30 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

B. Mussolini bugün Romaya dönüyor Kendisine suikast yapmak istedikleri; zannedilen iki kişi yakalandı — B. Mussolini ve B.
 Ankara şehir harici plânı tasdik edildi Ankara 29 (Teletonla) — Mimar Yansen tarafından hazırlanan Ankara şehir harici imar
 Giresuna tufanı andıran yağmurlar yağdı Birçok yıldırımlar düştü, bir kadın korkudan öldü Giresun 29 (A.A.) — Dün saat 15 te
 Karaköydeki tramvay durak yeri kaldırıldı stanbul cihetinden gelen tramvaylar Karaköypalas önünde duracaklar Ötedenberi akşam
 B. Celâl Bayar dün tayyare ile Ankaradan geldi Atatürk tarafından kabul edildi Istanbulda dört buçuk saat kaldı Akşam 15,30
 - Mareşalımız Fevzi Çakmak bı'in Dubrovnikten Adatepe torpitosile Istanbula hareket etti Belgrad 29 (A.A.) — Dün Belgrad- *

— sm te Şa Ze ize ea Gi mm Sene 20 — No, 6809 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 30 Eylül 1937 Devlet Nü Türkiyede en yüksek sanatkâ larils, gazetenin Teşrin sayısı (Sonbahar) mödel- lerine hasredilmiş olarak bugün çıktı B. İsmail Kemal'in 1988 kundura modası hakkındaki beyanatını okuyunuz. selâhiyetle (Hakiki Telefon: 24240 (İdare) — B. Celâl Bayar dün tayyare ile Ankaradan geldi Atatürk tarafından kabul edildi Istanbulda dört buçuk saat kaldı Akşam 15,30 da tekrar Ankaraya hareket etti, Atatürk tarafından uğurlandı, B. Celâl Bayarı Ankara hava meydanında Başvekil Ismet Inönü ve Adliye Vekili B. Şükrü eler karşıladılar Başvekâlet Vekili B. Celâl Bayar dün sabah Ankaradan tayyare ile hareket ederek on birde İstanbula gelmiştir. Tayyare Yeşilköy tayyare meydanına inmiştir. B. Celâl Bayar İstanbul Vali ve Belediye Reisi B, Mu: hidin Üstündağ ve diğer bazı zevat tarafından karşılanmıştır. Başvekâlet Vekili ötomobile binerek doğruca Floryaya gitmiş, Relsicumhur Atatür- ke mülâki olmuştur. B. Celâl Bayar saat on beş buçukta yine tayyare ile Ankaraya hareket etmiştir. Reisicumhur Atatürk, refa- katlerinde Nafta Vekili B. Al Çetin- kaya olduğu halde B. Celâl Bayarı teşyi buyurmuşlardır. Celâl Bayar Ankarada Ankara 29 (Teletonla) — Bu Sa- ve tayyâre We İstanbula giden Baş i B. Celâl Bayar akşam üzeri saat 17,30 da tayyare ile dön- müştür, B, Celâl Bayar hava meyda- nında Başvekil İsmet İnönü, Dahiliye ve Parti Genel Sekreteri B. Şükrü Kaya, Adliye Vekili B. Şükrü Sarac- oğlu, Emhiyet müdürü B. Sadri ve Atatürk ve Geli Bayar Di kurultayında görüşürlerken Nafıa Vekili Ankaraya gitti Nafla Vekli! B. Al Çetinkaya dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. laha bir çok zevat tarafından kar- | Vekil Haydarpaşa istasyonunda kala" şılanmıştır balık zevat tarafından uğurlanmıştır. B. Mussolini bugün Romaya dönüyor Kendisine suikast yapmak istedikleri zannedilen iki kişi yakalandı B. Mussolini ve B. Hitler Berlinde istasyondan çıkarken (Yazısı 4 üncü sahifemizde) | Kendisine general Bodi ile Yugoslav- | Mareşalımız Fevzi Çakmak Dün Dubrovnikten Adate- pe torpitosile Istanbula hareket etti Belgrad 29 (A.A.) — Dün Belgrad-* dan ayrılan Türkiye erkânıharbiye re- isl mareşal Çakmak ve maiyeti bugün saat 10 da Saraybosnaya varmıştır. yahın Ankara ataşemiliteri sibay Ra- koçiveiç refakat ediyordu. Saraybosna parlak bir Tesr general Pomiç, valli umumi muavini | Raskovik, Belediye reisi, fırka kuman- danı ve diğer birçok yüksek rütbeli subay ve sivil erkân hazır bulunmuş- tur, General-Pomiçin refikası, bayan Çakmağa bir buket vermiştir. yonunda mareşala telif askeri müessesatı, fen mektebini, müzeyi ve Şehir rasathanesini gezmiş | ve Trina umumi valisini ziyaret etmiş- tir. Öğleyin ikinci ordu kumandanı ge- neral İliç, Türkiye mareşalı ve bayan Çakmağın şereflerine busust bir öğle yemeği vermiş ve yemekte Münakalât Nazırı Mehmed Sipaho, valii umumi muavini Lokiç, Belediy& reisi ve diğer birçok zevat iştirak etmiştir. Saat 18 te mareşal Çakmak ve maj- yeti yoluna deyem ederek Dobrovnike gelmiş ve oradan Adatepe destoriyerine binerek merasimle Türkiyeye hareket, etmiştir. Mareşalın Saraybosnada ikameti es- nasında halk tarafından samimi ve hararetli bir kabul gösterilmiştir. Ankara şehir harici plânı tasdik edildi Ankara 29 (Teletonla) — Mimar Yansen tarafından hazırlanan Anka- | Beyoğlu kaym Sabahleyin mareşal Çakmak muh- | 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Giresuna tufanı andıran yağmurlar yağdı Birçok yıldırımlar düştü, bir kadın korkudan öldü Giresun 29 (A.A.) — Dün saat 15te şimdiye kadar görülmemiş derecede şiddetli yağmurlar yağmağa başlamış, yağmur gittikçe hızını arttırarak âde- tâ bir tufan halini almıştır. Bu yüz- dan az bir zaman sonra şehrin sokak- larından ve mahalle aralarından sel- ler gelmiştir. Sel suları birçok evlerin alt katlari- .| le dükkânlara zarat vermiş, cadde- “lerdeki parkeyi sökmüştür. Bu esnada Ötedenberi akşam üstleri Karaköy- | de gidiş geliş güçleşiyordu. Bu yüzden | köprü üstünde tramvaylar Sıralanı-( yor, bazan or dakika, bir çeyrek bek- lemeğe mecbur oluyorlardı, Köprüye ve bilhassa Karaköye çakılan yaya ge- | çid çivilerinden sonra seyrüsefer bü- tün bütün güçleşmişti Dün belediyı heyeti müdürü, amı ve seyrüsefer merkezi müdürü mahallinde yaptık- ları tedkikat neticesinde pi | İ ra şehir harlel imar plânı Vekiller İ heyetince tasdik edilmiştir. Plân | mucibince işe yakında başlanacaktır. Giresunun umumi görünüşü şehrin içine birkaç ta yıldırım düş- müştür, Bir genç kadın korkudan ölmüş ve bütün şehir halkı saatlerce korku ve dehşet içinde kolmıştır. Şehrin oldukça sert meyilli arazi üzerinde olması fırtınanın şehir için hakiki bir felâkete sebep olmasının önünü almıştır. Yuğmurun şiddeti sar at 19 da kesilmiştir. Yağmurun köy- lere ve kazalara zarar yapmış olmasın dan korkulmaktadır. Karaköydeki tramvay durak yeri kaldırıldı Istanbul cihetinden gelen tramvaylar Karaköypalas önünde duracaklar tramvay durak yerinin oradan kaldı- rılmasına ve çivi yerlerinin değiştiril mesine karar vermişiredir. Karaköydeki, Tramvay durak ma- halli Karaköy palasın önüne nakledi- lecek, bu suretle Beşiktaş, Ortaköy, Bebek tramvayları, Fatih - Harbiye, Maçka, Kurtuluş tramvaylarını bek- lemeğe mecbur olmadan doğruca Ka- raköydeki durak yerlerine gidebile- cekler, diğer tramvaylar da orta yer- Devamı 4 emini sahifede)