30 Eylül 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

30 Eylül 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Serbest güreş müsabakaları Hintli, Yunan ve İtalyan güreşçi- ler bu Pazar pehlivanlarımızla | karşı.aşıyorlar Ptalyan güreşçisi Panciyano Balkan güre; deki pazar gününe tehir oluna güreş- dolayısiyle önümüz. ler Taksim stadyomunda yapılacaktır. Bir İtalyan, iki başpehlivandan mürekkep - olan ecnebi ekibi Tekirdağlı Hüseyin ve Mü pehlivanlarla çarpışacaktır . unanlı ve bir Hint- Tekirdağlı Hüseyin ve Mülöyim peh iwanlar dün şehrimize gelerek idman- 'ara başlamışlardır . Ecnebi pehlivanlar ek teşkil e- den güreşç'ler meyanında Galitis beş kilo sikletinde gayet adali ve Cim Londosla iki beraberliği mahir bir pehlivandır. Hintli 198 boyunda 130 kilo ağırlı- Bında dev cüsseli bir pehl'vandır. Bu pehlivan şimdiye kadar sırtı yere gel . memiş bir Hindil. Diğer ecnebi pehlivanlardan Panta - €ino meşhür Dankalofu yenmiştir. olan — gayet Bu hafta; Tak&'m stadyomunun, baş | pehlivanlarımız için iyi bir imtihan sah. nesi olacağı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan duydu; üza göre Türkiye serbest güreş ikincisi — Mülâ- ye kadar ecnebilerle yapılan müsabakalarda, Türkiye baş. — Bir haltercimiz Kendisine rakip arayor En güzel idman lardan — biri Halter « boks g bi - memleketi de yalnız. üç - beş meraklının yaptığı bir spordur. Büyük bir alâka sızlık içinde yeti- şen, hem de — bey- nelmitel derecelere kadar yükstin bu sporcularla yakından alâkadar Belmiş hattâ geçmiştir de. Sırf kendi geyretleriyle Vclışen fa. kat rakipsizlikten yavasş yay: bu sporculardan biri olan Kasımpaşada k Sinanbaşı sokağın- olan | olmaklığımız zamanı 25 numarada eturan Şerafeddin de ken | disiyle mürabaka yapacak tadır. Bize gönderdiği bi kila sikletinde kilo kaldıcdığını. avni dereceyi x:rık Tan bit hasterel Ne ni bildirmeksedir. şilaşmak olduğunu, tek kolla 65 | an Faxl Muhamed Yımantı Galatis pehlivanı Tekirdağlıdan daha iyi neti celer almış olduğunu ileri sürerek Hindli ile evvelâ Tekirdağlının tutuş . sürmektedir. . ise, Türkiye baş | tü söyliyerek ilk amakta israr etmek- *ÇE * Tapkapı harlelndeki Merkez artrklar efendi. me, mildüriyeti apılmakta olan tetkik bir rapor hazırlanarak Yakında teap tedbirler almacak ve umaliyata başla. nlarda bundan sonra burusi veya itulabilir olduğuna göre Ayrı ay inden, yapdan da taahat ı'»mır. Her fki idare, Bon bahar tarifasinde doğru postalarından bir lrsmlle yaz aylarına mah. sus gece postalarını kaldırmaktadır. Şirketi vu safarlarini de azalt. * Denizyolları #nümüzdeki idaresi yaz, Türk - Romen Milif takımları Cmmhuriyet bayra- mında Ankarada karşılaşacaklar Cumhuriyet Bayramı günü 'Türk futbol takımının Ankara şehir stadında bir müsabaka yapması karar - laşmış ve Macaristan ile Romanya fe - derasyonlarına mülracaat eklilmiştir. Bu iki memleketten futbol federas - yonuna gelen cevaplardan Romanya - nınkiler daha müsgit görülmüştür. Ro. manya milli takımı fle Cumhüriyet bay- ramında yapılması hemen hemen te - karrur etmiş olan karşılaşmanın vanşi Bükreşte Binincikânun içinde ya. pılacaktır . re- Ankara Futbol ajanı Danyal istifa etti Ankara mıntakası futbol ajanı Dan- yal, müdürü bulunduğu Ankara sanat mektebindeki işlerinin çokluğunu ileri sürerek ajanlıktan istifa etmiştir. Merkezi nmuminin kararile Vahap S profesyoneldir İki sene kadar Paris takımlarında oy- nadıktan sonra İzmire dönmüş, fakat profesydnellik vaziyeti mevzuu bahse- dildiği için hiç bir klübe girememiş olan eski Altaylı Vehap hakkında mer- kezi umumi son kararını vermiştir. Merkezi umuminin bu kararı Vaha- bın bir daha amatörlüğe dönmemek U- zeze profesyonel addedilmesidir. Isveçte atletizm Stokholmde yapılan atletizm müsa- bakalarında da, Jonsson 5000 metrelik mukavemet koşusunun rekorunu - kır- mak teşebbüsünde bulunmuştur. Ancak, Fenlandiya Maecki bu mesafeyi 14 da- kika 35,6 saniyede koşmuş, Jonsson ise 14 da, 37,2 saniyede bitirmiştir, 5000 netrelik mukavemet koşusunda muvaf- fak olamıyan Jonson, bu koşuda 3 mil- ik mesafede yeni bir İsveç rekoru te- $ etmiye muvallak olmuştur. Müsabakaların neticeleri dır: 400 METRE KOŞU; 1 — Fenlandiyalı Tammisto 48,4 8. 2 — İsveçli Wachenfeld 48.6 ,, 3 — İsveçli Damiecison 49,3 » 5000 METRE MUKAVEMET: 1 — Fenlandiyalı Meeki — 14 da- şunlar- mevsimi içinde ve yeni vapurlarından bir Iki) taneri geldikten sonra caki ve şilep olmağa| müsett olan Sadıkzade, İnönü gibi vapurula. | rını da satılığa çıkaracaktır. * Yansen tarafından hazırlanmış olan An. kara pehir harici plânları Vekiller Heyetince | taadik edilmiştir. DIŞARIDA: * Hindistan hududunda aşiretlerle Hind aakerleri arasında bugün yeniden müsade. meler olmuştür. — Müzademeler — nelicesinde EBYLÜL — 1937 Hicri: 1356 — Recep 24 Turna geçimi tırtınsar Ovneşin doğuşu Güneşin batışı 6583 17,58 Vakit Sabah Öğte İkindi /.kşam Yatsı İmsali AA 1204 1523 17,55 19,27 30 EYLÖC — 1'137 Istanbul -konuşuyor (Baştarafı 3 üncide) genç bir adam, çeklagan çekingen yanrmızı sokuldu. Bana: — Bay HABER'ci, dodi. Lütfen bir dakikı da beni dinlemek zahmetinde bulunur mü. Sunuz. Sonra kendisini: — Emin Akkan, sanayi mektebi mezunu. yum, burada bir dükkânım var, gramofon ve radyo üzerine iş yaparım, diye takdim ett. Ve bizi, mrarla dükkânında bir kahva içmeye davet etti. Emin Akkanım, tam kökçüler kapısı ağ. zındaki dükkânı, tertemiz, bir yerdi. Bize bi. ver izkemle göslerdikten sonra dert yanma Ba başladı: Akşa burada sıra sıra düran arabi. lardan, bunların içinde bilhasan 0.10 kuruya ekmek satan satıcıların feryatlarından, yo. — Açlıktan bayılan adam Meğer cebinde 5.500 lira bulunan bir zenginmiş ! Dün adliye koridorunda perişan kı- yatfetli bir adam birdenbire düşüp bayıl- murş, muayeneyi yapan Tabibiadli Enver Karan, adamın açlık ve fazla zayıflıktan fenalık geçirdiğini tesbit etmiştir. A- darmaın belediye hastaneleriniden birine kaldırılması için kâğıt yapılırken üze . risde 5500 lira bulunduğu hayretle gö- rülmüştür . Yapılan tahkikat bu adamın yemeyip içmeyip para biriktirerek faizcilik yap- tığı ve bunun için akşama kadar icra ve mahkeme koridorlarında koştuğunu göstermi * Kasımpaşa klübü 17 yaşında Kasımpaşa kulübü Camialtındaki sahada atletizm, güreş ve futbol müsa- bakalariyle zenginleştirdiği bir prog- ramla 17 inci senei devriyesini gelecek haftaki pazar günü yapacaktır. kika 35,6 saniyede 2 — İsveçli Hanri Jonson 14 - daki- ka 37,2 saniyede. 3 — Fenlandiyalı Pekuri 14 - dakika 39,8 saniyde. 1500 METRE KOŞU: 1 — İsvçli Lennart Nilson 3 dakika 52,8 saniyed 2 — Jonson 3 dakika 53 saniyed. 8 — Fenlandiyalı Barkama 3 dakika 54 saniyde. 3000 METRE MUKAVEMET: 1 — Penlandiyalı Matilainen 8 daki- ka 38,6 saniyde 2— İsveçli Larson 8 dakika 39 sani- yede. ÇEKİÇ ATMA: 1 — Alman Hein 56 metre 2 — İsveçli Halmbrandt 52,69 metre 3 — İsveçli Jonson 51,12 metre, Iki Hindli asker ölmüş, 20 asker de yaralan. mıştır. * Filistinde bir İngiliz koralserinin ölâtirüi. mesinden dolayı tevkifler devam etmiştir. Katilleri ihbar edene 10,000 İngiliz lirası va. adedilmiştir. * Mazır kralı Faruk, kapitülâsyoaların lâğ. vine dalir Montröde imzalanan aulaşmayı tasdik etmiştir. * İngiliz Başvekili M. Charmberlain teşrinl evvelin sekizinde İngilterenin harici siyase'tl hakkında mühim bir Dutuk irat edecektir. * Mısir hükümeti Tokyoda bir elçilik ihda. Sina karar vermiştir. * Pilistinin taksimine karar veren komis. yon relsi Lard Peel bugün Londrada ölmüş. tür, Lord 70 yaşındaydı. * Daüly Kxpram gazmteşinin Kahire muhü, birinin bildirdiğine göre, İtalya, Yemen ima. Mi Yahyaya, iki tank, dört tayyara topu, radyo makineleri, 20 bin tüfek ve cepbhane Böndermiştir. Yemenin payitahtı olan Banada, hir İtal. yan askeri mütehaasısı Yemen ordusunu ye. tiştirmektedir. * Norveç kraliçeri Londraya gitmiştir. * İngillerede muhafazakârların en eski ga. zetesi olan Morning Post, bugzün —30 Hüylül * eesen zön nüshasını neşredscektir. luh tamamen — kapandığından, Tahsetti. Bu sırada dükkânm üst Kkatmdan — aşağı mini minl bir yavru iniyordu. Henlz iki şında kudar olan bu küçük, sarı bul suratı ile o kadar güzeldi. kl, filân unutup anu seyretmeye di O zaman, Emin Akkan iftihar'a — Benim çocuğum, dedi. Evim Üst tarafındadır. da. szün uzuti dükkânm Çocuk yanımıza geldi, tam bir sokulgan. lıkla kendini sevdirmeğe başladı. Bir taraf. tan da babası tekrar dert yündı Biz ne ise ama, geceleri xürültüden be biçare yavrum da çok evler Vard gikâyetçi. Bumun Önti mutlak alınmalıdır.. Çadıretlar semtinde som şikâyet bu sözler oldu. Emin Akkâan ve çok güzel çocuğuna veda ettikten sonra, foto Ali ile beraber, Be, yazıdın yolunu tuttuk.. HABEKCİ Radyoda Dün akşamki müsahabe ... Kıymetli arkadaşımız Yekta Ragıp dün akşam İstanbul radyosunda Bey- oğlu Halkevi namıma bir müsahabede bulunmuştur . Eroinin ve diğer keyif verici zehirle rin zararlarını, mesleği dolayısiyle te- mas etmek İmkânını bulduğu zavallıla- rın hayatlarını anlatarak tebarüz etti- ren arkadaşımız bu iptilâların insanı na- sıl alçaltıp mahvettiğini canlandırmış- Mısırlı Paşa evlenemedi Yetmiş yaşında olan sabık Mrsır baf- vekili Tevfik Nesim paşanm, Viyana- da işık olduğu 17 yaşındaki güzel bİf Tokantacı kızla evlenmek üzere bü- dunduğunu yazmıştık. Buügün — gelei Fransızca gazetelerin — bildirdiklerine göre, genç kız, sadece imam nikâhr yap mak teklifini muvafık görmediği içif ihtiyar nişanlısından ayrılmıştır. Resmimiz Marya Buebner'in, müte- essir bir vaziyette Kahirtyi terkettiğini göstermektedir. Şeker müsabakamızda Hediye kazananlar İ “Ulusal Eekonomi ve Arttırma I Kurumu,, tarafından tertip edi- | len şeker müsabakasına iştirak | eden ve İstanbuldan başka YE” € lerde bulunan ohıyu:ulırım” î : teşrinin onundan itibaren gönde. İ rilecektir. Ulusal Ekonomi Kurumu, ayfi mahalden bir kaç kişiye Hediy? çıktığını görerek hediyeleri toplu göndermek maksadiyle böyle bü” i rekete karar vermiştir « İ E dan kazananların hediyeleri ilk l vt vraksnesd İi gr SA