28 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

28 EYLÜL — 1938 Geçen hafta İsviçre milli takımile İn giliz profesyonel likinde geçen sene bi. rinci olan Arsenal takımı bir maç yâp- muşlardır. İngiliz iklüblerinin resmen yabancı milli takımlarla karşılaşmaları memnu olduğundan İsviçreliler bu ma- dır. Arsenalda takımın en iyi oyuncuları olan Hepgutla Bastin oynamamışlar. dır. Birinci devre tamamile hâkim oyni- yan Arsenal merkez mübasim Dreyk vasıtasiyle 2 gol atmış, burna mukabil İsviçrelilerde bir gol yapmışlardır. İkinci devrede ümid edilmedik dere- cede güzel oyniyan İsviçreliler şöhretli rakiblerini mütemadiyen şıkıştırmışlar- dır. Bu devrede Arsenal sağaçığı bir gol yapmış, buna İsviçreliler merkez muhaçimlerinin kırk metreden savurdu ğu bomba gibi bir şüt neticesinde yap. tığı golle mukabele etmişlerdir. Yarı karanlıkta oynanan maçın son kısım- larda başka gol olmamış,. bu suretle Ingi'izler İrlanda muhtelitini 8 - 2 yenmeğe muvaffak oldular İrlandanın Belfast şehrinde karşıla. şan İngiliz ve İrlanda lik mubtelitleri- nin maçını İngilizler 8-2 kazanmışlar. dır. İngilizler son on beş dakikada ar- ka erkaya beş gol ç —— — Kocaelinde lik maç- ları başladı Kocaeli mmtakasmda lik maçları başlamıştır. Bu hafta oynanan Akye- şille İdmanyurdu arasındaki maç bir ihtilâf yüzünden yapılamamış ve Akye- şil hükmen mağlüp sayılmıştır. Kâğıd sporla Adapazarspor arasındaki maç da ayni şekilde yapılamamıştır. Ve Kâğıd spor hükmen mağlüp sayılmıştır. Aadapazarı Gençayla Gölcük ârasın daki maç da 1-1 beraberlikle sona er. miştir, e 12 İnci vavndda Poterkane müthiş bir bar. #porunun bütün teknik ical giliz ise, Amerikalıların te mukabele etmiştir. #ampiyonluğunu kazanmıştır, ça Vanderers namı altında çıkmışlar. Ö © # Arsenal Isviçre takımını nasıl yendi EYE Arsenal maçtıwlan bir enstantane İngilizlerin en iyi oyuncularından mah rum bir takımı, Avrupanın sayılı kuv- vetli milli takımlarından birini 3-2 mağlüp etmiştir, Motosiklet Monza, 26 (A, A,) — 43 turluk 3007 kilometreden ibaret İtalya motosiklet bü, yük müküfatımın neticeleri şunlardır: 200 santimetre mikâbındaki motörler sınıfı: 1 * İtalyan Sprani, “Benelli mototikle- ti, 2 saat 8 dakika 45,2 saniyede, vasati sürat saatte 140.127 kilometre, 350 santimetre mikâbmdaki motörler smifi; 1 — İngiliz Mellors “Velocetto moto- gikleti,, 2 saat 10 dakika 11,2 saniyede, vasati silrat saatte 138,585 kilometre, 500 santimetre mikâbımdaki motörler sinifi: 1 — İtalyan Sprani, “Benelli motosikle letile i saat 54 dakika 40 saniyede, aaz- mi sürat 157.186 kilometre. ———— Meşhur bir Ingiliz kaleci tekaüt olda İngilterenin en büyük takımlarından Mançester sitinin bilâinkıta 200 maçta Kaleciliğini yapan Svift bu hafta son de, İa oynamiş ve sonra futbolü bırakmıştır, Takımm yeni kalecisi Robinson İzminde bir gençtir. Genç Boksör Peter Kane Dünya sinek sıklet bos şampiyonu oldu yumrukla rakibini yere yavarlamıştı. Resmimiz bu anı gösteriyor, Dünya sinek siklet boks şampiyonluğu için İngilterede Liverpul şehrinde in- şiliz Peterkenle Amerikan Cek Çuris arasında on beş ravundluk bir maç yapılmış- El bin seyircinin bulunduğu bu macta Amerikalı İngilizlere has, yani beks rına 'wvwar bir ettikleri, yoaj tek sürstte © berket etmiş, (İn. ie bir tarzda le en Birbirinin zıddı bu iki sistemden zor oyunu, teknik dövüşü matetmiş ve Pe- ter hasmını dört defa nakdavn citikten sonra sayı hesabile galip gelerek dünya HABER — Akşam postam YE, Andren Lid.. meş hür olmak için ona bir gece kifayet öt« ti, “Artistler pansi, yonu,, filmini sey- redenler bu çehreyi bu siyah gözleri u- nutamadılar. Bü. bassa intibar sah- pesinde yüzünün O“ mitaizliği bütün a“ çıklığı ile canlandı « ran İfadesi bütün werakı kendi üzeri. re topladı. Herkes onu meşhur bir yıl. dız sandı; bu kadar meşhur bir yıldız tanımadıklarma 6- sef ettiler; eller programlari açtı ve ismini aradı. “Artistler pan. siyonu,, meşhur bir rejisörün, La Kava, | ve iki meşhur yıldi. zmn, Keaterin Hep bura ve Ginger Ro- gerin (isimlerini bir kat dahâ yük“ seltii. Fakat filmin asıl meşhur ettiği yıldız Andrea Lid, dir. Bir gün içersin. de meşhur olmak si nemada âdettir, fa- kat çok nadir tesa- düf olunur. Bu filmden #on- ra münekkidlerin methiyeli cümlelerinde, seyircilerin du. daklarmda ve reklâmların üzerinde gk sık raagelinecek olan bu isim, daha bir- kaç ay evvel sinema fabrikatörleriyle rejisörlerinin kara listesinde yazılıydı. Çünkü Andrea Lid de tıpkı Bed Davis gibi, Jorj Raft gibi, haşmetli sinema fabrikatörü Samuel Goldvinin arzuları « na İsyan ve “Bayan bayı takip ediyor, filminde kendisine vermek istediği bir rolü düpedüz reddetmiştir. Stüdyolar, meşhur aktörlere böyle rol kabul otme- dikleri vakit aylıklarmı yine verir. Çünkü rakip bir stüdyo ile mukavele yapmalarm dan korkar, Fakat Andrea Lid daha ace- mi bir sanatkârdır. Böylesinden Goldvi, nin emirlerine İtiraz etmek na haddine., Herkos bu yaptığına “delilik,, dedi. O- nu sevenler, ve ona acıyanlar nasihat Bir gece içinde Dünyanın kalbini <g| kazanan yıldız Andrea L'd, haşmetli sinema fabrlkatörünün arzusuna nasıl Isyan etmişti ? ıştılar. Fakat © dinlemedi. k az daha mesleğine mâl 0- lacaktı. Çünkü Goldvin nüfuzu ile bü- tün müceseseler bu zavallı kıza kapılarımı kapadılar, O bülâ inad ediyordu: — Bu rol hoşuma gitmedi, Ben boşu- ma gitmiyen bir rolü oyuarsam iztikba, lim mahvolur, Oynamam da oynamam! Bu mücadele, tıpkı dev ile parmak ç0- cuğun karşılaşmasına benzer. Dev bu mahlükla fazla alâkadar olmağa lüzum görmedi ve bu isim unutuldu gitti. Fakat Andrea Lld, artistler pansiyonu filminin bir senedenberi dedikodu ha » linde bütün ağızlarda dolaşan mevzuunu işitmişti, Bu filmi stüdyolar bir türlü çe- virmek istemiyordu. Nihayet filmi çe » virmeği Da Kavanm kabul ettiği şayi Avruna mara'on şampiyonn Son müsahakada Bu hafta Helsingte yapılan bir at- letizm bayram: şayanı hayret neticeler vermiştir. Günün mühim sürprizi Av- rupa maraton şampiyonu Finlandiyalı Müninenin 25 kilometrelik mesafede ancak altınci olabilmesidir. Bu karşılaşmaların teknik neticeleri şunlardır: . - 1500 metre; 1 — Janson, İsveç 3 dakika 54 saniye de. 2 — Saram, Finlandiyalı 3 dakika 54.4 saniyede, u 3 — Askola, Finlandiyalı 3 dakika 51.2 sanivede; Msi ml kişa; 1 — Jones, İsveç 9 dakika 0.6 sani- yede, 2 — Kurki, 1 saniyede, Finlandiyalr 9 dakika birinci olda 3 — Pekuri, Finlandiyalı 9 dakika 12 saniyede. Çirid: 1 — Jaervinen,. Finlandiyalı 76,50 metre,, Z — Toivonen, metre, inlandiyak - 69.01 Çekiç 1 — Malmbradt, İsveç 52.93 metre Üç adım: 1 — Noren, Finlandiya 15.02 metre, 25 kilometrelik koşu? 1 — Virtanen, Finlandiya saat 23 dakika, Sİ saniyede, 2 — Kukkonen, Finlandiya 1 saat, | 24 dakika 37 saniyede, 3 — Teomila, Finlandiya 1 saat 24 dakilra, 48 saniyede, Avrupa maraton şampiyonu Finlan- diyalr Muoninen 1 saat 26 dakika 30 saniyede ancak altıncı olabilmiştir. oldu. Andrea Lid derhal bu adama baş. Yurdu. La Kava fazla cüretkâr bir rejisördür. Onun yerinde başka birisi olsaydı filmin baş rollerinden birini böyle acemi, figü- ranlıktan yeni kurtulmuş, kına bir iki komediden başka film çevirmemiş bir sa- natkâra vermözdi. Fakat bu kız La Ka- vanm hoşuna gitmişti. Ona istediği ro- Jü vermek için düşünmedi bile. Andrea Lid bu filmde canin başla ça Uyta, arkadaşlarma: — Bu filmde mutlaka muvaffak olma- liyım. Çünkü bu benim için ölmek ve ya- gamak meselesidir! diyordu. Andrea yalnız film çevirmiyor, bu filme le beraber kendi mukadderatının dü To Iünü oynuyordu. Oynadı, muvaffak oldu. Bir gece içersinde bütün dünyanm kal, biri kazandı. İhtiyar Samuel Goldvin bi- Je kızm suçunu affetti ve sanatkârı tek- rar studyosuna aldr. Derhal ona Nevyork çılgınlıklar filminde bir rol verdi. Az Zâ- man içinde Lid üçüncü bir defa film çe. virmeğe başladı. Hem bu gefer Adolf Menju ile beraber, Bu müşkül çarpışmadan galib çıkan Andrea Lld'in meziyetleri acaba neler , dir? O bir maden mühendisinin kızıdır. An- resi Fransızdır, Andrea 1914 ağustosun. da doğdu ve 'daha beşikteyken meceralr ve heyecanlivbir ömür sürmege başladı. - Çocukluğu vahşi manzaralı memleket - lerdeşmadenciler arasnda geçti On sekiz yaşına geldiği vakit Meksikada i- di. Bir gün maden amelesi grev ilân et. iler. Grevi idare edenler, madenin ba- şında bulunan Andreanın babasına bir mektup yazdılar. Tekliflerini kabül et - mezse kızımı kaçıracaklarnı bildirdiler, Adamcağız derhal kızını tayyareyle Los Anjelosa yolladı. Çok genç olmasına rağmen, birçok ma- ceralarla olgunlaşmış olan Andrea haya- tn: kazanma zamanı gelmiş olduğunu anladı, Ne iş yapabileceğini düşündü; Mu, sikiyi soviyordu. Derhal piyanoya çalış- maya başladı. Fakat büyük bir piyanist olmak için istidadı olmadığını anladı ve bu işten vazgeçti. Sonra iyi bir gazeteci olacağmı sandı. Los Anjelosda çıkan bü. tün gazeteleri dolaştı, yazılarını verdi, muharrir olmak istediğini anlattı, Fakat yazı işleri müdürleri kızcağızı nezaket- le savdılar. Yalniz edebi bir mecmua Meksikaya dair yazdığı bir makale seri- sini neşretmeğe başladı. Andrea bu yazt mukabilinde haftada üç dolar alıyordu. Bu muharrirlik hayatı da kısa sürdü. Bereket versin kl Andreanın sinema ile meşgul arkadaşları arasında nüfuzlu bir rejisör vardı. O, kıza bin defa da si, nemada taliini denemesini tavsiye etti, Andrea sevimli bir kızdır, derin gözleri, çok güzel bir ağzı var. Fakat çehresinin v6 vücudunun Loretta Yung, yahut Mar- Ten Ditrih gibi erkeklerin derhal gözüne çarpan çıldırtıcı bir manası yoktur. Çiz gİ güzelliğine kıymet vermiy'on, kadının bütün meziyetlerini geksapelde arıyan o devirde Andreanm #inemada muvaffak olamıyacağı meydanda gibiydi. Fakat kadın, yine eskisi gibi ince, zarif ve bü. tün manasiyle şuh ve güzel olmağa baş- laymea Anâreanın devri geldi. Andres bugün evlenmiş olacaktı. O ha, yatta yalnız iş kadını değil, koca ve ço- cuklar istiyen bir ev kadınıdır. Andrea nişanlanacağı erkeği seçti, Bu Jak Dum isminde bir sinema artlatidir. Rudolf Va- lantinonun hayatını anlatan filmde Ru- dolf rolünü oynıyacak erkek. Fakat An- drea hayatta neye ci atmışsa onun kuru. duğunu görmüstür, Nişanlısı genç yaşm- da, ansızm öldü. O günden sonra Anârea Lid-daha w- lu, daha makul, daha süküti bir kızdır.