6 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

6 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

lk eğ gü ETA EE Boğaz içinde oturunlara gâyet faideli ikiyenin en nefis, en güzel,en te Boğaziçi #debi ve tariln Yazılar, kıymetli nkli resimler Cemal Nadirin çok nefis bir karikatürü çıkan sayıda münderecat arâ- #pda Şirketi Hayriyenin 7/10/9386 tari- (Minden itibaren tatbik kılınacak | >onbahar Tarifesi de vardır istiklâl it isesi | Direktörlüğünden: Kayıtlara devam olunmaktadır. 7 inci, 10 uncu.ve Tl inci sınıflara nehari talebe için yer yoktur. im kayıt şartlarını bildiren tarifname gönderi" ir, Şehzadebaşı polis karakolu arkasında. Telefon 22354 nhisarlar U, Müdürlüğünden: 1. — 17/1X/1936 tarihinde isteklisi çıkmadığından do- ihalesi yapılmamış olan Toptaşı deposu arkasındaki da yaptırılacak olan 3430 lira 13 kuruş keşif bedelli 3 ım inşaası yaniden pazarlık suretiyle ( eksiltmiye ko. X 2. — Pazarlık 8/X/1936 tarihine rastlıyan perşembe günü 16 da Kabataşta levazım ve mübayaat | şubesindeki çe isyonunda yapılacaktır. 3. — Muvakkat teminat 257 lira 25 kuruştur. 4. — Şartnameler her gün İnhisarlar inşaat şubesinden alı. lir. (1S41) »-, en ucuz,resimli aylık mecmuası yatı heryerde BEŞ kuruştur HABER — Akşam posta amm ADEM | kitaplarınızı Yorulmadan tekmil olarak İstanbul | Ankara caddesi İnkılıp kitaphanesin (i' den sınız. Kitap satın alıyoruz | Eski ve yeni harflerle her nevi kitap lar ve okunmuş yeni barflerle lise kitap arı iyi fiyatla satın alınır. İstanbul An- kara caddesi 155 No. inkılâp kitaphanesi | vee BELGEVŞEKLİGİNE HORMOBi etleri pmu ber eczanede arayınız gana İstanbul 4üncü icra memurluğundan: İ takdirde müşterisi üzerinde birakılacaktır. Aksi takdirde en son İKTİDAR KARŞI Ahmet Recai tarafından Emniyet Sandığına birinci derece ipo - tek olup yeminli üç ehli vukuf tarafından (heyeti Oumumiyesine (2688) lira kıymet takdir edilen Beykoz Yalıköy mahallesinde eski Beykoz yeni Kuyu sokağında eski 53 mükerrer yeni 38 numaralı hududu: Fehime arsası ve dalyan bahçesi ve yol ile mahdut ahşap evin satılmasına karar verilmiştir. Mezkür evin evsafı ve müştemi- lâtr aşağıda yazılıdır. Bodrum katı: Kagir bir göz kömürlüktür. Zemin katı; sokak- tan merdivenle inilen ve yan taraftaki bahçeden merdivenle çıkılan : zemin! kırmızı çini bir taşlık, iki oda, bir helâ, merdiven altı zemi- ni kırmızı çini bir matbah ve sokak cephesine çıkılan merdiven sa- | hanlığı bahçe halinde ufak bir aralık ve iki gömülü küpü birinci & katta bir sofa üzerinde üç oda balkonlu bir sofa, bir helâ, bahçede birkaç erik ve saire ağacı vardır. Umum mesahası 129 m2 olup bun- dan 74 m2 bina zemini, kalanı bahçedir. Mezkür ev açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 23 — 11 — 936 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edile- cektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin “© 75 ni bulduğu arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 8 — 12 — 1936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin “ 75 ni bulmadığı takdirde , © satış 2280 No. lu kanun ahkâmınatevfikan geri bırakılır. Satış pe- Meklep İ | nin © 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat şindir. Arttırmaya iştirak etmek istiyerlerin kıymeti muhammene mektubunu hamil bulunmaları lâzımdn. Haklar: tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak ğ hakkı sahiplerinin bu haklarımı ve hususile faiz ve masarife dair ©- lan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itiba- ren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiye- den mütevellit belediye rüsumu ve vakıf icaresi ile 20 senelik vakıf icaresi tavizi ve dellâliye resmi bedeli müzayededen tenzil olunur. | Daha fazla malümat almak istiynler 2 — 11 — 936 tarihinden iti o © baren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- © tırma şartnamesi ile 934/2784 No: lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (1898) band MAĞLOP FAUSTA daha iyisini söyliyeyim mi? — Söyleyiniz! — Faraza, tesadüfen Pardayanı «sir edip buraya getirsinler. Ona ne Yaparsın. ? — Kulenin tepesine asacağım . — Ya?. Fransanm baş kumandanı- A1 astırabilecek misin? — Sen mi saçmalıyorsun ben mi?.. yan baş kumandan ha?. — Evet sen onu astırmak istiyor sun, halbuki onu, baş kumandan yap- ve için kral aratıyor. rşanım i — Niçiiğ aklı başmdan gitti: — Çünkü, kral bundan sonraki ha- yatmı ve saltanatını ona borçludur. yi Dük dö Gizi öldüren Pardayan- Larşan boğuk bir inilti çikararak, Sanki başına yeni bir heykel yemiş Eİbi sallandı ve bayıldı. Kriyon bu hale gülerek Larşanmn şatoya kaldırı masını emretti, Pardayan köşeyi döndükten sonra hiçbir maniaya rastgelmeden Luyar köprüsüne gelmişti. Fausta da kendi- 8ini takip ediyordu. Kendisini hem mahveden ve hemde kurtaran bu adama mahzunane bakıyordu. Bir müddet böylece ilerledikten sonra bir denbire durarak: — Şövalye, rica ederim! dedi, Daha fazla ilerlemeden şurada duralım. Size bazı şeyler söyliyeceğim. Pardayan durdu. Köprünün tam ortasında bulunuyorlardı. Önlerinde geniş bir ova, arkalarında ise Bluva pimi balunuyordu, Altlarında kışm tesirile kabarmıs olan Lüvar nehri kö. pürerek akıyordu. ğ « Pardayan: — Madam! dedi. Zannedersem müm kün olduğu kadar süratli hareket et- memiz lâzım. Sizi takip etmeleri muh- temeldir. v — Fakat daha ileri gitmeden size birkaç söz söylemem lâzım. Pardayan bunun üzerine şapkasını çıkararak Faustayı hürmetle selâmla- dı. — Emrinizi bekliyorum, Fausta başımı önüne eğerek bir müd det düşündü. İhtimal ki şu dakika kendisi içim pek mühimdi, titriyordu. Birdenbire rengi uçmuş çok güzel ba- şını kaldirarak siyah gözlerini Par- dayana dikti. — Şövalye, kaçmam için iki at ha- zırladığınızı söylemiştiniz. değil mi? — Evet madam, Sizi bekliyorlar. Fakat şimdi faydasızdır, artık onları kendim için kullanacağım. — O beygirlerden biri benim içindi değil mi? — Evet madam? ye Fausta, garip ve titrek bir sesle sor du: —Peki, ya öteki kimin içindi? — Sizinle beraber gelecek hademe- lerinizden biri için olduğunu zanneder sem söylemiştim, — Demek bu at sizin için değildi.? Pardayan titriyerek dik dik Fauws- taya baktı. Biran ikisinin nazarları çarpıştı, Fausta bembeyaz olmuştu. Anlaşılmaz bir heyecanla titriyordu. Pardayanda da aynı hal vardı. Kalbi çarpıyor, müthiş bir hissin tesiri altın» da olduğu görülüyordu. Nihayet kendisini topladı, Fausta- nin kendisi hakkında beslediği fena fikirleri hatırlamak istedi, Halbuki aradığı nefreti kalbinde bulamıyordu. MAĞLUP FAUSTA 317 — Oteli arayınız! Içeride kadın, “2 kek kim varsa levkif olunacak! Fanusta Pardayana baktı. O, yerin- den kimildamamış, Yalnız: — Otel işgal olundu değil mi? dedi-| — Evet! — Size söylemiştim. Fausta, Şövalyeye doğru koşarak iki elinden tuttu ve ateşli bir sesle: — Demin ölmek istiyordum! dedi, Fakat şimdi, yaşamak arzusundayım. Pardayan! Beni kurtarınız! — Ben sağ oldukça madam, size kimse elini süremez! Pardayan bu sözleri o kadar soğuk bir sesle söylemişti ki Favsta yeniden! ümitsizliğe kapıldı. Pardayan: — Ata binebilir misiniz? diye sör-| du. —Hazırım, — Atlar nerededir? — Avlunun «ol tarafındaki ahır içinde, Eğerleri hazır dört beygirle hsrekete hazır bir araba bekliyor, Faâusta sabahleyin erkenden hare- ket etmeği kararlaştırdığı için, araba ve at hazırlatmış ve seyahate çıkacağı zaman giydiği elbiseleri de giymişti. Bu süvari elbisesi ona pek yakıştığı gibi yanında taşıdığı kılıcı da üçüncü Hanrinin kırk beşlerinden daha iyi kullanması bilirdi. İ Pardayan ahıra gitmek için gizli bir merdiven olup olmadığını sordu, fakat otelde böyle bir merdiven yoktu. Tarşanm askerleri büyük bir ihti- yatla oteli arıyorlardı. Evvelâ alt katı iaharri etmişler, orada birkaç hizmet- çi kadın ve uşak bulmuşlardı. Bunla- rm arasında Mirtis ile Leo da vardı. Yakalananlar hemen otelden çıkarı larak nezaret altına alınmış, arama sırası üst kata gelmişti, Askerler baş- ta Larşan olmak üzere ağır ağır mer- divenleri çıkıyorlardı. Pardayan hemen Faustaya döne- rek; — Beni takip ediniz madam! dedi. Şu asker taslaklarının arasından bir yol açacağım. Arkamdan ayrılmayı- nızl,, Aşağı iner inmez hemen alura koşup Iki beygir çıkarıp birine bininiz. Gerisi bana ait, Yalnız, kuzum . kılıç kullanacağım diye benim hareketimi güçleştirmeyiniz! Şn güzel oyuncağı yerine koyun bakelrm. Bütün kuvveti- nizi arkamdan ayrılmamağa sarfedi- niz, hazır mısınız? — Hazırım! Pardayan belindeki kayışı düzeltti, şapkasını iyice yerleştirdi ve kılıcını biraz çektikten sonra hemen merdive- nin kapısını açtı. Larşan, Şövnlyeyi görür görmez on, on iki basamak ka- dar aşağıda durdu. Pardayan: — Hey, mösyö! diye bağırdı, Bana bakın İspanyol musunuz? Yoksa şehir düşman eline mi geçti, burada işiniz nedir? Kendi halinde duran evlerin kapılarını kırıp içine eşkiya çetesi gibi dolmağı kimden öğrendiniz, size bu emri kim verdi?.. — Kraldan, kral namına geliyo- rum! —0 başka, Ne dediniz, kral namına mi geliyorsunuz? — Evet efendim. Burada bir kadını tevkif edeceğiz. Kendisi kral aleyhine bir cemiyet kurduğu gibi, kralı öldürt mek de istemiştir. Mösyö, o kadının adamı sayılmamak istiyorsanız hemen kılıcırızı teslim ediniz, size kral namı- na emrediyorum! — Pek güzel mösyö! Bende size he-