10 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

10 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

e—w | Devlet Demıryolları ve Limanları işletme L DAİA Müuhammen bedellerile mikdar ve vasıfları aşağıda yazılı 4 gurup mâalzeme her gurup âyrı ayrı ihale edilmek Üzere 26. S, 1938 Perşembe günü saat (10,30) da Haydarpaşada Gar binası içindeki satınalma komisyonu tarafından açık eksilt - me ile satın alımacaktır. Bu İşe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve hizalarında yazılı Mmuvakkat teminatlerile birlikte eksiltme günl saatine kadar komisyona mürakaat- ları Tâzrmdır, Bu işe ait şartnameler Haydarpışada Gar binası içindeki komisyon tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 —- 5000 kilo muhtelif eb'atta sustalık çelik muhammen bedeli 2287 Jira 75 kuruştur. Muvakkat teminatr 171 lira 59 kr. İ 2 — 2680 kilo muhtelif eb'atta yay için çelik tel 2500 kilo muhtelif eb'at- | ta demir tel ile 1000 kilo soba teli muhammen bedeli 2084 lira SÖ kuruş muvak- kat teminatı 156 lira 34 kuruştur.. | 3 — 95 adet muhtelif eb'atta flanşir ve ambuvatmanlı vana ile S0 adet am- buvatmanlı dökme boru muhammen bedeli 2452 lira 75 kuruş muvakkat temi - Natı 183 lira 906 kuruştur. 4 — 6000 metre ince amerikan bezi ile 6000 metre kalım amerikan bezi mu- hammez bedeli 2100 lira muvakkat teminatı 157,5 liradır. (2606) Muhammen bedeli 6750 lira olan 1500 tön demir için dökmeci kumu 30. 5. 938 Pazartesi günü saat 15 de Haydarpaşada Gar binast içindeki satınalma ko - misyonu tarafından kapalr zarf usulile satın almacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve resmi ıueuniıı 1. 7. 938 T. 3645 No. lu nüshâsıfıda intişar eden talimatname dairesinde alman ehliyet vesika ve $06 lira 25 kuruşluk muvakkat teminatlarını muhtevi - teklif :nırım ekviltene günü saat 14 e kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzmm- Bu İşe ait şartnameler haydarpaşada komisyon tarafından parasız olarak da- Bıtılmaktadır. (2607) Sirkecide Tahmil ve Tahliye ücretlerinde tenzilat, . 165 Mayıs 1938 tarihinden ttibaren Sirkoci istaayonu hudadü dahilin- deki tahmil ve tahliyo İşleri, Idare teşkilâtı tarafından yapılacaklır. Yüz Mmetreden fazla mesafelerde iki misli alınmak üzere beher ameliyeden ton başına 20 ve ambarlarda teslim veya tesellüm edilen hamulenin ambar- dan arabalara tahmili veya arabalardan ambara tahliyesi için ton başına 25 kuruş ücret alınacaktır. Vinçle yapılan işlerin ücreti, vinç tarifelerine göre hesap edilir. Vinç- letin yetişemediği mahallerde husus! alât ve edevat ile yapılacak işlerin üc- Peti İki tarafın rızasiyle tesbit odilir. Vagonlar içinde nakledilerek yapılması lâzımgelen işlerde kullanılan Yagğonun beher dingili için maktuan 60 kurüğş almır. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. (26638) .— Otomatik Telefon santralı 22 numaralı otomatik Dahili ve Şehir- TELEFON SANTRALI S, S, C. i. Leningrad (Krasnaya Zarya) fabrikası mamulâtındandır Yüksek keyfiyette malze- meden imal olunmuştur Mükemmel surette montaj edilmiştir. Mekanizması fevkalâde çalışmaktadır. Bütün takımile birlikte satılmaktadır. Müufassal malümat almak için: TELEFON: 43956 müracaat ediniz, İlânları İstanbul Belediyesi Senelik muhamımen kirası — İlk teminatı Kendi çalışmasile istikbalini temin etmek istiyen üç Türk bayanı lâzmm- dir. 1 — Teliplerin biri orta, biri lise, Karagümrükte Kilise sokağında 6/8 &4 6,30 Üçüncüsü de yüksek tahsil görmüş ol- No, dükkân MASI, Karagümrükte Kilise sokağında 4/8 4 6,30 2 — Yaşları yirmi ile kırk arasm- No. dilkkân da bulunması şarttır. Hasköyde Kiremitci Ahmetçelebi ma- 180 13,50 İsteklilerin İstanbul posta kutusu hallesinde 1389 metre murabbat arss 527 den adreslerini yazmak suretile 2/4 numaralı arsa. mufassal şerait istemeleri. Kasrmpaşada iskele meydanı sokağın- 72 5,40 da 150 metre murabbar arsa. Aksarayda Çakırağa — mahallesinde 42 315 Doktor traniray ceddesinde Bekiryoşa mek- a Hafız Cemal Kapalıçarsıda Divrik sokağında 70 15 1418 N HEKİN No, dükkân Dahiliye Mütehassısı Kocamustafapaşada Kocamustafa pa- 210 1800 Pazardan başka günlerde öğleden şa medresesi ; İ sonra saat (2,5 tan 6 ya) kadar Üsküdarda Sotmanağa mahallesinde 5A 405 | İstanbuda Divanyounda (104) nu- Karacashmet caddesinde 79/8S1 No. || earalı hususi kabinesnde hastalarını dükkân. , kabul der, Salı, cümartesi günleri Yukarda semti, senelik muhammen kiraları yazılr olan mahaller 939 sene- | si Mayıs sonuna kadar ayr tayrı kiraya verilmek üzere açık artırmaya ko- | nulmuştur. Şartaameleri Levâzım — müdürlüğünde görülebilir. İstekliler hiza- larmda gösterilen ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 12/5/938 per- şembe günü saat 14 Doimi Encümende bulunmalıdırlar (İ) — (2250) sabah “9,5 — 12,, saatleri hakiki ukaraya mahsustur. Muayenehane ve ev telefonu: 22398, SLARKIZ DO PONPADUR 257 260 MARKİZ DÖ POMPADUR katen bDulaber olduğundan şüphe etme- e başladı. Fukat şu hafde? « Çılgın birhale gelmiş olan d'Etyolun aklından binbir şüphe, binbir sual ge. giyordu. Şu halde, bu iki ayyaş ona gelip ne diye bir #ürü şeyler anlatmışlardı?. Berrye, Janı kimin için kaçırmıştı?. Niçin?. Hangi maksatla?. Ya bu iki ayyaş rüya görmüşlerse? Ya bütün bu masal şarabın verdiği sar- hoşluktan mütevellit bir hayalden iba- ret idiyse?. Ya Berrye de kral gibi, bu kaçırma hüdisesinden bihaberse?. Şu hâakle, karısı kimin tarofmdan ka- | idi ki, d'Etyol soğuk terler dökmeğe başladı. Bu aralık kral da, kulaklarıma inan- mak istemiyormuş gibi tekrar etti: — Polis müdürü mü? Bu garip şey, iştet. 'Tam bu esnada, polis müdürü, sanki esrarengiz bir ses tarafından çağınılmış gibi, sanki gizlice, bu görüşmede hazır bulunmuş ve artık müdahaleyi münosip görmüş gibi, odaya girdi ve efendisinin masatından bir kaç adım mesafede du. rarak şakin ve hürmetkâr bir halde bek- ledi. Kral neş'eli bir tavırla: — AL. dedi, doğrusu tsem rzamanın- da geldiniz, Berrye, hoş bir havadis gırılmıştı? . öğreneceksiniz.. Çünkü, rüya görmüyordu ya.. Çıldır- Berrye, bir tek kelime söylemeden mryordu ya., Karıtı hâkikaten kaybol. eğildi. muştu.. Bütün bu düşünceler, bir yıldırım sür'atiyle, betbaht d'Etyolun kafasın . dan — geçti.. Fakat hemen cevap vermek ve öon be- şinci Lülye, bir kömediyo oynadığı takdirde, pek te aldanacak bir adam ol- madığını jsbat etmek 1âzımdı.. Bunun için, bilâtereddüt cevap ver- Fakat krala atfettiği nazarda öyle bir ifade belirdi ki, on beşinci Lüi, po- lis müdürünün. bu mükâlemeyi gizlice dinlediğini ve vaziyetten haberdar bu. Tunduğunu hisseder gibi oldu. D'Etyol hiç bir şey görmedi, fakat yalnız partiyi kaybettiğini bissetti ve bu düşünce onu âdeta çıldırttı. Kral, hep alaylı bir tavırla devam e- di: diyordu: «— Nemi istiyerum, Sir?. Adalet isti- — Biliyor musunuz ki, Berrye, ben- yorum! Kimi mi itham ediyorum?. den sizin kelleniz isteniyor?. Berrye'yil. . Berrye ayni alaycı tavırlat D'Etyol hesaplı bir yavaşlıkla bu ce- wapları verirken kıvlın çehresini tetkik ediyor ve şöyle düşünüyordua ; — Modemki inadına anlamamış — gi- bi görünüyorsun, al bakalım.. Görüyor- sun ki, karşında çocuk yok ve beni he- saba katman lâzıml. . Fakat kral, Berrye'ye kargı yapılan bu itham karşısında, hâayret ifedesi do- lu olan gözlerini açtı ve bir deliye çat- tığıtı kendi kendine söyleyen bir iasan tavriyle başını salladı . Kralırı mimiki o kadar müânalı, sükü- neti ve kendisine emniyeti o kadar kat'i — Olür şey değil! Fakat ben kelle. me çok kıymet veriyorum.. Dedi ve gülümsiyerek ilâve etti: — Evet, bu benim ratdımdır. Kral gülerek tekrar sordu; — Neyle itham edildiğinizi biliyor musunuz?. ş Berrye kaşlarını çatıp ciddileşerek : — Ben., Ben mi itham ediliyorum?. Dedi kral da başiyle evet cevapı ver- di.. — Affedersiniz, Sir, fakat... Beni kim itham ediyor?. Krai, bir tek kelime söylemeden ba. alay edince, d'Etyol kudurmuşa dön- dü.. İsrar etti, yalvardı, kızdı, fakat bun- ları nhiç birisi fayda etmedi, ve d'Et- yolu, nihayet kendisinden istenen şeyi yapmağ'a mecbu rkaldı. Yani usulü da. iresinde bir “buzura kabul,, istidası tanzim etti, 'Teşrifat memuruna gizlice verdiği bir. kese altınla yegüâne elde edebildiği şey, biraz iltimas neti- cesinde, fazla beklemeden kralın huzu- Tuna çıkmak imkânıydı.. D'Etyol bundan sonra, hiç bekleme- diği bu inkisarı hayal kargısında, âdeta beyninden vurulmuş bir halde, kalaba- lığa karışarak, büyük bir sabırsızlıkla, kralım huzuruna kabul edileceği ânı beklemeğe başladı. Nihayet, sırası geldi ve d'Etyol sıri hademenin iltiması sayesinde - ne gerip bir tecelli! . çehresi sapsarı kesilmiş bir halde, bütün vücudiyle Ürpererek, buna rağmen, azimkâr bir vaziyette içeriye girdi ve, teşrifat kaidesi muci- bince, kralın kendisini görerek, konuş- masrna müsaade etmesini bekledi. Fakat kral, başını kaldırmakta iati. cal göstermiyordu; kral düşünüyordu.. On beşinci Lüi, bunu kendi kendine itiraf etmek istememekle beraber, zane nettiğinden çok daha fazla âşıktı ve bütün gayretine rağmmen, Janın hayali onun gözlerinden ayrılmıyordu, Kral olmatı — basebiyle, arzularına mukavyemet etmeğe alışmamıştı; fakat erkek ve âşık olarak, bu mukavemet ar- zularını büsbütün alevlendirmiş — ve Janm koalyea teslimi takdirinde, belki ide kaprisi geçemiyecek olan bu his, hakikt bir iptilâ, büyük bir aşk halini almıştı. Nihayet, tam Jana malik olacağını dü- şündüğü bir sırada, onun ani tagayyü. bü, kralım kalbinde, © zamana ikodar duymadığı ve duyacağım: da zannet » mediği hisler uyandırmıştı. Onun içinde kral kaybalmuş ve yal. nız aşk kalmıştı. ve erlik mtrabı çeki- yordu, çünkü kıskanryordu, Evet, Janın, d'Assast kenidisine ter. cih ettiğine tamamiyle kani bulunan kral, müthiş bir kıskançlık içinde âdeta gileden çıkıyordu; fakat kendisini al- datmak, belki de gurürunu tatmin et. mek için, hiddetini tahrik eden âmilin kıskançlık değil de, izzetinefs meselesi olduğu hususunda kendisini ilna et- meğe çalışıyordu. Bundan başka, kalbindeki hisler ren. cide olduğu gibi, elindeki bütün kudre- *te, etrafındaki bütün haşmet ve debde. beye rağmen, kendisine başkasımın terchi :dilmd keyliyeti ona çok ağır geliyor- U, Hülüsa bütün bunlar çok karışık hislerdi ve bunların içinde bir hayli de samimi aşk, haleldar olan vakar ve bü. tün bunların fevkintle, kral olmasına, rağmen istihfaf edilmekten mütevellit erkeklik gururu vardı. Kralı, gahte kontcs dü Barrinin kol- larına atan, garip bir intikam hissiydi. On beşinci Lüi, kendisini başkasının buselerine terkederken, sevdikleti ka. dının istihfafından intikam almak için başkalarının koyunlarına atılaa her devrin, her yaştaki Sçıkları gibi bare- ket etmişti. Bu şeralt ve bu haleti ruhiye dahi . linde kralm d'Etyol, yani hain Janın kocasına iyi bir nazarla bakmıyacağı veson haddini bulan İkıskançlığının kısmen, sevilen kadını, koca veya üşık olarak kollarında sıkan adama dönece- ği muhakkaktı. Fakat garip ve insani bir his olarak kral, bu kocaya karçı müthiş bir kıs. kançlık duyarken, ayni zamanda, bu adamın da, başka şekilde olmakla bera- ber, tıpkı kendisi gibi aldatıldığını dü. şünmekten büyük bir zevk duyuyordu. Ve eğer mevkli buna mâni olmasaydı. muhakkak ki, aşk talihsizliğindeki bu