30 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

30 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 İstanbulun yeni futbol mevsimi, öğrendiğimize ve geçen gün de ha- ber verdiğimize göre 17 teşrinievvelde | bir devrelik tig maçlarile başlıyacak- | ! a tar, Şu halde önümüzde tam iki haf- talık bir zaman vardır. İstanbul ta- kımları son günlerde antrenmanla- Tü başladıklarına ve bu antfönmaları artlırmak için tedbirler - aldıklarına göre yeni mevsim açıldığı gün takım- mevsime başlıyabilecek bir hale gel- miş olacaklardır. Takımların olgun- laşması ise ancak maçlar tevâli ettik- çe kabil olacaktır, Esasen her yerde futbolcular ne kadar hazirlânırlarsa hazırlansınlar en iyi formlerini bul maları maçların ilerilemesile imkân altına girer. 17 teşrinievvelde başlıyacak olan bir devreli lig maçları, geçen sene oldu- ğu gibi gene on iki kulüp arasında yapılacaktır. Bu on iki klüp alfabe Sırasile Anadolu, Beşiktağ, Beykoz, Eyüp, Fenarbahçe, Galatasaray, Gü- neş, Hilâ), İstanbulspor, Süleymani- ye, Topkapı, Vefadır. Bu on iki takım arasındaki tek dev- reli lig maçları neticesindö belli ola- cak ilk dört takım İstanbuldan rüilli kümeye gireceklerdir. Takımlar ne halde? Epey bir zamandır futbol oynan- ŞE ne mm ker ii madığı ve yukarıda da yazdığımız gi- | AKŞAM 30 Eyldi 1937 | Yeni futbol: mevsimine girerken Önümüzdeki iki hafta takımların hazır olmasina kâfi gelebilecektir GE. bi futbolcular mevsim açıldığı gün ancak hazır olabilecekleri için takım- Jar hakkında bugün bir şey söylemek imkânı yoktur. Bununla beraber bunların umumi heyeti hakkında sat- hi olmak üzere bildiklerimizi yazabi- liriz: Geçen senenin milli küme şampiyo- nu olan Fenerbahçe takımında bü- | yük değişiklikler olacağını zannetmi- lar az çok hazırlanmış, daha doğrusu | yoruz: Olsa olsa yaşı hayli ilerilemiş olan Cevadın takımda ya hiç yer al- maması ve yahut da lüzumunda oy- natılması, buna mukabil geçen sene takımda ancak bir defa yer alan mü- dafi Sedadla bir kaç defa oyniyan Bü- lendden bu sene daha fazla istifade edilmek mevzuu bahsolabilir. Gene şahıslarda büyük bir değişiklik olma- makla beraber hücum hattında hem Orhan, hem de Fikretten istifade su- retile tadilât düşünülebilir. Hiç olmazsa ilk zamanlarda en bü- yük değişiklik gösterecek takım, Ga- Istasaraydır. Bu takımdan cezalı bu- lunan beş oyuncu yerinde yeni ve genç elemanlar ogörmekliğimiz tabiidir. Bunların yavaş yavaş cezalarını bitir- dikçe takımda yer alıp almıyacakları ise belki.de onların yerini dolduracak- ların muvaffakıyet derecelerine bağlı kalacaktır. Şu da muhakkak ki bun- lar cezalarını bitirdikleri zaman Ga- latasaray kaptanı, eleman bolluğu ve Amerikada yüzlere kotranın iştirikile Amerika kupası namı verilen büyük denix Mevsuk bir membadan öğrendiğimi- ze göre futbol milli takımımızın cum- huriyet bayramımızda Ankara stadın- da beynelmilel bir maç yapması te- karrür etmiş gibidir. men federasyonlarından olmak üzere iki teklif vardır. Ancak Romanyâdan gelen teklif federasyonumuzea daha müsald görülmektedir. Çünkü bunda Romanyâ milli takımının Türkiyeye gelmesine muksbil milli takımımızın da kânunuevvelin son veya kânunu- saninin ilk haftalarında Rümenlere ziyaretlerini iade etmeleri vardır. Dİ- ğer taraftan teşrinievvelde yapılacak iken yapılamıyan Balkan kupası mâç- ları dolayısile de Romanya milli takı- mile bir temasımız mevzuu bahis bu- Tunmakta idi. Bu da bu vesile ile yeri- ne getirilmiş olacaktır. Şu halde cumhuriyet bayramında Ankarada yapılacak maçın Türkiye ve Romanya milli takımları arasında ol- ması büyük bir ihtimal dahilindedir. Rasing - Arsenel z Geçen sene Londrada karşılaşan Pa- risin Racingi ile Londranın Arsenalı bu sene 28 teşrinisanide Pariste revanş maçı yapacaklardır. Geçen seneki maçta Racing'le Va- hap ta oynamiş ve takımının galibi- yet gölünü yapmıştı. kolaylığı (okarşısında bulunacaktır. Beşiktaş takımında da pek az değişik- lik olabileceğini, geri ve ileri hatlara genç takımdan ancak bir iki kişi alı- nacağını zannediyoruz. Güneş takımına gelince, mevsime girerken bu kulübün geçen seneki futbol teknik komitesi kaldırıldığına ve seksiyonun idaresi yeni bir başkap- tan idaresine verildiğine, bundan baş- ka da geçen sene oynayamıyan bazı elemanlar müddetlerini yavaş yavaş dolduracaklarına göre takımda olabi- lecek değişikliğin derecesini şimdiden kestirmek mümkün değildir. Geçen sene sekiz kulüp arasında yapılan maçlarda en iyi vaziyette Bey- kozun bulunduğu ve son defa İzmire giden İstanbul muhtelitinin ekser oyuncularını Beykozlular teşkil ettiği- ne göre bu sene de Beykozun baştaki dört kulübe iyi bir rakib olabileceği anlaşılmaktadır. Bununla beraber Vefanın da, ha- riç şehirlerden yen! elemanlar tedarik ettiği söylediğine göre, bu rekabet- ten Beykozla omuzbaşı yürümesi muhtemeldir. Geri kalan altı takım ise hemen he- men ayni ayarda sayılabileceği için bunların biribirine tefevvuk derecesi ancak yeni mevsim başından itibaren meydana çıkacaktır. Şimdilik, takımların önümüzdeki iki hafta içinde en iyi bir şekilde ha- urlanmalarını otemenniden başka söyliyecek bir şey yoktur. Ahmet Bahtiyar Bu hususta biri Macar, diğeri Ru- | Geçenlerde yarışları yapılmıştı. Bu müsabakalarda yer alan İngiliz kotralarından Endeyvir 1 ve En deyvir 11 çilleri bir şilebin arkasına bağlı olarak Amerikadan İngiltereye dönerlerken yolda büyük bir fırtınaya tutulmuşlar ve kotraları gemiye bağlıyan ip kopmuştu, Bundan sonra kaybolan Ramanya mili takımı | Azık bedbin değilim Yazan: Semih Türkdoğan Türkiye 50, 100, 4xİM sürat koşuları rökorümeni Melik sana minnettarız. Melih sana teşekkür ederiz. Melih, sen yalnız Balkan oyunları ikincisi olduğundan, mükemmel bir rökor yaptığından değil, daha başka, daha çok kıymetli bir hizmette bulunduğundan ayağı uğurlu bir şampiyonsun. Bu da nedir: biliyor musun? Bizi, bileni, bilmiyeni bedbinlikten kurtardın. Ve artık Du iş te kurtuldu. var ol Melih, bunu bize Melih buldurdu: Kadir bilir ve insaflı spor efkârı umumiyesi, halk. Artık neden birinci gelemedi demi- yorlar, derecesi kaçmış, 400 metreyi ne kadarda koşmüş? diyorlar; Yüksek- te ikinci gelmiş kazanamamış ama, kaç santimetre atlamış, diye sorüyor- Jar, İşte atletizmi arlıyan halkı bul- duk. Bizi artık beğbin öden dedikodu- yu dinliyecek halk, bunu yazan gaze- teyi okuyacak spor seven bulunmıya- cak. Çünkü Melih sana: Var olsun, ikinci gelmiş ama, kaç- ta koşmuş biliyor musun dört “yüz metreyi, 49.9/10 dal diyenler var Tür- kiyede. Atlet - Semih Bügün ilk yazısını koyduğumuz kıymetli alletimiz Semih Türk doğanın atletizm üzerine arasıra yazacağı yazıları Akşam'in spor sütunlarında okuyacaksınız. Epey bir müddet Pariste kalan Semih, Fransanın Spor hayatından, at- letizmin muhtelif mesafe ve mü- sebakalarında ihtisas sahibi ol- mak için Avrupada tutulan yol- lardan bâhis yazılar da yazacak- tır. Bilhassa atletin Parise git- meden evvel âbiraktığı Türkiye atletizmini; Parislen dönüşünde «nası! bulduğu» hakkındaki dü- şünceleri enteresan olacaktır. Evet atletizm artık kurtuldu. Ar- tık ne pistin sert ve yokuşu olşu, ne duşların soğukluğu veya bozukluğu, ne masajcinın nazlanması, ne anin nörün uzun boyu (!) m «e idarecile- rin yolsuzluğu bu işi durduramıya- cak. Bütün bunların tekerrürü ve her- kes tarafından tekrar edilen dediko- du yapılması bizi ümidsizliğe düşü- remiyecek. Çünkü bizde de atletizmi anlıyan bir spor efkârı umumiyesi ol- duğunu öğrendik. Artık sırtımızı da- ak makam, mecmua aramiya cağız. Güveneceğimiz şeyi biliyoruz, Paris tenis şampiyonluğunu bir Yugoslav kazandı Pariste oynanmakta olan beynel- milel tenis turnuası tek erkek finalinde Yugoslav Pankek Çinli Kho Sin Ke'yi 6 -4,2-6,6-2,6-2 yene- rek şampiyonluğu kazanmıştır. Ayni turnuanın kadınlar şampi- yonasını da Fransız matmazel Mateu Kazanmıştır. dei Milli küme dışındaki maçlar Futbol federasyonunun; millt küme dışında kalan muhtelif şehirlerin şam- piyonları arasında grup karşılaşma- ları yaptıracağını ve bunlarda birinci olacak takımlara da cumhuriyet bay- ramında Ankarada final maçları yap- | tıracağını yazmıştık. Öğrendiğimize göre, Romanya veya Macar milli takımlarının cumhuriyet, bayramında Ankaraya yapacakları zi- yaret dolayısile bu final karşılaşmala- rı cumhuriyet bayramından sonra mü-| sındaki grup birincilikleri cumhuriyeğ sald bir zamanda yapılacaktır. Bu- | bayramına kadar ikmal edilmiş olacak» nunla beraber şehir şampiyonları ara» | tır. Vehap hakkında karar Epey zamandır Pariste Racing'de bulunan ve oynıyan İzmir futbolcüle- rinden Vehabın İzmir takımlarından birinde oynamak üzere geçenlerde | memlekete döndüğü, fakat kendisi- | nin profesyonel sayılması üzerine İs- İ tanbul klüplerinden birine girmek su- İ retile bundan kurtulacağı İzmir gaze- | telerinden naklen yazılmıştı. | Bu Kere öğrendiğimize göre Türk İ spor kurumu genel merkezi Vehabın | işini tedkik etmiş ve bu futbolcünün | bir daha amatörlüğe avdet edememek İ üzere profesyonel sayılmasına karar vermiştir. Şu halde, Vehâp ne İzmir klüplerin- de ve ne de yazıldığı gibi İstanbul ve- ya başka şehirler takımlarında yer ala. mıyacaktır. kotralardan Endeyvir 1 bir kaç gün evvel m a nm a my yi