10 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

10 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

U iş | Mnalatıyor. # " | Rütizma nevinden çoğu soğuktan ha. 4 Ç Veremin kayna- ğı, üşüme Hadisat bu kışın amansız olacağı. Bu fikre heyetşinaslar İ İştirak etmektedirler. Binaenaleyh bu seneki (soğuklar, *welki senelerde olduğu gibi, muay- YEN Künlerde olacaktır. — Bu itibarla, msızlık, mide üşümesi, bronşit, ro. "il hastalıklara bol bol şahit olacağız En Fecii soğuğun son zaman arda yapılan tecrübelere göre, birçok | F veremlerine sebebiyet vermiş ol. Basıdır. Kendilerini çok sıhhatli zan. Aden erkek veya kızların, bir gün ci- İtrlerinin kok pasilleri tarafından sa. Ülivermiş olduğunu doktor işaretiy. Öğrendikleri zaman hayrete düş Memelidir. Binaenaleyh sade hastalık ladıktan sonra değil, başlamadan doğrusu vücudumuzla irtibatinı *MİN etmeden kendimize (ihtimam termeli, korunma çarelerine baş aliyız. Evvelâ, iyi giyinmek lâzımdır. Ba. insan yolda kışın çok o hafif gi. MİŞ sporcu gençleri görünce Yağı içi titriyor. Kış, soğuklar kar- da bu türlü çocukça bir cesaret a, emeğe kalkışmanın manası yok. Soğuk kaçınılması lâzım gelen bir Meydir, Ona karşı herkes giyinme si. le çıkabilir. Fakat, giyiniyorum, * de içine kat kat fanila, arkasına Paltolar giymek, boynuna kalın polar sarmak da doğru değildir. A- a *lbiseler gerçi soğuğa mani olur. A Yücudun serbestçe teneffüsüne tai, vermez. Birçok doktorlar fev. W de diy elbiseler altında üşüyen köy-! * rastlamışlardır. İN doğru çare vücuda doğrudan taka Ya tömne eden bir fanilâ ile söğu dak Tşı koymaktır. Bunun için en iyi Uma birçok Fransız doktorları ta. ndan araştırılmış, nihayet bu . uştur, yayıma yapraklarının bazılarından n dokumanm en uygun olduğu aşelmışter. Bir kere, bu odokuma , anilâdan daha hafiftir, Sonra da Yünden daha scak tutar, hem de tidir.. En büyük faydası vücudun sine karşı İyi muhafazalı olma May daha iyi bir şekilde çekebil. e » Halbuki, hepimiz biliriz ki, don ânlâ altında terlemiş bir vücu- Dam, tahammülü yoktur. Bu. ie akabil hurma liflerinden yapıl. bir a bununla karışık dokunmuş! teri Sn fanilâ rüzgüra karşı vücudu. Sok süratle çekmekle korur. Yin, leri iş mensucat fabrikala lama, türlü bir dokuma yapmağa zor HABER — Akşâm poslağı — 42 47 45 Sekizinci Balkan oyunlarından evvel Atle tizm takımımız Üç ecnebi teması yapacak Yedinci Balkan oyunlarına iştirak eden Bükreşte yapılacak olan sekizinci Balkan oyunlarına iştirak edecek at- İetlerimiz, bu defa çok iyi çalıştırılmış olacaklardır. Atletizm federasyonu birçok mü- sabaka tertip ederek sporcuların mü. sabaka kabiliyetlerini arttıracağı gibi, Yunan atletleri Kendilerine rakip arıyorlar Birka çsene evvel Akdeniz atletizm müsabakaları tertibine (hazırlanan Yunan atletizm federasyonu şimdi de orta Avrupa sporculariyle karşılaş. mak için uğraşmaktadır. Diğer Balkan milletlerinin Yunan-| k arkadaşlarma rakip (o olamamaları| onları başka takımlarla (karşılaştır. mağa icbar etmektedir. Yunan fede. rasyonu Lehistan, Çekoslovakya ve Avusturya federasyonlariyle (omüzna. kereye girişmiştir. Bu konuşmalar netice verirse; bu müsabakalar önümüzdeki ilkbaharda lan ibaret kalıyor. Yunanistanda yapılacaktır. Avar, e önmey, üzereyken alınmış bir resmini görüyorsunuz, il. eng 1 "la, Bükme parlâmentosu yeni Kral Sekizinci Edvard tarafından tek sıfatiyle parlâmentoda ilk nutkunu söyledikten ve ge- e Yek Yordlar kamarasındaki bütün azay seldmiladiki: Kral Se- Ba İmar Amiral üniforması üzerine kırmızı kadifeden bir pelerin Balkanlı atletler ve Balkan bayrtğı; Yugoslavya, Romanya ve Bulgu ...an federasyonlarıma Omüracaat ederek her biriyle ayrı ayrı temaslar teklif et miştir. Komşu milletlerin federasyonların dan gelecek cevaptan sonra bu karşı. laşmaların tarihleri tayin edilecektir. Atletizm federasyonu Ikinci reisliği Atletizm federasyonu ikinci reisli. ğine, eski atletlerden Galatasarayir Şinasi Reşit tayin edilmiştir. Serbest güreş üçüncüsü Mersinli Ahmet Için ev alınacak On beş, yirmi gündür o memleke- tinde bulunan Mersinli Ahmet orada çok büyük bir hüsnü kabul görmüş. tür, Mersinliler Berlin olimpiyadında büyük müvaffakıyet göstererek ser. best güreşte dünya üçüncüsü olan va- tandaşlarına bir ev almak için teşeb. büslere girişmişlerdir. Türk Spor Kuru. munda görüşülen Milli Küme meselesi Münakaşalı oldu ve beğenilmedi Ankarada toplanan umumi merkez, mızdan Adil Kiray tayin edilmiştir. milli küme işini görüşmüştür. Bu iç- tima bir hayli münakaşalı olmuş ve milli küme meselesi beğenilmemiştir. Birinci kümesinde on iki klüp bulunan İstanbulun dört, sekiz klübü bulunan Ankaranın iki takım vermesi, birçok dedikodulara sebep olmaktadır. İstanbul takımlarının Ankarada yap tıkları müsabakalarda fena netice al. maları bu dedikodulara vesile olduğun. dan, mihi küme işinin başka bir şekil bulunacağı veyahut suya düşeceği söy- Jenmektedir, . . Tenisçi Perry Profesyonel oldu Londra, 10 (A. A.) — Meşhur tenis- çi Perry, profesyonel olmuştur. Perry ilk defa olarak bu kânunusanide Nev- yorkta Madison - Sguaregarden'de ilk profesyonel Oyununu oynıyacaktır. Perry, hasılattan garanti edilmiş bir yüzde alacak ve sanıldığma görebu yüzde, kendisine senede yüz bin dolar getirecektir. Perry, başında Hunter, Hovard, Voshell ve saire gibi hepsi Davis kupası oyuncusu olan şahsiyet. ler bulunan bir Amerikan sporcular grupu tarafından tutulmaktadır, Meşhur kaleci Zamora Aftedilecek mi? Beynelmilel futbol (o federasyonu reisi Jules Rimet, İspanyol reisicum.| huruna müracaatla , meşhur (kaleci Zamoranın esaretten affı Için hususi! salâhiyetini kullanmasını rica etmiş- tir. Fransadaki İspanya elçiliği vası. tasiyle yapılan bu müracaatin kabul! edileceği umulmaktağır. Amerikadaki yarışlarda Fransız binicileri kazandı Nevyorkta 5 ikinciteşrinde yapılar at koşusuna İngiltere, Amerika, Ka. nada, Şili, İrlanda, İsveç, Fransa grupları iştirak etmiştir. Yüzbaşı Du- rand'ın bindiği atlar Nelson ve Saida, mülâzim Debusnel'in (bindikleri ce Welceame (o ve Mollan idi. Neticede Fransız grupu büyük bir muvaffakı. yetle koşuyu kazanmışlardır. Slavya takımı Turneye çıkıyor Çekoslorakyanın meşhur kulüple. rinden Slavya, yakında Fransa ve şi- mali Afrikada bir turneye çıkacaktır, Çoktanberi takımda bulunmıyan İs. tanbulluların çok iyi tanıdığı Svaboda da bu turnede eski yeri olan merkez muhacimliği Ma edecektir. Adil Kiray Hakem komitesi reisi oldu İstifa ettiğini evvelki gün haber verdiğimiz hakem komitesi reisi Sadi Karsanm yerine eski (o futbolcuları. ————— — — — Paris - Peşte Futbol maçı bu hafta yapılıyor Paris muhteliti bu sezonun ilk ecne- bi temasını 15 ikinciteşrin pazar günü Budapeşte karışık takımı ile yapacak-! tır, Park dö Prens'de oynanacak olan bu maça, Fransızlar büyük bir ehemmiyet vermekte olduklarından stadın biletle- ri şimdiden hemen hemen bitmiş gibi- dir, Maraton müsabakası neticesiz kaldı Mükâ.at en çok çocuk doğuran anadan hangisine ait olacak Bunu mahkeme tayin edecek Kanadada Toronto şehrinden bildi- riliyor: Dünyanın en çilgin müsabakaların. dan biri olan Maraton müsabakası bu hafta bitmiş fakat kimin kazandığı şüpheli kalmıştır. Şimdi faizleriyle birlikte 150.000 İngiliz liralık bir yekün tutmakta olan 100.000 İngiliz lirasını 'Taronto avukatlarından Çarls ans Miller ölü « miünden sonra on sene zarfmda en çok çocuk doğuran anaya vasiyet etmişti, Tayin edilmiş olan müddet 31 teşrini. evvel 1936 günü saat dört buçukta bitti, Mükâfatı ölümünde vasiyet eden Avukat Çaris Vans Miller Kanadalı bir Fransız kadını olan Madam Martin Kenny müsabakanın birincisi oduğunu iddia etmektedir. Bu kadm. $1 teşrinleyvel 1926 dan 31 teşrinlevvel 1936 tarihine kadar tas mam 12 çocuk doğurmuş olduğu için 'Torontonün bekâr avukatı tarafm « dan bırakılan ve şimdi 150.000 İngilia lirasmı bulan parayı kazandığını söy lemektedir, (Bu yekün bizim paramıza Ie 952.500 lira eder.) Ayni müddet çinde on tane çocuk doğurmuş Olay Madam Artur Timlek de bu müküfge ta hak iddia etmektedir. 12 gocuk aw namm 2 çocuğu doğdukları zaman nüfusa kaydedilmemiş bulundukları için, heyet bu iki anayı ayni miktem da çocuklu saymaktadır. Bu yüzden Miller vasiyetnamesini tatbik etmeye memur olan heyet paranm kime verik mesi lâzımgeldiğini kararlaştırmak & çin meseleyi Ontaris istinaf mahkeme sine vermiştir. Mahkemenin kararı beklenmektedir. ! Teşekkür Pangaltı Bay Sungur sokak merhum yüzbaşı Hüseyin Hüsnü kerimesi Ba yan Fatma Macide tarafından Darüşşas fakaya bir koyun verilmiştir. Direktör« Yiğünden teşekkür olunuyor. — Maalesef bulamıyacağım bayan, Bizde içerisi 45 numara olduğu halde dışarısı 37 euwmara olan ayakkabı yok! y |