30 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

30 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

lili ği lke, 30 Eylül 1937 Gloria Suvanson tekrar filim çevirmeğe başlıyor Fakat artık pek genç kadın rolünü kabul etmiyece Bir zamanlar Hollivutun en meş- hur yıldızlarından olan Gloris Swan- son uzun müddet filim faaliyetinden uzak kalmıştı. Gloria tamam iki bu- çuk sene seyahat ettikten ve istediği gibi dinlendikten sonra tekrar filim çevirmeğe başlamıştır. Sevimli artist işe başlarken çok namuskârane hareket etmiş ve Şu sözleri söylemiştir: «— Yaşlı bir kadın değilim, fakat çok genç olduğumu da iddia edemem. Yaşım kırkı bulmuştur. Kızım üni- versiteye devam etmeğe başlamıştır. Bu vaziyette yeniden filim çevirmeğe başlamak için çok ötsaret sahibi ol- mak lâzimdir. Bende bu cesaret yok- tur, Bunun için kendi köşemde sakin bir hayat yaşamak istiyorum. Fakat dostlarım o kader israr ettiler ki ba- na da cesaret geldi, tekrar işe başla- mağa karar verdim.» Gloria Swanson demek biraz da sinemanın tarihi demektir. Stüdyo- larda onun kadar çok çalışmış hiç bir artist yoktur. Sessiz flim zama» nında en büyük artistlerden biri idi. Amerikada en çok sevilen artistti, Sözlü filim başladıktan sonra da mevkiini kaybetmedi. Şarkı dersi al dı, noksanlarını çabuk telâfi etti. Pi- lim çevirmeği kendisi istiyerek bi- Taktı. Glofia uzun müdet Herbert Mars- hall ile fort yapmıştı. Fakat bu mua- şaka evlenme ile neticelenmedi. Ar- tist ilk defa Walace Beery ile evlendi. Birkaç sene sonra ayrıldılar. Bundan Sonra Herbert Sombom ile altı sen& evvel Fransız rejisör Marki de la Fa- laise ile dört sene evvel de Irlandalı zengin tacir Michael Farmerle evlen- mişti.“Bugün duldur. Glorlanın Herbertten iki, Farmer- den de bir çocuğu olmuştur. Çocuk- larının üçünü de yanında bulundur- maktadır. Gazetecilere demiştir ki: — Yeniden filim çevirmeğe baş larken' ihtiyatlı hareket (edeceğim. Öyle pek genç rollerini kabul etmiye- Gloria Svanson'un güzel bir resmi ceğim. Komedilerde hisli, zeki bir kadın rolünü tercih edeceğim. İki buçuk sene dinlenip düşün-. mekten çok istifedeler ettim, Hissen zayıf olduğumu bilirim. Biraz heye- can beni sürükleyip götürdü. Biz, aktörler tabil bir hayat geçirmiyo- Artist ikâ filimde ayrı ayrı rollerde Sinema 4 Willam Powel Fransaya gelmiş- tir. Paristen doğruca Nis havalisine gidecektir. gini söylüyor ruz. Fazla hisli oluşumuz bir tehli- kedir. İstirahat zamanımda âdeta bir | kür yaptım. Evvelce düşünmek için | vakit bulamazken bu defa düşündüm, | muhakeme ettim. Şimdi en ziyade arzu ettiğim şey kalp ve fikir sükü- netidir. haberleri X Meşhur sinema yıldızlarından Ramon Novarro Parise gelmiştir. Bir müddet Fransada kalacaktır. Ramon Novarro 2 senedenberi filim çevirmi- İmparator Romanın meşhur imparatorların- dan Trayan'ın bundan 1800 yıl evvel, bellisizee öldürmek istediği adamlara hediye ettiği zehirli yüzük şimdi tek- rar meydana çıkmış... Bu yüzük yeni suikasdlara alet olarak kullanılıyor- muş... Bu haber günün en müheyyiç meselesi halini almıştır. imparator Trayan şimdiki Roman- ya ile Bulgaristanı zapteden ve Bal- kanlardan sonra . İranilerin üzerine | yürüyen Romanın kumandanların- | dan biridir. Bunun için ömrünün mü- | bim bir kısmını Balkanlarda geçirmiş ve zehirli yüzüğünü de daha ziyade bu sahada kullanmıştır. Bulgaristanda Romalıların devrin- den kalmış pek çok eserler “ vardır. Miğfer, Kiliç, kalkan gibi olan bu eserler çok defa kırlarda ve tarlolarda köylüler tarafından bulunmaktadır. Sofya eski eserler müzesi idaresi elin- deki büyük tahsisatı çok defa bu köy- lülerin getirdikleri eski eserlerin satın alınmasında kullanıyor. Bazı eski eser meraklısı adamlar da müzeye rakip çıktıklarından köylüle- re daha fazla para vererek buldukları eski eesrleri alıyorlar. Bu asarı atika meraklılarından biri de Tipof isminde bir avukat idi. İşte imparstor Traya- nın zehirli yüzüğü de bu avukatın eli- ne düşmüştür. Yüzüğü bulan köylü bununla bera- ber küçük bir kitabe getirmiştir. Bu kitabede kıymettar yüzüğün impara- tor Trayan tarafından Roma piyade bölüklerinden birinin kumandanı Mo- rTeus Pugnus'a harpteki büyük yarar- lığını takdiren verilmiş olduğu yazı- dır. Avukat yüzüğü aldıktan bir müd- det sonra ölmüştür, Avukatın hizmet- çisi eski bir imparatorun zehirli yü- züğü olduğunu birçok defa efendisin- den Işittiği yüzüğü bir gün intikam al- mak hususunda kullanmak için çal- mıştır. Halis altından olan bu yüzüğün giz- li bir makanizması vardı. İç tarafın- daki toplu iğne başı kadar küçük bir düğme, parmağın tazyiki İle basıldığı saman-kıl kadar ince bir iğneyi çıkar- maktadır. İğne, zehirli bir yılanın di- şinin dibindeki zehir hazinesi gibi bir hazinedeki zehiri, iğnenin açtığı ya- Taya akıtmaktadır. Ekseriya işret mec- islerinde hediye edilen bu yüzüğün | gizli iğnesinin battığı bunu takan sa» hibi sarhoş adam tarafından hissedil- memekte ve neticede zehirlenip öl mekte ve nen öldüğü belli olmamak- ta idi. Yüzüğü çalan hizmetçi kız İra No- sof, Tipof'dan ayrıldıktan sonra genç bir vergi tahsildarına varmıştır. Fa- kat tahsildar kendisinden hoşlanma- mış ve çok geçmeden ayrılmışlardır. | Bir müddet sonra genç kadın başka | zehirli yüzüğü Bir zamanlar öldürülmek istenilen kimselere işret meclisinde bu yüzük hediye edilirdi 7800 sonra .. Trayanın bulundu v0. bir koca bulmuştur. Lâkin eski kocası- ni çok sevdiğinden bir türlü unutama- muştır. Başka bir gerç ve güzel kız le evlenmiş olun eski kocasına bir daha varmak ümidi kalmadıktan sonra bun dan intikam almağı düşünmüş ve çal- dığı yüzüğün gizli hazinesine bir mik- tar zehir koyup'eski kocasına bir mek- tupla göndermiştir. Genç kadın mektubunda yeni ha- yatından memnun olduğunu ve eski hayatının bir hatırası olmak üzere asarı atikadan gayet kıymettar bir yüzüğü hediye eylediğini bildiriyor- du Genç tahisildar hiç bir şeyden habe- ri olmadığından memnuniyetle yüzü- gü kabul etmiş ve dolabına koymayıp parmağına da takmıştır. Çok geçme- den yüzüğü taktığı parmağında bir ağrı duymuştur. Sarhoş olmadığın- dan gizli iğnenin battığını hissetmiş, hemen yüzüğü çıkarıp muayene etmiş ve gizli tertibatı olduğunu anlamış- tır. Tahsildar zabıtaya müracaat ederek eski karısından şikâyet etmiştir, Za- bıta da işi mahkemeye vermiştir. Mah- keme yüzüğün bir sulkasd maksadı ile kullanıldığına kanaat hasıl etmiştir. Şu kadar var ki, yüzüğün gizli iğnesi- nin dibindeki hazinede bulunan mayi maddenin resmi Jâboratuarda yapılan tahlilde zararlı birşey olmadığını mey» dana çıkmıştar. Bunun için madam İra Nasof beraet kazanmıştır. Fakat bu muhakeme imparator Trayanın tarihte meşhur zehirli yüzüğüne yeni bir şöhret İlâ- ve etmiştir. — P. ! Sinopta sonbahar at yarışları Sinop (Akşam) — Sinop su yol ları menfaatine tertip edilen sonba- har at koşusu her senekinden da- ha kalabalık oldu. Koşuyu seyretmek için mülhakat- tan başka Bafra ve Alaçamdan da bir çok meraklılar gelmişlerdir. Öğ leden sonra başlıyan koşu saat 16 ya kadar sürmüştür. Üç devreye ayri- lan koşu bin metrede birincilik mü- kâfatı başbaşa gelen İki at arasında taksim edilmiştir. 2,000 metrelik koşuyu Çarşambalı Muzafferin atı, 3,000 metrelik koşuyu Samsunlu Şabünn mesud isminde- ki hayvanı kazanarak 150 lira olan en yüksek mükâfatı almıştır. Hasan Âli Yücel Pazartesi Konuşmaları Kitap halinde intişar etti. Satış yeri Remzi kitaphanesidir. *X Çin vakayli dolayısile Hollivutta Çine ait bir çok filimler çevriliyor. * Meşhur Boccacio opereti Berlin- de Ufa şirketi tarafından filme çeki- lecektir. Yapılan hazırlıklar bitmiştir, Bu filmin çok mükemmel olması için Gilorla'nın son resimlerinden biri © çalışılacaktır. yordu. Fransada bir filim çevirme si muhtemeldir, İ ox Küçük Shirley Temple tatil müd- detini allesile birlikte Havay adala- rında geçirmiştir. Küçük artitst Ha- yaylı kızlar kadar esmer bir hal al- muştır. Bu hafta yeniden çalışmağa, başlıyacaktır. i Yenicami etrafındaki dükkânların kaldırılarak meydanın genişletilece» ğini ve caminin meydana çıkarılacağını yazmıştık Haber aldığımıza göre istimlâk işine yakında başlanması ümid ediliyor. Yukarıda Yenicami etrafın» daki dükkânlardan bir kısmı görünüyor.