17 Mart 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Mart 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Kendini astı 18 yaşında bir hizmetçi Kız intihar etti Göztepe Rıdvan paşa soka- uda Osman elendinla 18 ya- $inda hizmetçisi Feride kendini asmıştır. Sarhoşluk Işi Pgsrber Ali gece Sirkeciden ge- çerken sarhoş Malatyalı Nuriye tesadüf ederek aralarında kavga çıkmış ve Nari Aliyi ya- talamıştır. Kalay çalarken Yeyantta Hasan komşusu Lig” orun dükkünmdan kalay çalarken yakalanmıştır. Matresine bıçak çekmiş Şirkecide Trakya Birahanesin. de oturan Sadık metresi Eleniyi sarhoşlukla bıçak çeke- tek yaralamak istemişse de bi- çak elindet alınmıştır. Bir kaçakçının evinde 'asofyadada sabıkalı Oka çıkçılardan Mustafaom evi taharri edilmiş ve ç teneke kaçak rakı, iki çuval sigara kâğadı bulunmuştur. Mustafa tenekeleri bıçaklıyarak rakıları dökmüştür. ,, Geçimsizlik yüzünden sküdarda kör Bakkalda 22 numaralı hanede olursn İsmali Eefendiyle zevcesi Melek Hanım geçimsizlik yüzünden ke- ederkek (Melek hanımı n kapanında Yeşil tutumbadı Haydar, Cemai, Lütfi isminde Uç mektepli ile Salih , Haydar, İbsan isminde üç kİşi arasında kavga çıkmış ve neticede Salih yaralanmıştır , Niçin döğmüşler Eve gece sami zirmlde Kara gümrükteki evlerine giden kantar memurlarından Kemal ve Kâzım Efendilerin önüne Emrullah ve Hasan mamında iki şahis çıkarak bila sebed doğmüşlerdir.. Arlis gününde sirkat gren. Emin B. mahalle sinde Aksaray maliye tah- sil şubesi memurlarından Ali Rıza B. in evi kimse bulunma- dığı bir zemanda arife günü Soyulmuştur... Hırsızlar epey €pya çalmışlardır. Kafayı tüssüleyince Şirücü japon Kadri le arka- daşı acem Ali evelki gün bayram diye durmadan rakı İçmiş ve akşam üzeri Beşiktaşta Hawvay caddesinde | Mehmet Şavuşun kahvesine gitmişler Sarhoşlukla kahvede oturanlara Sütaşmağa boşlamışlar. Bu yüz- den. kavga çıkarak büyümüş Ve neticede ecem Ali, saks Aliyi bıçakla arkasından yara- lamıştır. Sürücü Kadri de vak'a mahalline gelen polisleri tahkir timiştir. Saka Ali hastahaneye Yütırılmış , diğerleri yakalan- Duştir İskemieyle yaralamış İyisimaşta Odun iskelesinde kahveci Osmanın kahvesinde kahveci Osman ve rilişterilerden kel Akif, kürt İbrahimi, Karade- DİZ vapurunda ateşci Eşref ars- $ida kavga çıkmış, neticede Eşref, Osman iskemle İle başla- fından verslermışlerdır. KAZALAR. Sığır kafasına düşmi rizede Rıhtımda bağlı e... nan büyük Sinan vapurundar *$ya çıkarılırken âmeleden Mus. Slanın başına vinçle makledi. len bir sığır düşerek mecruhi- Yetime sebebiyet vermiştir. Araba çarptı Yipte Cami önünde mendil uyan Mehmet ağaya 274 Pakya ala araba çarparak mec- 3 Yetine sebebiyet vermiştir. ka kızcağızı çiğnendi vü "darda Uiviye Haton ma» İde le sinde oturan Kayma- Ney ritme, 8-409 numuralı otomobil Parak başından yas ç ymiiçiye çarptı E Teki gece smat 20'de Şişi— Mary ei arabalarından bi geli Yatman Alinin dar Şar! tramvay simitçi Bayram & p,, Parak ehemmiyetlice yarala- Jamıştır. | MAARİFTE Harf imtihanı Bugün bitiyor İmtihanda o muvaffak olamayanlar ancak yüzde ikidir illet mekteplerinde Iki aylık M tahsil devresini birenlerin Imtihanlarına dün akşam dı dorum adilmiş- eminliğinin te- bilgatı üzerine, Imtiham biten dershanelerde yeniden tedrisata başlanmıştır, İmtihanlarda muvaffak olanların isimleri Mektepler tarafındı Mamrif idaresine bildirilerek diplomaları hazırlanmış olup bunların tevziatına bugün başlang- İmtihanda muvaffak olami- yanlar ancak yüzde iki kadar. ır. Bunların ekserisini erkekler teşsil etmektedir. Bazı mektep- lerde mazeretleri dolayısile devam etmiyenler yüzde 40 kadar olup bunlar yeniden açılan dersha- nelere devama mecbur tutul, cak mazereti olmadığı halde de" etmiyenler tecziye olu- nacaktır. Maarif emini Behçet B. yeni kayıtların Iki aylık devreden ziyade 4 ayık tahsil devresi için vuku bulduğunu, devam etmiyenlerin de imtihanlara ka- bul edildiklerini, bu hafta niha- yetinde imtihanların neticesi ve yeni o kaydedilenlerin o miktarı anlaşılabileceğin! söylemiştir. Istılah nu jarifünundaki merkez komis- yonu bugün saat on dörite toplanacaktır. Bu içtimada , ilmi ve fenni ıstılablar hakkında fakilitelerden gelen öz Türkçe sözler tetkikle kat'I şekli DU encümenine gön- derllecektir. ve. Terzi mektebi Git gide bütün terziler diplomalı olacak Sanatlar mektebine mülhak açılacak olan terzilik mektebi- win tesisatı Ikmal edilmiştir. Mektep yakında (açılacaktır. Mektebimizde terziliğin asri ve fenal bir şekilde İnkişafı için bazı tedbirler düşürülüyor. Bu meyanda ileifd: bütün terzilerin diplomalı olması vardır. Bunun için terzi kalfa ve çıraklarına mahsun gece kursları açılması düşünülüyor. o Açılacak olan terzilik o mektebi o Avrupadan mütahassıslar çalbedilmiştir. Yeni meclis Belediye intihabatı 3 gün uzatılıyor Belediye dairesinde Cemiyeti belediye intihabatına (devam edilmektedir. İntihabat müddeti yarın bitmektedir. Fakat araya bayram tatili girdiği için üç gün daha temdit edilecektir. İmtiha- batın neticesi perşembe günl anlaşılacak ve yeni meclis ayın yirmi beşinde ilik Içtimamı ak- tedecektir , AHMET HAŞİM BEY Memnuniyetle haber aldı- £ımıza göre, mümtaz ve kıy mettar üdebamızdan Ahmet Haşim Bey Anadolu hattiyle mersin, Tarsus ve Haydar- paşa şimendifer şirketi mec- lisi idare azalığına intihap edilmiştir. Gazetecilikte çok parlak muvaffakiyetler Kazanmış o- lan muhterem arkadaşımızın bu yeni vazlfesinde de mu. İ yatfak olmasını temenni iile diem | v2 > kendisini tebrik ederiz. Tahilsiyede teftiş ktlsat vekâleti müfettişi Sakir bey tahlisiye idaresini teftişe başlamıştır . Haber alındığına göre Şakir bey bir kaç gün sonra da Ticareti babriye mü- düriyeti muamelâtımı tetkik cdö- cebir. EMANETTE Tramvay yolu yapıl- maya başlıyor Hiper İyi etiği takdirde Fatih — Edirnekapı laşma- tna hemen başlanacaktır. Aksaray deposu tevsi edilerek Arabalar buraya konacaktır. Şirket depi civarından Hizumu kadar arsa satın almıştır. Edirnekapu hattında çalışacak Tramvaylar Sirkeci — Edirneka» pi servisi yapacak ve levhaları siyah kırmızı olacak: Behzat B. hadisesi prrüibedayi sanatkarlarından Ercüment Behzat bey &lt ay müddetle diskalliye edilmiş» d. Behzat beyin bu karara Mirazen — Şehremancti o Umuru hukuklyesine verdiği protesto, Emanetçe Darülbedayle havale edilmişti. Aradan uzun bir müddet geçmesine rsğmen Da- rülbedayi” müdüriyeti | evrakı isde etmemiştir. Habir aldığı- mıza göre hadise Darülbedayi- de yeniden tetkik edilerek idari bir şekilde halledilmişi Yem bedileri Kazanç vergisi alınmıyacak ğirdarma efrad ve küçük zabi tanın hayvan yem bedelle rinden kazanç ve maarif vergisi ve kesri munzamları kesilip. ke- simiyecegi bakkında Vekâlet ka rarmı vermiştir. Jandarma etrati ve küçük za- bitanın daşe bedelleri aile maâş- an, yem bedelleri ve hayva: nat yemek bedelleri kazanç ver- gisinden maaf tutulmuştur. Yalnız efrad ve küçük zabitana verilen “mezkür bedelâttan kazanç vergisi ile matrahlarını bu vergi teşkil etmekte olan idareci hususiye ve Jediyelere ait kesri munzam- ların ve maktu verginin tevkif oulnması icap eder, MAHKEMELERDE” Damadı aleyhinde mahkemeye müra- caat eden kadın Fatma Fırdes isminde birha- nım bundan bir müddet evel Müddel umumiliğe müracaat ederek, damadı gn; baytar Hikmet /'/ beyin Ookızı Bihter hatımı döverek öldür. düğünü iddia etmis ve evra Wa istintak bakimlit “ve rilmişü Yedin. is tantıkliğin tahkikatı neticesinde Hikmet beyin men'i muhakeme- sine karar verilmişti. Bunun üzerine Hikmet bey Birinci ceza mahkemesine mü. racaat ederek Fatma Firdes hanımı yhine bir Itira da- vası açmıştır. Dün rüyet edilen bu davada Hikmet bey zevce- sinin kanser ameliyati netice- sinde öldeğünü, kayın validesi- nin kendisini mirastan mahrum etmek için böyle bir iddiada bulunduğunu beyan etmektedir. Muhakeme İstintar hakiminin men'i muhakeme kararının celbi için başka bir güne kalmıştır. Hakem mahkemeleri feaaliyet devresi başladı uhtelit Hakem mahkemesin- de İamaliyet devresi baş- iamıştır. Fakat Türk- Fransız Mahkemesinden istifa eden Türk Hakimi Mehmet All bey yerine henüz kimse tayin edilmemişür. Türk - Fransız mahkemesinde yapılacak öleni mürafaalar bu yüzden vakti ahara talik edilmiştir. Fransız sefiri geliyor fEvapsiz sefiri Kont Şambrösün bu günkü ekspresle şehrimi- 76 muvasalatı beklenmektedir. iz i ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLE — Rİ MÜTEFERIK HALERLER | MEMLEKETTE| 16 Mart şehitleri ihtifali Fatih - Edirekapı (Fakir çocuklar) Zirai konierans Dün muazzez şehitlerin kab- Diyarbekirdememu- rinde büyük merasim yapıldı rinmahfilinde verildi Emin Âli B. hitabesinde 16 Mart kur- banlarının şehit oldukları gayeye sadık kalmaya davet etti Vasfi Raşit Bey de Istanbul şehri namına heyecanlı bir hitabe irat etti Fukaraperver cemi- yeti 320 kat elbise dağıttı Tp syramdan. evel Eyip fukara perver cemiyeti tarafından 900 kız ve 100 çocuze elbise ve saire tevzi edildiğini yazmıştık. Fukarı perver cemiyetinevuku bulan muteaddit müracaatlar üzerine cemiyet 190takım elbise daha zaptırarak mühtaç gocukları arife ve Bayramın birinci günleri tevzi edilmiştir. Bundan başka cemiyet bir çok fakir kadın ve erkeklere mintan ve emarilik tevi ermiştir. Zekât ve fıtralar ge senelerde olduğu gibi bu sene de sadakal hur ve zekât Tayyare cemivetine teberri Olun- muştur. Şubeler zarilan merkeze göndermişlerdir. Geçen seneki teber- rust evelki seneye nispetle çok faz- Is idi. Ba seneki teberru ise senenin iki misli nispetinde fazladır. Kaptanlara tavsiye Ges erimi Eleni isminde #bir Yunan vapur Midilli boğezim- da batoğndan ve tehlike teşkil eri Binden kaptanları oradan geçerken dikkat etmeleri bildirilmiştir. Çocuk haftası 2330 Nisan Çocuk haftası için dün Türkocağında bir içcma yapal- ştur. Bu içtimada çocuk haftasında Ocakta çapılacak şeyler görüşülmüştür, Çocuk haftasında Ocakta bifinci gün gayet parlak bir müsamere ve rilecektir. Ocakta 4 gün sineme ile bera validelere müfk konferanslar verilecektir O hafta zadında Ocakta bir çocuk sergisi açılacak ve ziyaret edenlere İzahat verilecektir. Seoyyahlar akını pörtyüz Kader seyyahla şehrimize gelen Lutçof © Seyyah gemisi dün Imanmmzdan avdet etmiştir. Avn 19un'da 350 seyyahla Adri- yatik, 20 sinde 250 seyyahla Parrıya ve 23de, 300 seyyahla Oseyna vapurla gelecektir. Feribot şirketi esplen Ekspres yoleularınm tren: den inmeden Haydarpaşıva na- İlleri için bir şirketle mukavele yapılmıştı. Şirket sulann derinliğile vagonlar alacak geminin mukavemet derecesini tayin etmek için Ticareti. bahriye mödüriyetinin maldımatına müracsat edecektir. Kanonlka gitti "Teksim abidesini tetkik için çebi mize gelen Sinyor Kanonika cuma günü lalyava bereket etmiştir. Tesekkür Himayel Erfal cemiyeri İstan. bul merkezinden: Polathaneti Hafız Ali beyfendi tarafından tahü himayemizdeki bikes etfale muhtelif boyda yet miş iki çift çorap teberrü edil miştir. Müteberii o mubtereme alenen beyanı teşekkür ederiz, Paris sefir'miz aris selirimiz Fethi bey mezvnen şehrimize gelerek Ankarsya gide- cektir. Fethi Bey Ankarada on gün kaldıktan sonra Pirse dönecektir, * Daftordarlıkta — Yisliye seşarı Ali Riza bey dün Defrer şefik beyi ziyaret etmiştir. Ali v, iki üç gün sonra Ankaraya gidecekti Vapurda kaçakçıtık Limanımıza gelen Tekodors ve- purundan denize s'jlan iki çoval kaçak sizera kâğıdı rosumat memur» İari tarılından o müsmüere edilmiş kaçıkçılarda yakalanmıştır. Muhiddin beyin ziyaretleri Vali vekili Mehiddin Bey dün saat 16 da Muhtelir Hakem mahkemesine giderek Emin Âli Beyi bilâhare — İlaik * fırkası merkezine giderek Hakkı Şinasi Paşayı ziyaret etmişür, Gelin düğünde doğurdu P*yoğlunda, geçen gece tuhaf bir vak'a olmuştur. Sakız ağacında oturan Karamanlı Ni- koli evlenmiş ve bir çok arka. rını davet etmiş fakat tam ziyafet verilirken gelin hanımın ağrısı tutarak bir çocuk doğur- muştur, Eylpta heyelân mı? gire Gümi şsuya tepesi ete- ginde bir kısım arazi heylân tehlikesi gösterdiğinden orada bulunan iki ev Emanetçe tehli- ye ut irlimişiir. Tepenin İlerlemeâi © civarda bulunan yol ve altındaki kana- Tizasyon çukurunu da tehdit et- mektedit, Torbalıda aşk yüzün- den bir cinayet oldu iyarbekir memur'n mabtili Ziraat mütehassısı mösyü Çinadi taralından züret bir kon- ferans verilmiştir. Yüzlerce se- mlin tarafından dinlenilen be kıymettar konferansı, halkımızın istifadesi o maksadiyle © aynen yaziyoruz : Ezcümle demiştir ki: muhtelif vilayetlerde ve çok bücra göylerde ehalinin kahve- lerde, evlerde yeni harflerle, fa- kat fevkalade bir merak ve dik- katle meşgul oldukların müşa- bede etmek Insanı pek memnun ediyor. Çok dala hakıkaten yaşlı kimselerin bumu bir kaç haftada öğrendiklerini müşahede ettim. Hatta temamile fakir kimseler gördüm ki bunlar bu ellabeyi yeni öğrenmişler ve öğrenir öğ- renmez başkalarına | öğretmeğe başlamışiardı bu küçük bir şey değildir. Efendiler eğer bu suratla fler- lemekte devem edersek hilâl taşiyan bayrağın medeniyet ale- minde serfiraz olacağına şüphe yoktur. Mekteplerde kız ve oerkek talebenin eyi yetişmiş mwallim- lerin neZareti altında ve birlikte ders gördüklerini, spor yaptıkla- rında müşahide ediyoruz. Sihhi sporlar dolayısile çehre- lerin kuvvet ve zendegiden nasıl kızarmakta olduğunu da gördüm. Daha neler var ki gelecek neslin kuvvet ve azametine göksümüzü kabartarak, oİmanimize kuvvet vererek şehadet etmektedir. Gidenin Çarviran köyünden Kemali * öldüren syn köyden Osman oğlu Osman adliyeye veril» miştir. Siranm Balıkhiser köyünden Aziz oğlu Hasan ile İsmsil oğlu Mustafavı yaralayan aynı köyden Mehmet oğlu Mübarrem ile bir arkadaşı yakalans- rak adliyeye verilmiş erdir. Adanada tahkikat | Mikiye müfenişleri Adana beledi- yesi hi ahıkikar yapınaya başlamışlardır. Yerli mallari için Yeli malların kullamlmasını terviç için faaliveme bulunmak Üzre Palikesirde bir cemiyet teşkil edile- cektir, Aşk yüzünden cinayet TForbalıda yoğurtçular köyü ek varinda feci bir cinayet ok muştur. Aldığımız malâmata göre, vak'a şu sürede cereyan etmiştir. öyden İzzet namında bir delikanlı, Fatma isminde bir kızla nişanlanmış. Düğün z8manı (aradan geçen zaman zarfında Fatma nişanlısından yüz çevirmiş ve Hüseyin isminde diğer bir gençle sevişmeğe başla- mıştır. Hüseyin, Fatmanın nişanlı olduğunu ve kendisiyle evlerme hin imkânı bulunmadığını düşü- merek kızı kaçırmıştır. İzzet, bu halden müteessir ol- muş ve Hüseynin geçeceği yolu beklemiştir . Hüseyinle Fatma , her şeyden bihaber olarak Tor- balya giderlerken © dikenlikler arasından elinde bir kâma oldu- gu halde çıkan İzzetle karşılaş mışlardır. İlik heyecan zall olma- dan İzzet, kama ile bir hamlede Hüseyni “öldürmüş ve bilahara Fatmaya saldırmıştır. İzzet, eski nişanlısı Fatmayı da ağır surette yaraladı son- ra bırakıp gitmiştir. Vak'a zabıra- ya eksedince derhal katilin taki- nmış ve İzzet derdest bine b edilmi; Dün Istanbulun hadisel Işga- inin 9 uncu yıl dönümü İdi. Bu münasebetle o kara gün: Şehzade başında 20 nci fırka karargâhımda uyurken müstevil ordular ciradı tarafından alçak» casına şehit edilen Mehmetçik» lerin Eyipteki kabirleri ziyaret edildi, Ziyaretçiler diger senelere nispetle çok daha kalabalıktı. Merkez kumandan p. Hakkı Şinasi ve All pı cemiyet relsleri Darülfunun ve mekâtibi saire talebesi matbu- at erkânı ve daha bir çokzevat ihtiialde hazır bulunuyorlardı . Hey'et Eyip askerlik şubesi önünden dareket etti , Önde esnaf cemiyetlerinin hazırladığı - Gazi Mz. vin bir büstünü ve çelengi taşıyan bir otomobil geliyordu. C.H.Fırkası Talebe birliği , Tayyare cemi- yeti , Maarif ve Türkocağı ta- ralından da birer çelenk gön- derilmiştir. İhtital hey'et! mabkere ge Woce Müfu efendi tarafındı bir dun okundu, Müteakiben Emin Ali B. tarafından gayet Ni bir hitabe irat edildi. Emin ar Bizde böylece kahpecesine şehit edilmişler çoktur, fakat böyle müdafaasız ve istiklal uğrunda şehit olanlar yoktur.» dedikten sonra bazırını 16 mart şehitlerinin uğrunda şehit oldukları yola sadık kalmağa yemine davet etti. O esnada fazla heyecana kapılan bir şehit ninesi bağıra» rak bayıldı. Emin AH B. den sonra Vasfi Raşit B, tarafından bir hitabe irat edildi, Vasfi Raşit B. nutkunda de miştir ki: “e Türk mit hayatının ni. hayet bulduğu 16 ta şehit düşmüş bu kahramanların feci akibetlerlie Türk diyarım şahı slarında temsil etmek şerefini haizdirler. Fakat Efendiler, biz b : bu akibete bu faclaya “Mükerrer sigorta Ecnebi mütahassıs geldi Fiber aldğımız göre Mit mü. kerrer sigorta şirketi müdürlüğüne tayin edilen mütahassıs mösyö Emon Mesiral ( Aymon Mestral ) dünkü trenle Züribten çebrimize gelmiştir Bu zat yarınki eksprese Ankaraya hareket edecektir. Şirket, Muamelârina başlamak için İstihzaraını ikmal ile meşguldur. Milli mükerrer sigorta şirketi, teşkilâcini ve mesal tarzlarını Avropadaki mümasil büyük müker- ger sigorta şirketlerinin esas ve pren- Siplerine göre yapacakuır . Şimdiden bürün tertibat alınmış ve Avrupanın «en büyük şirketlerinin muvafakat ve teşriki mesaisi temin olunmuştur, Türk unsura, bankacılık gibi de- rin bir teknik İsteyen bir sahada nasıl muvaffak oldıysa, sigora İşlerinde de ayni derecede muvaffak olacağına şuphe yoktur. İş bankası, diğer İş“ lerinde olduğu gibi mükerrer sigorta teşebbüsünü de yalnız memlekete sit dcari ve Iktisadi bir mes'ele değil ayni zamanda milli bir şeref ve emniyet mes'elesi de telakki etmek- tedir. Şirket, asgari bir kadro ve bina- eaaleyh asgari bir masraf ile idare edilecektir. Ön kadroya dahil olacak memurlar, şirketin faaliyetinde hemen ilihak etmek üzre şimdiden tespit olunmuştur. Bunlar, sigorta işlerinde tecrübe çörmüş ve muvaffak olmuş Türk gençieridir. Şirket memurla atasında müta- hastıs müdürden .başka ecnebi bulunmayacaktır. Vilayet meclisi Bugün üçüncü içti- mainı aktedecek Wiayet umumi meclisi bu gün üçüncü içtimaını ak- tedecektir. Encümenler bazı işleri intaç ettiklerinden bun lar hakkında müzakere Yapı- lacaktır. göz yaşları dökmek için geldik dersem yalnız yalan söylemiş olmam gençliği istikbale karşı deruhte eylediği vezifeyelhanete teşvik etmiş olurum. Benim gözlerimde bir katra yaş varmı ki sizin gözlerinizde hakim bir şahika vardır ki Türk tarihinin en yüksek tepesidir; Dumlu Pınar .. O tepeden 30 Ağustusta doğ- muş olan güneş bana bir daha gece olmayacak hissini verecek kadar şaşaahdır. Kalbimdeki bütün matemleri silecek kadar parlaktır. Bu - ölüler Türk değilmidir? Zaferimiz Türk zaferi degil mi- dir? Zafer güneşi ölüm ve idbar gölgelerini silmiş, beletmiş bu- Tunmıyor mu?. Biz burada 16 mart girive- sinden 30 ağustos zirvesine Suudumuz esbabını taharri için bir an tefekküre geldik. Zalerimizin sırrı fdimattır. Kudretli Gazinin ifadeleri veç- bil Kanımızdaki cevhere Itimadıdır . Felâketlere , Ihanet» lere , memleketi biç. harbı da- hiliye atan hükümet o enarşi bubranlarma rağmen düşmanın «Vatanın harimi İsmetinde boğu. lscağına» muhakkak İtimattadır. Türklüğü ve anın istiklâlini mazinin müesseseleri müdaf, €öcmez, Fikrimi bir misal arzedeyim: İstanoulun fethine amil olmuş olan Hisar kaleleri bir Istanbulu ve Türklüğü ko» ruyamaz, Büyük Gazinin açtığı şehra- hta yürümekte sebat ve Cum- huriyete sadakat İle Türklüğü ona makadder olan büyüklüğe ulaştırabiliriz. Darülfünun samına Hukuk fakültesinden bir Ef, ve Talebe birliğinden diğer bir Ef, tarafıne dan çok heyecanlı birer hitabe irat edildi ve bir askeri kıt'a tarafından havaya iç el ateş | edilerek i Para Sui istimali Tahkikatdevam ediyor Müfettişler bir an evel tetkikatı bitirecekler Para sul istimali hakkın- daki tahkikata Maliye mü- fetiişleri devam O etmekte olup tahkikat hayli hele miştir. Ortadan kaybolan 600 bin liranın ne şekilde ve kimler tarafından yok edildiğine dair bazı haki- katler tespit olunmuştur. Tahkikatın bu safhası son derece mektum tutulmak- tadır. Müfettişler tahkikatın mümkün olduğu kadar sür. atle ikmali için çalışmak- tadırlar. Tahkikat biter bit- mez fezleke Vekâlete gön- derilecektir. Memurlar ve halk Herkese kolaylık gös. terilecek Memurların müracaat sa» hiplerine - kolaylık göster. meleri hakkında O tekiden gelen tamim bütün memur- lara tebliğ olunmuştur. Hülâsası şudur; Müracaat sahiplerine dü- rüşt ve sert muamele eden- ler hakkında memurin ka- nununun 30uncu maddesi derhal tatcik olunacak ve sicillerine o kaydedilecektir, Tekerrüründe kanunuu 27inc! maddesi delâleti ile Ilraca kadar gidilecektir.