar saplanıyor. Evet, düşüncem bir ü- mitsizlik denizinde boğuldu. Büsbütün yalnız kaldığımı hissettiğim zaman- lar, gözlerimi göğe dikiyorum. Fakat bana bir teselli ışığı gönderecek yıl- dızı bulamıyorum. İnsanlığı yokla- dım. Acı ve işkenceden başka bir şey bulamadım, İhtişam ve azamet de yüz yüze geldim. Onun da boş bir gu- rurdan ibaret olduğunu anladım. Son umut Allah değil mi? Onu da aradım. Yokluktan, hiçlikten başka bir şey e- lime geçmedi madam. Bende artık hiç bir duygu, hiç bir şey kalmadı. Var- lığım bir gölgeden ibarettir. Rununla beraber, düşündüğüm bazı matemli gecelerimde vicdanımın derin karan- Uklarına baktığım zaman gene titrek ve belirsiz bir suretle parlıyan bir ü-| mit sabahı görüyorum. Papaz, söylediği bu duyguyu tat- mak, vicdanmın sonsuz karanlığı İçin-| de beliren bu ışığı görmek istiyormuş £ibi başını önüne eğdi. Şaşan ve hayrette n Katerin: — Bu duygu ne imiş acaba? diye| sordu. Papaz cevap verdi — Merhamet haşmetpenah? Ah, bu anda sizin ve bu devirde (yaşıyan kimselerin anlamadığı bir dille konuş- tuğumu farkediyorum. Bununla hera- ber kendi kendime merhametin insan- lığı kurtaracağını tekrarlıyorum. E- vet, insanlar biribirlerine (o acırlarsa, hepsinde birlik olarak bulunan duy- gulara inanırlarsa, zenginler fakirlere merhamet ederlerse, fakirler zengi lerin fena yoldan müteessir olu “ sa belki o zaman bütün insanlar biri- birlerine Obağlanabilirler, O vakit ne kral, ne tebaa, ne zengin, ne fakir, ne efendi, ne de uşak kalır. Her 7a- man biribirlerine vardım ellerini u- alışan insanlardan başka Katerin: — Delilik! Yeisin son derecesine düşen bir düşüncenin boş hülyası! Ar- tık burada yapacak bir işim kalmadı. sözlerini mırıldandı. Bu sözleri duyan papaz sözüne devam etti: — İşte haşmetpenah. Ekseriyetle düşündüğüm budur. O vakit, acıları- mın biraz yatıştığını o hissediyorum. Serdiğim kadının etrafında dolaşmıak- tan vazgeçiyorum. Bu hilereye Kapa- narak, benimle alay eden, bana acı çektiren fakat kendisi de acı çeken, belki benden daha derin bir felâket uçurumuna yuvarlanmış bulunan ka- dıma karşı kalbimde bir merhamet dü- yuyorum. Katerin ayağa kalkarak: — Marki, pek güzel bir felsefe. niz varmış! dedi. Pani Garola da, sanki artık söy- liyecek bir ü kalmamış gibi yavaş i, e kapıya doğru iki adım at- tr. Fakat birdenbire aklına gelen bir düşünce ile durdu, (o Kraliçeye karşı bir hürmetten çok bir kadına karşı ne- zaketle eğilmise benziyen papaza dö- nerek: — Sizi tebrik ederim. Demek ki A- lis artık mes'ut olacak! Çünki kalbin- dederin bir merhamet uyanan sizden ve bu zavallı çocuğa artık aer çektir. mekte menfaati bulunmıyan benden kurtuldu. Alisciğin saadeti (sevdiği adamla evlenmesile başlıyacak! sözle- rini söyledi, Pani Garola, bir elektrik seyyale- sine uğramış gibi titredi. Katerin dö Mediçi içinden: — Tam yerinden yaraladım, diye- rek yüksek sesle; — Hoşça kal Marki, azamet ve ih- tişamın boşluğuna, aşk ve sevginin hiçliğine dair vermiş olduğunuz ders. ten dolayı size teşekklir ederim söz. lerini ilâve etti. Mesmor kesilen Pani Garola: — Sevdiği adam ha! kelimelerini mırıldandı. — Evet, Navar kralının sadık ve sevgili arkadaşı Kont dö Mariyyak- tır. Bu meşhur Hügno, kızımla Hanri dö Bearnın evlenişinin ertesi günü A- Visin kocası olacak ve onu alıp memr- leketine götürecektir. Krallık dahi-! Tinde sulh hüküm süreceği ve kalolik- lerle protestanlar kardeş gibi geçine- cekleri için bu genç karı kocanın sa- adetini hiç bir şey bozamıyacaktır.Bir çok çocukları olacağı gibi odünyaya lekesiz bir sevgi örneği gösterecekleri de şüphesizdir. Bu anda Pani Garolanm uğradığı acının derecesini ancak kendisi söyli- yebilirdi. Cehennem zebanisine rah- met okutacak derecede katı kalpli, gaddar bir kadın olan Katerin bir ke- lime ile papazın kalbinde uyumuş ©- lan bütün duyguları ayaklandırmıştı. Mariyyak! Evet, o bunu unutmus- tu. Alisin aşkile kendisinden geçmiş, onun çektiği acıyı düşünerek kalbinde bir merhamet duygusu uyanmıştı, A. lisin kendi hayat yolundan kayboima- sını, bir Kenarda sessizce yaşamasını istiyor ve onu takip etmemeğe Kurar veriyordu. Kâfi derecede intikam a). mış olduğunu ve hattâ bazan bu inti- kamın istediğinden fazla (o olduğunu düşünüyordu. Onu affetmek de bir çok kereler aklına gelmişti. Belki bir gün küçük Jak Klemanı Annesine götürüp: — Cinayetinizin cezasmı kâf: des recede çektiniz. Artık çocuğunuzu ku» caklayınız diyecekti. Bu düşüncelerde, bu tasarlayışlar- da hesaba katmadığı yalnız birisi var- dı. Kont dö Mariyyak! Katerin dö Mediçini bir sözü pa- paza onu da hatırlattı Bu yakışıklı, sıcak kanlı, sevimli delikanlı iyi kalpli bir gençti. Yük. sek ve temiz bir muhitte pek büyük bir dikkatle terbiye olunmuştu. Fakat aşk ve sevgi bütün bu duy» gulardan daha kuvvetlidir, Papaz ta- lisiz Alisi affedebilirdiyse de mes'ut takibini bir türlü affedemezdi. Belki bu ânda, Alisi sevdiği kadar Mariyyaktan da nefret ediyordn. Kraliçe, onun bütün bu düşünce- lerini yüzünden okuyordu. Pani Garola: — Sevdiği adam! diye tekrarladı, — Ona da nervorsunuz değil mi? Size yemin ederim ki o size hiçbir zaman acımıyacaktır.