4 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

4 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

AKAN m. Şa PA YE Öküzlerine iyi “bakmadığı için. Hizmetçisini öldüren Omer 5 sene hapse mahküm oldu Bal:kesir, (Hususi) — Geçenlerde Edincik nahiyesinde Hızır köyünde Ömer s- imda biri öküzlerine iyi bakmadığı ve çiltini iyi sürmediği için kizmetçisi Mehmedi sopayla dövmüş, iki gün aç susuz kaldıktan sonra yaralı bir halde dağlarda bulunsa Mehmet Bandırma hastanesine getirilirken yolda ölmüştü. Hizmetçisinin ölümüne sebeb olmak suçuyla ağırceza mahkemesinde muhakeme 2dilen Ömer, suçunda öldürmek kaslı görülmediğinden 5 sene ağır hapse mahküm Balıkesire ge- len göçmen'er Darsubeye 171 nüfus daha yerleştirildi Dursünbey, (Hususi) — Kazamız için ayrılan göçmenler posta posta gelmekte- dir. Geçen sene gelerler yeni yaptırılam evlerine tamamen yerleştirilmiş ve vo» Tilen çift, alât ve arazi fleİ müstahsil 12 yaşında B'r çocuk Çifte ile arkadaşını ağır yaraladı Bartın, (Hususi) —— Geçen cuma günü, Kurucaşilenin Kapısuyu köyünde bir ya- ralama hâdisesi olmuştur. Elinde tüfekle |, kuş bekliyen Mustafa Tok aömda 12 yeş lartnda bir çocuk, oradan tesadüfen ge - çen İbmhim adında bir çocuğun kuşu ka- çırması üzerine kızmış ve tüfeğini İbra- hime çevirerek aleş etmiştir. Tüfekten çıkan saçmalar İbrahimi karnmdan teh. keli surette yaralamıştır. Yarali çocuk hastaneye getirilip teda- vi altma alınmış, yaralıyan da yakalanıp sorguya çekilmiştir. © Bu senenin birinci postası da köylere hemen yerleştirilmiştir. kişilik ikinci Dün gelen 171 postanın yerleştirilmesine “çalıştırılıyor. Bundan Bundan sonra ge- İccek postalar için de inşe ve yer vazl- Yetleri şimdiden hazırlanmaktadır. Köylerde yeni binalar Kazamızm Gökçedağ ve Kavacık na - bire merkezlerinde en son plâna uygun mevkiine geçmişlerdir. birer jandarma karakol binası yaptırıl. miştir. Koğuş, emniyet odası, K. K. dairesi ve santral dairelerini ihtiva eden bu binalar “nahiyede büyük bir ihtiyaca cevan ver. “miş oluyor. mr ği Kayseri'de 70 Mektep “ açılıyor Kayseri, (Hususi) — Kayseri viliyo- nde. (552) köy. “bulunmasma mukabil bütün vilâyet çevresinde 101 mektep öğretmen vardır. Kayserinin Pazarö- köyünde kurulmuş olan eğitmen kus- sSundan bir ay sonra diploma alacak me- zunlardan yetmiş eğitmen tesbit edilmiş yetmiş köye dağıtılarak bu köyler. .de birer mektep açılacak ve bu yıl için- .do hemen tedrisata başlıyacaktır. Bu e- E enler köyün içinde bulunabilecek lâ- “lettayin bir binayı mektep haline ifrağ lecek, gerekli tamirleri yaparak mek- tebi açacak, hemen tedrisata başlıyacak. tır, Bir taraftan bu eğitmenler yapıcılık da öğrenmiş oldukları cihetle memür e, dildikleri köylerde yeniden mektep bina- Tarı Inşasma başlattıracaklardır. » Eğitmenlerin maaşlarmı kültür bakan- lığı ödeyecek, kendilerinin mesaisini kon- İrol ve tanzim edecek seyyar öğretmen- lerin de aylıklarını mahalli idarei husu- siyeler ödiyecektir. Bu yetmiş mektebin küşadı le Kayseri vilâyeti çevresindeki mekteplerin sayısı, da yüz yetmiş bire baliğ olmuş olacak, bu sayede birkaç ya İçinde vilâyetin mektep ihtiyacı ta . ya olacaktır. SATILŞK KIYMETLİ EŞYA Kadıköy ikindi sulh hukuk hâkimli Zinden: 93825 dosya numarası, Terekesine o hâkimliğimizce el konul muş olan Edibe Çınarın salon, yatak, sofra takımlarile kıymetli halı ve sal: eşyası 5 teşrinlevvel 938 çarşamba günü saat 14 den itibaren (o Yeldeğirmeninde rıhtım iskele sokağında Ali bey aparir manında satılacağı ilân olunur. (7086) ZAYI İran devletinden almış olduğum 935 sumarsli sicil teskeremi yenisile tebdil elt!ğimden eskisinin hükmü yoktur. (VW. P, 2054) Soromen Süleymanyan ddan Küçük İlaberler Yurddan Küçük Haberler enamna Kadan man vanmAA KARAMA sersme sa saMmemeeAEE * Niğde valisi Faik Üstün, vilâyete ait Ötomobil tenezzühünde hissedilen sevinç, sabah- lari yeni ve cazip ufuk- ları görmekten mütevellid sevinç ... Kendinizi güzel ve cazip göslermek sevinci . . . COTY PUDRASI, o ka- dar ince, o derece yapış- kan ve yeni renkleri o ka- dar sal ve nazikdir ki güzellikleri tabii ve taze gösterir, COTY PUDRASI Gençliğin pudrasıdır G OP MEŞHUR FRANSIZ MARKASI bazı işleri alâkadar makamatla görüşmek » Ankaraya gitmiştir. Iki gün kaldık- tan sonra dönecektir. | * Amasya vilâyet emniyet âmiri Hu. ii Saymer, terfian emniyet umum mü- iü lğU emrine verilmiştir. Amir, bugün Amasyadan Ankaraya gitmiştir. * Afyon valisi Durmuş Evrendilek, ka- taları teftişe çıkmıştır. İlbay bu teftişin. de bilhassa Sandıklınm köyelillik mesele Sizi #otkik edecek ve oradaki müteferrik İşleri bu meyanda teftiş eyliyecektir. i * Afyon lisesi müdürü Sami Trabzon müdürlüğüne, mektupçu Aziz Ü. Kastamonu lisesi tarih öğretmenli- , Jandarma umum kumandanlığı er- ye Binbaşı Feridun Arın Bulaşan A vilâyet jandarma komutanlığns, rdar Muhiddin Balkan Malatya def- larlığına, İnhisarlar müdürü Şaban A İntisarlar müdürlüğüne, emniyet komizeri Osman Samsun başkomi. 1 Emirdağ ziraat bankası me. uru Aydın bankası muhasebeciliğine len tayin edilmişlerdir hakiki bir sene başıdır; çünkü bügün mektepler açılır, ders senesi başlar, Çocuk o gün yılbaşından daha fazla heyecan du- yar. Bu heyecanm maddi o taraflarıda vardır, Çocuğun elbiseleri bayramlardan ziyade bu mevsimde yenilenmek icap e - der. Çünkü geçen senenin elbiseleri hem eskimiş, kem kısalıp darlaşmıstır. Üç ay Miks tatil müddetinin çocuğun sıhhatinde; büyümesinde yaptığı iyi tesirleri unut- mamalı, Zaten fazla düşünmek için vakit de kal madı. Bir kız çocuğu için göğüslük altına giyilebilecek klâsik elbise hemen daima aynıdır. Bu elbise üç parçadan terekküp eder (şekil 1) bel kısmı enli bir kemer ha linde olan oyuk pilili bir eteklik, kemer üzerine düğümlenmiş kısa bir bolero ce ket, beyaz yahut kırmızı fanilâ bir ku- maştan bir gömlek bluz. o Hem bluzun, hem ceketin kolları kısadır. Havanın daha soğuk olduğu günlerde bluzun üzerine elde örülmüş bir kazark (şekil 4) giydirebilirsiniz. Müstesna ola” rak ılık havayı geçmiş günlerde ise (daha önümüzde birçok sıcak günler yar, İstan- bulun havasının birdenbire bozuluşuna da inanmak olmaz) fanilâ bluz yerine kol ları kabarık ipekli bir bluz giydirilebilir. (şekil 5). Ba, ayni elbise ile geçirilecek ders haftasımın vereceği yeknasaklığı gi- detmelie yarar. Erkek mini minilere gelince. Onlar mek tep kapanırken giydikleri elbiseleri tek- rar giyebilir. Bu sene Avrupada, bilhassa Fransada küçük çocukların ceket yerine yakası yeleklere benziyen yünlü kard” garları giymesi âdet olmuştur. (şekil 2), çünkü ev kadınları bu yelekleri kolaylıkla dikebiliyorlar, Bunlar o tamamen ceketin yerini tutabiliyor ve'ceket (Okadar rahat giliyor. Mantolar ve göğüslükler Mantolar üzerinde çok durmuıyacağız. Çünkü manto ve palto her sene yenilem mez, iki hattâ üç sene giyilebilir. Onun için çocuklara manto ve palto yaptırılır ken daima iyi kumaş seçmek, bunları bir Nafıa Vekâletinden: 17 teşrinievvel 938 pazartesi günü saat 11 de Ankarada Nafia vekâleti binasın- da malzeme müdürlüğü odasında toplanan malzeme eksiltme komisyonunca vagon iğinde ve haydarpaşada teslim edildiği takdirde ceman 4700 lira muhammen bedelle çıralı çam ağacından 100 metre mikâp kerestenin açık eksiltmesi tekliler Anadolu hattı üzerinde olmak Üzere teslim istasyonu ( değiştirebilirler. bu istasyonda gene vagon içinde teslim şartile verecekleri fiyatların ne suretle he sap edileceği şartnamesinde yazılır. Muvakkat teminat 352,50 liradır. Ek siltmesi şartnamesi ve telerrüzli Ankara" da Nafia vekâleti malzem emüdürlüğünden parasız olarak alınabilir. İsteklilerin muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesikalarla birlikte ayni gün saat 11 de “komisyonda hazır bulunmaları lâzımdır. 5 Mekteper açıldı, çocuklarınızı nasıl giydireceksiniz ? Mk mai - # # ük çocuklar İçin) az geniş ve uzun yaptırmak faydasız de-| (Eğer iskarpinleri iyi değilse bu uzun Zildir. Bunlar düşünülmezse gelecek sene mantonun çocuğunuza dar veya kısa gel- diğini görmeniz çok mümkündür. Çünkü çocuk gayet çabuk büyüyen bir mahlük- tur, Çok çocuklu ailelerde bu o meseley uzun uzadıya düşünmeğe hacet oyoktüur. Bu ailelerde büyüğün eskisi küçük çocu” Zundur.. Zavallı küçük kardeş yeni elbise yüzüne" hasret kalmağa mahküm gibidir. Göğüslük, çocuk elbisesinin en ehen” miyetli kısmıdır. Mektep göğüslüklerinin klâsik renkleri gri ve siyahtır. Ya ketenden, yahut yıkanabilir seten- den yapılır, (şekil 3). Göğüslüğe daha neşeli bir manzâra ver mek, yaka tarafına küçük beyaz bir yaka ilâve etimek suretile mümkündür. zaman zarfında çocuk ayakların şekli ni bozar. Eğer su geçecek bir deriden yapılmış iseler çocuğun (ayakları bütün gün rutubet içerisinde (kalır, Çok ağı” ayakkablar çocuğun bacaklarım bozar. Kısa bir tabirle çocuk, kunduralarınm € siridir. . Çocuğun yürüyüşünü, ayak çarpıklık” larına, nasırlara, eziklere mani olmak dik katli bir annenin başlıca vazilesidir; İ Çocuğun yürüyüşünde ufak bir arıza © na ısmarlama bir kundura yaptırmak # cap eder, İç çamaşırlara gelince, sıcak tutan İÇ çamaşırların zarif o çamaşırlardan daha faydalı olduğu inkâr edilemez. o Çocuğa, mektebe gönderirken, ince bir bluz üzerin Kasket, bere, şapka de zarif bir manto giydirmeklense bir ön Mekteplilerin başlarına giydikleri baş-| lük altmda fanilâ bir bluz ve bir kazak tıklar muayyendir.. İlk mektebe gidenler! giydirmek daha doğru olur. Mektebe gi“ resmi bere, ortalar, liselerde kasket. mekf den çocuklar için sıhhat, zaraletten ve tebe gitmiyen erkek çocuklara da bere ya: | şıklıktan çok daha mühimdir, kışır.. Avrupada küçük kızlar için İskoç | kumaşlardan yapılma boneler, veya renk peri li bir kumaştan yapılan şapkalar (şekil hen Dudakla- rınızın Kunduralara dair Çocukların en çabuk © eskittikleri şey Güzelliğini ve cazibesini arttırmak için JOLİ FAM rujlarını kullanmız kunduradır. Yalnız çocuklara > kundura alırken iktisada kapılmamalıdır, Unutma malıdır ki çocuklar ayakkablarını saba hin saat sekizinde ayaklarma geçirir ve an cak yatarken çıkarırlar. | 19383 Resimli hafta 3Büncü sayısı Bütün kadınları alâkadar eden ya- zıları, biçki, dikiş modelleri, güzellik reçeteleri, hikâyeleriyle, renkli, şık bir kapak içinde çıkmıştır. 36 sayfa 5 Kuruş Son ardi renkleri var. arya Dudakları bozulmaz yapılacaktır. İs- Ve (7011) (4026),