31 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

31 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

i İ İ moştur. Dün'evi elüzek'olân a- Lİ © racakları korkusile Bu - kil eden korkunç haydutlardan 4:2 “Satılan evin şerefine Muhiddinin karnı | deşildi .Dün gece Kasımpaşada bir yar) ralama vakası olmuştur: Kasımpaşada Uzunyolda otu- ran Katina evini bir müddet ev- vel satılığa çıkarmıştır. Komşu- larından Rahmi ile sebzeci Muhid- din müşteri bulmayı ve satış mu- amelesini yapmayı üzerlerine al- mışlardır. İki gün evvel eve yağlı bir müş- teri bulunmuş, Katinaya söylen- miş, bu fiyata kadında razı ok damdan kaparo alınınca Katina, bir içki âlemi tertip etmiş, Muhid- dinle Rahmiyi dün gece evine ça- gırmıştır. Saat yedi buçukta başlıyan iç- ki âlemi on bire kadar sürmüştür. Kafaları iyice dumanlanan iki er- kek Katinaya rakı ikramı yüzün- den kavgaya tutuşmuşlardır. Kavgada Rahmi daha baskın çıkmış, yanında taşıdığı büyük bı- çağı sebzeci Muhiddinin karnına saplryarak yere sermiştir. Kati- nanm feryadına komşular, bekçi ve biraz sonra da zabrta memurla rı yetişmiş, Rahmiyi yakalamışlar ve ağır yaralı bulunan Muhiddini de Beyoğlu hastahanesine kaldır.) mışlardır. (1189) (*75*) | Sinema yıldızı | nasıl ölü bulnndu (Baş tarafı 1 incide) Cinayetin esrarı hâlâ kaldırı - la memiş, katiller yakalanamamış- tr. Fakat muhakkak olan cihet yıldızın son zamanlarda tehdit mektupları aldığı ve kendisinden on bin dolar istendiğidir. Esasen Ame:'. bütün gayretlere rağ - men adeta ikinci bir hükümet teş- henüz kurtulamamış bulunuyor. Bu cinayet münasebetile gelen! haberler (o yıldızlardan çoğunun haydut çetelerine her ay muay - yen bir para ödediklerini, meselâ Marlen Ditrihin çocuğunu kaçı - haydutlara muntazaman para verdiğini bil- dirmektedir. Telma Tod diğer arkadaşları gibi hareket etmemek cesaretini hayatile ödemiştir. Bu sabahki kazalar Birinin başına tuğla düştü ötekini kömür çarptı Kasımpaşada bir yapıda çalı- şan 55 yaşında Sadullahın başına ikinci kattan bir tuğla düşmüş, tehlikeli surette yaralamıştır. Sa-i dullah Sen Jorj hastahanesine kal- dırılmıştır. ». » Balatta Salmatomrukta 15 nu- maralı evde oturan Safiyeye man- gal çarpmış, baygın bir halde Ha- seki hastahanesine kaldırılmıştır. (1189) (*75*) Evlenme Cumhuriyet refikimizin yazı işleri müdürü arkadaşımız Abi - din Daverin kızı Nilüfer genç ve kiymetli gümrük müfet - tiş muavinlerimizden Hayri Re - şidin nikâh merasimleri bugün öğleden sonra Beyoğlu belediye. | sinde yapılacaktır. © Genç evlilere saadet nemi leri ! ki müzakereleri gizlemek kabil Zavallı Galata postanesi memuru Hüseyin Hüsnüden sonra şehrimizde bir kaybolma modasıdır çıktı. Bir a- dam bir gece herhangi bir yerde dost- ları tarafından alakonuldu mu der- hal ailesi karakollara başvuruyor, fa- lân kayboldu diye ortalığı ovelveleye veriyor. İşte bu şekilde kaybolma hüdise- lerinin biri de iki gün evvel Mebekle çıkmıştır. Bebek camii ikinci müezzini Şük- rü, bayramın birinci günü eşi dostu ziyaret maksadile evden çıkmış, öğle vakti bir ara Ortaköyde görünmüş, sonra ortadan sırrolmuştur. Akşam olmuş, gelmemiş; geceya- rısı olmuş, hâlâ ortada yok, Ertesi sa-| bah olmuş, akşam olmuş Şükrü hâlâ görünmüyor. Almanya ile Japonya arasında ! karşılıklı yardım misakı akdedil- mek üzere olduğu haber verilmek tedir. Moskovadan gelen bir telgraf | şu yoldadır: | Moskova, 30 (A.A.) — Lon- dradan bildirildiğine göre, Lond. ra siyasal mahafili, Almanya ile Japonya arasında karşılıklı bir askeri yardım paktı imzası için Berlinde yapılmakta olan müza - kerelere büyük ehemmiyet atfey - lemektedir. Bu müzakereler hakkmda aşa: ğıdaki tafsilât verilmektedir. Gizli bir askeri anlaşma ile bir- likte, komünist enternasyonaline karşı mücadele hakkında açık bir mukavele akdi fikri Almanya ta- rafından ileri sürülmüştür. Japon. ya ile Almanya arasında bir as - keri anlaşma yapılması hakkmda olmıyacağı gibi gazetelerde çıkan haberler karşısında bu anlaşmayı inkâr etmek te mümkün değildir. Bu haberler İngilterede sinirlilik uyandırmıştır. Çünkü bu anlaşma ile Japonyanm Uzak Şarktaki va- ziyetini tahkim etmek istediği gö- rülmektedir. Şimdilik İngiltere - nin hoşnutsuzluğunu celbetmek istemiyen Almanya, İngiltereyi| başka tarafa çevirebilmek için, bu defa mütekabil askeri yardım ikinci tabımızda öğreneceksiniz anlaşmasından gayri olarak açık bir surette, komünist enternas - yonaline karşı mücadele haklın- | da bir Japon - Alman anlaşması teklif etmiştir. Alman zimamdar- larının fikrine göre, tamamen kor kusuz olan böyle bir anlaşma, | hoşnutsuzluk (uyandırmak şöyle dursun, bilâkis İngilterenin ve di- ğer devletlerin memnuniyetini mu <ib olacaktır. Ayni zamanda da bu anlaşma İngiltere ve diğer dev. etler için gizli kalacak olan aske- ri mukavele için perde vazifesini görecektir, Diğer taraftan, Berlin- de Japonya adına müzakereleri | idare etmekte olan Japon askeri ataşesi, anti komünist bir anlaş - manın perde gibi kullanılmasına hiç bir itirazda bulunmamakta, fakat muhtelif memleketlerde da- ha evvel vaziyetin hazırlanması ve bu anlaşmanın neşri için her- hangi bir sebeple fikirlerin Sov - yetler aleyhine galeyan edeceği| daha münasip bir zamanın bek - HABER — Aksam stası Bubun üzerine ailesi karakola koş muş, eş dosta haber vermiş ve kocası- nı aramağa koyulmuş. Fakat sanki yer yarılmış da Şükrü içine girmiş. Bu ara bazı rivayetler de çıkmış. Biri sözde Şükrüyü siyah uzun sakal- İr bir adamla Hisar kalesine (çıkar. larken görmüş. Başka birisi Şükrüyü hususi plâkalı bir otomobilde yanında gayet şık giyinmiş kadın ve erkeklerle birlikte Beyoğlu caddesinden geçer. lerken görmüş, Bir rivayete göre de Arnavutköyünde bir kayığa (binerek açılmış... Bu rivayetler dolaşırken bir taraf. tan da Şükrü harıl harıl Oaranmağa başlanmış, Fakat bir türlü buluna mamış, Ailesi ayaınlıklar, baygınlık. lar geçirmiş; evini terkederek bir ak- Bebek camii müezzini ortadan nasıl kayboldu ? Bütün Bebeği iki gün heyecana düşüren meselenin iç yüzü rabasının yanma sığınmış, İ lenilmesi hususunda ısrar eyle - filiyatta, komünist enternasyona» mektedir. Bilhassa Sovyet Rusya İli aleyhine mücadele hakındaki a- ve İngiltereye karşı müteveccih çık anlaşmanın bir zeyli olarak bulunan gizli askeri muahedenin tecelli etmesi çok muhtemeldir. Almanya ile Japonya Sovyet Rusyaya karşı Ve bütün bu”heyecanlı hâdiseler cereyan eder, biribirini tutmıyan riva- yetler söylenirken Şükrü pazar günü akşımı saat yedide tıpış Lıpış o evine gelmiş ve kapıyı çalmış, Herkesin kendisinden ümidini kes- tiği bir sırada Şükrünün gelişi mahal. lede büyük bir heyecan uyandırmış ve mesele anlaşılmış. Meğer Şükrü bayramın birinci günü eşi dostu ziyaret ederken Bakır- köyündeki bir ahbabını da hatırlamış ve doğrucn oraya gitmiş. Fakat fazla misafirperver bir adam olan ahbabı kendisini tam iki gece alakoymuş. O da gidişini eve haber vermediğinden ortaya bu rivayetler çıkmış. İşte bü- tün Bebeği iki gün heyecana düşü:en mesele budur, 31 İLKKANUN — 1935 ı o Şoförler cemiyeti anket açıyor Tallmatname maddelerinin değişmesi de isteniyor Şoförlerin on kuruşa adam ta- şımaları mevzuu etrafında yazdı. Zımız yazılar, bu işle alâkadır kimseler arasında büyük bir & hemmiyetle takip edilmektedir. Şoförler, okuyucularımızdan baş- ka-garajcılar, benzin satıcıları, ta- mirciler ve şoförler cemiyeti de bunlar arasındadır. Şoförler ve otomobilciler cemi- yeti, şoförlerin vaziyetlerini pek yakından bildiği için bu işe bil - hassa ehemmiyet vermiş, yazdığı - mız yazılar okunmuş, neticede on kuruşa müşteri taşımak mese- lesinin idare heyetinin en yakın bir içtimaında görüşülmesine ka- rar verilmiştir. Bu toplantı önümüzdeki cuma gecesi saat sekizde cemiyetin Ga- latadaki merkezinde yapılacak- tir. Toplantıda, şoförler arasında bir anket yapılmasına da karar ve. rilecektir. Tayin edilecek müddet zarfında şoförler birer mektupla “on kuruşa müşteri taşımak iste- Yip istemediklerini,, bildirecekler- Hususi ve ecnebi mektepler talimatnamesi hazırianıyor Yeni talimatta musiki ve beden terbiyesi derslerinin de türkçe okutulması düşünülüyor ' Şehrimizdeki hususi ve ecnebi) mektepler hakkında Kültür Ra.| kanlığınca”yapılmakta' olan “ tali- matnamenin hazırlanması bir hay- li ilerlemiştir. Önümüzdeki ders yılından itibaren tatbikine başla- nacak olan bu talimatname, esas itibariyle ecnebi ve hususi mek- teplerin ders. programlarını, resmi mekteplerin programlarına yak- laştırmak gayesini gütmektedir. Bu arada ecnebi mekteplerde! şimdiye kadar türkçe okutulmı- yan musiki ve beden terbiyesi ders lerinin de bundan sonra türkçe o- kutulması işi görüşülmüştür. Bazı ecnebi mekteplerde muallimlik ya. pan üniversite talebesinin kendi derslerinden dolayı talebelerle iyi meşgul olmadıklarına dâir şikâ- yetler de gözden geçirilmektedir. Hususi liselerden alınması is- tenen 5000 liralrk kefaletten vaz- geçilmesi de muhtemeldir. Yeni talimatnameye göre hususi liseler- de çalışan mualimlerden muvaf- fakiyeti görülenler terfi ettirile- ceklerdir. Büyük ikramiyeyi 29883 Numaralı bilet mi kazanacak Geçen tayyare piyangosu ke - şidesinden evvel ispirtizma ile büyük ikramiyenin hangi numa - raya çıkacağı sorulmuş ve hattâ iddia edildiğine göre büyük ikra- miye bu şekilde tayin edilen nu - maralardan birine çıkmıştı. Bu sefer de yılbaşmda çıkacak olan 500.000 liralık büyük ikra - miyenin hangi numaraya çıkacağı etrafında şehrimizin muhtelif yer. lerinde ispirtizma tecrübeleri ya- pılmıştır. Sovyet Rusya İle dış Moğolistan askeri! bir birleşme yapmış Tokyo, 30 (A.A.) — Japon as- keri mahafili, Sovyet Rusya ile dış Mogolistan arasında gizli bir askeri muahede imzalanmış ol * | duğunu, gayet ciddi telâkki ettik- leri bir menbadan haber almışlar. dır. Sİ marayı bulmuş ve satın almıştır. Bakalım yukarıda | klişesini gördüğünüz bu numaraya hakika- ten büyük ikramiye çıkacak mı? Bunu, ve sizin biletinize de ik- ramiye düşüp düşmediğini en doğru ve en çabuk olarak gece yarısı yapacağımız ikinci tab'ı ile öğreneceğiz! Yılbaşı piyangosu bu gece saat sekizde Tepebaşında Asri sinema binasmda çekilecektir. En büyük ikramiye yarım mil- Fakat işin asıl garib tarafı şeh- rimizin dört muhtelif yerinde ve ayrı ayrı kimselerin hazır bulun- dukları dört ispirtizma tecrübe - sinde büyük ikramiyenin çıkaca - ğt numara hakkında ruhların bir itilâf (1) akdetmiş olmalarıdır. Dört tecrübede de ruhlar bü - yük ikramiyenin (29883) numa- raya çıkacağını söylemişlerdir. Bunun üzerine açık gözlerden biri İstanbulu altüst ederek bu nu- yon liradır. Bundan başka iki yüz bin, yüz bin, elli bin, kırk bin, ©- tuz bin, yirmi bin, on beş bin gibi büyük ikramiyelerle üç tane yüzer! bin liralık mükâfat vardır. Bu gece çekilecek bütün numa” ralarr, keşideden kısa bir müddet sonra çıkaracağımız ikinci tabı- mızda okuyucularımıza bildirece- giz. Büyük ikramiyelerin okuyu- cularımıza çıkmasını temenni ede- riz. dir. Bu anketten almacak netice- ye göre, cemiyet alâkadar makam- lar nezdinde teşebbüste buluna- caktır, Cemiyet diğer taraftan taksi talimatnamesinin de yeni baştan yapılması için belediyeye başvur. muştur, Bu müracaat belediyece müsait bir şekilde karşılanmış, yeni bir talimatname hazırlanması fen he- yetine havale edilmiştir. on: Şoförler vemiystümde alâkadar bir zat diyor ki: “— Bügünkü taksi talimatna" mesinin tatbik kabiliyeti olmadı. ğı ve birçok noksanları bulunduğu anlaşılmıştır. Talimatnamede, tak silerin lândöne olacağı kaydi var- dır. Fakat lândönenin ne şekilde olacağı tasrih edilmemiş, bu yüz- den talimatnamenin bu maddesi- nin tatbikinde güçlükler olmuş- tur. Talimatnâmede kullanılması mecburi gösterilen tripleks camla- rın da çabuk sarardığı ve bozul- duğu görülmektedir. Buna ben zer bir takrm maddeler vardır ki tatbik edilememiştir. Bu itibarla tatbik kabiliyeti olan yeni bir tali- matname yapılmasını istedik. .. Şoförler cemiyetinin yapmak istediği anket yerindedir. Bu an- ket şoförlerin bugünkü vaziyetle- rini, On İkuruşa müşteri taşımak istediklerini gösterecektir. Yalnız bir noktaya işaret edelim: o © « Biz, on kuruşa müşteri taşın- ması meselesini munhasıran $0för- lerin zarar ettikleri noktasından değil, halkın tramvaylarda rahat- ça gidebilmesi bakımından takiç ediyor ve yazıyoruz. Taksi otomobili yeni olan ba- zı şoförler belki on kuruşa müşte ri taşımayı kabul etmiyebilirler. Fakat bu, arabasr yeni olmıyan $0- förlerin ucuz adam taşımalarına mâni olacak bir vaziyet değildir. İstiyen şoförler taksisiz olarak muayyen miıntakalar dışma çık- mamak şartile bu mıntakalar aras sında on kuruşa müşteri taşıyabil- melidirler. Bu, hem halkm, heni işsiz şoförlerin menfaati nokta" sından lâzım ve zaruridir. Lüks arabası olanlar, nasıl öles. myteri bulurlar. On kuruş onlara zarar vermez! südamikm a Meme nina Hİ GİRİ lan