September 28, 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

September 28, 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

28 EYLUL — 1938 Deniz RR ğı M. M. V. Deniz Merkez Satın alma komisyonu reisliğinden: Levazım Satınalma O REN! 1 — Tahmin edilen bedeli 5000 lira olan 166 kalem tıbbi ecza ve malzeme 810-933 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de vekâlet binasmdaki komisyonumuzda kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — İlk teminatı 375 liradır. Şartnamesi parasız olarak her gün komisyon Gan alınır ve görülür. 3 — Eksiitmeye girmek İstiyenlerin o gün belli saatten bir saat evveline kadar kanuni belze ve tekliflerini havi kapalı zarflarını makbuz mukabilinde #omisyon başkanlığına vermeleri. Postada vâki gecikmeler kabul edilmez, (3162) (6545) Levazım Amirliği satınalma komisyonu ilânları | 500 adet kar gözlüğü 6-10-038 per #ombe günü #ant 14 de Tophanede b. İanbul Levazım âmirliği satmalmu komis- Yönunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacak- ar. Tahmin bedeli 175 lira, ilk teminatı W lira "25 kuruştur. Şartosmesi ve nü- Münesi komisyonda görülebilir. İsteklile- TİN kanuni vesikalariyle beraber belli âtle korisyona gelmeleri, (248) (6919) .»». . 800 çift kar eldiveni 6 birineiteşrin 033 perşembe günü saat 15 de Tophane. dç Lavazım âmiriiği satınalma komisyo- Bunda pazarlıkla almacaktır. Tahmin be- deli 950 lira, teminatı 142 buçuk Tiradır. Şartname ve nümunesi komisyonda gö- rülebilir, İsteklilerin kanuni vesikslarile beraber belli saatte komisyona gelmele- ri, (250) 18920) yg 9 » 500 adet kar başlığı 6-10-938 perşem, ba günü sart 14,30 da Tophanede İstan- bul levazım âmirliği satmalma komisyo- Günde pazarlıkla eksiltmesi yapılacak - tir. Tahmin bedeli 300 liradır, Teminatı 45 liradır. Şartname ve nümunesi ko- Dizyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni Vesikalariyle berabor belli saatte komis- “Yona gelmeleri. (251) (6921) ”** Yedek subay okulunda tamir edilecek wlekirik tesisatı için 223 lira 49 kuruşluk #lektrik mdizemesi 4-10-90S salı günü #R- a 14,30 da Topbanede İovazım #mirliği #atma'ma İkömisyonunda pazarlıkla ek- #ltmesi yapılacnktır. Teminatı $$ lira 52 kuruştur."İstökiilerin belli saatte komis; Yona gelmeleri, (246) . (6918) As, okullar için alınacak 8500 kilo ya- taklık yün 4-10-1998 salı günü saat 14 te Tophanede Lv, A, St. Al, Ko. da pa- zarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 6375 liradır. İlk teminatı 478 Bra 12 kuruştur, Şartnamesi ve o nümünesi Ko, da görülebilir. İsteklilerin kanuni ve- sikalariyle beraber belli saatte Ko. na treleri, (6917) Tophane Fındıklıda birikmiş olan 1220 kilo kadar ekmek kırıntısı ve ka. zıntısının pazarlıkla eksiltmesi 29-9 938 perşembe günü s 4.30 da Top. hânede Levazım âmirliği satınalma ko. misyonunda yapılacaktır. Tahmin be. deli 15 lira 25 kuruştur. Teminatı 229 kuruştur, İsteklilerin belli saatte ko- misyona gelmeleri. (230) (6665). ... Nakliye ve mot birlikler okulun da mevcut 10 adet köhneye ayrılmış Ber. liye kamyonlarının açık arttırma ile sa taşı 29-9-938 perşembe günü saat 15de Tophanede İstanbul levazım âmirliği sa- tımalma komisyonunda açık arttırma ile satılacaktır. Hepsinin bedeli 200 liradır, Teminatı 30 liradır. İsteklilerin belli sa. atte komisyona gelmeleri, (196) (6419) e, e Ordu sıhhiyesi için 250 adet lâstik buz kesesi, 50 adet göz için lâstik buz kesesi 250 adet lâstik termefor, 1000 adet iriga” tör lâstiği 299-908 perşembe günü saat 1500 da Tophanede İstanbul levazım Amirliği satınalma komisyonunda açık ek siltme ile alınacaktır. Tahmin O bedeli BURIDAN 28 EYLUL — 1938 ÇARŞANBA Hicri: 1357 — Şaban: 3 “aran nin mia paran. dimi 5,54 12,05 15,25 17,59 1930 4,15 Lüzumlu T eletonlar 24292, Beyoğlu için: Kabz için: 60020, Üsküdar İ- Bakırköy, Bebek, Tarabya, », Fenerbahçe, Kandilli, Eren 1, Büyükada, Meybeli, Burgaz, çin: Telefon o muhabere meniu- yansın demek kâfidir. Rami üfsiyesi: 92711 Deniz itfaiyesi 3 Beyazıt kulesi; kulesi: 40040 Sıhhi imdat: 44998, Müddeiumemilik; 22290. Eanniyet müdürlüğü: 24182. Nefia Vekâleti İstanbul Elektrik İşleri ni 21990. Galata yangın Umum Müdürlüğü Beyoğlu: 44801 , İstan,| bul: 24474, taş: 40938. Cibeli: 20272, Nurosmaniye: 21708. Üsküdar - Kadı 7 Havaaazi: İslanhul: 24378, 773. Kadıköy: 00790, Deyoğlu: 44642, 1275 liradır. İlk teminatı 95 lira 62 ku- ruştur. Şartnamesi komisyonda görülebi. lir, İsteklilerin kanuni vesikalarile likte belli sâatte komisyona gelmeleri, (197) (6420), “öle İstanbul Deniz yollama müdürlüğü em rinde bulunan 20 No. lu hamule motö- rünün tamirinin açık eksiltmesi 11 . 10- 933 salı günü saat 14 de Levazım âmir- liği satınalma komisyonunda yapılacak tır, Teknenin keşfi 880 Bra 10 kuruş, ilk teminatı 68 liradır, Makinenin keş. Gi 647 Tira, ilk teminatı 48 lira 52 ku * Yuştur, Şartname ve keşfi kemisyonda görülebilir. İsteklilerin belli saâtte ko- misyona gelmeleri. (234) (5760) Ordü Bastahaneleri için alınacak 1000 adet yün kazağın açık eksiltmesi 11. 10 - 938 salı günü saatt 14,30 da “Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satınalma komisyonunda yapılacaktır, Tahmin bedeli 1600 liradır. İlk temi- natr 120 liradır. Şartnamesi ve nümune- si komisyonda görülebilir. İsteklilerin Istanbul şubesinden İstanbul Liman İşletmesine aid Kuvvet motörü ile Saka su vapuru ve Ejder Romorkörü hali hazırlarile ve oldukları yerde teslim şârtile pa. zarlıkla satılacaktır, Pazarlık 17-10-1938 günü saat 15 de Materyel Dai- remizde Jacaktır, İsteklilerin şeraiti anlamak üzere her gün ve pazar. lığa girmek üzere de yukarıda yazılı gün ve saatte Materycl Dairemize miracaatlar; Izmir ilâve postası kaldırıldı İzmir Fuarı münasebetile İs buldan Perşembe ve İzmirden Cuma günleri kalkmakta olan ilâve İzmir sürat postası bu haftadan itibaren ya- pılmıyacaktır. Bu günkü RADYO 28 EYLÜL — 1988 ÇARŞANBA 18,30 dans musikisi (plâk), 19 konfe rans, Fatih halkevi namına, Reşat Ek- rem Koçu (Evliya Çelebi ie Bursa se yahati), 19,30 karışık (omusiki (piâk), 19,55 borsa haberleri, 20 saat ayarı, Nec mellin Rıza ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve balk şarkıları, 2040 ajans haberleri, 20,47 Ömer Rıza Doğ- rul tarafından arapça söylev, Zisaat aya” rı orkestra, 21,30 Nezihe Uyar ve arka" daşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları, 22,10 hava raporu, 22,15 Da rüttalim musiki heyeti, Fahri Kopuz ve arkadaşları tarafından, 22,55 son haber ler ve ertesi günün programı, 23 saat 2 istiklâl marşı. son, Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğin. den: Ölen ve terekesine hâkimliğimizce el- konulan Edibe Çınarm kıymetli ev eşyası 1.10.9038 cumartesi günü saat ifden i- tibaren Kadıköy pazar yerinde açık art- tırma suretiyle satılacaktır. İsteklilerin bu fırsatı kaçırmamaları ilân olunur. ZAYİ — 2018 numaralı Jlman cüzdanı» mı zayi eltim. Yenisini çıkaracağımdan es- i ei KABIZLIK Barsak, kârdciğer ve midenin kusurlu işle- mesi demektir. Bu üç uzvun İyi işlemesini temin için muhakkak gece yatarken ve sa. İ bah aç kamına bir | kahve kaşığı MAZON meyva tuzu (alınız. Alınması ayet Jâtf tesiri tabii ve kolaydır Mazon meyva TUZU nun ismi taklid edile #bilir, fakat ne terkib, | fi ne de tesiri taklid edilemez. |EZ MAZON 238 başvekilin ordusu bize hücum ederse gok kan dökülecek. Bu cür'etkâr adam- ların acaba kaç tanesi sağ kalacak, bi- mem, diye mırıldandı. Yüzü daha ziyade teessürle kaplan - mıştı. Yumruklarını sıkıyor, gözlerin- den şimşekler çakıyordu. Büridan cevap verdi: — Bu katliâmdan kurtulmak için bir çare vardır. Beni Marinyiye teslim edi- niz. Emin olunuz ki kralın askerleri derhal çekileceklerdir. Hans, derhal cevap vermedi. Derin bir düşünceye dalmıştı. şöyle düşünüyordu; — Evet, eğer bir adam benden daha ziyade bir mabaretle bu dilenciler or- dusunu sevkedebilse asillerin menfur xuvvetlerine karşı ne heybetli bir kuv. vet çıkarmış olurduk. Sonra ağır ağır Büridarla doğru dön- ci: — Sizi, dedi, buraya bir kardeş gibi kabul ettim. Size bir ev verdim; buna mukabil bana bir hakaretle cevap veri yor. unuz, Bütidan titredi: Hans devam etti; — Siz gençsiniz. Zibniniz aşk tesiri altında perişan. Bununla beraber haka- retinizde de âlicenaplık var. Bir sürü dilenci ve kadınların hayatlarını kur- tarmak istiyorsunuz, Fakat şunu bili - niz ki bu dilencilerle fahişelerden hiç biri bana teklif ettiğiniz alçaklıkla sâğ kalmak istemezler. Artık bundan bahsetmiyelim. Bu gece büyük ve w- mumi bir meclis kurulacak. Bütün Ha- şarat Yatağı, Argo krallığı sakinleri önünde ben de size bir teklifte buluna- cağım, Hans bunları söyledikten #onta Bü- ridanı hayret içinde bırâkarak çıkıp gire. .. . Büridan bugünü büyük bir azap ve endişe içinde geçirdi. Eğer yalnız olsay- dı bir muharebe fikri onu çok sevindi” recekti., Fakat şimdi Mirtiy de yanın. daydı, Genç kızın ölmesi iktimali Büridanı titretiyor, elini ayağını kesiyordu, E- sasen aşk bir çok iş adamlarını ayni hale getirmemiş, bâzan da yanlış yola * sevketmemiş midir?. Akşam olunca Haşarat Yatağının et- rabında muharebe için sabırsızlanan ve bol şarapla kafaları tütsülenen kra” İm askerlerinin bağırıp çağırdıklar; işi. diliyordu. Ortalık iyice kararınca, bir çok kü- çük sokaklara ayrılan üç esaslı sokak” tan yüzlerce kadın ve erkeğin oluk gi” bi Haşarat Yatağının göbeğine aktık. ları görüldü, Üç ateş yakılmıştı. Her ateşin etrafına masalar ve sıralar ko « nulmuştur. Muhtelif yerlerde meş'ale- ler yakılmıştı. Her meş'alenin biraz gerisine bir fıçı konmuş, etraflarında kalabalık bir halk kütlesinin oturduğu masalara destiler, kupalar dizilmişti.. Arasıra dilenei- lerden o biri kalkıp (ofıçınım muslu * ğunu açıyor ve destiyi şarapla doldura- rak oturduğu masaya getiriyor ve mâ“ sadakilere içki dağıtıyordu. Sıranın orta yerine dikilen bir mız- rağın ucuna kanl bir et parçası asıl - mıştı, Bu korkunç bayrağın bir kaç a- dım gerisine, boş fıçıların üstüne ta'- talar konarak bir nevi kerevet yap'imiş” tı. Meydanda Argo krallığının her ta. rafmdan gelen beş altı bin kişi toplan. mıştı. Buna rağmen gürülü yoktu. Herkes sükünetle oturuyor ve alçak sesle konuşuyordu, Muhtelif zümreis re ayrılan dilencilerin her zümresi ora” da mevcuttu, Birdenbire bütün gözler kerevete di. kildi ve sesler kesildi. Hans kerevetin üstüne çıkmıştı, Hans, etrafına bir gi gezdirdikten sonra gür ve kuvvetli bir sesle. şöyle dedi; ğin. — Lansölo, ne ince fikirli adamsın! Artık işe başlamaktan başka bir şey kalmadı.. Valuva Mirtiyin, Büridanın elindeo lduğunu biliyor. Şimdi ona, Bü ridanın kendisi için yalnız muvaffak bir rakip değil, ayni zamanda yaşaması kendisi için daimi bir tehlike teşkil e- den müthiş bir evlât olduğunu söyle. mek lâzım,. Mirtiyi ona götürüp te; “Monseyör, Büridan öldü!.,, dediğimiz zaman nail olacağımız serveti düşün! Bigorn gene: — Hur haaan! diye aırmağa başla” dı. Malengr: — A.. Gene mi? dedi. — Bir şey değil, Sevinç.. Devam et, sevgili arkadaş.. — Demek ayni fikirdeyiz öyle mi? — Ona ne şüphel, Malengr ayağa kalktı. Sonra; — Evvelâ, dedi, Jiyonla ben gidip Valuvayı bulmalıyız. Gel Jiyon, Bigorn bizi körlerle, topallarla, devlerle başı- mız derde uğramadan Haşarat Yatağın. dan çıkarır! Fakat Lansölo Bigornun yüzünü tet kikten geri kalmıyan Jiyon soğuk bir tavırla: — Biraz dur, dedi, ben gitmek İste. miyorum, Bigorn gözlerini acuze karının yü - züne dikti: — Vay, vay.. Bu da nesi?, Malengr ise: — Deli mi oldun kadın? diye homur- dandı.. — İster deli, ister akıllı olayım. Git“ miyorum., Ne olacak mış? Ben o küçük Mirtiyi seviyorum! Onu ağlatmak iste. mem.. Dinle: Malengr, ben bu suretle kazanılacak serveti istemiyorum, Malengr, hayretinden gözlerini fal. taşı gibi açarak; kisinin bükmü yoktur, kanusi vesikalariyle beraber belli saatte Kasımpaşa: Mescit sokak 9-11 No, S7 7 komisyona gelmeleri. (238) (6764) Ateşçi Darul MEYVA TUZU BURİDAN 285 — ri de izdivaç! İki katlımasraf alaca . — Karı aklını bozuyor, diye mıril - dandı . Jiyon devam etti: — Ben bu ihanete iştirak edemem Büridanın sevdiği kızla mes'ud olarak yaşamasını isterim! Bu iki genç âşıka kin güden Valuvadan nefret ediyo ruml, Bigorn içinden: — Bu koca karı, sefil Malengrden da- ha tehlikeli! Seni sümüklüböcek seni... Hele dur, sirası gelsin, ben senin ka. fanı bir tekmede ezerim, diye düşündü. Malengr: — Bigorn, sen onu dinleme!, Biz işi- mize bakalım, diye bağırdı. Jiycn cevap verdi; — Ben söyliyeceğimi söyledim. Eğer senyör Büridan da burada olsaydı, ken” disine: “Müteyakkız ol, seni öldürüp Mirtiyi elinden slmak istiyorlar!,,, der- dim. Malengr, alık alık Jiyona bakıyordu. Lansölö Bigorn ise: — Bu büycü cadı, maksadımı keşfet. ti, diye düşünüyordu. Nihayet ber ikisine şöyle dedi: — Dostlarım, aranızda düşünce bir- tiği olmadığını esefle görüyorum. Bun” dan dolayı kalbim paralanıyör. Biriniz burada kalmak ve Büridanı kurtarmak, diğeriniz konta koşmak istiyor. Şimdi ne yapmali?. Malengr atıldı; — Jiyon kalsın! Ben yalniz başıma işi beceririm. Senin yardımınla her iş yoluna girer, Bigorn! Lansölo yeisle başını salladı: — Jiyonla evleneceğini baan söyle » memiş miydin?, & — Evet, ne olmuş?, — Ben sizi biribirinizden ayıramam, Bu hal bana çok dokunur. Adeta uyku uyuyamam, Maleng hiddetle homurdandı * — Şeytan alam Jiyonu! İstemem, boşuyorum,