13 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

13 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

— Macarista mecburi (Baş tarafı 1 incide) | ancak 35 bin kişilik bir ordu bulundur. ması haklm verdı. Şimdi bu muahede de yırtılmıştır. Viyana, 12 — Roma o protokoluna mensup üç hükümet mümessilleri, ge- lebek toplantılarını Budapestede yap- mayı kararlaştırmışlardır. Bu toplan- tınm tarihi bilâhare tesbit edilecektir. Römanyada nümayiş'er Bükreş, 12 (A. A.) — Nazırlardan M. Nistor, Lapedatu, İnculetz ve Valer Poppo ile liberal fırkası reisi M. Bra- tiano, Aradeada büyük bir nümayiş tertip etmişlerdir. Bratiano, bu nüma- yişte bir nutuk söyliyerek ezcümle de- miştir ki: “Romanya, asla bir karış toprak vermiyecektir. Parçalanmış Ro manya, İngiltere ve Fransanm kuvvet- li yardımları sayesinde vaktiyle ecne- bi hakimiyeti altına sokulmuş olan üç mıntakasmı İstirdada muvaffak ol muştur. Bunlardan biri olan Transil - vanya, bin senodenberi halâs gününü bekliyordu. Trianon muahedenamesi, muzaffer olacaklarını ozannedenlerin Karpuz çalan . bekçi Bir buçuk ay hapis yatacak Eyüpte Muharremin karpuz sergi- sinden devriye gezerken karpuz çaldı- ğı iddiasiyle dördüncü sulh ceza mah- kemesine verilen bekçi Osmanla Mus- tafa hakkmda cereyan eden muhake- me neticesinde Osman altı ay hapse mahküm olmuştu. Suçlu bu kârarı temyiz ettiğinden karar nakzedilmiş, bu sabahki celsede davaya yeniden bakılarak Osmanm © zası bir buçuk aya indirilmiştir. Arka- daşı Mustafa da beraet etmiştir. Salâhiyetsiz komisyon Çimento ihtikârını d askerlik | Zorla kabul ettirmiş oldukları Bükreş muahedesinden çök daha mutedildir. Sulhun esası, milliyetler prensipleri - dir. Silâhlanma siyasetimize devam €- deceğiz.,, Musoliniyi prot:sto Bükreş, 12 (A. A.) — Liberal parti Grose - Verdeinde tadildilik aleyhine büyük bir nümayiş tertip etmiştir. İç, İş, Kültür ve Adliye Bakanları İle par- ti lideri Kostantin Bretiano bu nüma- Yiş esnasında söz almışlardır. İç İşle- ri Bakanı M. İneluez M. Musolininin Macar tadileiliği lehine millete söyle- diği nutku protesto etmiştir. İtalya Macaristana mahrec , wariyor İngilizce Morming Post gazetesine yazıldığına göre eski Avusturya - Ma- caristan imparatorluğu zamanmda Ma caristanın Adriyatik denizindeki bahri üssü olan ve şimdi İtalya elinde bulu- nan Fiyume limanmın tekrar Macaris- tana İadesi çok muhtemel görülmek- | Sancağın mukadderatı (Baş tarafı 1 incide) Fransa hükümetine verdiğimiz notanın cevabı bugün Fransız (o büyük elçiliği tarafından hükümetimize tevdi edilecek tir. Notanın bazı kısımları o hakkında telgrafla Ankaraya bazı malmat akset- mişse de hakik? metni malüm değildir. Şimdiye kadar ihzari mahiyette An- karada yapılmış olan müzakereler nota geldikten sonra resmi safhaya girecek- tir. Suriye seçimi ve Türkler İskenderun sancağında seçime karşı mücadele #on haddini bulmuştur. San- cak Türkleri kat'iyyen Suriye intihabr- na girmiyeceklerdir. Aleviler hemen tamamen ve Ermenilerin büyük bir kıs- mı Türklerle birlik (o olmuşlardır. Bazı Ermenilerin şahsi menfzatleri dolayısi- le Türk ekseriyetinden ayrıldıkları gö- rülmekte ise de geçecek günlerin ER menilere döğrü yolu göstereceği şüp- tetkik edemiyeceği kararile dağıldı Çimento ihtikârmı tetkik etmek üze re teğekkül eden komisyon bu sabah ticaret odasında vilâyet mektupçusu Osmanm reisliği altmda toplanmıştır. Fakat komisyon kendisinde bu işi tet- kik igin hiçbir kanımun verdiği salâ- hiyeti göremediğinden tetkike başla - madan dağılmıştır. Güzel bir film Mavi valsler Dün akşamdan itibaren Sakarya si- neması, mevsimin en güzel filmlerin. den birisini göstermeye başladı. Çok neşeli ve eğlenceli bir mevzu etrafın- da çevrilmiş olan ve (Mavi Valslar) is- mini almış bulunan bu baştanbaşa renk li filmde baş rolü yapan Steffi Dunna gibi dünyanm en tanmmış bir dansö- züne 40 - 50 tane daha genç dansöz kız refakat etmektedir. Bu sayede filmin güzel mevzuu arasına fevkalâde beğe- nilen birçok dans sahneleri konmuş - tur. Sakarya sinemasmın büyük bir fe- dakârlıkla elde ettiği (Mavi valslar) filmi hiç şüphesiz ki mevsimin en çok beğenilen filmlerinden birisi olacaktır. hesiz görülmektedir. Sancak halkının en ziyade ( şikâyet ettiği memurlarm intihaba iştirak mese lesi Üzerinde mliessir olmağa çalışma- larıdır. Bu memurlarm hareketlerinin protsto edilmesi de düşünülmektedir. Yerli Araplarm dahi büyük bir kasma! Türkleri haklı görmektedirler. Tepeden tırnağa | silâhlı bir meczup | . .... .. .. Bir polisi öldürdü Mardin — Şehrin içerisine müsellâh bir surette giren ve karakolun önünden elini kolunu sallıyarak geçen bir ser- seriye karakolda bulunan Polis (o Salih dur emri vermişse de serseri tefevvii- hatta bulunarak polisin üzerine saldır. mış, elinde çıplak olarak bulundurduğu kamasın? zavalir Salihe saplamaya baş- lamış, bu vakayı gören ve işiten bekçi- ler serserinin üzerine saldırmışlarsa da meczubun sağa sola elindeki kama ile saldırışı işi biraz geciktirmiş, arkadan) yetişen bekçi Derviş meczubun omuzun daki beşli mavzerini çekerek serseriyi öldürmüştür. Salih aldığı yaranın tesirile Mardin memleket hastanesinde ölmüştür. İ Cesur polisimize başta sayın Valimiz! Fehmi Vural olduğu hâlde o parlak biri cenaze merasimi yapılmıştır. Ispanya isyanı HABER — Akşam postasr (Baş taralı 1 incide) “Berliner İllustrite Çaytung” isimli Alman mecmuasının son sayısında memleketimizdeki içtimai inkılâplar Hükümetçiler dün şehir civarında) Mmeyanında kadınlarımızın da her hak- birçok köyleri ve bu arada Getafey! larına sahip olmaları inlılâbına dair asilerin elinden kurtarmağa muvaf.| birçok resimlerle bir yanı neşretmiş- fak olmuşlardır. Hükümet topçuları üç asi tayyaresini de düşürmüşlerdir.| Türkiyede kadın otuz 1 Hükümet kuvvetleri Siguenza cephe-| söne evvel yukarda $ sinde kilometrelerce ilerlemişlerdir. Hariciye ve Adliye nazırları dün) Ken şimdi her sahada Valansiyadan Madride gelerek müda| 96'Pi faa komitesile görüşmüşlerdir. Madrit yanıyor Madrid cephesi, 18 (A. A.) — Cum. hüriyetçilerin tahassun etmiş olduklu. rt şimal istasyonu, dün bütün gün bom bardıman edilmiştir. İstasyo», kısmen harap olmuştur. Payitahtta büyük yangınlar çıkmıştır. Gazhanede çıkan Yangın Üç gündür devam ediyor. Dün- kül muharebelerin en şiddetlileri Mad. ridin Toledo köprüsü denilen mahalle- sinde vukua gelmiştir. Orada cumhür- yetçiler, birçok mitralyoz yuvaları vü- cuda getirmişlerdir. Karabankel kasa- bası dahilindeki muharebe de çok şid- detli olmuştur. Orada her ev, bir kale haline getirilmiştir. Bu kasabanm has tanesinde 300 milis neferinin cesedini bulmuşlardır. Gene bir siper içinde mitralyozlarına sarılmış 30 ceset daha bulunmuştur. Asllerin baceriksizlikleri Toledo, 13 (A.A.) — Asilerin yanın daki Röyter muhabiri, (tanklara karşı kullanılan topların o endahtındaki isa- bet ve sürat sayesinde © nasyonalleri muvaflakiyetsirlikten muvaffakiyesiz - liğe uğratılmaktı olduklarını bildirmek tedir. İlerlemek istiyen bütün tanklar tamamile parça parça edilmiştir. Muhabir, divor ki: Dün cephede idim, asri (o tanklardan mürekkep uzun bir şeridin hiçbir faa- liyet gösteremediğini gözlerimle gör- düm, Bu da gösteriyor ki ileri hareket- leri şimdiye kadar tanklarla idare edi- len asiler, bu sefer tankların hükümet bataryalar: için mükemmel bir (hedef teşkil etmekte olduğunu anlamışlardır. iki taraf ne diyor ? İspanya cumhurrelsi Azana Fransız guzetecilerine beyanatta bulunarak de- miştir ki: “e Galebe çalacağımıza okâniim. Madrid asiler eline düşse bile bu bizim teslim olmamız manasını tazammun 6 demez. Biz, İspanyanm hürriyeti için çalışıyoruz. Madridi kurtarmak için değil...,, İhtilâleilerin reisi da demektedir ki: “— Madrid teslim oluncıya kadar bombardımana. devam edeceğiz. İca- bında şehri mahalle mahalle tahrip &- deceğiz. Bu netioeden biz de mütesssi- fiz, fakat başka çaremiz yoktur. İspanyada krallık idaresini iade ede general Franko i cek değiliz. Hükümetimiz her şeyden evvel askeri mahiyette olacaktır. Bi- lâhare İtalyada olduğu gibi korporas- yon sistemine istinat edecektir. İtalya Başvekili Musoliniye karşı büyük bir hayranlık perverde etmekteyiz. Halyanın yardımları Asi general Frankonun kardeşi bin- Emsalsiz filminin ilk iraesidir. İlâveten: Fransız 9 Miki Afrikada haydutlar peşin İT YORUYE TonaLDE ŞU EMRİ AL VE a ei Sera ÇAVUŞUNANER ONA BU EMRİ SizE 3 di LK AYRICA SAR LER ERECE- j IM. — tir. Bu resimleri oradan alıyoruz. gördüğünüz kılıktay - kadınlardan farklı değildir. Kâğıt fabrikasında Bir işçi feci şekilde öldü İzmit kâğıt fabrikasında dün feci bir kaza daha olmuştur. Ameleden Ös- man çavuş makinesine fazla sıkışan kâğıt parçalarmı çikarmak isterken birden makinenin kayışı pantalonunun paçalarma takılmış ve çevirmeye baş- Jamıştır. Zavallı amele her dönüşte beyni makineye çarpa çarpa ölmüştür. Bundan birkaç ay evvel İzmit kâğıt fabrikasında gene böyle bir kaza ol - muştu. başı Ramon Franko gizli bir memurj- yete Römüya gitmiştir. İagniz Barle| ciye nazırı Eden bir İngiliz mebusunun sorduğu suale cevaben verdiği tahriri cevapta bir İtalyan topçu neferinin i- fadesine istinaden İtalyan topçu alay. larımdân birinin awlere yardım için İspanyada olduğunu teyit etmiştir. iPEK Pola Negri de Irlanda da Sovyf ©» 4 göre bu tüecur Aveayru Wwe sahte kinin satıyormuş. Bu Görülmemiş - ir Muvaffakıyet Sinemasında 2 büyü! film birden Mazurka ve çapkın geni Geceleri saat 8,204 iki film birden DANIELLE DARRIEUX ve Henri Gi amma Bu akşam TÜRK sinemasında Istanbul halkının en fazla sevdiği büyük Fransız artistleri PIE.RE BLANCHAR - KATE DE NAGY- GABRiEL GABRIO - GINA MANE$S “ , tarafından sureti fevkalâdede oynanan aşk ve macera dolu; Aşk -Ölüm ve Şeytan EKLER JURNA! 13 Tkinciteşrin — protesto etti ”“ Sofya, 13 (Hususi) Buf lerine gelen malümata gö Rusyada meydana çikarıli şebekesine dahil bulunduk! le bazı İrlandalılar da te tir. İrlanda hükümeti bu protesto etmiştir. Bir musevi tüc deposu araştırı Bu sabah Marpuçculari şişeci hanının Üçüncü katını Robert Sivilya fken sonra Sevil adını alan Müsevi depoları gümrük memurlar! dan bugün basılmıştır. Söyi Arpirif! Tokalon pudra ve kremle: ettiği de rivayet edilmekte ,, Depoda yapılacak ara se cesinde tüccarın hakikaten pıp yapmadığı anlaşılacaktır” Duyulmamı$ dünya havadisi SENİ EN Me vi LERDE KULLAN” MANN EMRE- ge.) DİYOR: / “yazli