21 Şubat 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Şubat 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ZKt p Cesedi bulundu Kar fırtınasındanberi kayip hacı Mahmut ef.nin naşı bulundu qlndctll kar tipisinden X 'beri ortadan ,evine giderken kaybolan Evkaf memurlarından Hacı Mahmut einin cesedi dün Fatihte Çarşamba karakolunun önündekl karyığıntarı kaldırıldığı. esnada donmuş olarak bulunmuştur. Zavallı Hacı Mahmut ci. evine gi- derken tipiye tutularak kar- lar arasında yıkılmış ve donarak - ölmüştür. Bir köşk yandı artalda Harmanlık maha- llesinde Şükrü Paşanın köşkünde oturan Fahir ağanın zevcesi Emine hammın ahırda yaktığı mangah hayvanlar de- virmiş ve dağılan ateşler ort: Dği tutuşdurarak — 1,0000 lira kaymetinde tahmin edilen köşkün ulurdaki hayvanlarla — beraber yarmasına sebep olmuştur. 6 Yerinden vurdu Çehzadebaşında oturan Hamdi düm gece — hiç bir sebep olmudığı halde arka- caşı Ahmetl sustahi çakı ile dört yerinden yaralayarak ka: maştır. Ahmet hastahaneyi dırılmış, carih de bir az sonra yakayı ele vermiştir. Acemi bir hırsız Ziya isminde. idr sabıkah dün gece Sirkecide İsan efendinin odasına girmiş öteberi çalarken cürmü meşkut halinde yakayi ele vermiştir . > Kahve hırsızi Arnbıu Rıza dün Beyazıtta Yani etendinin dükkâ- mından bir çuval kahve çalarak kaçmış, biraz sonra Zabıtaca yukalanmıştır. B Kaçak kağıtlar Dim eşbak Rüsümat ma- hafaza memurları Ab- basiye vapurundan 800 delter sigara kağıdı yakalamışlardır. Dünkü yangınlar Böyoğlunda Şahkula soka- gında Anastasya apartı- manının ikinci katından yangın çıkmışsada derhal - yetişilerek söndürülmüştür . Pangaltıda Büyükdere cad- desinde Calip beyin mutasarrıf olduğu ve iramvay kumpanya- ©1 usta beşılarından Koçomun oturduğu evin Üst — katından dör yangın orkarak kismen yandı- bar sona söndürülmüştür. Ateşe mangaldğn — sıçrayan ki- vılcım sebep olmuştur. Dayak atmış mı? Eylplı oturan Emine Hanım polise müracaaıla damadı Feyzinin, kızı Ayşeyi dövdü- günü İddia etmiştir. Emine Ha- Bim dayaktan sonra — kizımın 6 aylık canlı bir çocuk düşür- düğünü ve çocuğun biraz sonra ölvüğünü de Üâve etmiştir. Fa- kat Âyşe muayene edilmiş vü- cucunda darp asarı görbleme- miştir. Çocuk morgâ gönde- rilmiştir. Denize atılmış eşiktaşta kaptan İbrahim mahallesinde Cemal bey Rpartmanında oluran — Meclisi Vilâyet azasından İhsan beyin akrabası Vasıfa hamım dün İn- thar maksadiyle odun iskelesinden kendisini denize atriş İse de kurtarılmıştır, Ölü bir çocuk Dt ökleden sonra Beşik- taşta Valideçeşmesinde ekmekçi Alinğa cami kapısı önünde ölü olarak henüz doğ- muş bir kız çocuğu bulunmuştur. Terkedenler bakkılda tahkikat yapılmaktadır. —— . Fatırika yangını tahkikatı G)ı ikotaj hbı İkası hakkında tahkikat yapılmaktadır. Fabrika 80,000 Hiraya sigortalıdır. Dün fabrikanın müstecirleri ve ve Vehibe Nefise hanımlarla — Sabiha - hanımın — zevei İstsall Hakki ve Tabil' a İle alikası bulunan Hüseyin Avni beyler Polis müdüriyetine - celbedilerek — ifadeleri Kakelemurar. Talüme decya gliketi.. MAHKEMELERDE Gezeteciler davası Bir meb'usun istinabe tarikile ifadesi alınacak İki avukat aleyhinde müracaat retmekle İkdam, Akşam ve Son Saat refiklerimizin muhakemesine dün Birinci Ce- za malhkeme- sinde devam edilmiştir. Dünkü cel- sede İkdamın Ankara muha- birl — Süreyya Bey — istievap edilmiştir. Sü- reyya Bey mevzuu bahsolan Sivas havadisini bir meb'ustan aldığını, havadisi bu suretle telgrafladığını söylemiştir. Bunun Üzerine Süreyya beyln havadis aldığını söylediği meb' n un İstinabe tariki ile Hadesi- nin abınmasına karar verilmiş ve muhakeme başka bir güne birakılmıştır. Tasliye meselesi Adll)( İntihabı — memurin encümeni son bir. hafta zarfında sık sık içtimalar aktet- mektedir. . Acizleri tahakkuk eden kâtipler tasfiyeye tabi tu- tulacaklardır . Şimdiye kadar 10 - 15 kâtip tasfiye edilmiştir . Encümeca relsi Sabri bey mahkemei tem- yize nakledildiği için Encümene Birinci Hukuk reisi Feyzidaim bey riyaset etmektedir . Bütün memurlar arasında REZİ tahakkuk edenler - tastiye edilecektir . İki avukat aleyhinde. Bözrut İnhisar idaresi tara- fından iki avukat aleyhinde Baroya bir şikâyet yapılmıştır. Bu şikâyette iki avukatın Anhisar İdaresini 150.000 — Tira İzrar cttlği söylenmekte 1di. Baro meclisi — inzibatında tahkikat ve tetkikat lera — edil- mektedir. Bu yüzden çok —ha- raretli münakaşalar cereyan etmektedir Haber aldığımıza göre al- eyhinde şikâyet Vaki olan Avu- katlar Nesim Mazalya Şekip Adot beylerdir. Nesim Mazalya efendi şimdi Avrupada bulun- düğü için bu husustaki tahki- kat avdetine talik edilmiştir. Nesim Mazalya efendi avdet ettikten sonra meclisi inzibat tarafından İstlevap - edilecektir. Müskirat şirkatinde Mskirat inhisar — daresi vekillerinden birinin de rüşvet a'dığı görülmüş ve avu- kat cürmü meşkut halinde ya- nmıştır. davası ikame edilmiş, ve mevzu bahş ayukat , mazauodan 10 İira vermesini aksi takdirde kendi- sini mahküm ettireceğini söyle- miştir. Bunun üzerine maznun *peki I, demiş , baş müdüriyet müfettiştigine haber vermiş, ve paranın numarasını alarak ver miştir. Avukat elindeki para- larla cürmü meşhut halinde ya- kalanmıştır. Bir Doktor aleyhinde Bi Şoçığun ölümüne sebe- biyet vermekle maznun olan Mihran Beçikyanın muba- kemesins dün 3 ncü Ceza mah- kemesinde başlanmıştır. Maznun Aiyon istimal ederek çocuğu düşürmekle maznundur. Davacı mevkiünde madam Aksanyan bulunmaktadır. Mahkeme davayı selâbiyet harici görmüş ve evrakı Ağır Ceza mahkemesine vermişüir. Cevat beyle İspiro lşyıro isminde bir — şahsı | “tehdit etmekle maznun Opera sineması sahibi Cevat beyin davasına deyam edilmiş- tir. İspiro davasından vaz geç- miştir. Fakat davanın mevzuu tehdit olduğu için davaya hu- kuku umumiye hamına devam edilecektir. Sul Istimal maznunları yezifderini sul istimal et mekle maznun Tapu ve Kadastro baş memuru Mehmet Cemaleddin, iskâr messahı Ra<« M" LİYET, Mtüismeli BH, Ticaret odası Sınai kredi meselesi raporu tetkik edildi ün Ticaret odası mutat olan İçtimamnı aktetmiştir. Pazar günü Ticaret odası kongrasında müzakere edilecek olan Sanayi komisyonunun Sanayfde kredi hakkındaki raporu İle Ticaretl Bahriye raporu okunmuştur . Mütcakiben makinalar ve alâtı ziralye hakkındaki rapor okun- muş ve ziraat odasına alt ol- duğu için kabul olunmamıştır. Bundan sonra da Sanayi Birliğ! mektubu- müzakere edilmiştir. Bu mektupta adanın — İdare heyeti arasında erbabı sanaylin bulunması — talep olunmuştur. Bu teklif kabul edilmemiştir. Kambiyo ne halde ngiliz Hrası dün borsada 984,5 kuruşla — açılmı 983 kuruşta kapanmıştır. Di nu muvahade 220,5 lirada mış , 220,25 Hiraya yükseldiktei sonra 222,5 liraya yükselmiş , akşam da 22) lirada kapanmış- tır. Altın borsa haricinde &51 ruşta açılmış , 850 kuruşta KAZALAR Bir motör batıyordu Makinist ise korkusundan çıldırdı Dün Haliçte feci bir mu- sademe olmuştur. Sabah saat 6 da küprü altındcan geçmekte olan Mustafa Ali kaptanın idaresindeki Şahin motörü, Rüsumatın 21 nume- rolu yeni motörü ile çarpış- mıştır. Musademenin şidde- tinden Rüsumat motörü bat- mak uüzre İken karaya çekil- miş kaptanı Nazmi etendi Jle motör kâtibi boğt Imaktan kurtarılmış zavallı makinist ise çıldırmıştır. Bir çocuk çiğnendi oför Ahmedin idaresin- deki 1-159 numeroluato- mobil Aksaraydan geçerken Mustafa isminde bir çocuğa çarpmış, ehemmiyetli surette yaralanmasına sebebiyet ver- müştür Şoför yakalanmıştır. Tramvaydan düşmüş Göltan Ahmette öcuran Gülhane perki baş muhefizi Hüseyin efendi dün Sultan Ahmecten 93 nu- maralı tramvaya - binerken tramvay yürümüş, Hüseyin efendi yere düşe- tek arka arabanın dlanda kalmış. Sağ ayağından yaralanmıştır. «Homerik»te konferans Ahiren limanımıza gelip giden Amerikalı seyyahların bulunduğu Homerik vapurunda geçen gece müderris Halil Halit bey tara- fından inkitâbımız hakkında de- Rimli bir. konferans - verilmiştir. Emanet İktisat müdür muavini Aldettin Cemil bey tarafından tertip ve Halil Halit bey tara- fından — verilen ba konlerans seyyah misafirlerin son derece alâkasını celhetmiştir. Daha evel seyyahlara güya memleketimizi tanıtmak iddiasile yalan yanlış bir am şeyler söylenmiş, fakat Halil Hatit “bey bunları reddede- rek yeni Türkiyenin büsbütün deyiştiğini ispat etmiştir. Seyyahlar inkilâbımız bakkında Halil Halit beye bir çok sualler sorarak cevaplarını almışlar ve son dercce memnun olmuşlardır. Silâh kaçakçılığı ("ı(ınl:nle gümrükten sandıkla ka I çınlanı silâhlar bakkındaki tahkikat haşli ilerlemiştir. - Nureddin, Hasan Tahsin ve Falk Efendiler namında üç kiçi zannıltındadır. Bu husbstaki evrak yakında mahkemeye verilecektir. $üncü Ceza mahkemesinde baş- lanmıştır. Köçe — oğullarından metrük ve Selânik mühadillerin den Hamdi Salih beye ait 22 bin Hra kiymetindeki apartma- 8 bin lira takdir edilmiştir. Arada 14 bin Jira bir fark vardır. Dünkü Celsede evrakı 4ıvıııı nııııı ııııııllıı v— PEH SE“UF unm'mıı ıuı:m_.m | Veremle mücadele Dispanserin inşaatı bitti. Eşya ve aletler de alındı N vilâyeti — verem mücadele panserinla yeni binasının İnşaatı hitam bulmuştuştur. Bu yeni bina YVerebatandadır. ve fennin sen tekemmülleri nazarı itibara Alı- narak yapılmıştır. Dispanser bir bahçe içindedir. ve on dört odalıdır . Dispanserin muhtaç olduğu eşya ve saire mübayaa edilmiştir. Verem mücadele dispanseri Cağal oğlundaki eski binasından çok yakında bu yeni binaya ta- şınacak ve faaliyete başlaya- saktır. Dispanser için bir ültre- viyole aleti alınmış — fakat binanın darlığından kurulama- mıştır . Veni binada hastalar bu şua İle tedavi edileceklerdir. Orman talimatnamesi ıkııuı Vekâleti taratından Orman — tallmatnamesini! hazırlamağa memur edilen ko- misyon Mmessisine devam et- mektedir. Talimatnamenin- hazırlanması bir haftaya kadar nihayet bu- lacak ve derhal vekâlete takdim edilecekt'r Bu talimatnamede şimdiye kadar alman neticelere nazaren ormanlarımızın kat'i amenejma- nnn nasıl yapılması lazım ge- Idiğini havidir. Lehistan konsolosluğu 'ehlılııı könsolosluğu Sı- * raselvilerde 139 numaralı binaya taşınmıştır. Romanya sefareti JHerüz “Ankaraya — nakla- lunmıyan sefaretlerden Romanya sefaretinde hazırlık başlamıştır. Selir M. Filalito ve sefarect erkânı gelecek hafta hareket edeceklerdir. Türkiye-Romanya ticaret muahedesinin müzakere- sine hemen başlanacaktır. Soğuktan ölmüş Aıkırııı Yenice mahalle- sinde Yuzgallı Mari is- mindeki Ermeni kadını ipe ça- maşır asarken Soğuktan dön- muştur, Polis Cemli etendi Maıırıhaı Fransızlar ta- rafından Güyana sürü len polisimiz. Cemli efendinin - tahllyesi için hükümet yeniden teşebbüste bulunmuştur. Fransa hükümetl 8 seneden fazla malküm olanların harice çıkması memnu Oolduğu halde Cemil efendi Icin İstissal mua- mele yapılacı gi vaad etmiştir. Dansözün İntiharı rada bir dansöz di Anâı yatarken kalkarak kendini tavena ASmıştır. Dan- sözün Intiharma sebep bu ha- yattan bıkması imiş. Amerikalıların günü ir müddetten beri Ankara da bulunan — Amerika sefiri M. Grow dün şehrimize gelmiştir. Vaşington günü münasebetile yarın Amerikalıların tebriklerini kabul edecektir. Bir becayiş TTetün ialiseri Trabzan beş müdürü Bahri Bey, mit Tütün İ“Illldlrlyedıı ııyl» edilmiştir. Dosyalar tasnif ediliyor Mı:lflık Emlâk Müdürtüğü işlerin düzgün bir şekil alması için bütün dosyaları tasnif ettiriyor. Yenlden bazı emlâk için de vazı'yet karan verilmiştir. Ladi Klark K? ıımuıııııı geçirmek üzre İngiliz sefiresi Lady Klark yakında Nise gidecektir . Yuguslav sefiri lv ezunen memleketinde bu- lanan Yugoslavya sefiri M. Tadiç şehrimize dönmüştür. Teşekkür efikam Şehdanenin Hazin ölümü vesilesile bizzat ve yahut ta tahriren benl tazi- yet utfanda buluman dostlarıma ıqınıııııı oıııh SWT EMANETTE Masraf bütçesi zmır.in Milliyet İzmırde şıddetlı soğuklar Belediye Cemiyeti dün |Geceleri derecei hararet nakıs 16 ya dü- şüyor-Soğuğa rağmen mevsim eğlenceleri devam ediyor Darülaceze bütçesini kabul etti Belıdiye cemiyeti dün saatl4 te ikinci relş Necip beyin riyascti altında toplanmıştır. Evvelâ929 sencsi masraf büt- çesinin tetkikline devam edilmek istenikil Geçen celse Zabitai Belediye mektebinin lağvı mad- desi münakaşa edilirken, Muhit- tin bey, Zabıtai Belediye teşkilât hakkında bir rapor hazı:» ladığını söylemiş ve buna intizm- ren Telsenin tatilini istemiştir. İkinci cekede — masraf bütçe- sine devam için Mubittin beyin raporu beklendi. Fakat hazırlan- madığı — anlaşılarak, bü — kisım bhariç olmak üzre, diğer aksamı ibra edildi, Bundan sonra — Darülâceze bütçesinin — tetkikine — başlandı. Bütyenin varidat kısmı 158,025 Hra tutmaktadır. Masrafa “naza- ran 93,987 lira bütçe açığı kal- maktadır. Cemiyet Darülâceze bütçesini baştan aşapıya -kadar aynen kabul etmiştir. Emanet bir mazbata ile bazı fasıllardan nakil surctile 19 bin lira istemiş, mazbata encümene havale edilmiştir. Bundan sonra celse tatil edilmiştir. Ucuz otomobil meselesi taksilerin ucuzlaması için Emanet hey'eti feni 'nce yapılan tetkikat devam ediyor Avrupada Taksi — otomobillerinin 100 kilometroda bir — tencke benzin yaktıkları tespit edilmiştir. Halbuki İstanbuldaki arabaâların | kısmı — dâzamı lüks -otomolül olduğundan 60-70 - kilometrede bir teneke benzin yakmaktadır. Şimdi Emanet Avrupada kullan- lan taksi otomobillerinin İstan» bulda tamimini muvalık buluyor. 4 Edirnektpu tramvayı — Havalar yüzünden Fatih-Edirne- kapu insaatı tatil edilmiştir. Ye- niden inşaat ancak ilk baharda başlayacaktır. Tütün inhisarı Büdapeşte ve Barse- lon sergisine iştirak edecek Tmln inhisar — idaresi, Büdapeşte ve Barselon- için birer şube edilecektir. En 'l:l v:l.ı—ıu Türk ciga- lara başlanmıştır. bu meyan- da renkli ve fan tezi cigara- lar da bulunmak tadır. Yeni Talimatname iıılılsır idare meclisinin son İçtimamda Yyeni har- mancılar talimatmamesi çı- karılmıştır. Talimatnamede harmancılar, harmancı başı, harmancı, muavini ve nam- zet olmak üzre 4 kısma ayrılmıştır. Bundan sonra, harmancılar, eksper mektebi mezunları arasından intihap olunacaktır. inhisar idaresi, tophanede Seyrisefain yolcu sâalonunda açılan sergide Türk cigara- larının ecnebilera -teşhirini muvalık görmüştür. Yeni vapur geliyor Şirketi Hayriye yeni bir vapur almaya karar ver- miştir. Bu — vapuru idare İngilterenin Şilfit fabrikasına sipariş etmiştir. Şirketi hay- riye idaresi 66 numaralı vapuru da bu fabrikaya 18- marlamıştı. Şirketin bu yeni vapuru 29,000 mal olacaktır. Yeni vapur hazi- ranın ortasına doğru İlma- | İzmir, 16 (Milliyet) — On beş günden beri devam eden soğuk- lar bütün şiddetini iktisap etti Derecei hâraret geceleri sıfırdan “aşağı 16-17 yapıyor ki bu İzmir- de görülmemiş işidilmemiş bir şeydir. Ekseri günler — vapurlar liman dahilinde barmamadıklıari için Kışla önünde demirlemekte- dirler. Bu gün yine şehre kar yağmağa başladı. Bir haftadan beri yollarım kapalı olmasından dolayı İzmirliler İstanbul ve An- kara gazetelerine — hasret olmuş- dardı. Dün İzmir yapurunun ge- tirdiği gazeteler derhal kpışıldi. Civarda donanlar — olduğu gibi, fırtmadan köylerde bir çok evler yıkılmıştır. İstanbilda halicin donduğumu haber alımca İzmirliler - kendi hallerine şükrettiler. Hiç olmazsa yalnız Çeşmeler-dondu. Sokaklar buz deryasına döndü isede kör- fezimiz sanki hiç bir — suretle donmayacağını İspat etmek isti- yormuş gibi her zamankinden büyük - dalgaları ile köpürmek- tedir. Bunca soğuklara rağemen mev- sim eğlenceleri devam etmek- tedir. Cuma gecesi Naimpalasta verilen maskeli balo büyük bir alâka ile karşılandı. Bu hafta için yine bir balo hazırlanmaktadır. İzmirde Himayei Etfal ceuı!-N yetinin islahi için — alâkadarlar teçebbüse pirişmişlerdir. — Sekiz aydanberi toplanamayan - hey'eti idarenin temamen tehdil edile- * MEMLEKETTE ceği ve yerlerine çalışabilecek zavatin getirileceği tahmin edil mektedir. Mamali Şubat — içinde toplanması Jazım gelen kongra için henüz bir hazırlık yoktur. Vilâyet Sıhhiye müdürü Lutfi bey cemiyetin vaziyetini kurtar. mak için kuvvetli teşebbüslerde bulunmaktadır. Cemiyetir mev- cut borçlarını tesviye ve vaziyeti maliyesini kurtarmak için Bay- ramdan socra — büyük - bir balo 'verilecektr. Bu baloyı bizzat Vali Kâzım Pasa riyaseti altını alacaktır. Bu bususta Halk - Fir kası da fazla bir alâka göster mektedir. Altı gün evel olan kısa fakat şiddetli haraketi arz burada ol- dukça heyecanı mucip olmuştur. Şiddetli soğukların devamı sıra- sında açıkta kalmaktan korkan halk zelzelenin tekerrür etmemes üzerine biraz müsterih olmuşsadı. korku ve heyecan kısmen bakı dir. Remezan dolayısı — İle İzmir matbusti tetavihten sonra intişar etmek Üzre tertibat almışlardır İzmir sinemacıları remezan içi mühim filmler getirdiklerini ilân ediyorlar. Ankara sahnesi nam altında burada bulunan bir teşek kül muhtelif semtlerde temsiller vermek için teşebbüsata girmiş tir. İzmirliler her halde eğlenceli remezan — gecelari xrwccekle" fakat sotuklar müsaade ederse. * Ninat Şavkı Ayı ile mücadele nasıl olur? Zeliha Hanım büyük bir ay ile güreşti ve onu yendi - PDirlayın Bizir <öyünde bir Ayı büyük hadise meyda- 'na getirmiştir. Bu köyün on da- kika kadar yakınında tek bir ev yardır. Evde Zeliha isminde bir kadınla kocası — otururler. Dört gün evel bir gece yatarken ahırın kapısı açılır. Karı koca hemen dışarışa fırlarlar. Bir de bakarlarki bir Ayı ahır- daki öküzü Çıkarmış götürüyor. Karı koca ayının üzerine atılırlar. Çok heyecanhı bir müsarcayı mütaakıp öküzü kurtarırlar. Ahı- rın kapısını eyice kapatıktan son- ra evlerine çıkarlar. Aradan bir saat kadar geçer. Alır kapısı yine açılır. Bu defa da ahırdaki ineki çıkarmış — götürüyor. — Bu —dela erkeğin cesareti kalmamıştır. Fa- kat Zeliha göz göre göre ineği- nin ayı taralından yenmesine koşar iîunkşamkı müsamere özel San'atlar Birliğinde on beş günde bir müsamerelerin üki bogün akşım bir- | hğin konferans salonunda verilecektir. Bu müsamerede birlişe dahil olan konservatuvar müallimleri - tarafından bir konser verilecek ve bundan sonra bir konferans. verilecektir. Müsame- reye Darülbedayi - sanatkârlarının bir temsilile nihayet verilecektir. Güzel Sanatlar birliğinden? Şubatın 21 inci perşembe günü saat I7 de birliğin senelik müsame- resi - verileceğinden mensup #zt ile davetli bulunan zevatın teşrifleri. Dahiliyenin tamimi D:tliye vekâleri balkın islerinin sürüncemede — birakılmaması için bir tamim hazırlamıştır. * Bir tavzih — Rumeli hanın di mukım Emine ve kerimesi Saflet Hanımların bir kaç gün evel polisçe daverleri evelce Emine — hanıtmın evinde birarslık pansiyoner olarak bulunmuş olan bir mevkuf bakkında malâmatlarına müracaat için olduğu- Dü ve gazetelerde yazıldığı gibi va- Bictiahlâkıye ile hiç bir Mmünaesbeti Baltayı kapar ve tek — başın: ayıya hücum eder. Zeliha ilc #yr arasınde ceryan eden bu şedit müsaraada nihayet ayı mağlup olur. Aldığı balta yaralarındar akan külliyetli kanlara rağmen homurdana bomurdana orman: kaçar, İnek te Zehranın bu yük- sek çesareti sayesinde kurtulur, Bir başına koca bir ayıyı mağ: lup eden bu cesur Türk kadını mın bu kahramanca macerası di bu süredle nihayet bular. Kız kaçıran kaba dayılar Kyserinin Diken / köyünde Piçakçı — Kirkor — arkadaşı Hacet — ile - Miğirdiç kerimesi Viktoryayı sokakta tutarak çeb ren bir otomobile bindirmiş. kaçırmıştır. Lükin çok geçmeden | yakalanmışlardı Düyun umumiye Bina Mart sonunda Hüküme- te teslim edillyol Mart iptidasında Düyunu umumiyenin iyesine baş Janacaktır. Şimdiden tasfiye için lâzım ııleıı tedbirler alınıyor. Tasfiye muamelesi bir ay sürecek ve Mart nihayetinde bina hükümetçe tesellüm edilecektir. Binanın Emanete mi yoks mektep yapılmak üzre Ma- arife mi verileceği henüz kararlaştırılmamıştır. ha damiedaemsaren a Bir konferans Dnn Mühendis mektebinde müderris Kerim bey ta- rafından (Aynşı hakkında bir miştir. Haftada bir verlilmek füzre 8 konlerans tertip olun- muştur. Yeni dispanser erebatanda yıpılıııt.ı: olan yeni dispan bitiyor.