31 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

31 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

eril Galatasaray müdafii pon -) Lütfi'ye Güneş maçından dolayı Gç hafta boykot mu verildi?! Düyduğumuza nazaran, İstan- bul futbol heyeti, geçen hafta yap- tığı son içtimada, birikmiş birçok işleri görüşmüş ve 40 — 50 kadar futbolcuya muhtelif cezalar ver- miştir. Bunların içinde, Galatasaray - Güneş maçmda, Galatasaray mü-| dafii Lütfinin Güneş takımından Melihle çarpışması ve Melihin sa- katlanarak oyundan çıkmasına se- bep olan hâdise de görüşülmüş-! tür. Malâm olduğu üzere hakem bu hâdisede hiç bir kast görme- miş ve Lütfiyi teçziye dahi etme- miştir. Fakat nedense, futbol he- yeti, bu işte hakem raporunu falan! nazarı dikkate almağa lüzum gör memiş olacak ki, Lütfiyi üç haf- talrk bir boykotla cezalandırmış- tır. Henüz klüplere tebliğ edilmi- yen böyle bir cezanın hangi niza- ma ve hangi mantığa sığdırılarak verildiğini bilmediğimizden, şim- dilik fazla bir şey yazmıyoruz. Ve duyduğumuz bu şayianın doğru çıkmıyacağını ümit ediyoruz. Macar takımı Uypeşt YARIN Peraile Taksimde karşılaşacak İki gündenberi şehrimizde bu- man Macaristan Oo profesyönel şampiyonu Üypeşt, senenin ilk gü- nü olan yarm, Taksim stadında Pera (Beyoğluspor) la bir maç yapacaktır. Beyoğlusporun ekalliyet takım- larınm en kuvvetlilerinden olması ve Macar takımının da merkezi 'Avrupanm en tanınmış futbolcu- larından müteşekkil bulunması bu maçın zevkli ve güzel olacağında şüphe bırakmamaktadır. Diğer taraftan, Macaristan şam. piyonunun asıl maçları olan ayın (4) ve (5) inde Galatasaray takı- miyle yapacağı karşılaşmalar için de, yarmki maç en doğru bir fikir verebilecektir. Paristen Hindiçini- ye giderken İki Fransız tayyareci düşerek öldü Londra, 30 — Paristen Hindi- çiniye gitmekte olan iki Fransız tayyarecisi bu sabah Sudanda dü- şerek ölmüşlerdir. Tayyareciler- den Tarabonun ölümü âni olmuş, arkadaşı Ciyne ise hastahanede ölmüştür. Tayyareciler Parislen hareket ederek Tunus, Kahire, Karaşı, Rangon yolurla Hindiçiniye gide- cekle:di HABER — Akşam postası 831 İLKKÂNUN — 1935 Musolini, ordularının Yakında ileri harekâta başlıyacağını söylüyor Dagabur'u dört italyan uçağı bombardıman etti Italyanlar şimal cephesinde zehirligaz kullanmış Bugün Habeş İtalyan harbi hak- kında gelen malümat cephelerde « hemmiyetli bir şey olmadığını göster- mektedir, Yulnız Ras Kassa ve Ras Seyyum ordularile Ras Mugulata kuy vetlerinin Makalleyi (düşürmek için sıkıştırdıkları anlaşılıyor. Musolini son günlerdeki İtalyan kuvvetlerinin vaziyeti hakkmda kabi- nede izahat vererek İtalyan kuvvetle. rinin Eritrede neden ileri gidemediği- ni anlatmıştır. İtalyan (o Başvekili bu tevakkufa sebep olarak askeri mevki- lerin tahkim ve münakalitın teminini göstermektedir, Musolini bundan baş- ka İtalyan kuvvetlerinin eski Eritre hududundan 160 kilometre ve Asma- radaki omerkezlerinden de 40 mil u- zakta olduklarının nazarı itibare alın- masını söylemiş ve yakında tekrar İ- leri harekta başlanacağını o ilâveet- miştir. Harp hakkında gelen haberleri sr- rasile yazıyoruz: İtalyan tayyarelerinin faaliyetleri Adisababa 30 (A.A.) — Röyter Ajansı aytarının öğrendiğine göre ce- nuptan gelen Ras Mugulata ordusu Makale üzerine doğru (ilerlemiştir. Ras Seyyum kıtaatile Ras oKassanın kıtaatı ise Apgagaya altmış mil mesa- fede kâin Abbi — Addi'de İtalyan cep hesine karşı bir taarruz yapmakta- dırlar. Dört Italyan uçağı bu sahah Dag- gaburu bombardıman etmişlerdir, Bir çok sivil ölmüştür. Diğer iki keşif u- çağı Cibuti demiryolu üzerinden uç- muşlardır. Harrar mmtakasında yağmurlar başlamış ve havanm bulutlu olması tayyarelerin seferlerini kolaylaştır. mıştır. Ozgaden cephesinde erzak ve mü- himmat servisleri memnuniyete şayan bir surette yapılmaktadır. Geçenlerde mühim miktarda hububat gelmiştir. Tigre cephesinde İtalyan tayya- releri Aşlang mıntakasında Guaram'ı bir kere daha bombardıman ederek Habeşlerin tecemmü yerlerini keşfet. meğe çalışmışlar ise de bu teşebbüsle- ri beyhude olmuştur. İtalyanlar çekilirken kiliseleri yakıyor ve sivil halka fena muamele ediyorlar Adisababa 30 (A.A.) — Habeş im- paratoru bugün Milletler Cemiyetine bir nota göndererek İtalyanların Şi- re ve Temblenden geri çekilirken mü- temadi surette harp kaide ve hukuku- nu çiğnediklerinden dolayı (o protesto etmiştir. İtalyanlar çekilirken kilise- leri yakmakta ve sivil ahaliye fena muamele etmektedir. İtalyanlar ilk defa olarak 23 kânunuevvelde Takka- ze cephesinde zehirli gaz da kullan- mışlardır, İmparator bunu da şiddetle protesto etmiştir. Öğrenlildiğine göre İtalyan tayya- releri, Habeş kıtalarını Fosgen gazmı havi bombalar atmak suretile bombar- dıman etmişlerdir. Bundan (Habeş. ler çok ağır zaylat vermelerine rağ- men mevzilerini muhafaza etmişler. dir, Harekât birkaç gün evvelki hızla devam etmektedir, İtalyanlar, Asma- radan mühim miktarda yardımcı kuv- vetler getirmektedirler, Asmara 30 (A.A) — Resmi! statis- tiklere göre Eritre ve Tigrede askeri hareketleri mümkün kılabilmek için yapılmış olan yollar 500 kilometreden fazladır. Şimdi 100 kilometrelik şose ile 450 kilometrelik patika yolu yapıl- maktadır. İtalyan resmi tebliği Roma: 90 (A.A.) — 35 numara resmi harp tebliği: " Bir Eritreli kolu, dün Temblende Uarlü mıntakasına varmış ve geçen- lerde Abbi — Addi civarında muvaf- fakıyetler göstermiş olan kol ile irti- batı temin etmiştir. Bu münasebetle düşman oldukça mühim zayiat ver- miştir. İtalyan zayiatı, ana vatan or- dusundan 24 ölü 12 yaralı ve yerli kı- talardan 8 ölü 2 yaralıdır. Somali cephesinde, İtalyanlara İnkiyat etmiş olan Şaveli | sultanının kuvvetleri Uebi — Şebeli mntakasın- da bir keşif hareketi yupmış ve büyük miktarda Habeş kıtalarını Gabda ci- varında mağlüp etmiştir. Tayyarele- rimiz, bu harekete gayet iyi bir suret- te iştirak etmişlerdir. Bir italyan tayyarecisi gümüş madalya aldı Roma, 30 — Pilot Vaskinin tayya- resi şimal cephesinde birdenbire bo- zularak yere inmek (mecburiyetinde kalmıştır, Pilot ve arkadaşı (mitral. yözle tayyareyi müdafaa etmişler, cephaneleri kalmayınca tayyareyi yak mışlardır. Bu sırada tayyarecilerin im dadına yetişen diğer İtalyan tayyare- leri kazazedeleri kurtarmışlardır. Baş kumandan pilot Vaskiye gümüş ma- dalye vermiştir. Habeşistandan sipariş almamış Stokholm: 31 (A.A.) — Bofors harp malzeme fabrikası, yakında Habeşistana hava mukabil topları tes- lim edeceği hakkındaki haberleri ya- lanlamakta ve Habeşistandan hiç bir sipariş almadığını ilâve etmektedir. İtalyanların esiri bir Habeş asker! doktoru Atinada Atina 30 (A.A.) — İtalyanlar ta- rafından esir edilmiş olan Habeş or- dusu doktorlarından Solvatilouva, Yu goslavyaya kaçmış ve oradan da Yu- nanistana gelmiştir. HMalyda bir sel buhran mi olacak 7 Loehinig Standard gazetesi Muso- Hninin İtalyan ordularınm yavaş ha- reketini itirafı üzerine (yazdığı bir makalede harbin başlangıcındanberi Musolininin ilk itirafı olduğunu ve bir çok hâdiselerin bir İtalyan süel buh- rTanına İşaret ettiğini söylüyor. Habeş harbi İtalyanlara günde 400 bin Ingiliz lirasına mal oluyormuş Jtalyanlar 7 rablusgarba yeniden Musolini kabinesini ( toplıyarak, umumi vaziyet hakkında izahat ver- miş ve İtalyanın bütçesini tetkik et- miştir. Bu münasebetle İtalyan — Habeş harbinin İtalyaya günde, 400,000 İn. giliz lirasına kadar mal olduğu kay. dedilmektedir. Trablustaki İtalyan kuvvetleri eski halini buluyor den asker gönderdikleri haber veril. | mektedir, Musolini 18,000 mevcutlu müceh- hez Trento fırkasmın Trablusa sevki- ni emretmiştir, Musolini Trablusgarba 80,000 ki. şilik bir kuvvet toplamıştı. Sonra İn- giltereye bir cemile olmak üzere bu- nun dörtte birini geri çekmişti. Şimdi yeni gönderdikleri kuvvetle o vaziyet gene eski halini bulmak üzeredir, İngiliz gazeteleri Lâvall tenkit ediyorlar Londra 30, — İngiliz gazeteleri Fransız Dışişleri bakanı Lâ İ beyanatını kaydı ihtiyatla telâkki et- mektedir. Nutkun Milletler Cemiyeti ve İngiltere ile iş birliğine dair olan İtalyanların Trabluszarba yeni - lin son | asker yığıyorlar Ingiliz gazeteleri Lavali tenkit ediyorlar İtalyanlar Afrikadan matluba muvafık haberler alamadıkça oraya ye- niden askerler ve bilhassa yeni kumandanlar göndermektedirler. Yu- karıdaki resimde yeniden Afrikaya gönderilen General Boskardi'yi krala ve vellahde veda ederken görüyorsunuz. kısımları gazetelerce o memnuniyetle karşılanmakta ise de bunun esas İti- barile iç siyasa icaplarına göre hazır. landığı kanaati vardır, Deyli Telgraf şöyle diyor: “Lâvalin İngiltereye yardım taah- hüdünde bulunduğu doğrudur. Fakat, * İngiliz gemilerine ansızın yapılacak Kondilis Seçim nutukların. dan birincisini söyiedi - Serezde herkes “yuha!,, diye karşılamış Yunanistanda yeni parlâmento ses Şimi faaliyetleri başlamıştır. Seçi- min tehir edileceği haberlerinin a» sılsız olduğu anlaşılıyor. Milli radikal partisi lideri Ge- neral Kondilis, dün Selânikte se- çim söylevlerinden birincisini ver- miştir. Kondilis, söyleyinde Çal daris ve şimdiki başbakan Demir- cisin siyasalarını şiddetle tenkit etmiştir. Venizelostan da bahsederken demiştir ki: “Eğer kendisinde biraz vatan- perverlik duygusu kalmışsa, tek- rar siyasa işlerine karışmaması lâ- zım gelir.,, Bir habere göre Kondilisi Ka- vala ve Serezde kimse dinlemek istememiştir... Ahali “yuha,, diye bağırmıştır. Ahali partisi lideri Çaldaris de bu hafta söylevlerine başlıyacak- tır. İtalyanlar Radosta 18 bin kişilik bir kuvvet topladılar Verilen haberlere göre İtalyan- lar, Akdenizde vukua gelecek her hangi muhtemel bir harbe karşı Rodos adasında 18 bin kişilik bir kuvvet toplamışlardır. Fransızların eski Rus Çarlığından alacağı ne 'olacak ? Paris, 30 — Fransız . Sovyet muahedesi son günlerin en belli başlı mevsolarınıdan biriğiğ iii * hassa Fransızların eski Rus Çar » lığından olan alacaklarının ne o lacağı suali sorulmaktadır. Pöti Journal gazetesi bu husus- ta, muahede hakkındaki raporu tanzim etmiş olan Heryo Torres ile görüşmüştür. Bu zat borçlar meselesi hakkında şunları söyle « miştir; *— Teşrii kuvvet, kazai salâ - hiyet dairesine giren bir mese'eyi hal ve fasledemez. Bununla bera» ber bu yüzden alacakların geri alınması ümidinden (vazgeçmek doğru değildir. Dış işleri komise” yonu, emniyetimiz meselesile ti - cari borçlar meselesinin başka şey- ler olduğu ve bunlar arasında h'ç bir yakınlık bulunmadığı mütale- asmdadır. Bununla beraber, borç- lar ve Rusyada Sovyetler tarafın- dan istimlâk edilen Fransız mal. ları hakkmda pek yakında mü - zakerelere girişmek elzemdir.,. Yyenievkaf kanunu. nun tatbikine doğru Yeni Evkaf kanunu bu ayın 13 ünde tatbike başlanacaktır, Bu kanun mucibince bütün Vakıf sa- hipleri tarafından Evkaf idaresi- ne vakıfların vaziyeti hakkında birer beyanname verilecektir. —ş— m a yere “bir hücum karşısında Fransızların mü dafaa tedbirlerine iştirak edip etmi- yecekleri henüz bildirilmemiştir. Lâ. val uzlaşma siyasası yüzünden mev. kli sarsıldığı halde gene iki ata bir. den binmekte ısrar ediyor! Deyli Herald ise Lâvalin, siynsa- sını değiştirmek niyetinde olmadığını kaydetmektedir. Berlin, 9) — Yarı resmi Ko'es pondans Diplomatik *e Politik gazete- si Lâvalin nutkundan O bahsederken Fransız — Sovyet Rusya Omisakma hücüm etmekte ve bu misakin Alman» ya İle Fransa arasında bir yakınlaşma ihtimalini uzaklaştırmakta olduğunu i yazmaktadır.