10 Temmuz 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

10 Temmuz 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

, Ve güzellik verir. Yazm yüzünüzü öyle başı boş mu “btrakırsınız? Güneşte yanmasma, çil. lenmesine, kuruma: fazla yağlan. masına hiç aldırış etmez misiniz? Ne biçim bir makyaj küllanırsınız? Bütün sene kullandığınız makyaja mı devam edersiniz? Eğer bütün bu sual. lere vereceğiniz cevap “hayır,, ise, bence mükemmel bir kadmsamız! Fakat çok korkuyoruma ki suallerime “evet,, diyeceksiniz, Bvvelâ sizi biraz korkutacrğım! Biliyor musunuz ki bazı deriler güneş yakmasından hiç şifa bulmazlar. İşte bunun için siza yanık renkli bir deri ister yakışsın isterse yakışmasın Kgüneşe Ööyle tedbirsizce çıkmamalısı. DK klitün Sizin hanım ninenizle benim enne annem gemsiye kullanır ve yüzlerini peço ile örterlerdi. Fakat bizim böyle korunma çarelerine baş vurmamıza pek de lüzum yoktur. Çünkü şimdi de. rinizi hem güneşe kargı koruyacak, hem de size bakır rengi verdirebilecek kremler vardır Sonra da güneş yakmasından dolayı çiller gelir. Dediğim cins kremlerle yü. zünüzlü koruyocaka olursanız yüzünüz hiç çillenmez. Fakat tabiat sizi çilli yaratmış ise biç Üzülmeyiniz. Nice güzel kızların yüzleri çillidir, Geçen sene İngilterenin güzellik kraliçeliğine seçilen kızım yü. zü gilli idi. Maamafih çillerden hoş. Tanmıyorsanız bunları akıllıca yapaca. Fınız makyajla gözlerden gizliyebilir. siniz. .. * Makyaj meselesine gelelim. Bütün sene aynı makyajı kullanmamanızı yukarda söyledim. Mideniz nasıl ki her gün ayni yemekten tiksinir, yüzü. nüz de hiç değişmiyen aynı tuvaletten yorulur. Yüzünüze de değişiklik verin, Husust bir güneş rengi makyajı, gü. neşli havalar için gize yeni bir revnak Zaten açık havada geçireceğiniz kı. 8a bir zamanda yüzünüz tabif bir renk alacak ve kullanmakta olduğunuz pud ranm o zaman hafif geleceğini göre, eeksiniz. İşte burada güneş yanığı için husust bir krem kullanacaksmız. Bun. Kremden az bir parça ile yüz ve bo. yun ovulur. Hatta bununla deniz ban. yosuna bile girebilirsiniz. Derinin te. neffüsüne de man! olmaz. Bu kremin üzerine sarışmlar koyu Taşel renkte pudra, buğday tenliler de Azıcık aşı İle karığık rasel, esmerler ise aşı boya renkte pudra sürmelidir gü, neşten yandıkça pudranızın rengi de koyulaşmalıdır. Güneşte yanmış sarışmlar için ka. Yısıya çalar renkte rujla bundan az daha koyu dudak — boyasından — daha İ ktur. Güzelliği korumak için Yazın neler yapmalı ? Maraş su Buğday renkiller için tavsiye ıdue_l_ cek boya rengi mercan ruj ve hafif brün dudak boyasıdır. Mercan Tuj orta renkliler ve bilhas, sa güneşin yaktığı deriler için çok ya- kışır . Esamerlerin parlak dudak boya kul. lanması lâzımdır. Bu renx siyah saç. larla çok güzel tezad yapar. Eğer yü. ı zünde ruj da kullanıyorsa bu yumuşak perabe renkte olmalıdır. [ Esmerler göz gölgesi kullanmamalı, bunun yerine briyantini tercih etmeli. dir. Briyantin aynı zamanda kirpikle. | re de fırçalanmalıdır. Boynun da aynı makyajla tuvalet. lenmesi lâzım geldiğini unutmayın. Boyun tuvaleti çene altından başlaya. | rak çene kemikleri boyunca kulak dip. Jerine kadar götürülmelidir. Yoksa yü. zünüze ayrıca güneş Yanığı makyajı yaptığıız pek belli olur. * &» * Belki de yazın yüzmesin! pek sever. z. Yüzmek en mülâyim tabiatlı olan saçlara bile ölüm demektir. Bu. nun için başınıza iki tane banyo kas. keti giymeniz lâzımdır: Kalm dama başlığının altına bir de inco başlık.. Kasketin alna dokunan yerine yağ.| ! İt krem sürmek ,yahut da kazketin al. tına olmak üzare başa gamıva derisin. den daracık bir şerit bağlamak deniz suyunun saçlara kadar girmesine ma. ni olur. Haftada bir iki defa saçlarmızı azı. tık briyantinle fırçalamak suretile gü. neş ve denizin kurutucu ve sertleştirici| tesirlerine mani olabilirsiniz. Söyliyeceğim son öğüdü de hiç unut mamalısmız. Yaz gezmelerini dalma | —— kısa topuklu ve tabanları gayet olâsti.| le baldır ve kalçalara çok faydası var. ki iakarpinle yapınız. Hattâ tabanları | dır. lâstik olanları tercih edin. Plâjda yürürken, denize doğru gider 'Tuban ve ayak parmakları hareke.| ken daima derin derin soluk almayı da tini mübalâğalr yaparak yavaş yuvaş unutmayın. yürüyün, bu y üşün ayak bilekleri- l Maraşta parke döşenen Maraş muhabirimiz yazıyor:! Nüfusu gittikçe artan Maraş her yıl irar daha gürelleşmektedir. Vücuda getirilen işler sayılamıyacak kadar çoktur, Ayrıayrı birer krymet ilfade eden bu tesisatın belli başlılarını verel Bir zamanlar hastalık ve mik- TOP yuvası olan pis dere sularının Üzer. leri kapatılmış ve o tarihte büyük mik- yasta vellyata sebep olan bu yerler yol ve bahçe haline getirilmiş ve bu amoli. ye esnaşında kanalirasyon da temin e- dilmiştir. Kurulan santraldan elektrik temin edilerek şehir baştan başa tenvir olunmuştur. Şehrin methalinde çirkin bir manza. ra arzeden eski mezarlık kaldırılmış ve yanı başında geniş ve asri bir kabristan vücuda getirilmitşir . Yeni mezarlığın binaları, bavuzları ve ağaçlanması tamamlandığı gibi orta- | Dantelâdan orijinal bir bluz... Ön- deki gene dante'âdan volanların ver. diği hususlyete dikkat edinız. Dantelâdan zarif bir bluz Güzellik doktoru Kilis muhabirimiz yazıyor: l Burada — kültür hareketleri — git - tikçe canlanmak . tadır. 331 de tesis edilen idadi 925 te orta mektebe inkı- lâp etmiş ve o ta . dar 239 mezun ve. rilmiştir. Bu sene - nin mezun sayısı Mektep müdürü — otuz dörttür. Zühtü Ayçin Van orta mektep miüdürlüğünden naklen tayin edilen Ay. çin mektebe lüzumlu olan ihtiyaçları te- min etmiş, muhitin derin vevgi ve say . gısını kazanmıştır. 930 danberi müdür - lük mevklini işgal eden Zühtü Ayçin hakiki bir krymet sahibidir. Memleke . te bir çok bilgili genç etiştirmiştir. Bir kaç gecelik modeli eei Mektebin sekiz öğretmeni ve zengin bir kitapevi vardır. Yetmiş kişilik ve her türlü techizata malik izci teşkilâtr vücuda getirilmiştir. Bina ihtiyaca kâ - fi gelmiyor. Hele bu yıl müracaat sayı. sının yüzü bulacağı tahmin edildiği ci Memleket rriektuglar kavuşuyor caddelerden birisi Kilis ortamektebiniü Kilis orlamektebi — talebelerinden bir grup rihten şimdiye ka- | muştur. çarü 10.TEMMUZ — 1937 tesisatına varare —« İselü; *7.) nemunmak: “EPĞIYON EÜMELZ — MAFİZTTEYO S MAŞEBDDO " ! | İ | ya bir şehitler übidesi dikilmiştir. Merkezi vaziyette olan yerde het türlü vesaiti muhtevi bir çocuk bali * gesiyle âile parkı tesis edilmiş, zemi parke ve direkleri beton bir pazar y" kurulmüuş, ekmek fabrikası açılmış. kahramanlık âbidesi dikilmiş, şehitli geşmesi inça olunmuş, asri otel ve no açılmış, bando tesis edilmiş, ark caddeler ve kaldırımlar parke döşel * miş, yangın teşkilâtı kuvvetlendirilmiz tir. Belediyenin bu yıla ait çalışd | Şi programı da zengindir. Yapılacak işİ” rin en mühimmi isaleşi ve elektri; Tesisata ait proje yaptırılmış ve tat * diktan çıkmıştır, Bu yıl bir spor sabâf da tanzim olunacak, şehir imar plân ** baritası tamamlanacak, bir bakteriy? ” loğ celbolunacaktır. nları! ması pek müşkül bir safhaya girmi ” lacaktır. * ğ Direktör güzel bir bahçe tanzis * miş ve mektebin İşgel ettiği sahayı ” örgü altına almıştır. Bahçede genit kışlık teneffüsane de inşa edilmiştir: | Okuma hevesi dâaima artmakti Yedi #ekiz sene evvel elliyi geçn_!'ı-"* talebe miktarı bugün iki yüz elliyi