31 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

31 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

31 İLKKANUN — 1935 kadın.. Biri anlattı: — Bu kâgir evde kimse otu- ramıyor. Zira, geceleyin kesik başlı bir kadın beliriyormuş. Kel lesi kucağında, odalarda, sofa- & larda, merdiven başlarında dola- $ıyormuş... Başka biri Jâ- fa katıldı: — Kesik baş'ı kadının aslı ney. miş, biliyor mu. sunuz? Bu ey vaktile bir Yeni- niçerinin miş ,.. Yeniçeri, karısı nı bir yahudiyle yakalamış.. Kesmiş.. O zamandan itibaren, her zaman, evin içinde ge- celeyin bir kadın dolaşırmış.. Bü- tün kiracılar kaçarlar, ev sahiple- ri, binayı ucuzca elden çıkarma- nın yolunu ararlarmış... Son za- manlarda ise, zengin bir adam bu- rasımı aldı. Maşallah, oturup du- ruyor. Ne başı kesik kadın gördür- ğü varmış, ne de yere damlıyan kan damlaları... Mai Kahvede konuşulan bu sözleri iki hırsız, alâkayla dinliyordu. Tafsilâtı böylece öğrendikten *“sonra, içtikleri kahvenin paraları- nı verdiler, çıktılar. Dışarda, Avni, Ragıba sordu: o — Sen, bu palavralara inanı- yor musun? — Kâgir eve şimdi girince şu kafası kesik kadına raslamağı pek isterim doğrusu... Mesele, ev sahi- binin mücevherleri yanında bu lundurmasında! Sen ona ne der- sin? — Ne diyeceğim? İnşalah bar- kaya koymamıştır. — Odaya gireriz. Yatakta ev sahiplerini bastırırız. “Yerini söy- leyin, yoksa gebertiriz!,, diye teh- dit ederiz. Fakat söylemezlerse öldürmeyiz ha, Münasebetsizlik sıkarmamanın yoluna bakmalı... Ar. bulutlar arkasına saklan - mıştı... İli hırsız, ağaçlar altında yürüyordu. Bir puhu kuşu haykırr- yordu. Avni: — Uğursuzluk! . i — Evet... Puhu, kuşların ötmesini be, Uğursuzluk getirir. — Fakat, aldırma... nahtarını kilide sok! Gir bakalım içeri... Haydi, a. Hah, aferin. Kesik başlı | | l İki adam, şimdi alt taşlıktaya, | lar. Ayaklarının ucuna basarak, gürültü etmemeğe gayret ederek bin bir ihtiyatla yürüyorlardı. Avni; — Ayakkablarını çıkar! - diye fısıldadı. Tam merdivenleri çıkıyorlardı ki, kulaklarına bir çıtırdı geldi. Tahtaları çatlaması nevinden bir Ay, bir an, bulutlar arasından merdiveni aydınlatıyor- Bir saat, on ikiyi, ağır ağır dar.| belerle çaldı. i On ikinci darbe vurduğu vakit, basamakların ortasında kesik baş- li kadın göründü. Demin kahvede söyledikleri gibi, kellesini kuca - ğında tutuyordu... Yavaş yavaş, onlara doğru yü- rüyor... Ragıp, vücudunun tiril tiril tit- rediğini duydu. Avninin ise, dişle- ri çatır çatır birbirine çarpıyordu. Hayal, biraz daha yaklaşınca, ikisi birden, feryadı bastılar. Hat- tâ, pabuçlarını bile almağı unuta- rak, tabanları kaldı.dılar... Bu ayakkablar, yakalanmaları için vesile teşkil etti. # Ertesi gün, jandarma karako- lunda istintaka çekilen hizmetçi diyordu ki: — Niçin benden korkarak kaç- tılar, anlıyamadım... Hanım, ha- mama girmişti. Onu yıkadım. Son- ra, hazır hamam yanmışken ben de yıkandım. Eski bir bornuzu ba- na vermişlerdi. Başımın üstüne aj- dım. Çamaşırlarımı da top ederek kucağımda tuttum. Böylece mer- diveni inerken, beni gördüler. Fer. yadı kopararak kaçtılar. Anlaşılan başı kesik hortlak olduğumu sat- dılar... İs-*-*, isabet!... Soyulmak- tan kurtuldek... Nakleden : Hatice Süreyya HABER AKŞAM POSTASI !IDARE EVI Istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu : İstanbul 214 Telgraf adresi: istanbul HABER Yazı işleri telofonu : 24872 idarevelân , o: 24370 ABONE ŞARTLARI Türkiye Ecnebi 1400 Kr. 2700Xr. 730 , 1459 ,, 3 oyuk 400 . 899. 1 ayık (oO!50 . 309 İLÂN TARİFESİ Tıcaret ilanlarının satırı Resmi ilânların 10 kurultur. Sahibi ve Neşriyat Müdürü: Hasan Rasim Us Basıldığı yer (VAKIT) matbaası Senelik 6 syhk Geçen kısımların hülâsası Lidya , Hızırın donanmasına, onun gemisine geliyor, Burada, Ali amuca, Doğan, Emine ve Çelebi de vardır. Doğanla Emine Lidgay tanıyacak gibi oluyor lar, fakat, tantyamıyorlar. — Kimdir? Emine: — Gözüm ısırıyor, amma, kim olduğunu iyice tayin edemi yorum! « dedi. — Sende, bende Kendisini hatırladığımıza nazaran, onu, her halde Ağrıbostan tanıyoruz, değil mi, Emine? — Öyle olacak, Doğan... Dur, Tefrika numarası: 107 | Hızır, Lidyayı öptü Fakat acaba niçin | damarlarının yanıp tutuştuğunu hissetmemişti?. . Bu kıza karşı hem hassastı, hem değildi dur... Hatırladım... Bu kız, pren - ses Lidya olacak... — Aşkolsun... İyi buldun... Tâ kendisi... Karı koca, böyle konuştukları sırada, korsanlar, genç kızı almış- lar, Hızırın yanına çıkarmışlardı. Emineyle Doğan, ârkalarımdan gittiler, Fakat bu sırada, ötekiler içeri girmiş bulunuyorlardı. Emi- ne, kapalı kasaranımn aralığından gördü: Hızır, genç kızla konuşmağa başlamıştı. Yüzünden bir memnu- niyet tebessümü akıyordu. Doğan: — Pek dostça konuşuyorlar. Bizim içeri girerek tavassuta giriş- | memiz manasız olur! Haydi, gide. lim, Ali amcaya haber verelim... - dedi. Ali, bütün söylenenleri dinle- dikten sonra: — Hızıra meram anlatmak ka- bil olmıyacaktır. Gene biz, bu işi kendi başımıza halledelim! . de- di. . Ancak neticeyi kendisine bil- diririz!... Panzehl. Lidya, o akşam, Hızıra diyordu ki: — Ben sizin hoşunuza gitme - dim mi, ulu reis... Halbuki, bütün emelim buydu... — Bütün emelin?.. Hızır dizleri dibine oturan bu genç kızın saçlarını ağır ağır sı - vazlıyordu. İki yanağını, kocaman ellerile yakaladı. Gözlerinin içine baktı, “— Sende mi diye düşündü. Evet.. Anita... Sonra Cülyeto! Hepsinin aşkının sonu felâketle, uğursuzlukla neticelenmişti. Ayni sözleri Cülyeto da söylememiş miy di: “Bütün emelim sensin!..., Fakat, bu kızın gözleri içine bakıyordu. 8 Bu gözlerin derinliğinde bir hi- yanet olabilir miydi? Bunlar, o kadar Hızıra yakmdı | ki... Bu ten, ona o kadar candan geliyordu ki.... onlardansın?,, Yazan: (Vö-NO) Ne sevimli kızdı bu.. | Kanı derhal kaynamıştı... Sa | atlerden beri, onu yanmdan ayı- ramryordu. Harbin pilânlarını re- islere onun yanında anlatmıştı... Yarınki muharebenin nasıl başla - Masr, nasıl tamamlanması lâzım! geldiğini anlatmıştı.,. | Fakat, aklı fikri, kızdaydı. Bu- na rağmen, kendi kendine hissini tahlile uğraşıyordu: “— Herhalde, yarın harbe gi- receğim için, bütün benliğim as - kerlikle meşgul.. Vücudüm kadın | aklım ettirmek, onda, hiç bir ihtiras u - yandırmadı. “— Acaba ihtiyarladım mı?.... Bana ne oldu?... Böyle değildim..,, — Otur yanımda yavrum... İ Senden pek hoşlandım... Lidya, düşünüyor: “— Bana verdikleri işi yapa » | mıyacak mıyım?... Bu kadar bece. | riksiz miyim?... Nasıl oldu da bu adamın hem hoşuna gittim, hem | gitmedim...,, İ Birdenbire aklma geldi. i — Beni hizmetinize alınız öy « İeyse.., Sizin yatağınızı yapayım., Diğer işlerinizi göreyim... Hızır, güldü: aramıyor... Buna rağmen, bu kızla meşgul...,, Lidya, tekrar sordu: — Hoşunuza gitmiyor muyum ?. Niçin beni sevmiyorsunuz?.. Sev - miyecek misiniz?.. — Yatağımı mı?... Benim ya « tağım yoktur.. İşte, şurada, tah - taya serilmiş halı üzerinde yata » rım... Rabhata alışmamak için, ke zım... Pekâlâ... Sen, bu hizmetime bak.. Şerbetimi de sen verirsin.. Lidyanın gözleri ışıldadı. Fa «| kat, düşüncesini belli etmemek İ- çin, gözlerini iğdi. İ Bu hizmet, cidden çok hoşuna gilmişti. Bir kedi yavrusu gibi yaltak - lanıyordu. Hızır, bağdaş kurmuş, sedirde oturuyordu. Kızın bu sözleri üze - rine, onu, kendine çekti, Öptü. Hayır, damarları ateşlenmiş! barut gibi yanmiıyor!... Bu güzel kızın yüzüne, dudaklarını temas| i | TDevamı var) | bm amam Lüks kojonya ve pudraları Lüks kolonya ve pudraları Yılbaşı için en güzel hediye ler teminatlı (LÜKÜS) marka ve ikramiyeleri havi ke - lonaya; Losyon; pudra; Briyantain; yağsız krem ve tırnak cilaları tercih ediniz: İşbu emsalsiz itriyatımızı sayım bay ve bayanlara tavsiye ederiz, yalnız, bir defa tecrübenizle devamlı müşterimiz olacağınıza eminiz; her yerde teminatlı Lüks mar kasını araymız. Umum satış yeri Sirkeci Şahinpaşa oteli kar * şısnda No: 44 Telefon: 20845 Toptan sipariş kabul edilir veyurdumuzun her tarafına gön- derilir her müracaata cevap verilir: Buda Bir Baskındır 2, 35 kuruşla ısmarlama ve hazır Çift kollu ve çift yakalı poplin gömlekler yalnız “BASKIN,, gömlek mağazasında bulunur. Beyoğlu Sakızağacı No, 21/1 Ağacami civarında X#X8T#TeY#1e101eL#L#LRLSLELELEK N E z L E ye KARŞI EN MÜKEMMEL ŞİFA, VERİCİ VE KORUYUCU İLAÇ GOMENOSTERiL DOburun damlasıdır. Nezleyi derhal iyi eder ve teneffüs yolu ile geçen has talıklardan korur. 30 kuruştur. HA DIKKAT KREM SOLEY Güneşin ve soğuğun tesiri ile husule gelen yanıklıkları, çat laklıkları ve lekeleri izale eder ve cildin güzellik taravet ve leta" fetini temin eder. Umümi satış mahalli: Şark Merker Ecza deposu. Fiyatı: 50