14 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İSTANBULUN TİE 4 No:3 © Geç kaldınız, sinyor! (İİ Yazan: M. Yavuz Hemen İüreyikiz Sarayın arkası- > na giden nöbetçiler şimdi dönerler Eleni dış bahçeye geçinceye kadar, büyük bir korku ve he- © yecan içinde titremişti. Sinyor Kontarino'nun cesa- retine hiç diyecek yoktu. Fatih gibi mağrur ve muzaf © Fer bir hükümdarın sarayından kız kaçırmak kolay bir iş değil di. Kontarino çok zeki ve mü- debbir bir adamdı. Yakslanmak ihtimali olsay- dı böyle tehlikeli bir işe girişir miydi? | Karanlık yollardan geçtiler, Ufak nöbetçi kapısının önün © de dolaşan gölgeye doğru yü. © rüdüler. Sinyor yavaşca öksürdü. Ve arkasından: — Hiristo..! Diye seslendi. Eleni, kapının önünde bir © başka nöbetçi ile karşılaşmak ihtimalini düşündükçe, kalbini sıkarak titriyordu. Hiristo, her ikisinin de mera kını izale etti: — Geç kaldınız, Sinyor! Ça buk yürüyünüz.. sarayın arka- | | sma doğru giden nöbetçiler şimdi neredeyse dönerler. Sinyor, Eleni ile birlikte, ka “© pıdan çıkarken, Hiristo'nun ku Tağına eğildi: — Yalnız değilim, görüyor- sun ya..?! © — Yalnız değil misiniz? — Yavaş konuş, Hiristo! a ğaçların kulakları var- dır... © Kapıdan çıktılar. Sağa sola bakınarak, bir kaç adım ilerlediler. Artık korkulacak bir şey yok ut. Tenha sokaklardan serbesçe | © geçebiliyorlardı. Hiristo merakından çatlıyor Türk sarayından — hem de gizlice — giren bir adamın çift olarak çıkması nasıl mümkün © olurdu? — Yanımızdaki kadm kim- dir; Sinyor? © Diye sordu. Kontarino: — Onu şimdi sana teslim e- deceğim, dedi, sen kral (Kos- © tantin) in en sadık emekdarla- rından birisin.. Prenses Eleni © Yi, şeytanın bile bulamayacağı bir yerde saklayacaksm, anla din mı? Hiristo şaşırdı: © — Perenses Eleni'yi mi de- diniz, Sinyor? Fakat 0, hariçle — İbtilâttan menedilmişti.. Ken- disini kapalı odadan bahçeye nasıl indirebildiniz? — Bunun hesabını sonra 80- Ni Emin bir yerin var mı? Bana onu söyle! | Papalık ve Katolik — gençliği cemiyetleri © VATİKAN, IZ A.A. — Vat o kam m daima mevcudiyetini tanımış olduğu katolik gençliği cemiyetleri- © nim vaziyetinde hiç bir tebeddül hâ- sil olmamış olduğu ancak bundan © sonra bu cemiyetlerin doğrudan doğ © suya piskoposlara tabi olacağı be- © yan edilmektedir. “ Fransada intihabat ıslahatı PARİS, 12 A. A. — Meb'usan meclisi celse sonunda, intihahatrn 15- dair olan takririn âcilen mü- ifini 218 reye karşı 320 Bu netice, par- z nazarından, © Sabattn eslahat icrası hakkında yı Mesai konferansı “CENEVRE, 12 A. A. — Mesai * könfermnsı, konferans idare meclisi. De 1952 senesi ictimeları için Ce den büşlen bir şehir intihap et- üzre müttefikan mezuniyet ver — On kişiyi ayrı ayrı sakla. İ yacak yerim var, Sinyor! — Prensesi derhal götür, | tir ve istirahatini temin jeti. — Kendisini Haliç sahilin İ de iki odalı bir eve İ gim, hiç merak etmeyiniz. Aziz kralımın yeğenini muhafaza “ mek şerefini taşımak, benii — Burada ayrılalım, pren- ses! Sizi benimle beraber gö- rürlerse tanırlar... Hiristo em- rinize amadedir. Bir kaç gün- lük taharriyattan sonra orta- lık süt liman olacaktır. Ovakit sizinle sık sık temas eder ve o- na göre hattı hareketimizi ta yin ederiz. — Bu müddet zarfında be- ni hiç aramıyacak mısınız? sto vasıtasile muhabe re ederiz. Vaziyeti müsait bu- lursam, kıyafetimi tebdil ede- rek, si rmeğe gelirim. — Beni yalnız bırakın ii | Sinyor! Bi | hayatta himaye edecek m başka kimsem yok. Amcamın en aziz bir dostu idiniz..! Beni ihmâl etmeyiniz.. Bu geceki fedakârlığınızı ölünceye kadar unutmayacağım.. Hiristo neş'eli bir adamdı: — Ben de amcanızın en sa dık bir köpeği idim, Kirye! Ben de hayatımı size siper ede | bilirim. Ben olmasaydım, Sin- yor cenapları saraydan içeriye bir adım bile almağa muvaffak olabilir miydi acaba..?! Eleni, Hiriste'mun omuzunu okşadı: — Senin gösterdiğin feda- | kârlığı unutacak insanlardan değiliz... Kontarino, Hiristo'yu daha ziyade memnun etmek düşün- cesile, şu sözleri ilâve etti: Hiriste! prensesin, senin gibi sadık bir adama daima ih- tiyacı vardır. Venedik'e gider- İ ken, kendisine refakat edeceği ni ümit ediyorum. Hiristo sevindi: — Venedik'e gitmek.. Oh ya rabbi, bu ne saadet! Kontarino elile ağzinı kapadı: — Yeter.. sonra konuşuruz. (Vilâherna) caddesinden doğ- ruca Halice ininiz! Allah sizin le beraber olsun, prenses! Sinyor Kontarino ayrıldı. Başka bir yola saptı ve kay- boldu, Hiristo, koluna girdi. Tenha ve ıssız yollardan Ha lice doğru inmeğe başladılar. (Bitmi Hiristonun prenses Eleni'nin 51 ğe Çin'in nüfusu NANKIN, 12 (A. A) — Sanayi mezaretinin istatistiklerine nazaran Çin'in nufusu 474 miliyon 418 bin İ Kişiye baliğ olmaktadır. Çin arazi- İ sine merbut alsam nüfusunun da bu yeküne dahil olup olmadığı ma- lâm değildir, Mamafih dahil bulun- duğu zanediliyor. 1910'da Çi nunfusu 331 miliyon 188 den ibaretti. m işi. Bir gemi yangını RANGOON, 12 (A.A) — Li. manda demirli bulunan Chinavin isimli İngiliz vapurunda sebebi he- Büz anlaşılamıyan bir yangın çıkmış ve ateş ancak bir saat sonra söndü- rülebilmiştir. 6 rıhtım amelesi ve 6 yerli yaralanarak hastaneye kaldı. ralmuştar. Almanyada tahrikât BERLİN, 13 A.A” — Dün Kas- sel'de bazı karışıklıklar yuku © bul muş ve 3 kişi ölmüştür. BERLİN, 13 A.A. — Dün Bre. müns'de yapıluğı ölimayişler duuasın da 12 polis memuru ve birçok nü- MİLLİYET PAZAR 14 HAZİRAN 1951 HARİCİ HABERLER... Lloyd George bal kadar amele partisine gösterdiği muzahereti terkedeceğini söyledi Tehdit! Lloyd “George | işçi-liberal ili bozacak Düne esdar beraber giderlerken Şim- di karşı karşıya gelen Msc Donald ve Lloyd George Şimdiye kadar bir avuç fırkası ile Mac Donald kabinesini mütead- dit defalar kurtaran Liberal fırkası lideri Lloyd George nihayet, erasi vergisinde talep ettiği tadilât kabul edilmediği takdirde, amele fırkasına göstere seldiği muzaheretten vazge- geceğini söylüyor. İngilterede umumi vaziyete ba- kslırsa şöyle bir manzara görün 1929 intihabında, işsizlik meselesini balledememekle ittiham eden amele partisi kazanmış ve mevkli ikti şimdiye kadar o da bu medi, Bugün İngilterede üç milyona yakın işsiz vardır. Bu işsizler | için hükümet bütçesinden tahsis edilen para, 1930—31 senesi için 140 mil. yon ingilir lirasına, yani bütçenin altıda birine baliğ oluyor. Bu vaziyet © karşısında, Lloyd George bundan beş ay evvel, işsizle- re iş bulacak muazzam O bir nafn programı vücude getirmişti. Halbu ki, diğer taraftan o zaman bütçesi yoluna koymağa uğraşan M. Snow- den bu projeyi reddetmiş ve fakat | bütçe açığma karşı bir erazı vergisi koymuştu. O zamandan beri bu ver- gi etrafında hayli mürekkep akıtıl- dı. Uoyd Geoye eski bezimetlerini kolay kolay bazmetmiyen devlet a- damlarındandır. Şiradi vergide tadi- lit yapılmasını istiyor, Libersiler noktai (o nazarlarında isvar ederlerac, Muhafazakirlarla be raber hükümet aleyhinde rey verdik- leri zaman, amele partisine yol gö rünecek demektir. Bu takdirde ise yeni intihabatı derpiş etmek lâzım. dır. Yeni intihabatta ise, muhafaza» kârların mevküi iktidara gelecekleri ve liberallerin hattâ bugünkü kadar bile meb'us çıkaramıyacakları sim- diden muhakkak olduğuna — göre, Lloyd George'in tadilât talebinde 'ne dereceye kadar ısrar edeceği kes törilemez. LONDRA, 12 A.A. — Siyasi va- kısa bir. düddet de- künde tutan işçi-kiberal ittifakı fi len bozulmuş bulynmaktadır. Libe- raller yeni emlik vergisi aleyhinde bulunarak kanunun tadili halkında bir takrir vermişlerdir. Liberaller, sini deyin senetleri suretinde tediye etmekte olduldarını beyan ederek bir verginin iki defa tahsil edilme mesi icin bu nevi tediyatta bulunan lar bu tediyatlarını derpiş olunan saade olunmasını temektedirler. Hükümet bu tadilin hazineyi varida ük bir kısmından mahrum ğini iddia eylemektedir. M. Snowden bu tadili kabul etme mekte ve hükümet bu bapta müsaa- datta bulunduğu taktirde istifa ede. ceğini söylemektedir. Diğer taraf. tan liberaller de istedikleri tadilin esasda kat'iyyen müsamaha gös- muhafazakârları | Yeni hayat Yeni sefir Amerika Hariciye nezareti, sefir- lerin terfiini yeni bir talimatname- ye tâbi tutmağa karar verdi: merika ticareti için gösterebildikle- ri muvaffakıyet nispetinde terfi ede ceklerdir. Amerika ticaretine yar. cekler, edemiyenler terfi edemiye. tâbi tutulacaklardır. Amerika Hariciye mezaretinia, se firlerin muvaffakıyetleri için kabul ettiği bu yeni ölçü diplomasi mesle- kinde bir ink pacaktır. doğrusu belki de inkılâp vücude gel miştir de Amerika hükümeti buna lerin muvaffakıyet ölçüsü, kurnaz siymet oyunu idi. OHangi 36 fir gönderildiği memleket hakkında gizli malâmat alır, o memleketin devlet ricalini aldatabilirse, o sefir en çok muvaffak olmuş bir mümes- sil telâkki edilirdi. Fransız sefiri, Alman sefirile, Rus sefiri İngiliz sefirile rekabet halinde idiler, Seksen sene evvel Mençikof ile İngiliz sefiri Stedford un mücadelelerini hatırlarız. Napol yon muharebeleri sırasında Fransız sefiri Benedetti ile İngiliz mümes- sili arasında daha hararetli bir mü- cadele olmuştu, Her memlekette büyük devletlerin sefirleri arasmda ki münasebet aynı şekilde idi. bugün birbirine bağla- siyasetten ziyade tica- İ Harpten sonra ve bilhassa İ iktisadi buhran had bir safhaya gir- meğe başlayalı, hükümetler, entri- kacı ve rakıplerini atlatmakta ma- hir diplomatlardan ziyade, tüccar kafalı diplomatlar aramaya başladı- lar, Bir kaç ay.evvel, küçük memle- ketlerden birimin mrümessili geri | gekilmişti, Mümesilin “di | zamanlarda geldiğini ' bildiğimden, bu memleket tebensından olan bir zata sebebini sordum. İ — Geleli hir seneyi geçtiği hal- de bir ticaret işi yapmaya muvaffak olamadı, cevabını verdi. Demek yeni diplomattan bekle. | ven, gittiği memleketle kendi mem- i arasındaki ticari münasebatım inkişafına hizmettir. Ve hakikaten de beynelmilel meseleler gi mütezayit bir surette beynelmilel teşkilât ile görülmeğe başlanalı, se- firlerin mânası kalmadı. Bu günkü beynelmilel meselelerin hir biri şe- | firler tarafından halledilebilecek iş değildir. Yeni beynelmilel hayat sefiri ko- misiyoncu yapmıştır. Ve sefir de “ya bu deveyi gütmiye, yahut ta bu diyardan gitmiye” mecburdur. akın Beynelmilel hava konferansı BÜKRESŞ, 13 A.A. — Beynelmi İlel hava konferansı mesrisini bitir. miştir. Konferans, İtalya hava nazırı Balbo'ya bir altın madalya vermi tir. Konferans prens Bibesev tfakla tekrar reis intihap etmiştir. Gelecek konferans eylülde Lahey'. de toplanacaktır. 1932 kânunusani- İ sinde de Paris'te fevkalâde bir içtima aktolunacaktır. termek niyetinde değildir. Parlâmento muhafilinin o büyük bir kısmı o Parlâmentenun feshini memnuniyetle derpiş o etmektedir. Nazırlar ise bunu daha az bir hâ- hişle telâkki ediyorlâr. Çünkü son zamanlarda yapılan kismi intihabatta o muhafazakarlara | verilen reylerin adedi artmıştır. Bina enaleyh parlârnentonun feshi ihtima Ki çok azdır. M. Lloyd George'in İs- koçya'dan alelâcele avdeti, bir itilaf elde etmek için işçi ve liberal rücsa arasında faaliyetli müzakerelerde bu Tunulacağını ve bu hususta “her iki seyin yapılacağını göstermektedir. LONDRA, 12 A.A. — Edimburg” ta bir nutuk söyliyen M. Lloyd Ge- orge, amele hükümeti liberaller ta- rafından arazi vergisi projesi | hak- kında yapılmış olan tadil tekliflerine muarız bulunduğundan dolayı önü- müzdeki hafta zarfında dahili siyasi vaziyetin vahamet o kösbedeceğini beyan etmistir. Sefir. | ler, gönderildikleri memlekette A- | dım eden sefirler, çabuk terfi ede-| yecekler ve hatta belki de tasfiyeye | Daha ! tâbi olmaktadır. Bir zamanlar sefir- | | İngilterede siyasi vaziyet karıştı .Dumergue Dündenitibaren alelâde bir vatandaş oldu PARIS, 12 (A.A.) — Yarın “yaset vezaifi- ni halefine de- vir ve teslim ederek alelâde vatandaşları a- rasına karışa- cak olan Reisi- cumhur M. Dowmergue , son defa olmak üzere mazırlar 145 meclisine riya- set etmiştir. İçtimam hitamında M. La- val, inzivagâhına çekilirken bütün memlek: teessüf ve teessürünü de birlikte götüre- cek olan M. Doumergue'e ar- kadaşları nâmma hürmet ve muhabbetle karışık olan min- net ve şükran hisleri miştir, M. Doumergue, kabine aza- sına her fırsatta teşriki mesai etmek suretile göstermiş olduk ları muzaheretten * dolayı te- şekkür etmiş ve Fransa'nın mu kadderatı hakkındaki itimadını bir kere daha izhar eylemiştir. PARİS, 13 (A.A.) — Fram- sız gazeteleri bugün Elysöe' den müfarakat edecek olan sa- bık Reisicumhur M. Doumer- gue hakkında takdirkâr maka- leler neşretmekte, müşarüni- leyhin siyasi hayattan kat'i su rette çekilmiş olmasını hep bir den teessüf ve teessürle karşı- lamaktadırlar, Fransız bütçesinin açıkları PARİS, 12 A.A. — Bütçe hari- cindeki tahsisatların tanzimi mesele sinin müzakeresi esnasında Maliye nazırı M. Flandin ve bütçe nazırı M. Pietri, 1930 bütçesi açıklar senesi için derpiş edilmiş olan açi- ğin o kadar korkunç o olmadığını, maamafih, bir takım ıslahat ve ten- kihat yapılmasını icap ctirecek ma- hiyette bulunduğunu beyan etmiş” lerdir. Bir banka iflâs etti 'NİMES, 12 A.A. — İstinaf mah kemesi mahalli Gard Bankası dava- sında kararını vermiştir. Kararda, iflâs bilinçosu hesaplarındaki bazı noksanlar dolayısile Bankanın tek- rar ihyasına imkân olmadığı gösteril mekte ve mezkür Banka müflis ilân olunmaktadır. Bu karar üzerine Ban kanın ortaklarından Gard âyan azası M. Mejean bütün vazifelerinden is- tifa etmiştir. Almanyada son emirnameler BERLİN, 12 A. A. — Reiehstaz sosyalist grubu, emirnameler hak- kında başvekil ile cereyan etmekte olan müzakerata devam hususunda grup rüssasına salâhiyet vermek 5- sin bu sabah toplanmıştır. Grup mez kür müzakerattan sonra Reichıtag”- m içtiman daveti hakkında kat'i bir karar vermek üzere tekrar içtima ©- decektir, Sosyalistlerden hir sna sonra Reichstag fırkaları reislerin- den mürekkep komisyon da içtima etmiştir. Ingiltere ihracatı LONDRA, 12 ALA. — Deniz a şırı memleketler için Mayısta yapı. lan ihracat Nisan ayma nispetle 1 milyar 681 bin 139 isterling fazla. yetle yapılmıştır. 1000 metreli birinci gelmişlerdir. kemeye tevdi edilmişti ANKARA, 13 (A.A.) - tadır. tahsisat konacaktır. Urfada trahom URFA, 12 — Urfa'da (o trahom hastalığı günden güne artıyor. Halkın en çok zarar gördüğü has- talık trahomdur. Bugün Urfada faz la para kazanan ve iktısadi buhran dn zerre kadar müteessir olmayan yalniz göz doktorları ve bir türlü ic. san'atten menedilemeyen göz mütetabbipleridi Bu mütetabbipler hiç bir ilim ve san'at sahibi olmadıkları halde dok. torlardan fazla göz tedavi ederler ve para kazanırlar. Çeşme ılıcaları İZMİR, 13 — Çeşme ııcaları için teşekkül edecek şirketin imtiyaz ha. ritasını yapmak üzere Ankara'dan bir fen hey'eti geldi. Belediye reisile fen hey'eti Çeşmeye tetkikata gitti- ler. Bursadaki hadise BURSA, 13 (Hususi) — Üç ay evvel orta smekteple alâkası kesilen ve fabrika amelesinden Edibeye beş örkadaşıyle taarruz eden İbrahim ve ; arkadaşları haklarında Adliyece ta- kibat yapılmaktadır. Hâdise bura da teessürle karşılanmıştır. Tayyareciler konferansı BÜKREŞ, 12 (A.A.) —Bey nelmilel tayyareciler | birliği konferansı mesaisine nihayet Prens Bibesko itti- rlik riyasetine intihap iştir, Konferans birlik i- çin bir bayrak ihdasını la kabul eylemiştir. Bin lecek kongresi eylül iL Lâ Haye'de toplanacak ve kâ- | nunusanide Pariste fevkalâde bir içtima akteyliyecektir. Prens Bibesko gösterilen fa aliyetten dolayı kongre azası- na teşekkür etmiştir. Kongre azası tayyare fabrikasını gez- mek üzere Brashov'a hareket eylemüşbünili. ğ Romanyada mahküm olanlar BÜKREŞ, 13(A.A.) —Diva nı harp 1930 teşrinievvelinde meydana çıkarılan Sovyet ca- susu meselesinde zimethal olan kumandan Varzaru'yu 20 sene hidematı şakkaya ve askerlik- ten ihraca karar vermiştir. 5 müttehim 12 sene hidematı şak kaye, Z müttehim 6 ve 10 sene lere ve diğerleri de bir sene ile sekiz sene arasında muhtelif cezalara mahküm edilmişler- dir. 7 maznun beraat eylemiş- tir. 20 kişi gıyaben 15 sene ile 20 sene arasında hidematı şak- kaye mahküm ginmelerdr. Mustafa Kemal Paşa, baytarı Kadri beyin 2000 metrelik ikinci koşuda dokuz attan Karacabeyli Nail aği nin Derviş isimli atı, 2400 metrelik üçüncü koşuda üç attan mirli Süleyman Beyin Nona isimli İn; lik tahammül koşusunda İzmirli Ali Beyin Hadit isimli atli Balıkesirde at yarışlar BALIKESİR, 13 (A.A.) — Yarış ıslah encümeninin | tip ettiği ilk ve sonbahar koşularından birincisi dün muvaff. tay koşusunda seyyar yedi tayd isimli kısrağı, 3000 met 60 kilo morfin musadere edildi ANKARA, 13 (A.A.) — Mayısın 26 sında Sirkeci istasyf nuna gelen ekspresin kale arabasınm helâ tavanı arasında h ten memleketimize ithal edilmek üzere getirilen 34 kilo kloridratın ve-keza 1 haziranda yine Sirkeci Şimendüfer yonunda kaçak suretile ihraç edilmek istenilen iki bavul nunda 60 kilo morfin müsadere olunmuş ve mütecasirleri Yumurta büyüklüğünde do'u KAYSERİ, 13 (A.A.) — Talas nahiyesinde bazı bağla yumurta büyüklüğünde dolu yağmıştır. Zarar tetkik ediliyi Yağmurlar fasılasız bir surette devam etmektedir. Yeni mezarlıklar nizemnamesi Mezarlıklar devlet şurasının heyeti umumiyesinden çıkmıştır. Bu nizami me bütün mezarlıkları belediyelerin idaresine vermekte ve Afi rupadakiler gibi intizam ve inzibat esaslarını havi bulunn bu nizamnamesi Devlet Şı:rası inhisarlar kanunu tatbikatına ait nizamnat yi de çıkarmıştır. Tütün inhisarı kanununa ve fındık ihracatın " dair nizamnameler tespit edilmektedir. Beynelmilel parlementolar ittibadi ANKARA, 15 (Telefonla) — Her sene beynelmilel mentolar ittihadına iştirak için Millet Meclisinin yeni bütçesi parl Dev:et bankası umum müdürü geliye ANKARA, 13 (Telefonla) — Devlet Bankası İ rü Salâhaddin Bey İstanbula hareket etmiştir. | İstanbulda beş, on gün kalacaktır umum müd Salâhaddin Bf| Hilâliahmerin yardım ANKARA, 13 (A.A.) Hilâliahmer cemiyeti Amas) Burdur, Ceyhau ve se lâpzedelerine sırasile 500, 1683, 5000 lira nakten ve Burdur s redelerine 246, lira kıymetinde eşya dağıtma suretile yardımda bulunmuşt! Bundan maada cemiyet, maliye kazasında en yaşlı Fef zullah ağaya 250 lira ve İzi rin en yaşlı kadını Fatma duma da 360 lira vermiştir. Romanya kabinesinde BÜKRESŞ, 13 A. A. — Kabi sarayda kralın riyaseti altında top” lanmıştır. İçtimada kralın reyi içtimatyesindeki faaliyetinin # na hatlarını çizmektedir. Bunu mi tezkip her nazır kendi nezareti! farliyeti hakkında izahat vermişti | Kabine içtima: iki saat sürmüf tür. 1 M. Brüning reisicüm hur nezdinde BERLİN, 13 A.A. — Reisicün” hur M. Hindenburg — başvekil İ Brüning'i kabul etmiştir. Başv: Cbeguers seyahati hakkında reisi” | cümhura izahat vermiştir, Bu izahatı müteakip dahili sy set görüşülmüştür. i Fransada komünist nümayişleri ROUBAİX, 13 (A.A.) “ Roubeix havalisinde komünisi” ler tarafından büyük bir nüm*” yiş yapılmıştır. Bir süvari ta$' mı, saat 2 de nümayişçilef? hücum mecburiyetinde kalmıf” tır. Nümayişçiler, süvarileri” üzerine şişe ve tuğla atmışla”” dır. Bu çarpışma saatlerce d€ vam etmiştir. Nümayişçiler lerine ne geçirebilmişlerse he? sini polislerin üzerine atmak? devam etmişlerdir. Bir çok Pp” lis yaralanmış 4 nümayişçi t€ kif edilmiştir. Nümayişçiler $ü| vari takımının hücumünü sek | teye uğratmak maksadile kak | dırım taşlarını sökmüşler ve 89 kak başlarında barikatlar yap” muşlardır. Zabıta, sokal nümayişçilerden tahliyesi işini ortalık aydınlanıncaya ” geri bırakmağa karar vermis” tir, -Bir Romen filosu Yunan sularında ATİNA, IZ AA, — Bir filosu, dün Phalâres limanına