13 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

13 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

— 904 — Harbiye Ginger. Pek gençsiniz. Bünyece s'zi biraz sayıf buldum. Her şeyden evvel sıh- hatinizle meşgul ve al-kadar olunmak gerektir. Kâfi bir ihlimamla kendinizi kolaylıkla toplıyabilirsiniz. Faal, çalığr maktan —esacında— zevk alır bir ya- radılıştasmız, fukat bugünkü şeraitte çabuk yorulahilirsiniz. Hırçın ve asabi iseniz bu da bünyece zayıf olmanizdan | mtevellittir. İmzanızı okuyamadım, a- gık çeklini bildiriniz. ve azd Wlarım hakkındaki mütalecanızı da ilâye ediniz. —'05 — Tetanbul Beyazıl 17 olemp Gerişsiniz. Yaşınız 20 den fazla o1 maz (Her halde 20 den eksiktir), Ha: yüliniz kuvvetlidir. İst'kbale sit büyük projeleriniz verdir, bunlumı zaman — za- mman düşünmekten büyük bir zevk du- Şaramız, bünyeniz de boyunuz da or- tadır, Zekânız iyidir. Hâdişelerden, fır satlardan istifade etme kat iniz de gok iyidir. Dikkatiniz daha ziyade in- kişala müsait ve m ıhtaçtır. Çalışmak- tan hoşlanırsınız., Pek uysal değilsiniz. | — 706 — | Beyoğlu - A. B, H. | Yaşınız 30 a yakındır. Boyunuz op | tadır. Bünyece nozmalsiniz, Son za- | manlarda üzüntülü vo asabi görünüyor- | sunuz, Mühim bir karar arifesinde ol- ı duğunuz anlaşılıyor , | —M7— Sişli Aptar No, 12 Gençsiniz. Yaşınız 20 ve hattâ 18 den az. | dır. Boyunua dahu fazla uzayabilir ve uza- malıdır da.. Buanun İçin gıda şeriline ve bonı beden hareketlerine dikkat etmek ge. | rektir. Zekânız iyidir. Dikkatiniz inkişaf etmelidir. Daha da uyaal olmalısınız. Hisst şeylere bağlılığınız fazladır. Alışmadığınız şeylerden çabuk yorülürsünüz. Yaptığınız işlerin barlet İntizam ve gözelliğine dik. emmiyetle alışmalısınız, biliyetiniz inkişaf etme- — 7T08 — Taksim 38 Bulut: Gençsiniz. Yaşınız 20 en azdır. Sıh: hatiniz iyidir. Boyunuz ve bünyeniz normaldir. Devamlı mesai yerine par, ça parça, fasılalı çalışmağa temayülü. nüz vardır. Yaptığınız bir işi yalnız yapmak değil, onun güzel olmasına da çalışmak lâzımdır. Henüz yoruçcu işlere alışlan değilsiniz. Biras da ih.. male temayülünliz var gibi, bundaf gimdiden vazgeçmelisiniz. Uysal olma, Pa istidadınız. mevcuttur ve pek iyi « dir. Her çeyin iyi taraflarını görme- ye de mütemayi| bir yaradılıştasınız, | iyi kullanmak şartiyle bu da şayanı memnüniyettir. İki ay sonra tekrar tekrar müracaat ediniz. — 09 - BT G L 8. 8i İmzanızı okunmağa imkân bulama: diğim için tam bir tahli! yapmak fır. satını kazanamadım. Açık geklini bil- diriniz. Yazmıza göre, bünyece zayıf olmanız lâzım, İçki içtiğinizi veya yaş | sa 45 ton fazla olduğunuzu zanmnedi. yorum. Cevapları veren Profesör Sanerk | Grafo'oji ve Grafometri mütehassısi — T0 — D.K. P. İst. 'Yaşınız 25 ten fazladır. Bu fazlalık yaşça 35 e kadar yükaelmenize mey- dan vermeğe müssittir. Sakin ve uy. sal görünmenize rağmen dedikodutu- luk hoşunuza gitse gerek, İşlerinize pek dikkatli görünmüyorsunuz. Fır- satlardan istifade etmeyi, muntazam faaliyete tarcih ediyorsunuz. Fakat u- nutuyorsunuz kit en iyi fırsatları iyi idare edilmiş mesai verebilir. Tutum. Tu ölmağa da çok mühtaçsınız, — T — Şişii - Marlen; Hayatta en büyük düşturunuz (mec, buriyet) tir. Meobur kalmak ve mec- bur etmek; bütün hareketlerinizi hu. Jâsa eder, Bunun fazla verimli oldu- ğüna İmnanmak çok — zordur. — Kuvvet, tüphe yok ki hareketlerimizde yegâne Amildir, fakat kuvvet şekilleri pek çoktur. İstek, sevgi, alâka da birer kuvvettir ve süphe yok ki en rand- manlı kuvvettirler. Gençeiniz, önünüz, de uzun seneler vardır. Küvvet ve fa- aliyet telâkkinizi düzeltmelisiniz- — T12 — Divanyolu . 20 - Yıldız. Gençsiniz. Boyunuz ortadır, Bün. yece bassas bir yaradılıştasınız. Hia mebelelerinde sabırsızsınız, Düşündü- ğünüz işin çabuk olmasını istersiniz, vakitsiz iatedikleriniz de vardır. Zeki ve iyi kalpli olduğunuza göre, haya- tınıza ilersi için daha esaslı bir isti. kamet vermeniz mümkündür. İdare etmek şartiyle şansmız İyidir. Beki yazılarmızdan gönderirseniz diğer ba- zı geyler daha söyliyebilirim. 150 MARKİZ DÖ POMPADUR — Genç erkek bu yalvaran sevç aldır- Tağdir bile., Bütün vücudiyle, vakur bir şekilde doğruldu ve: — Sir! dedi, famim şövatye d'Assas- tir ve Övern glayı zabitterindenim. Ma. jestelerini kralın ve metresinin şahı- larında tahkir ettim.. Kılıcımı kime tes- lim edeyim? Ona mr yoksa size mi? Hlerliyen yövalye tarafından itilen Jan, bir stırap çığlığı kopararak geri- ledi ve heyecan içinde soluyarak kralın emrini bekledi.. On beşinci Lüt: — Kılıcınızı alıkoyun, şövgiye d'As- 506, dedi, ve onu götürüp Luvrda, mi- hafazs alayı kumandanına teslim edin. Sizin hakkınızda icap eden kararı ve. rinelye kadar, sizi Lüvrda tevkif ve muhafara etmesi için tarafımdan ona e- mir verirsiniz.. D'Astas, sakin bir sesle cevap verdi: — Gidip emirlerinizi yerine getirece- Kim, Sir!... Kral devam etti: — Bir kelime daha, mösyö, Eğer ak- Hmnusa kaçmak düşüncesi gelirse, şunu bilin ki.... « D'Assas vakur bir tavırla onun sözlü. nü kesti: — Sir! Benim silemde biç kimse - ne hapisten, ne de ölümden . kaçmamıştır. Bicaenaleyh majesteleri endişe etme- yebilirler: Şimdi derhal, kendimi tev> kif ettirmeğe gidiyorum.. Bu şörler üzerine şövalye funa doğru döndü ve bir haçisırığı zorla zaptederek, metin, tatlı ve mahzun bir sesle : - Elveda, madam!.. Dedi ve başını çevirmeden atına doğ» ru yürüdü, On beşinci Lüi de hiddetli bir sesle: — Küstah! dedi.. Fransa kralını Mstihkar etmenin neye mal olduğunu anlayacaktır!.. Eğer kaçmazsa, iyi bir ipe “Jan hiynın:ı mırıldandı: | r — Sir, beni dinleyin.. Bu delikanlı beni seviyor.. — Şu halde kabahati daha büyük.. — Sir, ona merhamet etmeniri yal- varryorum!.. —— Ne 0? Yoksa onün hakacetlerini duymadınız mı?, At Ağlıyorsunuz!, — Sir, düşünün ki, tesadülümüzlün hatırası, kanla bulaşacaktır!.. — Pekâlâ, öyle olşun!. İdam edilmi- yeçektiri. Ve krşl içinden ilâve etti: — Bastiy hapisanesi, cellâdın baltş. « kadar iyi öldürürt, Jan on beşinci Lüinin elini esabi bir jestle tutarak devam etti: — Sir, sizden istediğim, bu delikan- kmyn tam mânasiyle allıdır!.. — Yal, Demek onu seviyorsunuz, öyle mi?. Jan, hıçkırıklarla kırılmış ve kralı te- min eden derin, nalfiz ve ateşin bir set- lez — Hayır! dedi. Dünyada yalnız sisi seviyorum, Bir! Yalmız dinleyin, iyi dinleyin, Birs Küğer şövnliye d'Assas derhal serbest olmasea, yanımızdan ge- çeçeği sırada onu çağıracak, kendimi ona emanet edecek ve Luvr'a gitmelen evvel beni d'Etyol konağmma götürmesi, ni jisteyeceğim!.. Genç kadın ürperiyor ve göğsüne bastırdığı iki eliyle, kalbinin hızla çarp- masına âdeta mâni olmak istiyordu. Kral, düşünceli ve mahzun bir tavırla ona bakıyor, ona hayran oluyordu! Bu anda Janda onu aşk ve ihtimsla ürper- ten trajik bir güzellik verdı. Bu esnada şövalye d'Assas atına bin- mişti ve Parise dönmek üzere, arabanın bulunduğu istikamete doğru geliyordu. Bu anda kralın hizasında bulunuyordu. Jan ona doğru bir adım attı.. O zaman kral kararını verdi: Onu bir jestle durdurdu ve seslendi; — Şövülye d'Asssa!.. 182 NISAN — 1938 YAZAN ve Gizen VALTDDİSNEY, MA KALIRS U İŞLERDEN K MAT WE MARKİIZ DO POMPADUR. 151 Şövalye atınrı olduğu yerde Gurdur- du ve bir tek kelime vtöylemeden bekiç- diver « . Kral şoğuk bir sesle — Berbestşiniz, mösyö!. Dedi, Jan da sevinçle mırıldandı: — Ohi Kralımt Ok! Lülmt.. Tıpkı sizi tabayyül ettiğim gibisiniz.. Asil, ve âlicenapl.. On beşinci Lül devam etti: — Sizin şuurşuz hareketinizi ve on- den daha şuursuz olan sözlerinizi unut- mak istiyorum.. Şövalye, çehresi sapsarı kesilmiş oldu- ğu halde, bir heykel gibi hareketsiz du. ruyordu. Gidip kendisini hapsettirmesi emrini nasıl bir lâkaydiyle karşıladıyas, serbest kalışını da ayni lâkaydiyle din. ledi; kalbi aşap içinde #kılmış, boğati- tıkanmış, kafasında sabit bir tek dü- şünce vardı : — Jan, onundur! Jan kraiş aittir!.. Bana yalnız ölmek kalıyor !.. Fakat on beşinci Lüi, Janın, ateşin hayalinde canlandırdığı gibi, âlicenap bir insan değildi.. Betbaht delikanlınm Te müthiş bir ıstırap çektiğini anladı ve onu we Bastiy'e, ne de idama mahküm edemeyince ,daha korkunç bir cezaya sahküm etmek istedi. Va istihfafâmiz bir istihza ifade &- den bir gesle, eBzünli şöyle bitiydi: — Bo geceden, ancak bende hiraka: cağı tatlı hatıralar; saklamak İstiyorum. Gidin, mösyö, serbestsiniz!.. Pilhakika, bu defa, şövalye urun bir Ürperişle titredi.. Perestiş ettiği hilkate, Ümitsizliğin son haddini ilade eden son bir narâr at- federek, gecenin karanlığı içinde gilin. di... O zaman on beşinci Lâi, Jam: tekrar arabaya bindirdi. Genç kadın, bu sahı nenin tesiri altında sararmıştı. Ve şö. valye d'Assas tarafından görülmüş ol- maktan mütevellit hiçabın hâkim ol duğu garip hisler içinde Ürperiyordu. Kral, genç kadımı yerine — yerleştis- dikten sonra, olduğu yerde hareketsiz.. ve büzülmüş bir variyette oturan ara- bacıya doğru dönerek sordu « Yaralandınız mı?. — Evet, Sir, omuzum delindi.. Fa- kat atları jdare edeceğim,. Kral takdirkâr bir tavırla: — Mert ve çesur bir adamısınız| de- di. — Majestelerine hizmette bulunmak mevzuu bahsolunca, yaralı olayım — ve ya olmuyayım, bir tek peleşim keldiği müddetçe, bu nefesim de krala aittir!., —- Taminiz nedir?,. *« Dö Berni, Sir!.. — Pekilâ !Sizi unutmıyacağım, mös- yö dö Berni!.. Gidelim!.. On beşinci Lüi, hafif bir sıçrayışla arabaya atladı ve araba derhal Versay istikametine hareket etti.. O zaman Berni, bir taraftan atları idare ederken, diğer toraftan da sol ko- Tunu sararok bir sarğıyla göğsünce sarkıt. tlm Fakat onun gülümsiyerek seyrettiği bu sargıları - kaldırmak kabil olsaydı, kolun ve omuzun hiç te yaralı olmadır B görülürdü. XXVI KUÇUK EV Araba hareket edip te, şövalye d'As- 3aş, kajbinde bir ölüm acısı ve ruhu esilmiş bir halde, tekrar Paris yolunu futarken, yandaki kırda yüzükoyun u. zanmıuş olan ve bu sahneyi gören adam- lar ayağa kalktılar,. Dü Barri atlara doğru koştü, kendi Aatına atladı ve adamlarına şehre dön- melerini emrettikten sonra, yolun ize- TiNe doğru atını hızla koşturmağa beş- ladı.. Her gşeyi görmüş, her şeyi duymuş- tu. «