13 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

13 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Bu sözlere inandım. Şerburgda ge- miden indim, doğru Rene gittim. Bu gehri benim kadar siz de bilirsiniz, Bir avlu, bir kilise, bir kışla.. Orada Üüç sene kaldım. Parisi görmeden geri- ye döndüm. Fransa hakkında çok tat- h bir hatıra besliyorum. Amerikaya döndükten sonra fena halde canım sı- kılmaya başladı. Vakit geçirmek için amatörlerle beraber tiyatroda oyna - mağa başladım. Sonra yavaş yavaş iyi roller almaya başladım ve derken iğ ciddiye bindi. Tam bu sırada bir asistan bağırı. yor: — Bıra sizde Franşo!! ÇILGIN BAKİRE Film çevrilirken, bir kadm, ayakla. rının ucuna basarak - içeriye giriyor. Bulunduğu gölgeli köşeden, bakır renkli saçları parlıyor. Bir makinist ona bir sandaye getiriyor. O da bir tebeasümle teşekkür ederek oturuyor. Con Kravford, Amerikanın kraliçe. si olarak kalmıştır. Hiçbir yıldız o- nun kadar hasılat yapmıyor, ön iki senedenberi hiçbir yıldız onun kadar sevilmiyor. Asıl ismi Lüsil Lözüör Kassendir, yani herhalde aslen Fransız soyun . dandır. Teksas eyaletinde doğmuştur. Babası, küçük bir şehirde, tiyatro ma- kinisti, annesi hizmetçiydi. Con beş yaşındayken, sokaklarda, dilencilerin şarkılariyle dans ederdi. On iki yaşmdayaa, parasız ve yemek yemeden amatör temaşalarda danse - derdi. On altı yaşımdayken, artık ha- yatla kavrulmuş bir halde, Nevyorkta barda dansederdi. Önun buradaki ha- yatı Norma Şirerinkinden daha bü. yük bir mücadele içinde geçti. Uzun müddet, kendisini, erkeklerin en baya. ği sevkitabillerine kargı korudu. “Sa- nat fotoğrafları,, için modellik etti. İlk “Bürlesk,, (Çıplak artistler) tema. galarına iştirak etti. Nihayet Metro şirketi namma artist avına çıkmış o- lan birisi onu alıp Holivuda götürdü. Kravford buraya, ancak birkaç gün farkla, Norma Şirerle hemen hemen ayni zamanda gelmişti. İkisi de en a- şağıdan hareket ederek, beraberce en Yyükzeğe çıktılar, Çevirdiği film, yaptığı rol her ne olursa olsun o hep, sergüzeşt ve mace- ra erkeklerinin hoşlandıkları, bitkin ve düşük kız, yumuşak, çılgın bakire, günahkâr bir bir kadım olarak kalı- yor. Taşralıların nazarında o sadece gehvani, bozuk, kolay elde edilen ve vicdan azabı içinde kıvranan bir ka. dın değil, fakat erkeklerin, zalim ha. yatın kurbanıdır. Filmlerinde olduğu gibi, muhteris, tatmin edilmemiş, inkisarıhayallere Uğrumış bir halde yaşıyor. Muvaffak olduğu ve kendisine hizmetleri veya fenalıkları - dokunabilecek erkekler- le meşgul olmiya ihtiyaç kalmadığı zamanlar, yalnız başına sevmek gibi bir muamma yaratıyor. Duglas Fayr. banks Junyor'a olan aşkı, her şeyi, tazyik eden bir alevdi. Duglas Junyor birkaç senelik izdi- vactan sonra öndan bıktı. Con Krav - ford da artık onu sevmiyor, fakat nef- sine karşı olan itimadı, sevilmek ih- tiyacı ebediyyen sarsıldı, Son defa, bir akradaşıyla evlendi, filhakika Frango Ton onun için emin bir dost, kederlerini teskin edebilen, sadık, zeki, hoş ve can sıkmıyan bir arkadaştır. Fakat erkekler, en güzel ask — için yaratılmış olan kadını kaybetmiş'er. dir. Kravford artık onlara inanmıyor. Şimdi bütün zevk vo sevinak, hayır #şlemek, fakirlere yardım etmektir. Gizlice, veriyor, mütemadiyen veriyor. Bunun fçin, Holivudun en çok sevilen kadınlarından biridir. Kravford, Amerikanın braliçesi olarak kalmıştır, hiç bir yıldız onun kadar hasılat AĞ snmeg n yapmıyor O, bütün bunları, kendisile evlene- cek yirmi yaşlarımda, saf bir erkek- ke, Teksasta gizlice yaşamak için, ma- almemnuniye feda ederdi. DİK POVEL . JOAN BLONDEL Holivudda bir Malezya lokantasın. da, mumların ışığı altında, Çin usulü yemek yiyoruz. Masanm bir tarafın- da sahne vazıları Bervin Lö Ruayla Villis Vaylar, diğer tarafında da Joan Blondelle kocası Dik Povel var, Zıddi. yet eldden calibi dikkattir. Mervinle Villis, dirseklerini masaya dayamış oldukları halde, büyük bir ciddiyetle, teknikten, senaryodan, bütçeden ve hattâ sanattan bahsediyorlar. Mos'u- liyetlerini tamamiyle — müdriktirler. Joanla Dik ise, brurunlarını havaya kaldırmışlar, her gşeyle alay ediyor - lar, Bütün Holivud, böylece İki kısma ayrılmıştır. Sinemanm vazifesini ve bilhassa sinemada kendi vazifelerini Giddi bir iş gibi telâkki edenler, insan- Jarı eğlendiren bir vasıtadan başka bir şey olmadıklarını ve rollerinin hiç de mühim bir vazife olmadığı kanaa. tinde bulunanlar, Joan Blondel güzel ve ince 'değildir. Bu, yaşamaktan ve etrafına neşe dağıtmaktan saadet du. yan, sıhhat içinde parlıyan büyük ma- vi gözlü ve dudaklarından asla silin. miyen geniş tebessümlü bir kızdır. Kendisi Nevyork operetinin eski gar- kıcılarımdandır. Holivudda müzikli filmler rağbet görmeye başladığı za- man onu da oraya getirttiler, Blondel sinemaya ve gülüşleriyle hareketleri- ni tesbit eden o garib ve kocaman “Yo- to" ya o kadar hayran kaldı ki, geli. şinin üçüncü günü, bu makineyi işle. ten “sihirbaz,, la, yani operatör Con Barnesle evlendi, Ona iki çocuk hediye etti, sonra bu “sihirbazlık,, ım hiç de ehemmiyetli bir gey olmadığını anla- miş olacaktı ki, ondan ayrıldı Varner şirketinde rol arkadaşı hep Dik Poveldi. Bu delikanlı eskiden Şi- kagoda pantalon askısı satarken, ora. dan radyoya geçmiş, sonra amatörler arasında kazandığı bir şarkı birinci- liği üzerine sinemaya gelmişti. Eski öperet şarkıcısıyla, eski pan- talon satıcısı, beraber birçok müzikli film çevirdiler. Bibiribrelinden kat'iy- yen ayrılmıyorlardı, studyoda bütün vün beraber çalışıyor, akşamları se - uaryolarını beraberce öğreniyor ve pa, zar günleri yeni şarkılarını kompozi. törün evinde tekrarlıyorlardı. Projektörlerin müthiş ışığı altında, gözlerini biribirlerine dikerek, biribir- lerini görmeden, biribirlerin o kadar seyretmişlerdi ki, Dik, Joan'm gözleri nin rengini imkânı yok söyliyemezdi ve Joan, onun kavırcık saçlı olup ol - madığımı bir türlü hatırlıyamıyordu. Her şarkıda, her ahenk üzerine, biri- birlerine o kadar çok: “seni seviyo- rum,, demişlerdi ki, bir gün hiçbir mikrofonun bulunmadığı bir yerde bu- nu biribirlerne gizlice, alçak sesle tekrar edeceği söylenseydi, muhakkak ki alay ederlerdi. Bu bunaltıcı rejim altında geçen üç sene nihayetinde mensup bulundukla. rı şirket onlara vakansa gitmelerini emretti. Joan, Floridaya ve Dik Mek. sikaya gittiler. Bir hafta soanra, her ikisi de, canlarımım sıkıldıklarmı far- kettiler, Joanm etrafında, cenubun zengin al. lelerine mensup delikanlılar dolaşı - yor, ona felgefeden bahsediyor, ve o- nun önünde polo meharetlerini göste- riyorlardı. Komünist üniversitesinin mugalâta yapan Meksika'ı kızları da, Diki tatlı tuzaklarla kandırmaya calışryorlardı. Joan, mesut olması için pantalon askiersmin saf tebesettmü ile, kıvırcık sactarına ihtiyacı bulunduğunu far - ketti, (Devamı var) 13 NİSAN — 1983 Apollon Yunanistan şampiyonu oldu Atina, 11 — Buradaki şampiyona maçlarının finalinde Aek., Panati- naikos'u 2-1 meğlüp etmiştir. Şam- piyonluğu Apollon, ikinelliği de A E. K., Panatinaikos üçüncü olmuş- tur. Selânikte, Yunanistan şampiyona- &ı için yapılan karşılaşmada Pirenin Olimpiakos takımı Selâniğin Aris takımını 3-2 mağlüp etmiştir. Yüzücülük Yeni bir dünya rekoru Amerikada Florida'da yapılan yüzme müsabakalarında Amerikalı yüzücü Ralf Flanagan 500 metre ser- best yüzmeyi 5 dakika 57,8 saniye- do yüzerek yeni bir dünya rekoru te- sis etmiştir. Eski rekoru 6 dakika 56,5 saniye indirmiştir. Atletizm Yeni bir Halter rekoru Pariste tertip edilmiş olan atle- tizm müsabakalarında İsviçreli hal- torci Piyer Kotiye 114,5 kilo kaldır- mafk suretiyle yeni bir dünya rekoru kırmıştır. Bundan evvelki rekor idi. Reis tarafından kabul edildi Rio dö Janeyro, 11 (A.A.) — Cum- hurrelsi dünya kupası maçlarına iş- tirak etmek üzere 26 nisanda Bre- zilyadan Avrupaya hareket edecek olan milli takım oyuncularını kabul etmiştir. turnuvasına İştirakine müzaharet et- miş olan Cumhurreisi, milli takım o- yuncularıma, temiz bir oyunla Bere- dilerine müvaffakıyetlör temenni et- miştir. Avustur ya - Macaristan maçları yerine Budapeşte - Viyana karşılaşmalar Berlin, 11 (A.A.) — Avusturya sporu hakkında cari olan yeni nl- zamlara göre, bugüne kadar Maca ristan ile Avusturya milli takımları arasında yapılan maçlara, bundan böyle Budapeşte ve — Viyana muhtelitleri namı altında devam e- dilmesine karar verilmiştir. Bu yeni nam altında ilk kareılaşma 24 nisan- da Viyana stadında yapılacaktır, Dünya kupası maçları Paris, 11 (A.A.) — Hafta içinde yapılacak olan dünya kupası karşı- laşmaları saat 18 de, pazar günleri- ne tesadüf eden karşılaşmalar ise sa- &t 17 do yapılacaktır. Jik karşılaşma şayet beraberlik- Je netlecelenecek olursa ayni sahada olmak üzere karşılaşma 9 haziranda tekrarlanacaktır. Ayni hususi kad- ro final maçlarına da şamildir. Bu takdirde maç temdit edilmiyerek 14 haziranda tekrar oynanacaktır. An- cak bu ikinel kargılaşmada 90 daki- kada maçın galibi teayyün etmez ve temitten sonra da beraberlikle neti | Sinı teklif etmiştir. gelenecek olursa, berabero kalan iki | takım da üçüncülüğü almış caktır. sayıla- 113,5 kilo ile Alman Öjen Doyç'de Brezilya takımı | — Berozliya millf takrmının dünya | Mill! takımı Je karşılaşacak — olan zilyanın şerefiyle mütenasip bir o- | Münzenberg, yun çıkarmalarını ve harekette ku- | sür ötmemelerini tavsiye ederek ken | ler: Lehnor, Galteş, Sifling, Sepan, Avrupada futbol B 1 Şampiyon'uk Avrupanın muhtelif memleketle- rindeki futbol şampiyonluk karğı- laşmalarınım bu haftaki neticeleri şunlardır: İNGİLTEREDE: Birmingham - Bolton Vanderers 2-0 Çarton - Sunderland 2-1 Çelsea - Layçester Siti 41 Lio leds ünited - Arsenal 01 Liverpol - Blakpol 4-2 Portsmut - Volverhampton Vest Bromviş Albion - Brentford İSVİÇREDE: 1-0 4-3 Prashopers - Yungfellova vı Lugano-Bal 11 Grenşen - Yungboys 10 Bern - Bil 13 Nonştern - Lozan Servet - Luzern TTALYADA: Sampiyerdarena - Napoll Livorno - Floransa Yörino - Ambrosayana Bolonya - Yüventüs Atalanta - Lazlo 11 -2-0 0-0 1ı 11 0-0 0-0 müsabakaları Lukka « Bari 2-1 | ÇEKOSLOVAKYADA: | Naşod « Viktorya Pilsen İ Kladno - Prossultz 2-2 Viktorya Zizkoy - Sparta e| Slavya - Zidenice İ Pre * « Pi 3n af Östrav « Pardubitz 1-0 FRANSADA: Ştrazburg - Set 2-0 Olimpik Lil - Rasing Rube 11 Soşo - Red Star 31 Antib - Rasing Lens D Rasing Paris - As, Kan 8-1 Ruen - Mets 21 Aksel İyor rübe - Alansiyen 4-0 Olimpik Marsey - Fiyes ı MACARİSTANDA: Ferensvaroş - Hungaria 1-0 Soged - Budafok 1-0 Blektromoş - Kispest 12 Uypeşt - Nemzeti 8-2 Boçkay - Föbus 41 Süerketaksi - Törekveş 3-3 Biünerelf - Etorab 1-2 İstidatları öl Portekizie karşılaşacak — olan Alman takımı Tertip edildi 24 Nisanda Frankfortta Portekiz Alman milli takrmı şu şekilde tertip edilecektir: Kaleci: Jakob, Müdafiler: Janes, Muavinler: — Kupfer, Gold Brünor, Kitzinger, Muhacim- Fat, Coe Luis'in son galibiyeti Zenci boksör Coe TLuis 4 nisanda Şikagoda yaptığı maçta Hari Toması birkaç kere yere atarak ve bir nakavt- la mağlüb etmiştir. Resmimiz bu maçta zencinin kat'i neticeyi aldığı dakikayı göstermekte- dir. Romanya Almanya Milli futbol takımları karşılaşıyor Romanya futbol federaâyonu Al- manyaâ federasyonuna müracaat e- derek bu yıl bir karşılaşma yapılma- Bu iki memle- ket arasmdaki son karşılaşma 1935 de olmuş ve 4-2 Almanyanın galibi- yetiyle neticelonmişti. BB İ ça ği eli y yerüyeiİ ai şaai a İ DİĞRyTa aöi ĞNN GŞi aa dürmiyelim | Estonya'da yapılacak olan Avrupa [ Grogoromen güreş şampiyonluğuna iştirak edecek olan güreş takımımız, cumirtesi günü Süleymaniye klübün- de yapılan son seçmelerden sonra “ ) tosbit edilerek snelordenberi millt forma ile müsabâkalar yapan pehli- ; vanlara bu dofa da memloekotimizi temsil hakı verildi. 56, Gi, T9, 87T kilolarla ağır sik- lettâ göreşecek olan pehlivanlarımı- zın eşsiz olduklarını kabul adenler- deniz, yülntü itiraz edeceğimiz-tEk katagori 66 kilodur. Bu kilodaki güreşçilerimiz arasın- da seçilen Yusuf Aslana büyük, hem de pek büyük bir rakibin mevcudi- yetini biliyoruz ki, bü dn genç pohli- van Yahya'dır. Son renelerde birdenbire parlayan Yahya, kendi sikletinde istikbalin ©en küdretli güreşçisi olacağı, yantı- Erilk ecnebi temasında gösterdi. Bunâdan beş, altr ay kadar ovvel Ve- rah tiyatrosunda bir Çokoslovak klü- biyle Güneşliler arasında yapılan müsabakalardaki muvaffakıyeti ile son seçmelerde Rahmiyi puvanla, Falki ise 11 dakikada tüşla yendiği gibi (bu iki — pehilvanı da son gü reşte Saim sayr hesabiyle mağlüp et- miştir); iki hafta evyelki teşvik gü- rfılorlndo de Yusuf Aslanı yenmiş tir. Büyük bir latidat olduğunu bu kar şılaşmalariyle isbat eden Yahya'nın cumartesi günkü seçmelerde mütova, zin, hattâ biraz da Yahyanın lehine geçen bir güreşten sonra Yusuf As- lana ma#lüp addedilmesi ve bu yüz- den — 66 ve 61 kilolarda ikişer peh- liyan götürülürken — onun bu seya hatten — -“vam bırakılması büyük tir! “--lik olacaktır. N Güreş takımımızın en zayıf kata gorisi olan 66 kilada yedek götürül- nesi zald görülebilirse de, bir iki sene sonrTa ay yıldızlı formayı rakip- siz taşryacak bir kabiliyette olan bu gencin de — hiç olmazsa bilgisini ar- tırmasına medar olmak Üzere — Es- tonyaya gidecek kafileye iltihak et- tirilmesi çok yerinde olacaktır. Falih Halkevinde Futbol dersleri Fatih halkevinden: Bvimizde futbol kaideleri öğretmek üzere bir kurs açılmıştır. Her hafta perşembhe günü saat 18,30 dan 1930 a kadar silrecek olan bu dersleri hakem Nuri Bosut verecelktir. İstiyenlerin evimiz direktörlüğüne mürecaalla kaydedilmeleri,