9 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

9 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Eseri hazırlıyan; Nüzhet Abbas Dikkat: Bu yazı, yalnız pazartesi, çarşan”a ve cumartesi günleri neşredilir. si) ey Merkez muhacime verilen paslar şahsa değil bulunduğu yeredir ikinci kümeler mmm Altınordu - Kara- gümrük Taksim stadında yapılan ikinci kü- me maçlarından Altmordu - Karagüm- rük maçı Altmorduluların güzel bir o- yunu neticesinde ve bire karşı üç golle galibiyetleriyle bitti, Anadoluhisar - Galata gençler birligi Fener stadmda oynanan Anadolu - hisar - Galata gençler birliği müsaba- kası mütevazin bri şekilde cereyan et- ti. Bir fırsat yakalıyan Anadoluhisar- Fener stadındaki birine: ime maç- larmın ilki Süleymaniye ile Hilâl klüp leri arasında oynandı. Süleymaniyelilerin hücumlarile baş- layan ve üstünlüklerile (o devam eden oyunun henüz üçüncü (dakikasında Siyah beyazlılar ilk gollerini kazınma- ğa muvaffak oldular. Bu sayı üzerine Hilâl takımı düz gün bir şekilde hasmına O mukabeleye başladı ve oyun Süleymaniye yarı saha» sına intikal etti, Sol müdafi Ruhi ile kaleçi nin gayretleri Hilâl muhacimlerine gol Bastin ayağın içiyle verilen kısa past gösteriyor. Bu bir vuruştan ziyade topu itiştir Voley şütlere gelince bunların isa betli tatbiki çok zordur. Meharetle ve isabetle tatbik edildiği zaman da, met kez muhacimin tahayyülün fevkinde bir şekilde işine yarar. Manmafih isa betine kanaat getirmezseniz voley şüt lerinden sarfı nazar ederek sıkışık va. ziyetlerde yarım voley vuruşlardan istifade hayırlı olur. Bunlarda isabet ihtimali daha fazla olup topu dışarı kaçırmak tehlikesi daha azdır . Kaleciyi en şaşırtan şüt topu dur-| durmadan ve ayaktan bir iki ayak bo. yu önde sürerken çekilenidir. Bu şeki! de hareket edilirse kaleci hem topun ne zaman ve hem de hangi ayakla vu. rulacağını hiç bir suretle kestiremez. "Koşu adrmmı hiç arttırmadan veya kisalimadan vurulduğu kaleci muhakkak surette gafil avlanır. Şütlerin en müessiri tabii olarak kalecinin beklemediği zamanlarda çe- kilenleridir. Diğer faydalı bir aldatma usulü de sağ ayakla vuracakmış gibi yaparak solla şütü çekmektir. Bunda en zi. yade kalça hareketi kaleciyi şaşırtır. Sola varulacaksa sağa doğru, top sağ! köşeden sokulmak © isteniyorsa sola| için doğru-müvazeneyi kaybetmemek şar. tiyle kalçayı meylettirmek kâfidir. YER TUTMA: Merkez muhacimin (düşeceği en büyük hata kendisini müstakil bir o- yuncu sanarak iyi yer tutmağa gayret etmemektir. Şunu her merkez muhaci. mi aklında tutmalıdır ki bütün hücum hattı, onu görmeden ve onun nerede! olduğunu düşünmeden pas vermek İs. terler. Çünkü ona verilen paslar aşa” ğı yukarı şahsa değil, durduğu yere verilir. Bu itibarla merkez muhaci. minin fanliyet sahası sırasma göre çok darlaştırılmış olur. Bunda mer. kez muhaciminin dikkat edeceği iki şey vardır: Muhasım santrahafı bir) müdafaa oyuncusu vaziyetinde oyna- mıyorsa merkez muhacimi daha ziya. de ileride oynıyarak arkadan gelen a.. ra paslardan son derece istifade ede- bilir. Aksi takdirde yani hasım san. trahafı üçüncü bek gibi oynuyorsa mer kez muhaciminin ilerlerde oynamasın»; dan hiç bir fayda çıkmaz. Evvelâ iki iç muhacim sırasına göre müdafaaya yardım etmek Üzere çok gerilerde kaldıklarından merkez muhacimi pas da alsa bunları bekle. mek yahut hücumu diğer iki açık o. yuncu ile kendisinin gayretine güve- nerek üç kişi ile başarmak mecburi. yetinde kalır ki, böyle hücumlardan çok az muvaffakıyet beklenir. Sonra hasım santrahafı da az çok serbest bir vaziyette kaldığından merkez muha. cimine ortalardan gelen pasları ko laylıkla durdurabilir. Halbuki oyu. nun inkişafına göre esas bekleme ye. rini sahanın merkez noktasında int'- hap eden merkez muhacimi ekseriya) hasım santrahafımı kendisini marke etmek mecburiyetinde bırakır ki bu.j nunla İyi bir avantaj kazanmış olur. Merkez muhacimi bir hücum esna. sında tutacağı yeri daha ziyade arka daşlarının hareketlerini evvelden kes. tirerek ona göre değiştirmelidir. Bu kestiriş yerinde kullanıldığı takdirde, merkez muhacimi (o kolayca demarke bir bozisyona koşarak arkadaşların. dan alacağı pastan lâyıki veçhile istif- ade eder. Açıklardan gelecek ortalayışları. merkez muhacimleri daha ziyade oi talayışın aksi tarafındaki gol gi hizasında beklemelidirler. Çünkü şa. yet ortalayış kısa olursa öne doğru gelerek topu almak herhalde havadan, giden bir topun arkasından koşma! tan daha kolay olur, YER DEĞİŞTİRMEK: Sık sık yer değiştiren bir iç muha. ciminin hasım için tehlikeli olmasına mukabil avara bir merkez muhacimi de kendi takımı için çok faydasızdır. Merkez muhacimi vaziyetin icabi ola. rak yerini değiştirerek (| iç veya açık muhacim mevkiine düşecek olursa 9 nun yeri behemehal arkadaşları tara. fından doldurulmalıdır. Merkez mu. haciriinin açık mevkiine koşması bir az tuhaf göründüğü için bu tabiyeyi izah edelim; Açıklardan biri üzerine gelen beki çalımla yahut driplingle geçmek ye- rine topu zahirde budalaca bir hareket gibi görünen uzun bir pasla hasım kalesine doğru vurarak (o kendisi de içeri ve hasım kale ağzına doğru ko. şar. Ayni zamanda açığın bu hareketi ni vaktiyle kestiren merkez muhacimi köşe gönderi istikametinde koşarak muvakkaten açık oyuncunuk © yerini doldurur. Bu takdirde forvert hattı şu şekli almış olur, Merkez muhaci. mini sağ açıkta farzediyoruz. Sağ açık sağ iç, sağ İç merkezmuhacimi, sol ce- nah ise değişmemiş olarak eski halin. de kalmıştır. Bu hareketle hasım sol beki tamamiyle aldatılmış bir vaziye, te düşer. Halbuki hücum eden taraf için avantaj sırf bundan ibaret değil 'dir. Ayni zamanda hasım santrahaf, da, merkez muhaciminin o arkasından koşarak orta büsbütün boş kalır. Mer. kez muhacimi iyi tasarlıyarak (güze! bir ortalayış yaparsa bu acık vaziyet hasım kalesi için çok tehlikelidir. Bu tabveyi çok sık tatbik etmemek ve tabiyeyi çok sık tatbik etmemek ve nin arkadaşlariyle evvelden çok iy; anlaşmış olmak mecburiyeti vardır. Çünkü son derece iyi tatbik edilmediği takdirde boşuna enerji sarfından baş. ka bir işe yaramaz. Merke zmuhacimi sırasına göre iç oyuncularla daha sik yer değiştirir Hasım kalesine doğru inkişaf,eden bir hücum esnasında öyle anlar gelir ki iç oyunculariyle yer değiştirmek merkez muhacimi için kati © surette lüzumlu bir hal alır. Bilhassa çok yakından marke edildiği o zaman açık yerlere| rak oyunu İ - O kazanmış oldular. Feneryılmaz - Beyler- beyi Şeref stadında Feneryılmazla Bey- lerbeyi takımları karşılaştılar. Fener- yılmazlılar hefif bir üstünlük tesisi - ne muvaffak olarak müsabakayı 3 - 2 kazandılar. Güreşte dünya birincilerinden Ya şarın sporcu arkadaşlarına evelki a. | şam bir ziyafet verdiğini yazmı,! Yaşarın ziyafetinden bir görünüş 160 kişilik ziyafet çok samimi geçmiş- tir. Güreşçiler bir masada (toplan mışlardır, Çoban Mehmedin teşcileri sayesin de bütün pehlivanlar Yaşarın ikram ettiği tavuk çorbası, hindi kızartmas ve plâvı, nefis irmik helvasından iki- şer porsiyon yemişlerdir. Çoban Mehmedin bü ziyafetten sonra üç kilo arttığı söylenmektedir. Şişmanlatan ve zayıflatan ziyafet Bu sabahki akşam gâzetelerinden biri güreşçi Yaşardan “Dünya 76 kile şampiyonu,, diye bahsetmektedir. Bi, zim bildiğimiz Yaşar 61 kiloda şampi- yon olmuştu. * Çobanın üç kilo arttığı bir ziyafette acaba dünya şampiyonn. muz beş kilo birden mi kaybetti? Yok. BA... aramakla om lak fırlayıp pas almak merkez muhacimi için kati bir Jüzumdur. Bu izahatla merkez muhaciminin esas tabiye itibariyle yer değiştiren bi royuncu olduğunu iddia etmiş ol- mamak İçin tekrarlıyalım ki bunlar oyunun İnkişafına göre arâsira tatbik olünan tabiyelerden ibarettir. Yok. sa “merkez muhacimi yer değiştirmek hususunda son derece ihtimamla ha. reket mecburiyetinde olduğunu vwnu- tursa iyi netice alamaz. KOMBİNEZON: Hücum hattının muvaffakıyeti her şeyden evvel ahenkli bir anlaşmaya, kombinezona bağlıdır. Şahsi mezi. yetleri ne kadar yüksek olursa olsun biribirleriyle anlaşamıyan bir forvert hattından tehlikeli akmlar beklemek nafiledir. Bu futbolün değişmez bir kaidesi olarak kalacaktır. (Devams var) lılar bir göl çıkarmıya muvaffak ola Yaşarın ziyafeti fırsatını bırakmadı. Son zamanlarda sahada tekrar gördüğümüz Bülent vi. cudunun çok irileşmiş olmasına rağmen Hilâl muhacimlerini tutmakta oldukça muvalfâk oldu. Hasmının hücumlarını . bertaraf eden Süleymaniyelilerin o kuvvetli hücumu esnasında Süreyya topu Hilâl kalesine sokarak o takımma iki sayı- yı da kazandırdı. Ve ilk devre böylece 20 Süleymaniyenin üstünlüğü ile nihayet buldu. * İkinci devrede daha düzgün oynayan Süleymaniyeliler bir türlü sayı adedini #rttrramadılar. Hilâl müdafaası biraz da talili idi. Top dört kere — kale dire ğine çarptı fakat içeri girmedi. Maçın nihayeti yaklaşmıştı. Rakibi- nin tazyikinden kuftulan < Hilâl tâkımi soldan gürel bir hücum yaptı ve Rauf vole bir şütle takımına bir şeref sayısı kazandırdı. Maç da bu suretle Süley. maniyelilerin galibiyeti ile nihayet bul- du. Hilâl takımında kaleci Kasım, Akif, Zeynel, çok güzel oynadılar. Süleyma- niyede ise: Nuri, Ruhi, Daniş, Bülent ve Hamdi en iyi oyntyanlar oldular Fenerbahçe: 3 - Eyüp: O Fener stadındaki ikinci müsabaka Fenerbahçe — Eyüp arasımda"idi. Hakem Nuri Bosudun idaresi altında oyuna başlandı. Ve ton gelişi güzel vu- ruşlarla kaleden kaleye sülüklendi dur- du, Yirminci dakikaya kadar müteva- zin bir şekilde devam eden oyun dev- renin ortalarından sonra sarı lâcivert - lilerin hâkimiyeti alta girdi. Fakat sıkışık bir şekilde kalelerini müdafaa eden Eyüp oyuncuları (o arasından gol yapmak bir türlü mümkün olmuyordu. Maneviyat kuvvetlenen Eyüp o- iz İngilterede işsiz amelelerden bi- kısmı, vaziyetlerini anlatmak üzere 300 millik bir mesafeyi (Takriben An- kara ile İstanbul arasındaki mesafe) yaya olarak yürüyüp Londraya gitmiş Istanbulda Galatada rıhtım üzerinde y8 lacak yolcu salonu projesine ait açılan müsabaka İstanbul liman işletme idaresindefi Galata Rıhtımmda Merkez ve Çinili Rıhtım hanları arasın remize ait yıkılacak olan Panorama, Orta, Maritim hanlarının lunduğu arsa üzerine yeniden inşa ettirilecek yolcu Salonu projesi Türk ve Ecnebi mimar ve inşaat mühendisleri arasmda bir mü Müsabaka 6. Şubat, 1937 tarihinde hitam bulacaktır. Projeler bir jüri heyeti tarafndan incelenerek birinciye ikinciye (1000) ve beğenilen diğer iki projeye (500) zer lira verilecektir. Taliplerin proje müsabakasma ait izahnameyi mencilerde Haydar Hanmda Fen servisi şefliğimize müracaatla lüzumu ilân olunur. (2754) Fener stadında: Sü leymaniye: 2 - Hilâl: 1 Nuri I yuncuları devre sonuna kadar hiç $ zulmadı. Türkiye şampiyonlariyle İ kiştiler. Nihayet Fikretin her defa da büyük tehlikeler yaratan ortala larından birini Naci vole bir vurvj gole çevirdi. Fener taraftarlarını çok sevindi” bu sayıdan sonra Eytp müdafaası b sarsılmadı çalıştı ve haftayımı 1—08 bi çok kısa bir farkla bitirmeğ: mu fak oldu İkinci devre: Gol farkın: arttırmak azmiyle * hâya çıkan Fenerlilerin şiddetli hücif lariyle ikinci devreye başlandığı 19” Eyüp müdafaasının bilâ ilk hız vE nerjisini muhafaza etmekte | oldöll görüldü. Gol çıkaramıyan Fener muhadif leri asabileşmeğe başladıklarında #İ tk oyunun zaten pek tatsız olani # teyanı büsbütün berbat bir şekil Top rast gele v larla sağdan Hayd Parkta nutuklar söylemi gidip gelirken Esat kuvvetli bir vi | yaptı ve topu ağlara soktu. Dört beş dakika devam eden si İâcivert tazyikinden sonra B yüp de hücuma geçtiler. Tesirsiz me beraber bu hücumlar vakit kazanf# hususunda Eyüplülerin işine yarıYf du. Bazan kısa paslarla baza çal larla Fener nısıf sahasına dalan EY” oyuncular: bir aralık bulunmaz *| gol fırsatiyle karşılaştılar. Fakat eddin topu kaptırdı. Gol yedikçe açılmak gibi büyük İ hataya düşen Eyüp müdafilerini ret soldan çiğniyerek kaleye indi “ kaleci ayaklarına © yatarak bu mü tehlikeyi bertaraf etti, Fenerbahçenin meşhur oyunculâi karşı fevkalâde muvaffakıyetli maç yapan , Şükrü hesaplı paslar isabetli uzun o vuruşlariyle taraftı rmin alkışlarna topluyordu. Oyunun son dakikaları ge'di Fenerbahçeye karşı - 20 gibi kü bir mağlübiyet ile sahadan ayrıl arzusu Eyüp Oyuncularına yeri can verdi. Bütün kudretleriyle yorlar. Fakat işte Fikretin tel paslarından birini yakalryan Naci ayi cü golü de yaptı. Ve maç bu suretle 2—0 Fene çenin galibiyeti ile nihayet buldu yüp oyuncularının gösterdikleri sek enerji ve varlığı takdirle anar” Osman Kav © ER U Ter ve başlarında, resimde de görül kadın amele mebusu olduğu Desmimiz bu yürüyüşü gösteri a