18 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

18 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Kominternle anla- şan Almanlar . -. Almanyada gizli Almanyada, 1934 senesinde resmen | kapatıldığı halde gizlice faaliyette dc-l vam ettiği ve hariçle olan münasebetle- rini muhafaza eylediği anlaşılan “Bus enidische,, isimli gençlik teşekkülü men suplarından 40 ki gizlice muhakemele Bu cemiyet, 1832 sı di tern ile münasebet peyda etmişti. Son- ra Almazyada kapatılmasına — rağmen | den mürekkeptir. Aralarında katolikler, bir muhakeme bu münasebeti devam — ettirdiği için, mensupları gimdi. vatana hiyanet suçile itham etiliyor. Cemiyet azaları, türlü siyast ve dint akideler taşıyan genç kadın ve erkekler protestânlar, Alman milli partisi men- supları ve komünistler vardır. — Deyli Herald'dan — Sovyet Rusyadaı lera komitesi reisi İntihar etti Moskova 17 Ç(ALA.) — Tas bildiriyor: “Birlik Rusya cumhuriyeti — merkezi icra komitesi reisi Çernikov, şahsl ve a- ilevt esbab dolayısile, 16 hazirantla inti har etmiştir. Bulgaristanda komitacılar Gene kanlı faaliyet- lerine başladılar Bir müddettenberi silâhlr Bulgar Komitecileri Kadrilater denilen Dobr rica mıntakasına — tecavüzlerini ar- tırmışlardır. Son defa da 40 kişi ka- dar silâhlı ve bombalı komiteci Silis” trenin Sığırlar ?köyüne baskın ver- mişlerdir. Komiteciler doğruca kö- yün zengini Hacı Osmanın evine gitmişler ve çocuklarla kadınlara var rmcaya kadar herkesi dövüp bağla- | dıktan sonra buldukları 73 sarr al- | tınla kıymetli eşyayı beraberlerinde alarak çekilmişlerdir. Köydeki jandarma şefi bir arka* daşile çetenin peşine düşmüşse de köya üç yüz metre mesafede bulu- nan ormana girerken vurularak mak tul düşmüştür. Adana sıhhat müdürünu_ vuranlar ün evvel sökak or” tasında vuranlar yakalanmıştır. Bunlar fabrikatör Mustafa ile oğ- Tu Osmandır. İkisi de tevkif olun- müştur. Kadıköy su şirketi de satın alındı Üsküdar ve Kadıköy Sü şirketler Tinin satın alımnması mukavelesi dün Ankarada hükümet namma Nafia Mekili Ali Çetinkaya, İstanbul Be- Tediyesi namına Belediye Sular ida- resi müdürü, Şirket adma da idare meclisi reisi İsmail Hakkı tarafım” 'dan imzalanmıştır. Bu suretle tesi- asat, tayin edilen raşa müddetinden 2 sene ve imtiyaz müddetinden de 25 sene evvel satın alınmış oluyor. 400 bin liradan ibaret olan satm alma bedeli senede kırk bin liralık taksitlerle on senede ödenecektir. İlk taksit 938 senesi haziranmda verilecektir. ajansı İstanbul Asliye Birinci Ticaret Mah- kemesinden: Mutasarrrfr bulundukları ve Memiş kaptanın süvar olduğu Siliv. Ti limanma mensup 22 rüsum tonilâto. luk Ceylânibahri motörünün Lâpseki, Mürefte, Tekirdağı ve İstanbul liman- larına çıkarılmak üzere İzmirdeki An - | talya anınbarı şubesinden yüklediği kükürt hamulesiyle gelmekte iken 12 | Mayıs 937 çarşamba günü akşamı saat 22 raddelerinde Lapseki limantında vu ku bulan yangın hâdisesine mütedair tanzim kılmazı raporun alınması Ham za Taşkıtan ve İshak Odabaşı taraffa . | rından talep olunmukla Deniz Ticaret kanununun 1065 inci maddesi mucihin- €e deniz raporunun alınacağı 23— 6 — I 937 tarihine müsadif cuma günü saat 14 te gemi ve harmıle ile alâkadar here kesin mahkemede hazır bulunabileceği ilân olanur. — 8848 | zama Enstitllsli Umum Müdürü — Reşit “Iğneli fıçı ,, davası Vapurda bir kaza Pencereden düşen Vekillerimizin Bağdat seyahatı Bu akşam başlıyor Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü A- Tasla İktisat vekilimiz Celâl Bayar ve maiyetleri bu akşam Ankaradan Toros ekspresile dost İrakım merkezi Bağda- da müteveccihen hareket edeceklerdir. Cumartesi akşamı Musula, pazar gü- nü Kerküke, pazartesi günü de Bağda- da varılacaktır, Vekillere Sümer Bank Umum Müdü- rü Nurullah Esat, Maden Tetkik ve A- | Osman Gencer refakat edeceklerdir. Haber aldığımıza göre Hariciye veki- Kimiz Bağdadda iki gün kalacak ve İrak Hariciye Nazırı Naci Elâsil ile Tahrâna geçeceklerdir. Celâl Bayar iki umum — müdürle bir hafta Bağdadda kalacaktır. “İğneli fıçı,, muhakemesine, dün de ikinci asliye cezada devam edi- miştir. Kitabın ilmi olup olmadığı | hakkında rapor vermek üzere ehli- vukuf tayin edilen Yusuf Ziya ra- porunu henüz vermediğinden dava 30 haziran saat 14 e talik edilmiştir. Dahiliye Vekili Moskovaya gidiyor Ankaradan bildirildiğine göre Da- hiliye Vekili ve Parti Genel Sekreter ri Şükrü Kaya temmuz başlarında Moskovaya gidecektir. İstinyede tamirde bulunan Yunan bandıralı Ereğli vapurunda çalışan | Eyüp oğlu Ata vapurun ambarma | düşmüş, * bacağından — yaralanarak | Beyoğlu hstahanesine - kaldırılmış- | tır. çocuk Yenişehirde Mirmiran sokağmda Oturan altı yaşında Hariko isminde bir çocuk pencereden sokağa düşe. rek ağır surette yaralanmış, hastar haneye kaldırılmıştır. Bir kavga ve bir şaka ! Lângada hadım odalarda oturan Kârabet ile Antranik dün kavga et. mişler; bıçakla birbirlerini yaralamış lardır. Karabetin yarası ağır oldu- ğundan hastahaneye kaldırılmıştır. Bundan başka Kadıköyde Yağ Lkçı-sokağında karagözün fırmında çalışan İbrahim ile aşçı İlya şakala- şulııkcn İlyanın elindeki soğan bı- îım İbrahimin kalçasma saplarimış, İbrahim hastahaneye kaldırılmıştır. Mühim güreş müsabakaları Isveç ve Finlandiya pehlivanları ağustos- da şebrimize gelecek Milli güreş takımımız bu şehrimizde mühim müsabakalar yapa. caktır. Güreş federasyonunun teşebbüsü i- le ağustos ayı içinde İsveç ve Finlan. diya güreş ekiplerinin İstanbula gel. meleri kararlaştırılmıştır. Pehlivanlarımız bu. ebemmiyetli karşılaşmalara hazırlanmak üzere an. trenmanlara başlamışlardır. Bisiklet (Bu haftaki yarışlara Ankara, Izmir, ve Bursalılar da iştirâk ediyor Her pazar yapılmakta olan bisiklet mukavemet müsabakalarına bu hafta da Mecidiyeköy ile Büyükdere arasın- da 60 kilometrelik sahada devam edi. lecektir. Bu yarışlara iştirak etmek Üzere Ankara, Bursa ve İzmitli bisikletçiler de dün şehrimize gelmişlerdir. Bu hafta yapılacak olan Atletizm müsabakaları İstanbul atletizm ajanlığı tarafın- dan hazırlanan seri halindeki müsaba. kaların ikincisi pazar günü Taksim stadında yapılacaktır. Bu haftaki miülsabakalarda 100, 400, 800, 1500 koşularla yüksek atla. ma, uzun atlama, gülle atma ile 800, 400, 200, 100 şeklindeki bayrak yarı. gı vardır. Yunanistan haberleri # Yunanlatan boksörlerinden Vakirlik dün ya şampiyonluğu maçlarına girmek — Üzere Amerikaya gitmektedir. * Yunan milll futbol takımımın 988 Senesi dünya şampiyonluğu maçlarına iştiraki ta karrür etmiştir . * Atinada geçen hafta — yapılan ve Bora nn galebesile nihayetlenen Panço — Bora serbest güreş münabakasınm revangı bu haf ta yapılacaktır. * Yunanistan futbol şampiyonu Olimpiya kos takımımın Misira yapacağı türneden sar fınazar edilmiştir. * Panatinalkes klübü A ve B takımlân Giride gidecekterdir. © Yunanistan serbest güreş birinclsi Kar pozilca, son yaptığı maçta rakibi — Balasisi müzsahakanın 78 inci dakikasına — müğlüp etmiştir.. 44 Misir ve Giride bir turne yapmış olan zabik dünya serbest güreş şampiyonu Cim Löndos Atinaya dönmüştür. * Yunanistan futbol şampiyonu Olimpiyu kas takımı Çeksalovyakyadan davat edilm'p olduğundan iki maç yapmak üzere Praga gi decaktir . * Milll Yunan atletlerinden — Lambcakla bu ay içinde zengin bir kızla evlenecektir. * Yunanlstanla Yugotlavya atletleri BIT Benesl birinciteşeinin onuyla yirmisi arağın da Atinada karşılaşacaklardır. Gene birinci teşrin ayı sonlarına da Yunan atletizmi ta- kırat Finlandiyalılarta bir müsabaka yapacak tır. t 4 * Yunanistan futbol birincisi Olimpiyakoa Bon maçında Aris takımıma 8—2 mağlüp Ole müuştur. $ Yunan eakrimeileri bu ay sonunda Bafi de İtalyan takımile karyılaşacaklardır. Yür nan — İtalyan eakrim karşılaşması — köçen sene de yapılmış ve Yunanlılar kaybetmişler d Kongreye davet Ortaköy &por klübünden: Yurdumuzun yıllık kongresi 27-6. | 987 pazar günü saat 10 da C. H. P. Ortaköy ocak binasında yapılacaktır. O gün çokluk hâsıl olmadığı takdir. de 4-7.037 pazar günlü saat 10 da ic. ra edileceğinden yurda mensub fiyele. rin o gün bulunmaları rica olunur. sene de | Gen çler turnuvasl Nlcln yapılamadı? Bundan iki ay kadar evel, İstanbul klüplerinin genç lakımları arasında “Gençler turnuvası,, namı altında mü- sabakalar yapılacağı yazılmıştı; fa. kat aradan aylar geçtiği, hattâ futbol mevsimi bittiği halde gençler turnu- vasının bir tek Maçını bile görmek kıtsmet olmadı. Okuyucularımızdan — Nureddin Ak. söy; “Yarınm - Yyıldızlarını — yetiştire. cek olan gençlerin neden bu derece ihmal edildiğini, ilân edilmiş olması- na rağmen niçin bu turnuvanım yapı. lamadığını,, bize gönderdiği bir mek- tupla sormaktadır. Bu okuyucumuza gönçler turnuvası safahatını madde Madde — bildirmeyi faydalı bulduk. 1 — Bündan ikl ây kadar evvel klüp murahhasları İstanbul mmtaka. sımda toplanarak gençler - turnuvası. nın yapılmasına karar vermişlerdi. 2 — Bu liki hazırlamak üzere bir komite ayrıldı, bu komitede Süleyma. niyeden Muhtar, hakem Nuri Bosut, ve Feridun Kılıç vazife 2ldılar, 3 — O zaman ilân edilmiş olduğu gibi bir gün tayin edild yomda fikstür tanzim e 4 — Oyuncular Feridun Kılıç gelmişti, diğerleri ” ortada yoktu. muayyen günde bü nuvaya girmek istiyen klüplerdtl nız Galatasaraylılar sahaya gel diğerleri görünmediler. 7 — Bu esnada öğrenildiğine İy milli küm harici kalan sekiz * kendi aralarımnda yaptıkları bü i devreli turnuvaya zarar vereceğili mid ederek — gençler turnuvasil sarfınazar etmişlerdir. )1 8 — Bu vaziyet karşısmda GN7 saray, Fener, Güneş ve Beşiktafi”)| kendi genç takımlarını knrşılas“f“' için düşündüler, fakat mevsim :'d için bundan da vazgeçildi. Velhasıl gençler turi $ kardaki madde mâadde gösterdi devreleri geçirdikten Bonra suya & müş oldu. Almanya - İsviçre Atletizm müsabakası Almanların zaferiyle bitti Alman ve İsviçre atletizm takım” ları arasında yapılmış olan müsaba- kalar Alman atletlerinin on beş kar- şılaşmadan on dördünü kacunmalar rile neticelenmiştir İsviçrelilerin yegâne galibi koşu- €u Haeni olmuştur, Almanlar yalnız on iki #porcu ile bu müsabakalara iştirak etmiş olmalarına rağmen, bu on iki atletinin de dekatlon ve pen- tatloncu olmaları sayesinde bütün müsabakalar 43 müsabık sokmuş- lardır. Olimpiyat dekatlon birincisi Steg bu müsabakalarda da girdiği beş karşılaşmanın üçünü kazanmıştır. Bu karşılaşmaların teknik derece. leri şunlardır: 100 metre: Borhmier Alman 10 6/10 Haeni İsviçre 10, 8/10 200 metre: Haeni İsviçre 21, . Borhmier Alman 22. 5/10 400 metre: Seyn Alman 50, 8/10 Küren Alman 51, 8/10 800 metre: Deseker Alman 1, 58, 4/10, Rotbar Alman İ, 58, 8/10 1500 metre: Deseker Alman 3, 59, 8/10, Rotbar Alman 4,00, 1 /10 5000 metre: Ziring Alman 15,30 4/10, Romrok Alman 15,31 8/10. 10,000 metre: Ziring Alman 32, 58, 4/10, Ramrok Alman 33,04 - 110 metre manialı: Vağgner Al. man 15, 8/10, Kanj İsviçre 16,. 400 metre manialı: Kürten Al. man 56, 8/10- Romrok Alman 57, Yüksek atlama: Steg Alman 1,85 metre Kronk İsviçre 1,80. Uzun atlama: Long Alman 7,43 Stunder İsviçre 7,08 Sırıkla yüksek atlama: — Vagner Alman 3,75 Hartman Alman 3,65 Disk atma: Srender Alman 47,54 Steg Alman 44,55 Gülle atma: Steg Alman Srender Alman 15,31 Cirid atma: Steg Alman - 67,85 Sumaer İsviçre 57,37 Bayrak yarışt 4X100 metre: A- man takımı 43,3/10 İsviçre takımı 43,8/10 Neticede Almanlar 132 puvan, İs- viçreliler ise ancak 65 puvan almıs. kr.e 15,44 Dikkatli olalım Aşağı yukarı bir senedir. spaf ehemmiyet vermek için birbirle! yarış eden İstanbul gazeteleri, $ sütunlarında — birbirlerini — atlatif' casına öyle garip hatalar işlemeki” dirler ki, bu garibelerini okuyucul rımızdan bay "Sensus,, bile dayatf mamış ve bize aşağıdaki mektul'i göndermek mecburiyetinde kalmif” tırt Saşem hayım: Geçen-harıa, Feneröat d <& muhteliti, Rapidi 3-2 mağlüp eti “Tan,, gazetesi spor muha! yazısında büyük harflerle yap? ğı bir serlevhada bunu şöyle ifad diyor: “Fransanm Rapidini nihayet y? nebildik !,, Öyle zannediyoruz ki şehrimizd! ikinci maçını yapan Rapidin Avuf turyaya ait bir takım olduğunu bil miyen yoktur. Bu muharrir arkadi” şın bu şekildeki gafilâne yazısı bil mem he şekilde tavsif olunabilir ?. © kadar hayrette kaldım ki, ade& ta gözlerime inanamıyorum. Aksarayın küfecileri bile, “Avutr turyalıları yendik!,, diye bağır bağif baaınynr da, bir gazete muharriri “Fransızları yenebildik!,, diyor. Nar sıl aldu, aklımz ermiyor dağrusu.. Sporcu bir vatandaş sıfatile o mü” harrir arkadaşı ikaz etmek istiyorum Kitfen karilerine biraz daha alâkali görünmeğe çalışsm.. ğ Aksaray Gençlerbirliği Mazhar Sensus HABER — Kendisine “Sensus” sof adını aldığma göre, hayatta her gey? karışmamayı ve susmayı prensip ©& dinmiş bir genç olduğu sanılahilecek olan bu okuyucumuz bile gafm bu de- Tecesi karşısında dayanamamış, sus" maktan vazgeçmiştir. Fakat ey kari, gpor muharrirlerimi- zin geniş bilgisi karşısında bu defâ da hayranlığından sen yine sus! Bu haftaki Milli küme müsabakaları T. 8. Kolstanbul Bölgesi Futbol Ai bümln: V—19/6/937 gününde Taksim ştadında yapılacak olan milli küm? maçı: - Güneş » Gençlerbirliği saat 17 yan hakemleri Feridun Kılıç ve Te" —- 20/6/937 pazat günü yağır lacak olân mill? maçı: Taksim stadi- Galatasaray - Gençlerbirliği saat 15,30 yanhakemleri Muammer v"