11 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

11 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

11 MAYIS — 1988 Zayi takma diş ZAYİ — B mayıs 038 pazar günü Kâğıt- hanede mesire yerinde bir adet alt çene- ye alt takma diş kaybolmuştur. Bulanla- rın aşağıdaki adrese getirdikleri takdirde mermnun edilecektir. Gatala: Çeşmemevdanı İTİ — numaralı kahvect Yazuf Devren satılık aşçı dükkânı Sirkecide Ankara caddesi Antalya an- barı karşısında 255 numaralı dükkâün ta- kımı ile satılıktır. Talip olanların ayni dükkâna müracaatı. Diş Doktoru Wecati PAK Şi Hastalarını hergün sabah saat 10 dan akşam 19 a kadar kabul eder. Salı ve cuma günleri saat 14 ten 18 & kadar parasızdır. Adres! Karaköy Tünel meydanı Tersane caddesi başında No, 1/2 Acele satılık aparlıman Kasımpaşada Tabakhane caddesinde 23 numaralı üç daireli iki dairesinde dör- der va birinde de üç oda ki ceman on bir oda, Üst katı muşamba döşeli mutfak, halâ ve muntazam elektrik — tesisatı ve suyu havi apartıman üç bin İiraya acele satılıktır. Görmek istiyenlerin üst kattaki sahip- lerine müracaatla 274 MARKRİZ DÖ PAWRANUR Tı'rınu çıldırtacak bir şekilde tahrik et- miş olduğu mlümdur. D'Etyol, kendisini teşci ettiği © müt- hiş cazibeye mukavemet ettiği ane kö- dar Damyenin aşkı işte böyleydi. Bilâhare, duyduğu dehşet ve infialin tesiri altında Damyen kendisine âdeta ceza vermek ve hatasını tamir etmek istodi. Bunun Üzerine bu aşk ,eskisi ka- dar canlı kalmakla beraber, veçhesini değiştirdi, inceldi, tamamiyle sallaştı.. Sartılmaz bir iradeye malik olan bu adım, irtikâp etmek ürzere bulunduğu bir cürümden dolayı kendisini cezalan- dırmak için, kafbindeki bütün hisleri, sadece aşkı brrakarak, söküp atmağa kadirdi. İşte böylece, zamanla, bu aşk, her iİnsanda mevcut mütemmim ihtiraslar- dan temizlenmiş ve Damyenin kalbinde, sonsuz bir sadakat ve ferağatımcıle yoğrulmuş ve temiz ve kuvvetli bir aşktan başka bir şey kalmamıştı. Bu vaziyet dahilinde, cidden yüksek bir hisse ulaşmış olan Damyen, şimdi büyük ve baklı bir gururla, kalbinde emsalsiz derecede saf ve temiz bir his beslediğini kendi kendine söyleyebili - yordu. Ve Jan, yanında, fevkalbeşer fedai- liklere hazır.. Ve bir tek İşaretile, canı- tü vermeğe kadir bir insan bulunduğu. nun farkında değildi. Fakat bu adamım aşkı, böyle yüksek bir şahikaya erişmiş olmakla beraber, d'Etyola karşı hisleri büsbötün değiş- miş ve ona müthiş bir kin beslemeğe başlamıştı. Tasiyakr - daha doğrusu aşkı - ona, d'Etyolun genç kadının en müthiş düş- manı olduğunu ve onun saadetine mü- manaşt ettiğini söylüyordu.. Bunun içinde Damyen, d'Etyoldan bütün kuv, vetiyle nefret ediyordu. Janın ortadan kayboluşu onun gözle- rinden kaçmamıştı. D'Etyol, bu tagayyüp hâdisesini bü- Ker TeT j DAT Oqa'. buqiln gaîıracağım para MK (5 Bankasındaki hesabın 5olirayı bulacak. Taliin varsa; DB İN ELLRİR YA e SNT D Zaf N L ÜN AAA İ l 1000 Lira. arlabllır. yük Dir sükünet ve hattâ memnuni- yetle — kargılanması, Damyene, genç kâadın için bir endişe veriyor ve efendisine karşı olan kinibir kat daha artarken, — bir — fedakârlık yapmak ihtiyacı da ona müthiş bir ihti- jyaç gibi görünüyordu. Böylece Damyen, d'Etyolun tahriki Üzerine, daha krsa bir müddet evvel, elinde kamasiyle, kralla Janın arasına girmeğe azmetmiş gibi görünürken, bu defa, Janım saadeti namma, krala köle olmağa hazırdı! ., Demek oluyor ki, parasının, ve zekâ- sının kuvvetiyle, kendisine çok —kıy- metli bir yardımcı bulduğunu zanneden &'Etyol, hakikatte bir düşman kazan . mişti. Bu düşman çok müthişti, çünkü yanındaydı ve çünkü, tecrübesi saye- sinde, önün maksatlarını öğrenmiş bu- ha mükabil kendi kalbindeki tahavvülü sezdirmemişti.. 'Etyol'un, socay önünde arabasın- dan irliği esnada, bazı emirler verdiği bir hademe gelip Damyene hazır bu- Tunmasını ve efendisinin kendisiac ih- tiyacı olacağını söylediği zaman, o, iş. te böyle bir haleti ruhiye içinde bulu- nuyordu. Damyen bu haberi alınca ürperdi ve d'Etyola karşı nâkabili İctinap müca- deleye hazırlandı, Nitayet “onun,, ne olduğumnu öğre- neceği için, elendisini büyük bir heye- can içinde beklemeğe başladı.. Bu aralık d'Etyol, hülyalarının yılı- p mahvolmasının verdiği müthiş bir sarsıntı içinde s&rayr terketmişti ve ar. tık düşünecek kuvveti bile kendinde bulamıyordu. Kendisini arabasına atmıştı ve içinde bir tek arzu vardı; * En korkunç hakaret ve inkisarı ha« yalle karşılaştığı bu yerlerden — kaç. mak. V'ı!ıyl bir sesle arabacıya; tael taştdır. Çünkü sağlam dişler, insana sıhhat, neşe güzellik ve sâadet verir, AD ÇS ile fırçalanan dişler inci — gibi güzel ve sağlam olur. Sağlam dişler midenin sağ- Jamlığını, sağlam mide de vücudun sağ- Tamlığını temin eder. Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra muntaza- man dişlerinizi fırçalayınız! Satılık otomobil Esex markalı hususf 928 — modeli az kullanılmış, İâcivert renkli yeni, mart- ken döşeme & kişilik, — tabanca boyalı dört (4) gişe benzin ile 140 kilometre yapar. Görmek istiyenler Taksim Merkez ga- rajında Hi İ 4 MARKİZ DÖ POMPADUR &1 ——— —— — — şiyle d'Etyolu işaret etti. Bunün üzerine Berrye, sanki W'Et- yolu henüz görmüş gibi ona doğru dön- dü ve onu, istihfafâmiz bir tavırla süz- dükten senra ayni istihfafümiz seşle: — Mösyö tmü?. Dedi ve bu mösyöyle alâkadar olmak tenezzülünde bulunmuyormuş gibi ona arkasını döndü ve krala hitaben ilâve etti: — Şu halde, rahat neles alabilirim.. Kellem pek tehlikede değil. D'Etyol bu Gakaret karşısında ürper- di ve fazla cesur bir adam olmamokla beraber, polis müdürüne doğru bir a. adım attı, bu cesurane hamle Öönünde, Berrye de, müstebzi bir tavırla ona bakmakla iktifa etti. Kralt — Gülmeyin, Berrye..... Diye tekrar söze başladı ve buna rağ- men kerklisi de müstehziyone gülümsi- yerek ilâve etti: — Gülmeyin çünkü., Mesele çok cid- didir. Sonra, ön beşinci Lüi, hiddetinden tırnaklarını avuçlarına batıran d'Etyo. la dönerek; — İşte polis müdürü, mösyö! Rica ederim, bize söylediklerinizi polis mü- dürüne tekrar edin. . D'Etyol mahvolmak üzere bulundu- ğunu hissediyordu! Buna rağmen, bütün iralde ve cesa - retini toployarak Berryenin karşısına dikildi ve metin bir sesle şöyle dedi: — Sir, sizden adalet btemetle — gel dim.. Kral ciddi bir tavırla cevap verdi: — EKimi itham ediyorsunuz, mösyö? — Bu adamı.. D'Etyol bu iki kelimeye, sesindeki bütün istihfaf ifadesini katmış ve ayni zamanda elini, tehditkâr bir tavırla Berryeye doğru uzatmıştı. Kral, d'Eyolun söylediği bu iki keli- me üzerinde İsrar ederek: | — Bu adam, polis müdürüdür, mös. yö, dedi, bunu aklınızdan çıkarmama- nız sizin için hayırlı olur, D'Etyol ithamında israr ettiğini gös- terir bir tavırla eğildi. — Pekâlâ, mösyö, polis müdürünü neyle itham ediyorsunuz ?. Dehşet içinde titriyen, fakat partiyi artık yüzde yüz kaybettiği ana kadat oyununda devam etmek azminde bulu- nan d'Etyol ayni metin sesle cevap verdi; — Mösyö Berrye'yi zevcem Jan Lâ Norman d'Etyolu kaçırmak ve kaçırt - makla itham ediyorum. » Kral gülerek: — İşte yakalandınız, Berrye, dedi .. Sizin gibi ciddi bir insandan bunu kim beklerili? İnsan ne kadar da yanılabi . liyormuş, canım.. Eh! Mösyö Bereye.. Mösyönün ithamını duydunuz.. Şimdi cevap vereceksiniz?, Berrye mükemimel bir infial tavrı ta- kmarak: — Ahli Sir, dedi, ümit ederim ki kral beni böyle.. Gülünc bir ithamdan ken- dimi tenzih etmek mecburiyetinde bi- rakmak suretiyle bana hakarette bu- lunmaz.. Berrye, bu sözlerle beraber, d'Etyola hakaretâmiz bir nazar atfederken, o da bütün cesaretini toplayarak tehdit - kâr bir tavırla bağırdı: — Mözsyöl .. Kral sakin bir sesle; — Şikâyetçi .mösyö, biraz daha sa. kin olun, canırm.. Dedi sonra, Bertye'ye Hönerek sade- ce ilâve etti: — Gelsinler!, « Berrye, kralın bu emrini teşrifat memurlarından birisine bildirdi ve ka- pılar açılarak, saray nedimleri içeriye girdiler. Bunun üzerine kral, d'Etyola vermek istodiği ders için, kâfi derecede şahit bulunduğunu görünce, ona dön-