14 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

14 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

First - Futbol ajanlığının First - Viyanaya karşı, İstanbul muhtelitini temsil et- mek üzere davet ottiği on altı oyuncu gözden geçirilince, gü memnuniyet- bahş nokta tebarüz ediyor: Geçen seneye kadar yapılan temsili maçlardaki muhtelitler, ekseriya klüp çülük zihniyetinin kötü birer eseriy- ken, bu defa büyük bir bitaraflık ve isabet gösterilmiştir. Filhakika, muhtelit maçına davet edildikleri halde gelmiyen Beşiktaşlı oyuncuların (acaba bu defa teşrif buyururlar mr? şeklindeki tereddüdü izale için) pek haklı olarak davet edil mediklerine göre, oyuncuların intiha- bi hususunda bundan daha büyük bir vukuf ve dürüstlük gösterilemezdi. Cihadın, memleketin en iyi kalecisi olduğunu inkâr etmek hiç kimsenin aklından geçmez. Salim son maçlarda enerjisi ve süratile en geçilmez bir müdafi şeklinde tebarliz etti. Güneşli Reşad takım arkadaşı Farukla hemen hemen ayni kuvvette ise de son za- manlarda ondan daha iyi bir formda- dır. Binaenaleyh kendisinin tercih edilmiş olması doğru bir harekettir. Fenerli Mehmet Reşad, tecrübesi ve futboldaki vukufile en iyi yan hafı- mızdır. Orta muavin mevkii için kısa boylu Esattan daha iyisi gösterile- mez, Musaya gelince, o da, son oyun- larında, çok iyi bir yan haf olduğunu isbat etti. Solaçıkta Fikret, sağaçıkta Necdet hu mevkilerinde, - tamamile rakipsizdirler. Melih, kendisine haz bir usulle işletilebilirse, kendisini ta- nımayan rakip müdafilerin başlarına belâ kesilebilir. Sağiçte — Salâhaddin, her pozisyonda en kuvvetli şütleri çe- ken oyuncudur. Futbolü bütün ince- liklerile kavramış hatta yutmuş olan Reblil ise soliçte, hem Fikreti hem de Melihi mütemadiyoen işletebilir. Bu mütaleamızdan da anlaşılacağı veçhile, takımm şu gekilde teşkil edi- leceğini zannediyoruz: Cihad « Reşad, Salim - Musa, Esat, Mehmet Roşad - Fikret, Rebü, Melih, Salâhaddin, Necdet. Atletlzm VE Kadınlar Atletizm mevsimi gelir gelmez, hormalarıdır. Buna da sebep İngiliz kadınlarının vücxt güzelliğini muhafaza için en iyi sporun atletizm olduğunu anlamış olmalarıdır. Vıyana’ya ÇI- karacağımız takım Istanbul muhletitinin teşkilinde bu defa büyük bir iİsabet göze çarpıyor ) İngilterede büyük bir faaliyet Vaşladı Yüz binlerce sporcu sabah akşam idman yapıp duruyorlar, Fakat işin garip ta- rafı, İngiliz Radınlarının atlotizme karşı belki de — erkeklerden Jazla merak göstermekte olması ve erkeklerden daha büyük bir dikkatle çalışmakta bu- Bizce de, takımın en mlünasip ve en kuvvetli gekli de budur. Maamafih, Fikretin de muavin hat- tina çekilmesi, Rebiftnin — solaçığa alınması ve Haşimin soliçe getirilme- si de akla yakın gibi görülebilirse de | biz yukarıdaki şeklin çok daha kuv- vetli olduğu kanaatindeyiz. Tebliğ T.B.RK. İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: 1 — İstanbul muhtelit futbol takı- mile First - Viyana takımı arasında 16-4-938 cumartesi günü saat 15,30 da Taksim stadında bir müsabaka ic- ra edilecektir. 2 — Bu müsabakanm hakemi Ah- met Adem Göğdün, yan hakemleri Adnan Akm ve Tarık Özerengindir. 8 — Aşağıda isimleri yazılı futbol- cuların fatbol levazımlarile — birlikte saat 14,30 da Güneş klübünde hazır bulunmaları lâzımdır, Güneşten: Cihad, Reşad, Rebil, Me- lim, Salâhaddin, Yusuf ve Rıza, Fenerbahçeden: Mohmet Reşad, E- sad, Fikret, Naci, Galatasaraydan: Necdet, Musa, Sacid. 4 — Bu mllsabakadan evvel sent 13,30-da Galatasaray birinci takmni- le İstanbulspor birinci takımı arasım da bir müsabaka icra edilecektir . | Bu müsabakanın'hakemi Riıfki Ak- saydır. 5 — First - Viyana takımı 15-4-938 cuma sabahı saat 10 da trenle Sirke- ciye muvasalat edeceklerdir. Bölge- Mize bağlı bütün spor klüplerinin is- tikbal merasiminde hazır bulunmaları ehhemiyetle tebliğ olunur, Salim, — Haşim, Resmtmnle genç İngiliz Tızlarından birkaçını idman yaparken göstermek tedir, Darısı bicimlelerin başma!, | Me. Avoy hasmımna sağ, sol iki kroşe isa. | bet ettirmiş, halk Harvey Yugoslavyanın Du seneki bey- nelmilel maçları Belgrad, 14 (ALA.) — Yugoslav fut- bol cemiyetinin 1398 senesine ait beynel- milel programı şudur: 8 Mayıs, Bükreş: Romanya, Yugos. ya, 22 mayıs, Cenova: İtalya - Yugos- mayıs, Brüksel: Belçika - Yu- ı dül, Belgrad: Yugoslavya « » 13 teşrinisani, Belgrad - Yugos- lavya - Macari: ' Nll # & |4 tEN Yugosiavyadaki büyük zalerinden sonra Mülâyim pehlivan Londradaki dört güreşi de kazandı Belgrad, (Hususi) — “Şefkat,, lâm cemiyeti tarafından tertip olunan İ güreş, müsabakaları Gostivarda ya . pıldı. Goöstivardaki maçları seyretmek için Üsküpten ve civardan binlerce ki. gi gelmiştir. Müsabaka saat 2 de Spor klübü sa. Yarı ağır boksşamplyonluğu Len Harvey Bu ünvanı nasıl kazandı ? İki gün evvel neticesini yazdığımız Len Harvey Jak Mc, Avoy maçının şim- dı de tafsilâtmı yazıyoruz: Britanya yarı ağır siklet şampiyonlu- ğu için Londrada yapılan — maç bu iki rakip arasındaki üçüncü karşılaşmadır. Bundan evyelki ilk maçı puvan hesabile Len Harvey, ikinci maçı da gene puvan hmb:le Jak Mec. Avoy kazanmıştı. Jak koymasile büyük bir ehemmiyet kes beden bu maç meraklılar tarafından dört gözle bekleniyordu. ğlüp maçtan evvel Ringin etrafındaki seyirciler arasında iki boksörün yanyana oturan karıları ze çarpıyordu. Kadınlar — biribirlerile yet nazikâine konuşuyorlar, fakat heye- canlarını da saklıyamıyorlardı. Boksür. ler ringe çıktıkları vakit Harveyin daha uzun boylu ve rakibine — nazaran kiloca biraz dahş ağır olduğu göze çarpıyordu. Jak Me. Avoy daha birinci - ravuntta hücuma geçmişti. Hasmını sollarla yoklu yor, onun müdafaasında bir açıklık bu- larak sıkı bir sağ ktöşe yerleştirmeğe ça- lıştyordu. Len Harvey ise mütemadiyen ve büyük bir soğuk kanlılıkla — kendini müdafaa ediyordu. kinci ravunt boksörler ardsında bir ze- kâ ittihazı olmuştur. Jak Mc. Avoy sağ gösterip, solla vuruyor, sayt steplerle has zmınr aldatmağa çalışıyordu. Len Haryey bütün bunları tam zamanında görüyor ve kolaylıkla defediyor fakat sanki ant- renmanda imiş gibi hiç mukabele etmi yordu. Üçüncü ravuntta Mc. Avoy hücumla- rını arttırmış ve Harveyin kaşma isabet ettirdiği bir kroşe ile onun kaşını patlat- miştır. Dördüncü ravuntta Harveyin de | şiddetle hücuma geçtiği görüldü. Me, A- voy daha fazla hasmının vücuduna vuru- yor, —onun nefesini kesmek — istiyordu. Harvey ise daima solla — çalışıyordu. Bu ravunt Harveyin lehine bitmişti. Beş ve altıncı ravuntta iki boksör de iyice açılmıştı. Beşinci ravundun başında bu yumruk- ların tesirile sersemliyeceğini beklerken | © da aynen Mc, Avoya mukabele etmiş- tir. Altıncıravunt ise iki boksörün biribiri- ne yumruk yağdırmasile geçmiştir. Ha- kem bir aralık Mc. Avoya "tutma!,. tarında bulunmuştur. Yedinci ravuntta boksörler ilk olarak sıkı bir kuratüre girmişlerdir. Kuratür döğüşte Harveyin daha mahir olduğu gö- | ze çarpıyordu. Bu sırada Harvey çeneye | sıkı bir sağ tutturmuştu. Bu — darbenin şiddetile Mc. Avoy iplere dayanmış, fa- kat oradan yaydan kurtulan bir ok hizi. le fırlıyarak Harveyin kaburgalarına sıkı bir sağ isabet ettirmiştir. Len Harvey hiç bir maçında bu seferki kadar serinkanlı. temkinli, fakat o nisbette müessir döğüş- memiştir. Dokuzuncu ravunt iki boksö: pek çetin olmuştur. Harvey biri ne hasmıma — üç “aparkat,, — tutturmuş Me. Avoy da iki şiddetli “Süving., ile bu na mukabele etmiştir. Onuncu ravuntta Me. Avoy aya üzerinde dönerek vücudunun bütün yükü ile Harveye bir sağ kroşe vurmuştur. Har vey bu şiddetli yumrukla ringin orta ip- lerine takılmış fakat gene soğuk kanlılı- Hın elden brakmyarak yavaş yavaş yerin- den kalkarark hasmına saldırmıştır. Bu ravunt Me, Avoy lehine bitmiştir. On birinci ravuntta Harvey - taptaze bir kuvyetle ortaya — çıkmış ve sıkı bir “direk.le Me Avoyun âdeta ayağını yer den kesmiştir. Onbir ve hattâ on ikinci Tavundun sonuna kadar maç hemen he- men müsavi şerait altında cereyan etmiş- tir, On üçüncü ravunt her iki boksürün de neticeyi kendi lehine çevirmek için uğ- raşmasile geçmiştir. Ön dördüncü rayunt- ta, buraya kadar pek baş döndürücü bir süratle geçen döğüş bizzarure biraz ya vaşlar gibi olmuş, her iki tarafın da faz- la yorulduğu ve hırpalandığı hateketle- rinden belli olmağa baş! CP Leu Harvej, Sonuncu, yani on beşinci ravuntta bok | sörler biribirlerine tebesslim ederek kö- | şelerinden — kalkmışlar veel sıkıştıktan sonra aralarında pek şiddetli bir döğüşe girişmişlerdir. Bu ravunt — o kadar sert ve sıkı olmuştur ki halk yerinde otura- mamış, çılgına dönmüştür. Maçın nihayetinde pek az bir puvan farkile Len Harvey şampiyonluğu kazan muş ve şampiyonluk kemerini Mc. Avoy dan almıştır. Her iki boksör de pek dü- rüst ve temiz döğüşmüşlerdir. Yeni yarı ağır siklet şampiyonu şimdi Tomi Far ile döğüşmek — istemektedir. Aradaki kilo farkımna rağjmen o bu maçta da iyi derece alacağımdan kuüvvetle ümit vardır. H. Yurdakıl hasında başladı. Güreşlere Tetava hae valisi ve Gostivardan birçok pehli « vanlar iştirak ediyordu. Bu iki gehir pehlivanları arasında dehşetli bir re- kabet vardır. Tetava pehlivanlarından en iyisi Hilmi peh ır. Bu pehlivan her za- man Mülâyime meydan okumaktadır. Nihayet Mülâyim de, ta Türkiyo- den bu güreşi yapmak — üzere gelmişti. Fakat geldiği gün karşılaş. madı. Çünkü Parise dayet olunmuştu. i pehlivan bu vaziyet karşısında yime bir mektup göndermiş ve le demişti: Haydi bakalım, hodiri meydan! Se. ni kuzu gidi çıtır çıtır yiyeceğim, Mü. lüyim!,, Mülâyim de bu meydan okumayı —e rr ee adai er Hülöyim ve mağlüb ııılubıımı Yugos. lav güzetelerinde yan yana çıkan bir resmi cevapsız bırakmıyarak Hilmi pehli - vanla kozunu paylaşmak Üzere Gosti- vara gelmişti. Gostivarla Tetavanın pehlivanları arasında dehşetli bir rekabet olduğu- tt söylemiştik. Hilmi peliitven &x Gostivarlı olduğu için, bu meydan ©- kuma Gostivarın Tetovaya meydan o. kuması sayılabilirdi ve Mülâyim Teto. vanın adını zafere ulaştıracaktı. Gü. reş başlar başlamaz Mülâyim hâkimi- yeti ele aldı. Çetin geçen bir güreş- ten sonra da rakibini havaya kaldıra- rak yere savurdu. Sırtını yere getir- di. Çılgın gibi alkışlanan galip Mülâ. yim, halkm elleri üzerinde, sahadan çıkarıldı. Diğer taraftan Hilmi pehli. van alnımdaki tozlu kirleri silerek: — Mülâyimi yenerdim ama, kâüfir. Pariste bir hayli oyun öğrenmiş, diye söyleniyordu. ÜÜ Avrupa gazetelerinin yazılarına gö- re: “Teknik bilgisizliği yüzünden Fransada müsabaka verilmiyen Tekir Dağlı,, nm İstanbula dönmesi üzerine organizatörler tarafından Londradaki Büreşler için davet edilmiş olan Tür- kiye serbest güreş ikincisi Mülâyim İngilterede büyük muwffıldy—etlcr kazanmaktadır , Londrada bir hafta içinde dört gü- reş yapan Mülâyim pehlivan bu kar- şilaşmaların hepsinde de galip gel- mistir. ıMınımıni otomob li B X Çt aT NH ven . Şu İngilizler de Amerikalılar gibi garib işler görmeye başladılar, Resim. de gördüğünüz minimini otomobil, yeni çeşit yarışlar için yapılmış bir otomobildir. ve 100 fazla sürat yapmaktadır. kilametreden.