10 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

10 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

| Bir genç, karısını kaçırdığı adamı üstelik ağır yaraladı — Yazısı 2 nci sayfada — Sene: $ - Sayı: 1752 $ Kuruş Telefon; 23872 10 Iikinciteşrin 1936 SALI Asiler Madridi bugün |, Zu sabahki sis yüzünden ui ie Kalamış vapuru bir alacaklarını bildirdiler motörü atli arda, 10 — Madrit şehri asilerin iş > düşmek tehlikesinden başka feci iy ikenin daha tehdidi altında bü- Ni ktadır, Harbiye nezareti ve opera Hi tıklım öklem o dinamit ve mü- Üçe doldurulmuştu. Bu binalardan © asilerin bombardımanı neticesin- Ky pek obüs düştüğü takdirde müt- ir infilâk vuku bulacaktır. Bu va- ağ taraftan dün akşam Madrit &- Uçan asi tayyarcler şehri bu a) alacakların: bildiren beyan- Şi E atmışlardır. , 10 (Hususi) — Asi İspan- » Madridde hiç ummadıkları bir karşılaşmışlardır. Asiler Ağır toplarıyla bombardıman et- DE rağmen müdafilerin cesaret. (Devamı 6 ıncıda) 74 Burgostaki asi hülcümelin reisleri halktan harp masrafı için müsadere ettikleri mücevherleri tetkik ediyorlar 11 Kireçburnunda bir #tomobil kazası old" İT “reyon otomobil — (Yazısı 6 wızıda) uharririmiz Vâ-Nü buldan ayrılıp Anadoluya Bengi Yerleşmeğe gidiyor 6 davelerle bunu yaptığını ve hey, eler tetkik edip gazetemi, 1g, Dİ yazılar göndereceğini » sayfamızda okuyun Üaka Ağız vü Beni (Va » Nü), Anadol melda aya larla, daha asude Bi . e , çak seyahat ve tetebbü erin pe başka, gazetemize hikâ- van, an Sl And, Por, Sicak. ılarmı yazmakta da | AM Cumhuriyet bayramımızı kutlayan < Sancaklı Şehir başka bir tehlikenin de tehdidi altında : Mühimmat ve dinamit dolu depoların patlama- Sından korkuluyor Almanyada . .. yan tam diktatörlük Rayiştag feshedilecek Yerine azasını Hiflerin tayin edeceği bir meclis kurulacak Alman dahiliye nazırı Almanyada yapılacak olan ıslahat hakkında beya- natta bulunurken, “Rayştağın ilk top- lantısında kendi kendini feshedeceği; onun yerins 200 azadan mürekkep bir âyan meclisi kurulacağını, bu meclisin Aazasmı bizzat Hitlerin seçeceğini,; söy- lemiştir. MI sosyalizm bayramı Berlin, 10 (Radyo) — Dün Alman- yada ilk milli sosyalist harekttinin yıldönümü kutlulanmıştır. Harbiye na zirı general Fon Blomberg millt 808 yalizm hareketinde kurban gitmişle - rin âbidesine büyük bir çelenk koymuş, gece fener alayları yapılmıştır. iş verilmesini bekliyen Tütün işçileri Istida ile Vilâyete Mitbat Nemlinin tütün deposundan çıkarılan ameleler aralarından seçtikle- göndererek bir istida vermişlerdir.Vilâ- göndererek bir istia vermişlerdir. Vilâ- yet, vaziyetin tetkikini ve (milessese nezdinde teşebbüste bulunarak amclenin direktörüne havale etmiştir. Bu işin süratle halledileceğini uma- nz, Mitat Nemli ne diyor ? Mithat Nemli omüestesesinden bir mektup aldığımızı dün yazmıştık, Mek tubun tamamını bugün dercediyoruz: “Ahırkapı depomuzda tahaddüs eden ve matbuatımızca lüzumundan (fazla (Devamı 6 ıncıda) Cumhuriyet bayramında sevinmek kabahat mi ? Antakya kız lisesinin kapatılmasını protesto için erkek tale be boykot yaptılar # â Türk (Köylüleri (Yazısı 6 ıncıda) Vapurlar güçlükle işliyebildiler, GE, Sis vizünden bir kasa Dün gece İstanbulu kesif bir sis kap lamış, bu sabahleyin dokuz buçuğa ka- dar sürmüştür. Sis çok kesif oldüğun- dan Akay, Şirketihayriye ve Haliç va purları ilk postalarmı yapamamışlar- dır, Saat sekiz 'buçuğa doğru sis biraz hafifler gibi olunca vapurlar gayet ya- vaş bir şekilde, mütemadiyen düdük ça- larak ilerlemişler, iskelelere yanaşabil - mişlerdir. Haydarpaşadan . köprüye ilk sefe- rini yapan 6,30 postası köprüye ancak 45 dakikada; gelebilmiştir. Vapur Hay-|.. açıkta kalmamasının teminini Emniyet) & Ba enstitülerinden lunmaktadır. Haydarpaşadan Köprüye 45 dakikada sefer yapılabildi z yanlar Gazetemiz Parisin belli başlı güzellik yapan Kalamış vapuru darpaşadan Boğaf istikametinde ilerler miş, sonra. sahil boyunca - ilerlemiştir, Galata Rıhtımı önüne gelince .dubalar« dan megafonlarla verilen işaretlerin yar dımı ile iskeleye < yanaşabilmiştir. Bu sırada baştarafı iskeleye çarpmış, tahı- taları sıyırmıştır. Bundan başka saat yedi buçuğa doğ ru köprüden kalkan . Kalamış vapuru Sarayburnu açıklarında içinde üç kişi bulunan bir motöre çarprnış, motör bat mış, içindeki'üç kişi vapur (© tayfaları tarafındah kurtarılmıştır. a I birile anlaşmış bu- “Güzellik Doktoru, işaretile bize soracağınız sualleri bu müesseseye (bildirerek vereceği pratik cevapları gazetemizde meşredaceğiz. » Güzelliğinizi, sıhhatinizi tehdit eder gördüğünüz herhangi “ bir derdinizi, müstear bir isimle bize yazmız. Göğsünüz mü dar, kalçanız mı geniş, saçlarınızdan, cildinizden ve şiş- man oluşunuzla zayıf bulunuşunuzdan mı şikâyetçisiniz? Güzellik Enstitüsü Size gazetemiz vasıtasile cevap vermiye Suallerinizi göndereceğiniz kuponu ilâve etmeyi unutmamalısınız. zaman, Şu hazırdır, bu fırsatı kaçırmayınız. HABER'in Güzellik Doktoru Kupon: 2 ârem Ağasının Oğlu tefrikamız yarın başlıyor. emen en ümmi