18 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

18 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

: : İ E Solda yeşil marokenden rop. | şağıya sarkıtılmaktadır. Ke- “tek önden ve arkadan çukur Kıvrımlıdır. Kollar beyaz jor- Jetle nihayet bulmaktadır. Be- Yaz iorjetten bir parça göğüs- ten omuza doğru daralarak yük selmekte ve omuzda bir boğum teşkil ettikten sonra, uçları a- Sofra ) Çay için.. İnce ve uzun baston francelâ alınız. Peyniri rendeleyiniz. Üc dört yumurtanın beyazmı Ayırmız, Francelkları yuvarlak dilimler halirde kesiniz. Yur mMurtanın bey: rak köpürtünüz. Her dilimin ü zerine bir kat rendelenmiş pey nir ve peynirin üzerine de bir köpüğü koyu kaşık yumurta Duz, Bu sırada tavada yağ kızmış tır. Bu dilimleri birer birer ta- "aya atınız. Güzelce kızardık- tan sonra tabağa sıralayınız. e çay sofrasında mükemmel- Ar, Çocukta fartı mesai Annelerin dikkat edecekleri *n mühim meselelerden biri de mekteplerde okuyan çocukları wn müfrit mesai ile kendilerini 7ormamalarıdır yorgunluğunu İinlendirmeyen çocuğun zihin ve âsap noktasından sıhhati bo zulur, Çocuğun inkişafına, vü- Cut teşekkülünün tabii seyrine mâni olur, onun için çocuğun çalıştığı kadar, dinlenmesine de dikkat etmek lâzımdır. Muaşeret Bir yemek ziyafetinde sofra Ya umum itabakla tavuk gelir- “e bunun hususi tabaklara ça- tal biçakla alınması muvafık değildir. Tavuk mutbakta kesi erek ve parçalanarak umumi tabağa konmak lâzrmdir. « Tabakta tavuğu veya eti kes ten sonra çatalı selelden sağ rmı çalkalaya | mer beyazdır. Ortada krepten rop.. Etek- ler kıvrımlarla aşağıya doğru genişlemektedir. Eteğin üstü main şeklinde işlenmiştir. Sağda siyah © krep satenin ters tarafından yapılmış rop.. ei | | | evde Kİ Öksürük Yaz geldi. Fakat çok kimse- ler hâlâ kıştan miras olarak ök sü muhafaza etmişlerdir. Öksürüğünüzü su içinde eritil miş boraksla kolayca tedavi e- | debilirsiniz. Elbise lekeleri Unutmayınız ki soğan suyu da elbisenizdeki lekeleri temiz- ler. Mumlar Mumlarn çabuk yanmaması için kolay bir usul vardır. Mum ları iki üç gün güneşte kurut- malıdır.. Bu suretle kuru mum lar daha çok dayanırlar. Patetes kızartırken Bazı insanlar vardır ki kızar mış fazla yağlı patatesi sev- mezler. Bunun için palatesi kı zartırken yağa bir mikdar sir- ve etmelidi Açık mavi krep romenden geçirmemelidir. Geçirenlet | mevsimlik bir çocuk elbisesi. de lee ii yeniledik Bu sene eşarp modasında Bir yenilik görüyoruz. Bu yenilik eşarpın şapkaya ( dolandıktan sonra boyunlara ilmiklenerek omuzlardan aşağı sarkıtılması- dır. Maamafih şehirde pek pra tik olmayan bu moda deniz se yahatlerinde çok yerinde ve za riftir. Yalova gibi kaplıcalara sayfiyelere veya kırlara giden yenilik meraklılarma tavsiye e Artistler nasıl giyiniyorlar? Eleonor Bordman'ın bir akşam tuvaleti. mengene ii ilğiz Başa tamamen mülâsık bir başlık.. Kumaşı çabuk buruş- maması için kalınca olmalıdır. Karaları geniş ve yüzünün üze rine indirilen yarım bir peçe hem bakışa büyük bir cazibe verir, hem de yüzün tenine ta 1âs Sayfiye eşyası sadeliği ve bü lunduğu yere dağıttığı ferahlık la yavaş yavaş şehirlere sokvl mağa başladı. Şimdi oteller bi le salonlarında, hollerinde ha- sır sandalya ve hasır mâsa kul lanırlar. Eski devrin ağır ve hü zün veren eşyası yavaş yavaş İ bedestenlerin yolunu tutuyor, Yerlerine daha sade mobilye- ler geliyor. Koyu renkli eşya yerine daima açık renkli tercih ediliyor. Odaya loşluk veren ka lın perdeler hemen kâmilen in dirilmiş gibidir. Yerlerine stör ük masalar için, kanaviça ör. lüler, hanımın boş zamanlarda tatlı lir meşgalesi olabilir. Boş zaman. farı hem eğlenceli geçirmek, hem de KW” (» zdalı bir iş çıkarmak için, bir çok Çocuk kundağı Çocuk doğduğu zaman yıka nır ve kundağa konur. Bu kun dak üç parçadan ibarettir. Bi- rinci parça ince tuvaldar, ikin- ci yünden, üçüncüsü bezden. Hepsi de bir boyda olmalıdır. Yukardaki resimler en pratik kundaklama usulünü göster- m MAYIS 193: lar, tüf ve müslin perdeler gel- di. Duvarlar artık yağlı boyalı değildir. İnsanın içini açan | renklerde, motifli, çiçekli, de- korlu kâğıtlar yapıştırılmıştır. İri çerçeveli büyük tablolar, re simler kalkmıştır. Onların yeri ne sade akvareller, dessenler konuyor. Görülüyor ki harpten sonra başlayan yeni devir hale ti ruhiyesi yalnız itikatlarımı kanaatlarımız ve âdetlerimiz zerinde değil, mobilyelerimiz ü zerinde de müessir oldu. elişleri mevcuttur. Bunlar arasında en kolayı ve eğlencelisi kanaviça & gülerdir. Yukarda bir örgü ortası modeli. mene Şarap su oluyor yenceli bir fizik tecrübesi Bir küçük şişe alır ve içine şa- rap koyarsınız, Ayni zamanda büyücek bir | bardak alır ve şişeyi içine otur tursunuz. Bardağa yavaş yavaş / su doldurursunuz. OO suretle / ki su, küçük şişenin ağzını bir iki parmak geçsi n. Şarap sudan hafif olduğu i- çin, derhal şerit halinde şişe- den yükselir ve yerine sugirer. O vakit içi şarap yerine su do- lu olan şişeyi hazıruna göste. rirsiniz, Yalnız bu tecrübeyi yapmak için su kadehinin üzerine büyü cek bir bezle bezle örtmek ve İ yu serbest yapar, | mamızı temin etmez. Atina olimpiyadı hak- kında fikirler “Anform,, değiliz. Onun için gitmeden evvel burada altı yedi musabaka yapmalıyız üshamızdaki yazımızı una hasr ötmiştik. |© Bu mevzu etrafında alâkadar spor düşündüklerini anla. | mağı faideden hali bulmadık. Kem- disine müracaat ettiğimiz. Türkiye 200 imetro rekortmeni Mehmet Ali Bey bize sunları söyle, — Filvaki Atina Oli tlarma iştirakimiz faydasız değildir. Ber- | | veçhi peşin şunu göz önünde bulun | durmak lizımdır ki, beynelmilel te. maslar müsabıkların kabiliyetini ar- | | tarar. Biz henüz lüzumu kadar böyle temaslar yapmış bir vaziyette deği- liz. Bu noktadandir ki Atinaya git- memiz bizim için çok hayırlı olacak tar, Geçen sene orada muvaffak ola- mayışımızın başlıca sebebi, beynel. milel oyunlara alışgın olmadığımız. dır. Ikinci © sebep şudur: Bizde sporcuların musabaka kabiliyeti dai ma mütehhavvildir, Bu nasıl olur? diyeceksiniz. Gayet basit; Meselâ o gün sporcunun enar birşeye sıkılmış tır, Bu sebep kabiliyetini yarı yarıya tenzil eder, diğer bir misal sporcu kalabalıktan sıkılan biri olabilir. Bu da kabiliyetinin nısfmı hazfeder. 200 metre rekı rdmenimiz Mehmet Ali ğından kazanmak ihtimalimiz o ka dar artar. Moda - Pera maçı Taksim stadyomunda dün yapı” lan bu maç heyecansız olmuş ve oyunun başından itibaren faikiyeti almış olan Pera takımı 3—i galip gelmiştir. Galatasaray - Kurtuluş Gelecek Yunan takımına hazırlık olmak üzere, dün Stadyomda yapı- lan bu oyun pek zevksiz olmuştur. Galatasaray çok bozuk ve fena bir İ oyun oynamış, ancak 42 inci dakika. da bir zol yapsbilmiştir. İkinci haf taym gene ayni şersitle başlamış ve ulak bir arıza ile Avni kaleden ayrılmak mecburiyetinde kalmıştır. Bunu mütcakip zaten faikiyeti elin- de bulunduran Kurtuluş 3 gol yar parak Galatasarayı 3—1 yenmiştir. gösterebilirim. Halbuki beynelmilel temaslar bunları giderir ve sporcu- Bu sene muvaffak olup olmayaca Hımıza gelince; biz halihazırda (an- forme) değiliz. Hemen © ekserimiz ferdi idmanlarımızı yapıyoruz. An- cak bu bizim Atinada muvaffak ol. Federasiyon Önümüzde bulunan şu bir kaç ay zarfmda hiç olmazsa altı yedi tane (Atletik müsabaka) tertip etmeli dir, ondan sonra ancak tam kabili. yetimiz anlaşılır. Kendi düşünüşü me nazaran böyle olmazsa gene ge çen seneki akıbete uğrayacağımız muhakkaktır. Görünüşe nazaran sür' at koşularında kazanmak ümidimiz az evvel söyle- | alarla kuvveden Fener - İtalyanlar Bu maç baştan sonuna kadar zev kli olmuş ve Fener ağır basan bir oyunla cereyan: kendi lehine çevire rek birinci haftaym ? ve ikinci haf- tayın 3 gi ak suretile maçı 5—0 bitirmiştir. Her iki (o takımda yorgunluğu ve ona inzmamen ya- | güzel oynamış ve seyircilere | çok bancılık ortadan kalkmış bulunaca. | centilmence bir oynu göstermiştir. REN ZLE A A A A ADA İN a y Devlet Demiryolları İdaresi İlânları a ESMA 7 AM 1 A VE LT 1500 ton odun kapalı zarfla münzkasaya konmuştur. Mü nakasa 8-6-931 pazartesi günü saat 15te Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktı”. Münakasaya (iştirak © edeceklerin ve muvakkat teminatlarını aynı gü! komisyon kâtip'iğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartoamelerini üçer lira mukatilin'e Ankarada ve Haydarpaşada İdare v'znelerinden telarık edebilirler. lekette olsa, o zama, ti 30 bizim lehimize olur, Çünkü yol teklif | mektupları saat 14,30a kadar Evkaf Umum Müdür'üğünden: Darü'fünun Tıp Fakültesine muktazi alât ve edevatı fen- rişs, kütübü ecnebiye, Rontkem ve fiziyoterapi alât ve eie- vaüle Rıdyom ayrı ayrı aleni münakasaya konulmuştur. Talipler şeraiti anlamak ve listeleri çörmek üzere her çün Levaz m idaresine ve ihale tarihi olan 19-5-931 salı günü saat ondörtte İdare Encümenine müracaatları, i İstanbul. Be işdivesi lanlar le Kemal Efendinin vesaiti nakliye resminden ola» borcunun tahsili için tahtı hacze alınan (3175) numaralı ve ŞEVROLE markalı kamyon 931 mayısının yirmi beşinci pazartesi günü saat on birde taksimde bilmüzayede sıtı'acı lâ olunur, Lâ'eli apartmanları müdürlüğünden: Lâleli apartmanlarında dördüncü daire (34 ) numaralı üç odalı ev ile 1, 2, 10 ve 11 numa: dükkânların mayısın yirmi birinci perşembe günü saat onda müzayedeye başlana- vak on ikile ihaleleri icra kılmacığından taliplerin pey ak- çelerile birlikte mezkür apartmanlar idaresinn müracaatları. ISTANBUL VİLÂYETİ DEFTERDARLIK İLÂNLARI Kiralık odalı dükkân Kadri Bey çeşmesi yanında, Topkapısarayı dahilinde, senelik kira- sı g0 liradır. Kiralamak açık artırma 28 mayıs ameliyeyi bezin altında yap. OE 9 N 931 perşembe günü saat 15 te Defterdarlık & (MA 10