30 Eylül 1929 Tarihli Hayat Dergisi Sayfa 4

30 Eylül 1929 tarihli Hayat Dergisi Sayfa 4

— Aslan Ağal Haydi baka- lum. Düş önümüze! dedi. Aslan Ağa gık diyemeden düştü önlerine... Bütün gece yürüdüler. Harp sahasına gir- diler. Sağ cenaha taarruz ede- cek müfreze tam vakıinda bas- kına ve ateşe başladı. Düşman hazırlanmıştı. Dehşetl bir mü- cadele oldui. Köprüyü uçur- mak için tam hareket edecek- leri zaman, # slan Ağa bangır bangır haykırmağa başladı: — Din iman yok mu sizde? Böyle sabah sabah muharebe olur mu? İnan ganimet bile alamaz, Ümmeti muhammedi kırdırmak olmaz. Allahtan kor- kun, Bu delikanlılar da müs lümandir! ve saire, ve saire. Öyle şeyler söyliyordu ki bütün müfrezeler sarsıldı. Saf temiz, kahraman çocukların kalpleri sarsıldı. Gozlerin ateşli bakışı sarsıldı ve Avrupadan gelen gencin içinde once bir damar sarsıldı. Hemen fırladı. Pos bıyıklı, çam yarması, Kurup toku ek- sik Aslan Ağanın kanlı yanak- larından soluna bir şamar ve sağına bir yumruk yapıştırıp haykırdı: — Keratal Paniğemi uğ: ratacaksın? Vatan Milletbaşı için seni çakal boğazlar gibi boğazlarım! Yüzlerce kişi hayret ve deh- şet içinde kaldı ve içlerinden (Eyvahl Şimdi mahvdecek!) dediler, dedier ama bir şey olmadı. Narin ve nazik del- kanlı etrafına alevli gözlerle baktı ve kumanda «tti: — Tutun şu keratayı! Alın si'ahlarını! (Götürün arkadaki köye! En pis bir ahıra hapsedin. — Aman, Beyim! Bu aman B yimi Aslan ağa söy emişti Ve amanın arkasın- dan zaman g İdi, bir sürü yal- varış, yakarış, hatta ayaklara kapanış g-ldi. En son olarak: — Şerefim mahvolur Demesin mi? bak.ndı şuna: — Şerefmi? namu: mu? iman mı? sende hiç bir şey yok, Hınzır! Götürün! Şak! şak! bir kaç tokat da: ha. Delikanlılar O kendilerine geldiler ve bir saniyede Aslan Ağa bir dizlik, bir mintan kal- i Avrupadan taze gelen nazik genç müfrezelere haykırdı: HAYAT, 4. — Istikamet köprül marş marş! Bütün kahrmanlar bir ç lik ok gibi ileri fırladılar. biraz sonra düşman kaçar ve atılan dumanları havaya Aslan Ağatıkıldığı alırın eşek gübreleri üstünde * Ben diye pis pis düşünüyordu. O koprünün uçarken ne idim, ne oldum ? , günden sonra kasabada Aslar ağayı kakıştır- mayan, alaya almayan kalmadı tokatlamayan, ve Aslan ağanın kepaze olduğu günden iki sene sonra baş ku- mandanlık meydan muharebesini yapan ordular İzmire girdi... Aka Gündüz