22 Şubat 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

22 Şubat 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

H. Y.- Tt Gençsiniz. Ruhan çocuk veya yaşınızdan daha genç — kalan bir — karaklerdesiniz. Zekânım ve dikkatinizi Iyi kullanmadığı- nızı söyliyebilirim. Kalben çok iyi oldu- Gunuza göre kendinizi hayatta — tam mir vaffak olacak bir dereceye getirmekle hem kiz ve hem de muhili kazanacaktır. Baş kalarının kolaylıkla tesiri allında da kala- bilirsiniz. İmzanızı iyi okuyamadığım için daha etraflı bir tahlil — yapmağa imkân bulamadım. Mütaleanızı ve âdımızı - sarih olarak bildirmeniz, elinizin şekli ile, sol elinizle yazdığınız bir yazınızı gönderme- nizi rica ederim. —— İstanbul Lâtfallah Ö. Eng: Gençsiniz, şişmanlamağa — İstimnedir fazladır. Esasen haliharırda da bünyece orta veya orladan fazlaxınız. Fazla hareket etmiyorsunuz, midenize de düşkünsünüz. Bir İş, urun sürecek olursa, bu İş Üzerin- deki alâka ve dikkatinizceski — şiddet ve kuüvvetini muhafaza etmez azalır. Zekânız işlektir. Muvaffakiyetinizi daha fazla ze- kânızdan beklemektesiniz. Bu tarzı hareke | te, iyi idâare edilmezse bütün hesaplarını- Zın ve faallyet — programınızın - sekâmıra Bayanmasını intaç edebilir. Ameli işlere kabiliyetiniz, inkişafa müstait ve müsait- tir. Yaşama şartlarınızda tadilât yapma» Biğınız takdirde ileride böbreklerinizden yikâyet etmeniz mühtemeldir. Ebeveyni- Bizde böyle bir şikâyet var mıydı? | —— Bakırköy N. Güvendik: Gençsiniz. Yaşınız herhalde 25 den az blacaktır. Boyca orta veya uzunca olacak- sınız. Bünyece ortasınız ama, kolaylıkla | şişmanlayabilirsiniz, ameli işlere kubiliye- Uiniz iyidir. Zor da olsa, sizi sıksa da bir işi bitirmek istersiniz. Zor veya alışmadı- | ğiniz işlerde dikkatinizi daha İyi kullan- dığınız için benlarda daha — az kusur ola- bilir, bununla dikkatinizi daba iyi kullan- ÜTÜN tafsilâtile karakteri- nizi; meziyet ve kusurlarmızı; sizi hayrete düşürecek kadar vazıh ve sarih olarak hususiyetlerinizi; tut- tuğunuz veya düşündüğünüz işte mu- vaffak olup olmıyacağınızı; nihayet beş farkla yaşınızı size söyliyebilirim. Bana bir gazeteden, bir kitaptan ve- ya aklmızdan yazacağmız dört satır- hk yazıyı; gon aylardaki imzalarınız- dan ikisin! gönderiniz. AA A manızı tavsiye etmekteyim. Yaptığınız İşin harici şekillerinin intizamını ve güzelliği- ni ihmal etmektesiniz. Kolaylıkla lâöbali olabilecek bir temayülünüz var, bunu da terkolmelisiniz. Zekisiniz, pek — uysal gö- rünmüyorsunuz, Başkalarımın — me - ziyetlerini değil kusurlarını — görmekten zevk duyar ve fakat kendi kusarlarınızın görülmesini ve bilhassa söylenmesini hiç İstemezsiniz. Bunlar hakkındaki mütalea- larınız nedir? —— Şişti - P. M, Hikmel - 120: Gönderdiğiniz mektupta — yazdığınız P, N, Hikmet rumtuzumu, yoksa İmzamı katl 6 larak okuyamadığım için imzanızdan dti fadeye imkân bulamadım. Yalnız yazınız dan çıkardığım neticelerden bazıları şun- lardır: Yaşınız 20 den ax değildir. Bünyece orta sayılabilirsiniz. Haddızatında — faeb siniz. Fokat bu faaliyetinizi muntazam bir programin — kıymetlendirmiyorsunuz. Bir işi yapmadan evvel bunun en iyi bir neti- ce almak için nasıl yapılması iktira et- liği hususunda kafanızı yormamaktasınız. Bunun meticesi olarak çok yorularak az semere aldığınızı iddin ede- bilirim, Siz, daha fasla düz, basit işlerde nmivaffak olayor görünüyorsunuz. Başladı- Ainız bir işte bir pürüz, bir hali çıkmcaya kadar tereddülsüz ilerliyor, bir pürüs, bir hali, bir mani önünde duruyorsunuz. Uy- sal bir karakteriniz var. Zekisiniz, zekâniz daha çok iyi kullanabilirsiniz. BaBşkaları Cevapları veren Profesör Sanerk Grafo'oji ve Grafometri hakkında bayırhahsınız. Sol elinizle mızı ve müleaddit Imzalarınızı da g$ niz ve bu tahlillerim hakkındaki mütalcü- larınızı bildirinir. —8— Aksaray 8. Z. 2. 5: Gençsiniz. Yaşınız 20 den az olacaktır. İşlerinize zevkinize göre şekil vermeği bir lir ve istersiniz. Başkalarını taklit etmek- sizi talmin etmez. Zekâmzi — kullanmasını bilirsiniz. Bu sahtda daha da ilerlemeğe namzetsiniz. Daima inatçı veya daima uys sa) değilsiniz. Alıngan, hassas bir yaradı. lıştasınız. Hissi şeylere lükuyd değilsiniz. Hissiyatınızı Öne sürerek sizi kazanmak, daha kolay olur. Bu hal, sizin için tam bir not verilebilecek bir keyfiyot — değildir. Sol elinizle diğer bir yazınızla mütezddit imzanızı gönderiniz ve bu tahlil hakkın- daki mülalaanızı da bildiriniz. —409— Beparzıt 16- B. K. Ö: Yaşınız ortadır (belki 35), Boyunus w zundür. Bünyece tayıfsınız. — Ruhan pek muztarip görünmektesiniz. Farla — hassas oluşunuz ıstırabınızı aritırmaktadır. Bed« bin bir katakteriniz var. Hayatta samlmi bir muhit bulamadığınızdan da şikfiyetçi- sinliz. Bütün bonlarda kendi kusur ve ka- bahatleriniz vardır. Bedbin olmağa lü- zum yoktur. Her şeyi fena gördükten ton. tâ bunların iyi olmasını istemeğe İmkân bulabilir misiniz? SATILIK veya KIRALIK FIRİN * Yeniköy köy başı mahallesi 108 No. Tu furun 3 oda, 1 hamurluk, 1 harman, terkos suyu, elektrik vardır. Bu furun hem satılık hem kirâlıktır. Müracaat. yeri Yeniköy bakkal yordan No. 75. BZ KAHRAMAN KT2 — KMN aa — Haydi, dedi, bir çok şeyler yap- tın,. Bütün bunlar fena bir rüya idi., Artık bundan — oabzetmiyelim.. Bütün. bunlar unutulabilir, canım.. Bütün bun- ları kıskançlıktan yapmıştın, değil mi? Lâüvinyi bilâtereddüt cevap verdi: — Evet., — Beni ailet dostum., O, beni inti- bap etti. Sen başkasını kolaylıkla bu- Tursun, gençsin, yakışıklısın, cesursun, mertsin evet, herşeye rağmen.. Haydi bundan babsetmiyelim.. Mertsin, seni herkes kolaylıkla sevebilir.. Biz dosttuk Hüvinyi, ,.İster misin gene döst olalım? Mari beni sevdiği için, beni affet, ben de senin bütün kabahatlerini aifeder ve unuturum.. Lâüvinyi bu sözleri bir nevi hüsnü- niyetle dinliyordu. Şale onu hicap his- lerinden kurtarmak için neş'eli bir ta- vırla devam etti; — Al Neredeyiz, bi? Bojensinin bir hanında, değil mi? , — Evet. Aşk perisi hanı, . Şale gülmeğe başladı. SBonra samimi bir gefkatle devam etti; — Han sahibine söyliyeceğim.. Ha- nın ismini değiştirsin “dostluk perisi,, des'n.. İyi değil mi, Lüvinyi?.. Cevap vermiyorsun! Ehl.. Bilâhare cevap ve- rirsin.. Mesclâ yarın, gittiğimiz za- man.. Yarın hareket ödecek miyiz? . » Hayır; bir kaç gün sonra.. — Niçin, niçin Lüvinyi?, — Çünkü seni teslim etmem lâzım gelen kardinalı nerede bulacağımı he- nüz bilmiyorum . Şale kafasına ağır bir darbe yemiş gibi sendeledi.. Buna rağmen derbal kendisini toplayarak devam etti! — Bu pencerelerdeki demir çubuk- lar da ne oluyor, Lüvinyi? Lâvinyi de hep ayni sakin haliyle cevap verdi: — Siz delisiniz.. Pekâlâ biliyorsu « nuz ki, esirimsiziniz. Kapıyı iyice ka- pattıran, pıuuı;dın demir çubuklar vazlran benim., Haydi artık eaki dost- luğumuzla başımı ağrıtmayın.. Rahat durun, yoksa sizi bağlamak necburiye- tinde kalacağım . Lüvinyit hana dönerken işte bunları ve buna benrer diğer sahneleri düşünü- yordu. . Bu sahneler kafasından mütemadiyen geçiyor ve orada kızgın demirin bıraktı- ı tesirleri bırakıyordu. Lüvinyi kendi kendine şöyle diyordu: — Her şey bitecektir.. Artık her şey sona ermiştir. Çok iyh, Ben de saten bitkin bir hale geldim.. Artık her şe- yin bitmesini istiyorum.. - Dünkü ha. havadislere bakılırsa, katdinal Nant'a doğru yürümektedir.. « Onu Nanta gö- türeceğim. » On beş gün içinde idam işi de bitecek. - O zaman ben.. Vahşi bir sevinç ve cogkun bir sesla bu bir tek kelimeyi tekrarladı: — İdam!.. Hana geliyordu. Dış kapıdan avluya bir narâr atfetti ve atını göremedi... Bu ehemmiyetsiz teferrüata aldırmadı. Ya- rım saat sonra, hapisane — arabasının gelmekte olduğunu gördü ve ancak o zaman anladı ki, bu yarrm saat içinde müthiş bir ıstırap duymuştu. Hapisane arabasını sekiz süvari takip ediyordu. Lüvinyi derin bir nefes alarak mırıl- dandı; — Çok şükür, nihayet geldiler , Süvarilerden dördüne atlarından in- melerini emretti ve göyle dedi: şak bir şeye çacptı.. Başımı eğdi ve bi. risinin yerde yatmış olduğun gördüt bir sarhoş mu acaba? Biraz daha eğidi ve birdenbire bunun Panar olduğunu gördü. $A KXAHRAMAN KİZ 335 — — Hancı ölmüştü - Ve yahıt (a bey- gindı. - Boğazında büyük bir yara var- dı. Lüvinyi dehşet içinde kaldı. Bir bamlode yukarıya tırimandı ve oda ka- pisının açilç olduğunu gördü. Bir sıçra- yışta odaya daldı. Şale artık odada değildi. Lüviniyi acı bir inilti kopardı. Falta- ge gibi açılmış olan gözleri mânasız bir bakışla bir noktaya dikilmişti. Bu s- roda, arkasımdan içeriye girmiş olan a- Kamlar, onun Şalenin yatağı üzerine yıkıldığını gördüler ve hıçkırdığınr dü- yarzak dehşet içinde geriledüer, Lüvinyi bir dakika, dişleri ve tırs naklariyle yatak çarşaflarını porçaladı. İnliyordu ve takallüs etmiş oan dudak- Tarından anlaşılmaz kelimeler dökülü. yordu. Bütün bunlar, ancak — bir kaç dakika sürdü. Muhalızlar, onun birden- bire doğrularak kendilerine baktığını gördüler ve tekrar geriled.ler. Lüvinyi onları görmeden onlara ba- kıyor ve inliyordu. Delilik ve ölümle Taülcadele ediyordu. Bu cenada onun ka- fasında caereyan eden mücadele cidden korkunçtu.. Lüvinyi, beynini çıtırda- tan çılgınlığa mağlüp olmamak için, bir dakika bir tek dakika sükünetini muha- faza etmek için, fevkalâbeşer bir kuv- vet sarfetti. Bu vaziyet on beş dakika sürdü ve Lüvinyi bu on beş dakika içinde, en kü- çük bir hareket yapmadan olduğu yer- de durdu. Bütün kuvyeti kafasında temerküz etmişti.. Nibayet yavaş ya- vaş kımıldamağa başladı, göz yaşları dündi. Çehresi artık insant bir hal ala- madı, fakat Lüvinyi düşünebildi, hare- kat edebildi. Bunun Üzerine, muhafızlara hiç bir şey söylemeden odadan çıktı. Merdi- vender indi, Panarın üzerine eğilerek, onu şiddetle silküi. Betbaht hancı bafif b'r iilti kopardı. Fakat Lüvinyi, yara- bıttm bir tek kelime söyleyemiyecek Nihayet basamakları indi Hanm hef tarafını koşarak dolaştı, aradı, taradi. fakat biç bir şey bulamadı. Avluda, &” tını bulamayınca ahıra koştu, Ve kâranlık bir köşede, Sehşet içinde HİY Ka yerek bir.birlerine sığınmış - olah , kişi gördü.. Bunlar, hancmnın karısı, B” | » nn yegâne hizmetçisi ve ahıra bakal küçük çocuktu. Lüvinyi şayanı hayret bir tatlılıkla? — Haydi, dedi, artık korkmayıt” Ben sizi müdafaa ederim. « Hancının karısı köşesine büsbütüN Hindı ve kekeledi £ y — Zavallı kocam!. . Fakat hizmetçi cesaretini topladı e ayağa kalkarak göyle dedi; — O gitti. gel Lüvinyi ayni tatlı tavırla cevaf 7 diz —- Biliyorum, Benim atıma gitti, değil mi? « İ 8" | £| | — Evet, dedi, sizin atınıza *” kafama müthiş bir darbe de indirdi Kodın tekrar etti; — Zavallı kocaml . Fakat hizmetçinin dili kaşmasına mâni olmak lı; kamayı nasıl sapladığını indefi ; ğerlerini de ahıra itip W ” mıldamamalarını nasıl ztna BÜY lattı. Şale, Lüvinyinin bocif Yaşarıyl M mış Ve bir kasırga hiziyle C8 | lamıştı. Marin'e gelince, © şöz binmiş ve handan W Ha ö ük " Lüvinyi bütün bu izabatı ÖÜ7 ahit tatlılrkla ve sabırla 'a tatlt bittikten sonra da, Şalen'n 4 doğru gittiğini sordu? »w' w Marinin güzelliğini fenâ viğ p!