28 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

28 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

İSTANBUL “HARİCİ ASKERİ | Karsın 450000 (Ardahan 200000 kilo unlarının kapalı zarfla eksiltme» sinde talip çıkmadığından pazarlığı 6-10-1938 perşembe günü saat 10 da Karsta Satınalma komisyonunda yapı- lcaktır. Karsın tah bedeli 38500 Kiradır. İlk ter 3 4175 Hiradır. Ar. dahanm tahmin bedeli sekiz bin Tira, ilk teminatı 0 liradır. Şartna- mesi Karsta görüle İsteklile belli saatte komisyona gelmeleri (475) (6915) ... 2000-2500 tane portatif çadırınm kapa" hı zarfla eksiltmesinde bellerine o verilen 7715 kuruş 40 santim fiyat makamca paha hr görüldüğünden yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Hepsinin tutarı 17885 lira olup ilk teminatı 1342 liradar, Eksiltmsi 30 - 9. 1938 cura gü nü saat 13 de yapılacaktır. Şârtname ve nümunesi hergün komisyonda görülebi- Tir. İsteklilerin ihale saatinden en geç bir saat evveline kadar kanuni (o vesikalarla birlikte ve ilk teminat mektuplarını An karada M.M.V. satınalma komisyonuna vermeleri, (401) (6410) O e | Beher kilosuna tahmin edilen fiyat 300 kuruş olan 200.000 ilâ 402000 kilo sari sabunlu kösele kapalr zarfla eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 31-10-9838 pazartesi günü saat II dedir. İlk teminatı 49930 liradır. Şartnamesi 50 lira o mukabilinde MMX. Satınalma komisyonundan alı nir. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki ve. Saikle teminat ve teklif mektuplarını iha le saatinden en az bir saat evvel M.M.V. Satınalma komisyonuna vermeleri . (390) (6315) e 5 kuruş 29 santim fiat pahalı görülen Pmarkisarm 7170 ton yulafi yeniden ek- sütmeye konulmuştur. Eksiltmesi 19-10- SOR saat 17 de kapalı zarfin yapılacak- tır. Muhammen bedeli 40,429 lira, ilk te- | minats 3032 Hradır. Zarflar saat 16 ya kadar almır. Taliplerin bildirilen gün ve #aatte Vizede Satınalma komisyonunda | 158) hazır bülüimaları Oo (45 KITAATI İLÂNLARI 1 ihtiyacı için aşağıda yazılı olan Sadeyağı ek- amesini görmek istiyenlerin Edirnede Tu; edebilirler, İsteklilerin belli gün ve saatten bir saat Edirnede Tuğay birlik eğe konulmuştur. Şar onuna mürü ra evvel komisyona müraca, ve teklif zarfların. vermeleri, oo (473) (6913)! Cinsi Mikdarı ME, ER, Saati o Şekli Kilo » LL Ku 13600 o 14320.80 o 10746 10-10-1938 11 OKapalı zarf “a Kilo Mu. B. Mu T. Saati 46000 552 41.40 16 Babaeski ş 46000 345 26 15 Vize ği ola Diyarbakır birlikleri için döt pavyon in şaatı kapalı zari ile elesiltmeye konul muştur. El G8 cuma günü ım Amirliği sa lacaktır. İki kuruştur. Diğ: ikisinin bedeli keşfi 74024 lira 91 kuruş olup ilk teminatı 4451 Jita 25 kuruştur. Yapılacak pavyonların ihale bedelinin on fiç bin lirası 988 mali senesinden ve kor muhasebesindeki lahsisatlan ve müleba, ki kısmı da 939 mali yılı senesinde ödene" cek bonolara raptedilecektir. Keşif ve pro jeleri onbi sekiz kuruş mu kabilinde 3 Müdafaa V. nin emakin inaşat şubesinden alınabilir. İstekliler her gün mesai saatleri dahilinde (keşifname şartnameleri Diyarbakır levazım âmirliği satmalma komisyonunda görebilirler. Ek meye girecekler beli gin ve saatte usu ü dairesinde hazırlanmış teklif mektup larını ve bu işleri yapabileceklerine dair 2 talimatnamesine uygun likte bir saat evvel zarfla. a vermeleri, (399) (6408) er 111,000 kilo fabrika ununa teklif edi- len fiat gali görüldüğünden tekrar ka - palı zarf wsulile 10-10-938 Pazartesi gü- nü saat 10 da Beytüşşebap Satınalma ko- misyonunda yapılacaktır. Muhammen be- deli 20.900 Tira, ilk teminatı 1,581 lira“ dır, İsteklilerin belli gün ve saatten bir Baat evvel teklif mektuplarıyla tabur Sa» tmalma komisyonunda bulunmaları, (450) * (6757) rıpı komis ize ve Babaeski garnizonunun samanları açık eksiltme ile münakasaya ko.) nulmuştur, Eksiltmeleri 11-10-1938 sah giinü yapılacaktır. gün ve satte Vizede komisyonda hatır bulunmaları, ğay satm Taliplerin bildirilen! (474) (6914). Erzurum garnizonu için 150.000 kile koyun veya sığır veya keçi eti kapalı zari usulile satın almacaktır. Tahmin be- delt 45,000 Bira ve ilk teminatı 3.375 Wi radır. Şartnamesi Erzurumda levazım 4mirliği satınalma komisyonunda para" sız atmabilir. Eksiltme: 1010:9383 pa- zartesi günü saat 11 de yapılacaktır. Tek- KE mektupları ihale saatinden bir saat evvel satınalma komisyonuna verilmiş © lacaktır, Şartnamesinin 7 inci maddesin- | de istenilen vesaikle teklif o mektuplan birlikte komisyona verilmiş olacaktır. (425) (6588) 25 EYLÜL — 1038 Şirketi Hayriyeden Boğaziçi vapurlarına mahsus sonbahar tarifesi ilkteşrinin birinci cu- martesi günü sabahından itibaren tatbik edilezektir. Tarifeler bu akşam» dan gişelerde satılacaktır. Istanbul; Belediyesi Mânları Senelik muaammen kurası 490 lira olan Kağıdhünede Karaağaç eldesi soka ğında ahır (İmrahor köşkü ahırları) tesl'm târihinden itibaren bir sene müddesle kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlü- ğünde görülebilir. İstekliler 15 lirabk ilk teminat makbuz veya mektnbile beri” ber 10-10.1938 pazartesi günü saat 14 buçukta daimi Encümende bulunmalıdır lar. © 6773 Devlet Demiryolları ve'Limanları işletme ELAT MT. İRİ Muhammen bedeli 4289 lira 50 kuruş olan 373 adet yün battaniye 8.10-1938 cumartesi günü saat 10.30 da Haydarpaşada gar binası içindeki Beher metresine tahmin edilen fiyatı 57 kuruş olan 90,000 metre portatif çadır bezi kapalı zari usulile münakasaya kor nulmuştur. İhalesi 2 ikinciteşrin 968 çar samba günü saat 11 dedir. İlk teminatı 4400 lira evsal ve şartnamesi 257 kuruş mukabilinde M.M. vekâleti satınalma ko misyonundan alınır. Eksilteseye girecek» Jerin 2490 sayı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde gösterilen vesaikle teminat ve teklif mektuplarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M.M. vekâ- leti satınalma komisyonuna vermeleri. (398) (6341) ... Eakişehir Tayyare meydanında yaptı rlacak uçuş yolu kapalı zarfla ekallime- Ya konmuştur. Tahmin edilen bedeli 789,870 lira olup ilk teminat parası 31200 lira 25 kuruştur. Eksiltmesi 12 Wkterrin 908 çarşamba günü sazt”19 eâ Yapmiğıktır. Şarlaamesl 21 lira 30 küruş " satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tâyin ettiği vesaik ve 521 Jira 72 kuruşluk muvakkat teminatlarile Birlikte eksiltme günü saatine kadar ko- misyona müracaatları lâzımdır. Bu işe aid şartname Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tara» feodan parasız olarak dağıtılmaktdır. (6778). UROLOG OPERATÖR Dr. Kemal Gülgönen Divanyolu 119 daki muayenehanesini Cafaloğlu Hilâllahmer Cad- desi Pınar apartımanına nakletmiştir. 1 Teşrinden itibaren hastalarını burada kabul eder, mukabilinde M, M. V. satınalma komis. yonundan alınır, Eksiltmeya girecekle « Yür 2490 sayılı kanudun 7, 3 eri madde. lerinde İstenilen ovesaikle teminat vejri. (40) teklif mektuplarmı ihale gününden en geç bir saat evveline kadar Arkarağa Mi. M.V. Satinalma komisyonuna vepmele- (8813) yy 286 BURİDAN BURİDAN 287 —şşmm Lansölo Bigorn: Şimdi, okuyucularımızla beraber, Bundan maada, her ihtimale karşı mız olan iki bin kadar oku, muayeneden — Kabil değil, dedi, henüz evlenme. diniz ki boşanabilesiniz. Bigora bunları söyliyerek kapıya doğru yürüdü. Malengr onun kolundan tutmak istedi, Fakat Bigorn; — Hayır, bayır! Sizin gibi iki nam xedin biribirinden ayrılmasından doğa" cak vicdan azabma tahammül edemem . Her ikiniz de burada kalacaksınız. Ne vakit uyuşabilirseniz bana söyleyiniz . Dedi ve Malengrin elinden kurtula - rak dışarı fırladı. Simon Malengr, kapının dışarıdan sürmelendiğini işiderek korkusundan tahta iskemlenin üstüne çöktü. Biraz akir başına gelince Jiyona küfretmeğe başladı. Gamir ve düşünceli bir halde duzan Jiyon biç ses çıkarmadı. Sadece ona: — Ahmak! dedi. Malengr sordu: — Nasil ahmak mı? — Bigornun bizi aldattığını anlama. öm mı? Onun tamamiyle Büridanın sa: dık bir kölesi olduğunu görmedin mi? Farkında olmadın mu, herif bütün sır * İarımışı ağzından aldı ve bisi de işte böyle hapsetti. Maleng: korku ile mıuzıldandı: — Hapis mi etti? Ya.. Demek o ço- laklar, körler, cüceler filân.. — Hep onun adamları. Onları git. memize mâni olmak ve bizi buraya ge- tirmek için sokaklara koymuş! . Dehşete düşen Malengr: — Mahvolduk, diye mırlâzndı, Jiyon: , — Henüz değil! cevabını verdi. —Ş. MUHAREBEDEN BİR GECE EVVEL 'Bu vekayiden, yani Büridanla Mir * Byin biribirine kavuşmasından ve Ma lengrle Jiyenun Lantölo tarafından bapaedilmesirden sonra üç gün geçmiş. ti.» Margaritin Nel kulesinin damına çık» tığı, Bilibin kan içinde ve dili kesik o. rak Tampi zındanına nakledildiği ge ceye döneceğiz. Büridanın sevgilisine kavuştuğu bu üç gün içinde Haşarat Yatağında garip bir vak'a oldu, Iki âşığın biribirlerine kavuşmalarını müteakip geçen ilk gün pek saadetli oldu. İkisi de başlarından geçenleri hiribirlerine anlattılar. Bu * nu müteakip Büridan nişanhımı emin bir yere koymak istedi ve emu Paristen çıkarmağı düşündü. Fakat Giyomla Rike civarındaki 80 kaklar: kontrol için gittikleri zaman Haşarat Yatağının her taraftan muha. sara altına alındığını ve çıkmak imkâ- n: olmadığını gördüler. Bu haber Büridan için pek mütlüştü, Büridan geceyi oradan çıkabilecek tir yol aramakla geçirdi. Her yerde çıkma ön akim kalacağım anladı; Haşarat Yatağı çok sıkı mwbafaza ve muhafaza altında idi. Bu mubasaranın sebebi neydi? Haşarat Yatdğınm hücuma uğraya * rak katliâm yapılacağı kimsenin aklına gelmiyordu. Herkes Büridanla rüfeka- sının teslim edilmesi İsteneceğini ve ş ye kadar bir kaç dela vaki olduğu gibi, istedikleri adamlar verilmeyince de askerlerin ufak bir nümayiş yaparak çekilip gidecekleri tahmin olunuyor. da, tejeb Haşarat Yatağı sakin ve erzak da boldu, Büridan, Hansım kendi ikâmetine tah- sis ettiği evde yerleşmişti. Lansöla Bİ“ gorn ile Rike ve Giyorm binanın en ak katını işgal ediyorlardı. “ Büridan ile Gotye dö Nel de birinci katta kaldılar, Mirtiy çatı arasındaki temiz bir odaya konuldu. Bu suretle kız bir dereceye kadar Haşarat Yatağmdan tecrit edil. iniş oluyorda. Haşarat Yatağı askerler tarafından zâptedilse bile hücum edenler Mirtiyin yağına varmadan evvel evin evvelâ ze. min katını, sonra da birinci katı ellerine geçirmek mecburiyetinde idiler. Bu tertibat ahndıktan sonm artık beklemekten başka yapılacak bir şey kalmamıştı. Büridan da sabırsızlık ve üzüntü içindeydi. Ertesi gün sabahleyin, Büridan Mir- tiyin uyanıp aşağı inmesini beklediği sırada Hans geldi. Büridan: —Bonjur azizim Mans. Burada mahpus kaldığımız anlaşılıyor, dedi. Hana, biç bir cevap vermeden Büri- danm elinden tutarak onu bütün Haşa- Tat Yatağına nazır olan pencerenin yâ. na götürdü, Hans, o gece dilenciler meclisini toplamış ve orada srâsr gelince öğre neceğimiz hararetli müzakereler olmuş” tu. Büridanı yaklaştırınca pencereyi aç- tı ve ona dışarı sel tarafa bakmasını söyledi. Büridan pencereden eğilerek baktı. Hans sordu; — Ne görüyorsunuz?, — Biribiri üstüne yığılmış silâhlar- dan, mızraklardan mürekekp bir dağ görüyorum. Bunlarla bizim kralın muh» taç olduğu Wi alay askeri silâklandır. mak mümkündür. — Peki daha ne görüyorsunuz ?. — EM kadar kadın... Gençleri, ihti- yarları, güzelleri, ve çirkinleri var. Fa kat bepsi de ayni işle meşgul oluyorlar. «- Evet Büridan.. Kılıçları siliyorlar. Mizrakların uçlarını sivriltiyorlar, han” çerleri biliyorlar. Şimdi sağ tarafa ba- kımız neler görüyorsunuz?. — Bu tarafta yüz kadar kadın görü- yorum. Fakat uzakta iyice farkedeme. diğim bir işle meşgul oluyorlar. — Evet Büridan.. Bu kadınlar malr- geçiriyorlar. Kirişlerini değiştiriyor - lar, noksanlarını tamamlyorlar. Ön tarafımızda neler görüyorsunuz?. — Önümüzdede ok yapıyorlar. Uçla” rına çelik geçiriyorlar. Acayip... Azis Hansım, harb mı edecöğiz?. — Galiba öyle... — Kiminle? — Fransa kralının adamlariyle.. Bü- tün Pariş halkıyla, Angerrand 45 Ma. rinyi de bu heybetli ordunun kumanda- Dı. Büridan: — Marinyi ha! diye mırıldandı ve Mirtiyin babası diye düşündü. Hans devam etti: — Bu anda Argo ktalığımızı mu“ hasara cden bu orduya başvekilin ku- manda ettiği muhakkaktır. Bizimkiler- den bazıları onun yanına kadar yak* laştılar ve maksadını öğrendiler. Bu a. dam Haşarat Yatağını mahvetmek is tiyor. Şayet başka bir maksadr yoksa... Büridan bir an başını eğdi ve düşüm ceye daldr. Sonra vakarla başmı kaldı. tarak Hansa cevap verdi; — Hakkınız var. Marinyi bir fikre hizmet ediyor. Kraldan daha nüfuzlu ve zengin olan başvekilin saadetini kemiren bir böcek var: Ben yaşadıkça Angerrand 45 Marinyi mes'ud olmıya- caktır. — Ey sonra? — Marinyinin, ne kadar asker varsa bu sokaklara yığma Haşarat Yatağı" na veya arkadaşlarıma karşı değildir, — Ya kime karşıdır? — Bana karşıdır! Azizim Hana, Düşünmek &ras: Hansa gelmişti. Haşin çehresine bir mevi hüzün göl“ müştü, Pencereye doğru gidip Maşarat Yatağına baktı ve elini pencereye daya. yarak: — Şu gördüğünüz insanların on beş senedenheri krallarıyım. Hepsinin ba- na favkalâde emniyetleri vardır. Eğer