1 Mayıs 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 25

1 Mayıs 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 25

Cilun içinde Vürkise Emtla kred'leri Ve türk'ün alinteri. Burhan Asal Hayat dediğimiz harikulâde şeyin herryaman değişik ve her zaman çeşitli tecellileri, illim ve müşahede gözünün irişip tespit edemediği bulutlu' bir başlangıçtan sonsuzluk adını verdiğimiz bir sona doğru.. her insan neslinin önünden yalnız bir kereakar. O nesilile onu ihate edenmadde âlemi arasındaki münasebet, o neslin ismini koyar. O, ya bir fevykalâde ânın gönüllüsü, yani bir yapıcı ve inkılâpçı nesildir. Yabut, bir tamamlayıcı nesildir. Yahut, bir mirasa konmuş nesildir. Bu- günkü Türk nesli, bunların birincisidir. Bir inkılâpçı nesildir. Bir gönüllü ve kendini kendinden sonrakiler namına bağışla- mış nesildir. Ve bunun için: büyük bir nesildir. Bizim önümüze tesadüf eden hayat parçasıda, bir kerecik akacak. Akıyor. Ve bu akışta, mehabetin ebadı; yıkılırken kuruluşun dağ çatışmalarını andırır sarsıntıları; yap! arsasının şen gürültüleri var. İşte tam bizim büyük neslimizin tespit etmesi lâzım geliyor ki: Bir eski dünya yıkılmakta ve bir yenisi, kurulmaktadır . Böyle bir tarihi ânın kucağında, kaide fiili değil, fiil kaideyi dikte eder. Tecrübe cesareti değil, cesaret tecrübeyi doğurur. Stalik herşey, şüpheli ilân edilmiştir. Dinamizmin, nabızları 41-€ uyduran humması esecektir. Şimdiye kadar istismar mevzuu olan milletler, ötekilerin neden bahtiyar, kendilerinin neden bedbaht olduklarını anla- mışlardır. Anlamışlardır ki, ötekilerin on dakikalık alınterlerini kendilerinin on saatlik alınterleriyle değişe değişe, bir lokma ökmek için kan terleyesiye Üste ödemişlerdir. İstanbul'dan Bağdat'a mermer cadde döşemiş bir Türk milleti.. kaza ve vilâyetleri var ki, bir kötü dereyi bir kötü köprü ile aşama- mamak mevkilerine düşmüştür. Neden? Çünkü ötekiler, modern tekniğin inhisar ve ihtikârımı bir buçuk asır- 25