28 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

28 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

ilkbahar elbisele- rinde son meoeoda nedir? Bilhassa nefti renk tercih ediliyor Bu sayfada size birkaç ilkbahar tuvaleti veriyoruz, BSol tarafta gördüğünüz elbise dışarda çalışan kadının giyebileceği zarif bir takımdır. Tayör ve eteklik koyu renkli bir kumaştan yapılır, Bu senenin modası olan yenk “koyu neftidir. Tayörün içersine giyilecek olan blüz basit olduğu kadar da zariftir. Yakası ve kol ağızları sıkı ve tamamiyle boyna ve bileğe yapışıktır. Bu blüz, üzerinde yeşil ve kırmızı renkler bulunan bir emprimeden yapı- lır. Sağdaki elbise ağır ve pahalı bir kıyafettir. Mavi retkte olan rob ağır bir ipekli kumaştan meselâ Şan. tungdan yapılır. Üzeri tamamiyle siyah renkli dantel kaplanır. Kumaş yalnız dantelin arasından görünür. Mantonun kol kapakları, yaka kenarları ve astarı da ay. ni dantellerle süslenir. Yakasına bir tilki derisi geçirilir. Alttaki elbise mavi, beyaz triokdan yapılmıştır. Bu © elbisenin bütün güzelliği, çizgilerin biribirine çapraz ola- rak getirilip dikilmesinden çıkar. Ceketin kolları bu ilk. baharda Pariste moda olan bir tarzda kesilmiştir. Kollar dirseğin yukarsına kadardır. Kenarları düz değildir. Ha- fif bir yuvarlaklık vardır. Dikiş yerinde bu yuvarlaklık müselles şeklinde bir açıklık bırakır. Yaka, göğsü ve ke. mer koyu deniz mavisi renginde jerseden yapılır, Jimnastik ——— ——Karın etlerini-kü- | çültmek için Yaş ilerledikçe kadmlar gişmanlık- tan, bilhassa karınlarmın büyümesin. ikâyet ederler. Bu şikâyetin ö- jimnastik * Yüz ve vücut güzelliği ile mevsim. ler ve gıdalar arasında çok sıkı müna- sebet olduğu asrımız doktorluğunun kabul ettiği bir hakikattir. Güzelliği en çok bozan mevsim kıştır... Kışın insanlar daha ziyade büyük şehirler. de birikirler. Kapalı eğlence yerlerin- de toplanırlar, Bozuk hava teneffüs e. derler. Bu yaşayış hiç de labil değil- dir. Taibi olmadığı için de vücudu bo- zar, Diğer taraftan soğuk, insanı faz. la yemeğe icbar eder. Isınmak için çok yeriz. Bilhassa gekerli gıdalara, hamur işlerine fazla rağbet ederiz. Bu, vücutta sun'i bir şişmanlık yara- tır, bu suretle de hem sıhhatimizi, hem de güzelliğimizi bozmuş olur. Bu izahat kışm vücudumuzun zehir, lendiğini bize açıkça gösteriyor. Bi- naenaleyh bahara kavuşur kavuşmaz vücuttan bu zehirleri atmak, vücudun eski taravetini ve zindeliğini vermek- le olur. Bu da gıda değiştirerek elde edilebilir. Bunun için de ilkbahara, yani bol sobzoyo ve meyveye kavuşur kavuş- maz nebat kürü yapmaya başlamak gerektir. Yalmnız nebat kürü yaparken dikkat edeceğimiz noktalar vardır. Bazt in- sanlar fazla et yerler. Vakıâ et güzel bir gıdadır. Irklarm sıhhatini korur. Fakat fazlası da çok fena neticeler verir. Cildin rengi koyulaşır, toprak rengini andırır bir hal âlır. Gözün be. yazı kanlanır. Kışm fazla et yiyerek nüne geçecek üç vardır. Bu harekeli munlt; BSirt üzerine yatmız. Ayaklarmızı nin, bir koltuğun altına s0- ızı uzatarak — doğrulu. birden bırakmamak gartiyle yavaş yavaş tektar yatınız. Bu hareket 15 defa tekrar edilecek . tir. bir kanı kunuz. Kı nuz, kenc — sonra yavaş yavaş 10, 15, 20, 80 defa. | ya çıkarmak faydalıdır. ızi kaldırmız, Dizinizi g nüze doğru bükünüz. Diğer bacağınız gergin kalacak, fakat yere dokunmı - yacaktır, Sonra sağ bacağınızı geriniz ve sol bacağınızı kâldırıp dizinizi bü. 'ğe, mevsime Sıhhate güzell; eee ninaaaneer wgıda yâdaîl' ı___ Vüketine $ vücudunuzu Dozmuşsanız ve kendiniz- de bu alâmetleri görüyorsanız baha . rm İlk günlerinde on beş gün kadar e- ti sofranızdan kaldırmız, yerine pata. tesi koyunuz. Patatesin yanımna mev » simlik sebzeleri ilâve edebilirsiniz. En- ginar bunlarım en başında gelir.. Fakat ilkbahardan istifade ederek güzelleşmek arzusundaysanız sabah . ları aç karama bir bardak Karahisar maden suyu içmeyi kat'iyyen ihmal etmeyiniz. Bazı adamlarda da kışın gıda bo- zukluğu yüzünden ciltte kızllıklar, lekeler, sivilceler, çıbanlar başgöste . rir, Bunların ilk baharda takip ede- cekleri rejim değişir. Bunlar sofrala. rında bilhassa ıspanağa büyük yer vermelidir. Yeşil salata cildin güzelliği i. çin en güzel bir ilâçtır. Bol bol marul yemek de kızıllıkları, lekeleri, sivilce- leri mütemadiyen ortadan kaldır.r. Kışın ramatizmalarmız uyanmışsa, ilkbaharda ağrılardan tamamiyle kur. tulmak istiyorsanız, ilkbaharda fazla su içiniz, bilhassa limonataya ehem- miyet veriniz. Ve sonra bunların hep. sinden mühim olarak derinizin açık havadan istifade etmesi sebeblerini araştırınız. Kır gezintileri yapmız. Sonra her gün yıkanmayı ve yıkan - dıktan sonra kolonya ile hafif masaj yapmayı unutmayınız. Bu elbise de bir ilkbahar elbisesi . dir. Deniz mavisi renginde krep dö- gşinden yapılmıştır. Üzerindeki benek. ler beyazdır. Göğsü ve bel kısmımdaki pililer beyaz podösüdetten bir kemer altında intizamlarını muhafaza eder- ler. Göğsünde beysze trikodan bir jile kısmı vardır. Yakası da krepdöşinden künüz Bacaklarımızı yere değdirme - mek şartiyle elinizden geldiği kadar bu harek ele devam ediniz, İlk günler size biraz zor geleceği için sayısmı pek fazla yapmazsmız, Beş defa kâfi gelir. Fakat biraz alıştıktan bu harel | | | Ğ hal ollarınızı arkaya uzatr ğ v n Ç yapılır, Yerde oturunuz. Ayaklarınmızı uza- tınız, Kollarınızı da arkaya doğru u. zatarak ellerinizi yere dayayınız. Vü- cudunuzun ağırlığını ellerinize vere - rek demin anlattığım hareketi 10 defa da bu vaziyette tekrar ediniz. . € Güzellik . reçeteleri Vücut adalelerinin sertliği güzellik B» için çok mühimdir, Bu kadar mühim j ; olan bu sertliği muhafaza etmek çok kolay bir iştir. 'Toz halinde iki yüz gram şap almır, Ve bir şişe #ıcak su içersinde erir. Banyo yapılacağı sıra- da birkaç damla csansla beraber bu şişeyi banyonun içersine boşaltmak Vücudun sertliğini muhafaza etmesi için kâfi gelir. Htr Yaz yaklaşıyor. Bazı kadınların el. leri yazın terler. El terlemesinin za - rarsız bir surette önüne geçmek müm. kündür. Yarım gram Aisd Tanik, 15 gram Mirver suyu 15 gram Tentür dö Benjuvan alınır. Bunlar 150 gram gül: suyu ile karıştırılır. Günde birkaç de: fa bu sudan avuçların içersine birkaç damla dökülür ve uğuşturulursa ter- Teme tamamiyle kesilir. xx Bütün tırnak cilâları ve bu cilâları kaldırmak için kullanılan mayi mu- halliller, tırnakları kurutur ve tırnak. lar sık sık kırılmıya başlar, Kırık tir- naklar kadar ellerin güzelliğini bozan hiçbir şey yoktur. Halbuki tırnakları yumuşak tutmak güç bir iş değildir. Birkaç damla tatlı bademyağı bu mak. sadı tomin eder. Tatlı bademyağı bu hususta çok tavsiye edilmiş, fakat tavsiyeyi tatbik edenler faydasmı gör« mediklerinden şikâyet etmişlerdir. Bu muvaffakıyetsizlik lâdin tesirsizli . ğinden değil, onu kullanmayı bilme - mekten ileri gelir. Tatlı bademyağını kullananlar, tırnaklarındaki cilâyı sil- dikten soura yağı sürüyorlar, Bu tarz fayda vermez. Her gün tırnak diple. rine ufak bir dumlalık ile bir damla yağ damlatmak bu maksadı temin &- der. Tırnak dipleri yağı çeker, hiçbir eser bırakmaz, Bu suretle tırnakları besliyen ince kan damarları beslenir ve tırnakların kırılması mahzuru or. tadan kalkar. dLiĞa z