11 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

11 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Jdorj Karpantiye Nişan aldı gibi parlak b.r -m—! rülbesi le mükâfat ı.mdı-ım mc—hur Jorj harpnn. ye ;crchm hır banke ıemp etmişler. Şampanya içildiği sırada profesör Maks Roje ayağa kalkmış | Jötlığından: İ piyonun göğsüne takmıştır. Tebessümürle rağmen son de- rece m'_'t olan K;vrpu tiy e üzüun urun alkışlanmıştır. Davis kupası Tenis maçları Davis kupası için beynelmilel karşı- laşmalara devam edilmektedir. Bu haf- ta yapılan müsabakaların neticeleri şun- lardır: HOLANDA — FRANSA Davis tenis kupası için Holanda F- Tansa arasında Amisddamda yapılan "Holandalılar 2-1 galip gel- Tali h Huglan Van Svol Holanda çi€ti, pet- ra - Boleli çiftini 1 6,6.1, 7.5, 6, 2yenmişlerdir. LEHİSTAN — DANİMARKA Davis kupası maçlarında Lehistan Danimarkayi 5$ —0 mağlüp etmiştir. Toloçrinski Danimarkalı —Fi 6—0, 6—2, 6—4 ve Hebda, Bi 6—4, 7—5, 6—1 mağlüp etmiştir. YUNANİSTAN - BELÇİKA Yunan tenis ekibiyle Belçika ekibi ham'ı Marsilyalılar Fransa kupasını kazandılar Pariste yapılan Fransa kupası futbol maçı finali maçında: Marsilya, Olempi- ki, Park de Prenste yapıdan maçta Meç futbol klübünü bire karşı iki sayı ile yen miştir, Bu maçta reisicumhur ve nazırlardan Alber Saro ve 40.000 seyirci bulunmuş- tur. Marsilya takımı, bununla beşinci de- fa olarak Fransa kupasını kazanmış olu- yor. Marsilyalılar, muzafferiyetlerini mu -« hik gösteren büyük bir enerji göstermiş- lerdir. Ping - Pong Beynelmilel müsabakalar Münihte yapılan eaternasyonal ping -pong karşılaşmalarında, İsveç, Çekoelo vakyayı 3/2 ve Çekoslovakya, Alman- yayı 3/2 maglup etmiştir. Güreşçilerimiz döndüler Estonyadaki Avrupa Greko . Ro- Mnen güreş birinciliği müsabakalarına iştirak eden Türk güreş takımı Prag. daki galibiyetle neticelenen güreşler- den sonra şehrimize dönmlüştür. —H .— Milif küme haricinde kalan Altılar turnuvası arasında Atinada yapılan davis kupası kargılaşmalarında Belçikalılar 3/0 gar lip gelmişlerdir. Belçikalılar bundan sonra hindistan ile karşılaşacaklardır. İRLANDA -İTALYA talya milli tenis takımır ile irlanda tenis ekibi arasında Dublenkle yapılan davis Kkarşılaşmasında, irlandalılar 1/0 galip gelmişlerdir. Roger, Stefina'yı 7,5 2,6 6,3, 6,2, maglup etmiştir. ©. C Visbadenada yapılan enternasyonal tenis maçlecının fonalinde Amerikalı henderso: » henkel'i 6,1, Tek kadınlar arasında; Alman horn, Zehden'i Çift kadınlar arasında.. Veler-Cotes çifti “amerika” volf alman çiftini 2,6, 6,3, 6,4, Çift erkekler aresnda: Henkel-metaksa Alman çifti, nelson" andarson amerika çiftini 6,3, 6,1, ve zebiden - abe muhteliti, hornrobertson muhtelitini 6,3, 6,2, maglup etmiştir. 3,6, 6,4, 64 6,0, 6,1, Krave- Bu hafta müsabaka- lara başlanıyor Evvelce haber verdiğimiz milt xü. me harlcindeki altı klüp arasmdaki futbol turnuvası maçlarına bu. hafta | | cumartesi gününden itibaren başlana- caktır. Futbol federasyonu tarafından ko- nulan kupayı kazanmak Üzere karşı. Süleymaniye, Topkapı, İstanbulspor ve Hilâl klüplerinin murahhasları ev. velki akşam mıntaka merkezinde top- lanarak fikstürü hazırlamışlardır. Malüm olmıyan bir sebebden dola- yı Vefa klübü turnuvaya iştirak et. mediğinden müsabakalar beş klüp a-| rasında yapılacaktır. Hazırlanan fikstür şöykdir: 14 Mayıs cumartesi: saat 15 te İz. l tanbulspor . Hilâl (bu maçm galibi doğrudan doğruya finale kalacaklır). 15 Mayıs Pazar: saat 14 de 'Topka- pt . Süleymaniye, 29 Mayıs cumartesi: saat 15 de Beykoz ile Süleymaniye - Topkapı ma- ı çı galibi, 80 Mayıs pazar saat 15 de final, Bütün karşılaşmalar milli küme müsabakalarından evvel Tuksim stad- yomunda yapılacaktır. .. Serbest güreş Istanbul birinciliği 22 mayısta yapılıyor T.S.K. İstanbul Bölgesi Güreş Ajan- hğından: 1 — 22-5-938 pazar günü yapılacak o- lan İstanbul serbest güreş bitincilik mü- sabakalarına her sikletten klüplerden en çok iki güreşçi girebilir. 2 — Tartı saat 11-12 arasındadır. Bu saatten sonra gelenler güreşe — girmek hakkmı kaybederler, 3 — Müsabakalara — saat tam 13 de başlanacaktır. 4 — Sikletlerde tolerans yoktur. 5 — Müsabakalar Veznecilerde kâin Süleymaniye salonunda yapılacaktır. 6 — Müsabakalar hakkımda görüşmek üzere ilgili klöp murahhadarının 20-5- 938 cuma günü akşamı saat tam 18 de Bölge merkezine gelmeleri rica olunur. Bisiklet Seri müsabakaların sonuncusu bu hafta yapılıyor TS.K. İstanbul Bölgesi Bisiklet A- 1 — 15-5-938 pazar günü — yapılacak olan seri Bisiklet yarışlarınım 8 incisine © gün sabahleyin tam saat 9 da başlana- caktır. 2 — Yarış yolu: Mecidiyeköy, ll:ı,uns- man tepesi, Büyükdere, Yenil yükdere, Tarabya, Mecidiyeköyü, yolu olmak üzere 3 defa gidiş geliş 123 kilo- metredir. — Koşucuların o gün tam vaktinde hazırlanmış oldukları halde yarış yerin- de bulunmaları lâzımdır. * . * T.S.K, İslanbul Bölgesi Bi hığından: 1 — 1937 yılı.seri bisiklet yarışlarında ayni puvanla başta gelen Galatasaray- dan Muhsin Özçekiçle, Süleymaniyeden Abdüullah Kaçar arasında birincilik için 12-5-988 perşembe günü Hacrosman te- pesi ile Mecidiyeköyü arasında 10 kilo- metre olmak üzere bir yarış yapılacaktır. 2 — Koşucuların o gün saat tam 18 de hazırlanmış bir halde başlarışıç yeri olan Hactosman tepesinde bulunmaları tebliğ olunur. et ajam- Bu macera ayyaşlığın değil talihsizliğin .. bir nümunesini veriyor Bir vatondaş, (Tövbe ve and) adlı bir kıtacık yazmış. Bir tane de bana gön- dermek nezaketini göstermiş.. Elime a- lirken biraz yadırgar gibi oldum: Adı tü Kapağı iyi tanzim edilmem Kendi adının altına bül ukx me- muriyetlerini sıralamış ve kapağın tam esmini bastımrıştı. lüzüm gör ra neden Şulııeı meraklısının biri olmalı... ye düşündüm - Kitabın adını tuhaf bulmamaktayım. Kapağının gayet iyi tanzim edildiği- ne kaniim. adı altına bütün eski lerini kaydetmesinde de, ka- ortasına kendi resmini bam- sasında da ayrı ayrı hikmetler sezi- yorum. İçkiden, 1Salettayin birinin tımarba- neye yollanması mr insana ibret verir, yoksa hariciye vekâleti memurin sicil- Hahval kalemi ve d ye vekâleti iyeti umumiye birinci sınıf sabık memurlarından Bay Hayzi Sönmez'in serseri, sabıkalr ve deli olup tımarha- neyi boylaması mr? Elbette bu sonuzbtu şekil, “gençlere öğüt ve içki kullanarlara ibret,, olmak üzere yazılmış bir esere daha uygun- dur. Hayri Sönmez iyi bir aileden, Tik ve orta tahsilini çok muntâzam yapı- yor, Umumi harbde, Osmanlı ordusu seferberliğini ilân ettiği gün, “Da. Tülfünun hukuk medresesi,, nin so- nuncu smifma ulaşmış bulunmakta, dır. Hani neredeyse imtihanlarını ve- recek, diplomasımı alacak, İstanbul barosu bir genç avukat yahut adliyo Miço Sarandos Son müsabakada Ali babayı mağlüp etti Sabık boksör Maks Bir de Mahoney ile Miço Sarandaosu, Amerikada bulunan ve yakında İs. tanbula geleceğini evvelce haber ver. miş olduğumuz pehlivan Miço Saran- dos Santa Arizonada son müsabakâa- sını yapmıştır. Yirmi sekiz bin seyirci önünde Sa- randos ile Ali Baba, Mahoney ile de eski boksörlerden Maks Bir arasında yapılan b güreşler çok cetin olmuş ve netlcede Sarandos Ali Babayı bir saat yirmi dakikada, Mahoney de sa. gureşerek 26 dakikada yemldı çekilmiş son r*sımîerıı.d"n dbiri bik duın yi İ reket — edecektir. livan 19 Haziranda — Londrada yapılacak olan beynelmilel güreş bi- rinciliğinc iştirak ettikten sonra Yu- nanistana giderek 30 haziranda Ati- nada Cim Londosla karşılaşacaktır. Yazan: Kara Davut kuvveti temiz, çalışkan ve vicdanlı bir hâkim kazanacaktır, Fakat vatan müdafaast endişesi, genç hukukçuyu, neslinin bütün gençleri gibl ateş hat- larına yoll: Çanakkale, şark ve cenup ccphckr Mitralyöz, şarapnel, sari hastalıklar, mermi... Üst tste beş yara, tifo, sıtma, Revirler, hastaneler. Ameliyat ma « saları, koğuşlar. 914 gençliğinin, kan ve ölüm ka. sırgasına tutulan dünyada geçirmesi mukadder bütün sergüzeştlerinden hissesini ve nasibini aldıktan sonra Hayri Sönmez'i mütarekenin milli is- yan kasırgasma tutulmuş görüyoruz, Büyük harbde her fedakârlığa fera. gatle katlanmış bir neslin mütareke günlerindeki azabınt tabif Hayri de çekiyor, bu neslin kurtuluş bayrağını açan Önder'in haykırışma cevab ver« diği gün Hayriyi de yine ateş hat« tında görüyoruz. İnönü, Sakarya, Dumlupmar... İlk hedefi Akdeniz olan ordu için. de Hayri de vardır, Zafer, Lozan, iyi günler başlıyor. Gençliğinin en ümid verici yıllarını gürbet ellerinde bir Veyselkarani gi« bi geçiren genç evine dünüyor. Şef. kate, dinlenmeye, aile ocağınm koku- larmma, sevmeye ve sevilmeye ihtiya- e€t vo hakkı vardır. Fakat İstanbula a« yak bağar basmaz hayatta yapayal. nız kaldığını anlıryor, Elim hakikat: Anası ölmüştür; va ölürken bir de oğlu olduğunu duşünmcyı.ı bile lüzum görmemiş, nesi var nesi yoksa hep kızmâ bağışlamıştır. Halbuki Hayri, nereyo gitmişse, iki eli kanda olsa, yino annesini unutmamakta vo eline Üç kuruş geçti mi, hemen annesino yollamaktadır. Kitabın hikâye ettiği macera doğ- ruysa, kız kardeş, “birader efendi gönderdiği paraları kesmesin,, gibi . lerden hasis bir düşünceyle valide ha- nımın Vefatından Sönmez'i asla ha, berdar etmemiş ve bir hayli parasını aldığı delikanlı kardeşi İstanbula gel- iği gün eve gokmamıştır. Dahası var, “beni tehdid ediyor, evime zorla girdi,, deyip mahkemeye vermiş ve hapse attırmıştır. Bundan sonra Hayriyi meyhane kögelerinde buluyoruz. Diyor ki; “— Derdimi unutmak istiyordum. Bana yapılanı bir türlü havsalama sığdıramıyordum. — Kendimi içkiye verdim...,, O kadar içiyor, öylesine içip sağda solda sızıyor ki, işlerini terke mecbur oluyor, zavallıyı, serseriler soyuyor- lar. Paralarmı alıyorlar, kundıuyasız kaldığı yalnayak, gapkasız, ceketsiz sokaklarda dolaştığı gürülüyor.. Biri. birinden betbaht tecelliler gösteren birkaç hâdiseden sonra hâkim kararı ile trmarhaneyi boyluyor. . * * Şahsiyle bir iyi ve münevver insan yaratmak gibi mukaddes bir ihtirasa tutularak yıllarca mekteplerde dirsek çürüten; Vatan müdafaasıma çağrılmca, cep- he cephe dolaşan, harbeden, feragatle çalışan, kurgun, mikrob, tehlike ve se. falet önünde hayat imtihanı veren bu gencin macerası ne act! Acaba, usta bir romancınm çok da- ha düşlündürücü bir kılığa sokabilece. Bi bu felâketin mihverini, sadece iç- kiden ibaret addetmek Üpğru mu? Ben, Hayri Sönmezin macerası ile bi- ze ayyaşlığın değil, talihsizliğin acr bir nümunesini vermiş olduğunu sanı. yorum, Bu macera, çok feragatli ve asil bir nesli mahvetmiş olan umumt har. bin bir serpintisinden baçka bir şey değildir. Rürü Daviki