29 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

29 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

PX , GNT Jasur memelerinin ANTİVİRÜS ile tedayisi iç ve dış basur memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihaplarır *1, cerahatlenmiş fistüllerde, kanayan basur nemelerinin tedavisinde daima muvaffakıyetle şifayı temin eder. ŞARK İSPENÇİYARİ LABORATUARIT. A. Ş. Tokat Vilâyetinden: Zile kaza merkezinde yarım kalan ilk okul inşaatmın bitirilmesi kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme Tokat daimi encümen dairesinde 6.5.938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 de yapılacaktır. 3 — Bu iInşaatım keşif bedeli 21620 lira S0 kuruş olup muvakkat teminatı 1622 lira 21 kuruştan ibarettir. 4 — İstekliler birinci zarfın içine Ticaret odası vesikasını ve mall itibar mektubunu ve nafia bakanlığından aldıkları mütcahhitlik vesikasını ve İngaa- tın fenni mes'uliyetini kabul edecek mimar veya fen memurunun adres ve ch. liyetini gösteren bir dilekçeyi koyacaklar, İkinci zarfın içine de muvakkat teminat makbuzu ile teklif mektubunu ko- yacaklardır. Ve ihaleden bir saat önce Encümene tevdi edeceklerdir. 5 — Proje ve keşif ve salr şerait hakkkımda daha fazla malümat almak isti- yenler Tokat Daim? Encümenine eksiltme gününden bir gün öncesine kadar her mesaji günü müracaat edebilirler. (2259) Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu I. nci keşide TI Mayıs 938 dedir. Büyük ikramiye 4.0000 Liradır. DOKTOR Kemal Uzsan Operatör - Üroloğ Galata » Karaköy - Abdullah ef, lokantası karşısında Galiçi Han Hergün 15 den 20 ye kadar Telefon: 41235 Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan » Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No, $ Tel, 22566 (Dr, Osman Şerefettin YA MARKİZ DÖ POMPADUR SY NIDAN —ivda KABIZLIK HAZIMSIZLIK On binlerce kişi gibi siz de kul- lanmız memnun olacaktınız, HOROZ markasına dıkkııd% oîÜA Ekşilik, Şişkinlik ve yanmalarını giderir. Ağızdaki kokuyu, tatsızlığı ve dilinizdeki paslı- lığı defeder, Mide ve barsakları alıştırmaz. İştihanızı — ve sıhhatinizi düzeltir. Son derece teksif edilmiş bir tuz olmakla — müşabih isim- lilerj ve taklitleri israrla reddediniz. : Otomatik Telefon santralı 22 numaralı otomatik Dahili ve Şehir- TELEFON SANTRALI S, S. C. i. Leningrad (Krasnaya Zarya) fabrikası mamulâtındandır Yüksek keyfiyette malze- meden imal olunmuştur Mükemmel surette montaj odilmiştir. Mekanizması fevkalâde çalışmaktadır. Bütün takımile birlikte satılmaktadır. Mufassal malümat almak için:! TELEFON: 43956 müracaat edinir, KATRAN HAKKI EKREM Dr. Süreyya Atamal HNY Ekzema ve en muannit cilt yaralarından kurtulmak için F- | EKZAMiN Beyoğlu « Parmakkapı tramvay du. kullanınız. Binlerce hastayı kurtarmıştır Eağo"-v Yan *glavinle. Oksürenlere ve göğüs nezlelerine tağı, No. 121, birinci kat. Muayene saati: 16 - 20 MARKİZ DÖ POMPADUR 15 — —: — ——— — lığı artık katiyen hissetmiyordu. Bu tabibin veya kendisine tabip elsü ve- ren bu adamın onu tedavi etmek vaadin de bulunduğunu artık - hatırlamıyor. du. Ona bir sevki tabiiyle itaat ediyor- . Sokağa nazır paviyona giderek, ora- da mösyö Jakı buldu. Filhakika mösyö Jak ona, kapıyı kimin vurduğunu sor- du. O da, kendisine işaret edilmiş olan cevabr verdi. Birkaç dakika sonra mösyö Jak, Kont dü Barti ve Jülyetin refakatinde dışatı- ya çıkarak, kendilerini faaliyette gör- müş olduğumuz küçük eve gitmişler- di. Uşak tekrar, avlı paviyona dönmüşti Sen Jermen: — Adın ne senin? Diye sordu. Uşak da cevap verdi: — Lüben. — Şövalye d'Assas nerede? Şövalyenin burada ikamet etmediği- ni söylediğini artık katiyen hatırlama- yan Lüben cevap verdi: — Dışarıya çıktı! — Herhalde madam d'Etyolün bu- lunduğu yere gitti, değil mi? — Tabil. Oradan başka yerde bulun- masıta imkân yok! — Madam d'Etyolü görebilecek mi? — Şüphesiz. Şef bütün tertibatı al- miştır.. — Ne şefi?, Deli misin? Sadece möz- yö Jak vardır, — Doğru.. Alffedersiniz.. — Fakat böyle mühim nereden biliyorsun? Anla: na yalan söyledin.. Senin ismin Lüben değil. « Doğru.. lemim Lüben değil. < Şu halde hakikt ismini söyle! Alnından iri ter damlaları dökülen adam cevap verdi; n sol tarafındaki ! — Vikent d'Apremon., — Pekâlâ, Şimili aniryorum. Maa- mafih sana yine Lüben diye hitap ede- ceğim. Öyle zannediyorum ki bu senin de işine gelir.. Lübenin azap içinde takalliüs * di. Sen Jermeri devam etti: etmiş olan çehresinde bir nevi sevinç belir- — Ben burada ancak Lübeni tanıyo- rum., Hakiki ismini bilmek istemiyo- rum, bunu hiçbir zaman öğrenmedim, anlıyor musun? Lüben ayni memnun tavırla verdi: — Evet! cevap — Peki, şimdi söyle bakayım. şöval- ye d'Assas ne yapacak? — Madam d'Etyolü buraya cek. — Buraya mı? « — Yani karşidaki paviyona, — Sonra ne olacak?. getire. — Madam d'Etyol burada mahpus kalatak.. — Ya şövalye? — Dü Barri onu öldürecek, — Ne rzaman?. — Lüzumu görülünce; belki bugün, belki bir ay sonra.. — Belki de bu gece. Dü Barrinin gizli maksatlarına birar nüfuz edeme- din mi?, Lüben büyük bir gayret sarlediyor göründü. Sonra soluyarak cevap ver- di: — Öyle zannediyorum ki, onun mak- sadı hakikaten şövalyeyi bu gece ölk: dürmektir! — Yani çok prken!. — Evet, öyle! — Yani dü Barri mösyö Jaka itaat- sızlık edecektir. ; Lüben, çehresinde büyük bir ifadesi bulunduğu halde; — Evet! Diye cevap verdi, Kont da: dehşet — Lüben, dedi, her ne bahasına olur sa olsun buna mani olmak lâzımdır, İ- şin ehemmiyetini anlıyor musun? Lüben muztarip bir tavırla sordu: — Nasıl yapmalı? — Sana bu hususta yardım edece- ğim. Bana itimadın var mı? — Evet, evet!, Namütenahi bir iti- mat.. — Bana körükörüne itaat edecek misin? « Söyleyin.. Emredin.. Ttaat edece- ğim!. — Şu hâalde beni öyle bir yere gizle ki, ayni zamanda d'Assasla dü Barri- yi gözetleyebileyim! Lüben titremeğe başladı. —- Hayır, diye mırıldandı, bunu ya- pamam.. Bunu yapmak istemiyorum !.. Sen Jermen, sahte uşağı uyutmadan ona iradesini kabul ettirmekle, o ana kadar şayanı hayret bir kuvvet eseri göstermişti. Ona manyetizma yapmak istemiyor- du. Filhakika Lübenin bütün şuurunu - bu kelimeyi metaforik manada anlama- tmak lâzım - muhafaza etmesini istiyor- du. Lübenin bu ani mukavemeti karşısın da Kont bir dakika büyük bir sıkıntı ve azap duydu. Evayr isticvap için sarf- ettiği müthiş enerjinin ürzerine, bu de- faki enerji sarfiyatı da inzimam ettiği için, bitkin bir hale gelmiş, çehresi «a- rarmıştı. — Vikont d'Apremon, dedi, mukave- met etmek mi istiyorsunuz? Uşak ümitsiz bir tavırla cevap ver- di: — Ben Vikont d'Apremon değilim. Ben sadece Lübenim! Sen Jermen bu itirazı duymamığ gibi devam etti; — Vikont d'Apremon, dikkat edin, be- ni cebir kullanmağa mecbur edeceksi- niz. Sizi uyutmak mecburiyetinde ka- lacağım ve o zaman bakın bunun neti- cesi ne olabilir. Msöyö Jak, sizin ona hiyanet etmediğinize asla inanamaz.. Lüben ürperdi, Gerilemek, bir çığlık koparmak istedi.. Fakat Sen Jermen, onun bir tek ha reket yapmasına vakit bırakmadan, ko- Junu ileriye doğru uzatmış olduğu hal- de onun üzerine yürümüş manyetik ha- reketler yapıyordu. Lüben bir dakika müddetle soluya- rtak çırpındı. Sen Jermenin çehresi ter içinde kal- miştı. Her ne bahasına olursa olaun Lübe- ni uyutmamak istiyordu. Lüben, birdenbire, mağlüp bir eday- la başını eğdi ve içini korkunç bir ge< kilde çekerek: — Sizi gizleyebilirim. Dedi Sen Jermen de cevap verdi: — Peki dostum. Maksatlarım hakikın da emin olabilirsiniz.. Ben buraya an- câk bir cinayete mani olmak için gel- dim., Bu cinayeti efendiniz de istemez, Diğer işler beni katiyen alâkadar et- miyor.. Bana inanıyor musunuz? — Evet, size inanryorum., Sizin içi- nizi görür gibi oluyorum., Siz e ancak alicenap bir maksöt ve düşünce var.. — Hangi cinayetten bahsettiğimi bi- Hyorsunuz, değil mi? — Evet şövalye d'Assasın katlinden bahsediyorsunuz!. — Buna ancak ben mani olabilirim, Demek beni bu eve gizlemeğe razı ol dunuz, deği! mi?.. Fakat iyi dikkat edin, icabında, kendimi göstermeden, burada birkaç gün kalmam lâzım, « Lüben gülümsedi: Artık tamamile Sen Jetmenin iradesine esir olmuştu, Salece: — Gelin! Dedi ve Sen Jermenle beraber pavl- yondan çıktı, avluyu geçti ve sağdaki paviyona, yani evelce dü Barriyle Jül- yetin bulundukları - ve d'Assasla Ja-