14 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

14 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Pp N i Li a , | ilân olunur. Susuz, Sabunsuz, Fırçasız dnkikadel 1 olmak için MİLLİYET PAZAR 14 Kremini kullanınız. Yumuşak muittar ve mükemmel bir cildiniz. olacaktır. ANKARA'da SEYFULLAH ve NECİP | biraderler, İZMİR: MARGONATO ve DANON ecza de- | poları,, TRABZON: KİTABİ HAMDİ, Kastamonu Arif zade Elektrik evi ve İstanbul Bahçekapı Zaman ve Hasan ccza depolarında ve bilümum meşhur ıtriyat mağazalarında bulunur. . Deposu Yeşil Direk Sıvacıyan Han No, 10 Sıhhatinizi düşünüyor musunuz |ge Muallim Ahmet Halit kitaphanesi, milletimiz için faydalı olacak bir seri sıhhi kitaplar ha- zırlamıştır. Bunlardan birinci Dr. Pauchet,, nin Genç kalınız! İsimli eseridir. Bu kitabı okursanız en az yirmi sene fazla yaşayacağınızdan emin olabilirsiniz. Saadetyolu Aynı muhüarririn diğer kıymetli bir eseri olup hayatınızı saadetle geçirtecek bir kitaptır. Çocuk Hayata nasıl hazırlanmalı? Bu kilap da ayni muharririndir. Muallimler, mürebiler, analar ve babalar bu kitabı ezber edeceklerdir. Bu eser- ler maddi ve manevi hayatımızda inkilâp yapacaklardır On gün sonra arayınız “Et, Ekmek, Sebze, Mahrukat muğlilsnniiei Nafia Fen Mektebi mübayaat ko- misyonundan: Mektebin haziran 931 Iptidasindan mayıs 932 nihayetine kadar bir senelik ihtiyacı olan Et, Ekmek ve erzakı müle- mevviasının - 29 haziran 931 pazartesi günü saat 15 te ve mahrukatında 30 haziran sah günü saat 15 te kapalı zarf usulile ihaleleri icra kılınmak üzere münakasaya vazoluna- caktır. Taliplerin muhasibi mesullük veznesine verecekleri teminalı muvakkate makbuzile ticaret vesikalarını mustashi- ben yevmi mezkürda Gömüşsuyundaki mektep komisyonuna müracaatları ilân olunur. Gz. Ayıntap C. Müddeiumumi- liğinden: Gaziayıntap hapishanesinin bir senelik ekmek kunturatosu mevkii münakasaya konmuştar. Kat'i ihale günü 23-V1931 tarihine müsadif salı günüdür. Talip olanlarla şeraiti öğren- mek. isteyenlerin Gaziayıntap M. umumiliğine müracatları ilân olunur. ÖRenmi Minler Türk Limited Şirketi) | umumisinden: BOMONTİ Tecrübe ediniz. Emsâli arasında bu nefasette biç bir. rakı yoktun Kilosu 200 Kurustur. 150, 250, 300, 500, 1000 gramlık şişelerde 30 S0 6© 100 200 kuruşa satılıyor Her yerde arayınız Türk Tâyyâr& cemiyeti merkezi Bursada sinema binasının kalorifer saya vazedilmiştir. Türkiye dahilinde bu gibi mümasil büyük bir tesisat yap- mış oldukların vesaikle isbat edebilen taliplerin yirmi lira | mukabilinde proje ve şartnamesini almak üzere tayyare | cemiyeti merkezi umumisine müracaat eylemeleri ve teklif- lerini de 18 Haziran 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşe kadar merkezi umumiye tevdi eylemeleri ilân olunur. müceddeden inşa edilmekte olan tayyare ve tesisatı kapalı zarfla münaka- Resmi İlânlar Türk Limited Şirketi) Tekirdağ Vilâyeti Daimi * Encümeninden : ? Vilâyet Matbaasında mevcut ve islimale gayri salih (400) kilo hurufat satılmak üzre 21 gün müddetle aleni mü- zayedeye konulmuştur. Şeraitini anlamak ve daha ziyade malümat almak isteyenlerin Encümen kalemine müracaatları ve yevmi ihale olan 24-6-931 çarşamba günü saat on beşte Daimi Encümende hazır bulunmaları ve yahut tekliflerini bir mektupla Makamı Vilâyete bildirmeleri lâzımdır. Resmi Mönler Türk Limited Şirketi) 125 kuruş yüzü i ile kuştüyü yastık İstanbul'da Çakmakçılar'da kuştüyü * fabrikasinda yüzile şilte 12 liraya, yüsile yorgan 15 liraya, yağıboba yastık 5 liraya, kuştüyünün kilosu 125 kuruştan başlar. Kuştüyüne mahsus kumaşlar şok. veuz sabır. Tel. İst. 3027p, Basurun ameliyatsız çaresi “ HEDENZA,, *- Menemen Beledi- yesi riyasetinden: Menemen kasabasının 1/5000 mikyasında muntazam haritasile 1/2000 mikyasında ve müstakbel plânın olbaptaki şartnamei fenni- yeye tevfikan tanzimi 15 haziran tarihinden itibaren bir ay müddetle münakasaya konul- muştur. Teklif olunan bedel belediyece haddi lâyı- kında görülürse temmuzun 16 ıncı perşembe günü saat 16 da Menemen belediye dairesinde ihalesi yapılacaktır. Muvakkat teminat 300 liradır. Fazla malü- © mat almak isteyenlerin Menemen belediye riyasetine müracaat eylemelri. Erenköy Kız Lisesi ezanları 16 haziran 1931 sah günü saat 14 de mektebe gelmeleri , rica olunur. Istanbul P. ul PT. F Baş müdür- lüğünden: İstanbul, Galata, Seyyahin şubesi, Beyoğlu ve Pangaltı arasında cari motosikletli telgraf nakliyatı kapalı zarf usulile “ münakasaya vazedilmiştir. Münakasa 4 temmuz 931 cumar- tesi saat 14 te yapılacaktır. İsteyenlerin şartnameyi görmek © için ber gün B. M.lük kalemine ve münakasaya iştirak kim dn kapalı ve memhur teklifname ve teklif edecekleri ii ye ye bale Glbll85 enlaaki imevakiete akçe ve ya mektubu ile yukarda yazılı gün ve saatte Baş b © müdürlükte müteşekkil komisyona müracaatları ilân olunur. (Resmi İlânlar Türk Limited. Şirketi) Ayancık Belediye riyasetinden: Mevcut plân ve proje mucibince yapılacak elektrik tesisatı 6/6931 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile yirmi gün © müddetle münakasaya konulmuştur. 25/6/931 perşembe günü Sanat 16da ihale edilecektir. Talip olanlar *© 7,5 teminat akçesile Ayancık Belediye riyasetine müracaat eylemeleri Mesmi İlânlar Türk Limited Şirketi) Memeleri kökütur, kanı keser | HAZİRAN IJ M.M. satın i | komisyonuilân İ esi 20 Haziran 931 cumar- İ salı günü saat Ste Anka- Hali tasfiyede bulunan Türkiye Kuruştur Artık yemeklerde, salatalarda, tatlılarda, * pilavda, hav- yarda ve bilhassa mayonezde Hasan zeytin yağı istimal edi- niz. Çünkü pek saf ve halistir. Şerbet gibi tatlıdır. Hami- ziyeti yoktur. Bakkallardan aldığınız Fiattan daba ucuzdur. Mahlüt yağlardan tevakki etmek lâzımdır. Tereyağı yerine Hasan zeytin yağı istimal eylemek kârı akıldır. Bilhassa içmek suretile Hasan zeytin yağını doktorlar tavsiye etmektedirler. Kum, taş, böbrek ve bilhassa kara- ciğer, safra, sarık hastalıklarında bol bol Hasan zeytin yağı içiniz. Kiloluk şişeler 80, bir ve beş ve daha böyük tenekelerde safi okkası 100 kuruştur. Hasan Ecza deposu, Toptancılara tenzilât. (Devlet Demiryolları İdaresi İlânları | Oluz ton kalay ve üç buçuk ton antimuvan kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 20 Temmuz 931 pazar- tesi günü saat 16 da Ankarada Devlet demiryolları idare- sinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve mu- vakkat teminatlarını" aynı: günde saat 15,30 a kadar komi- yon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şart- Bamelerini beşer lira mukabilinde Ankarada ve İstanbulda idare veznesinden tedarik edebilirler, « kimler Türk Limited Şirketi) ei e Devlet Demir yollarında tarife emsali (6) olacaktır - Mevcut tarifelerdeki ücretler ve Haydarpaşa liman ve nhtımında tatbik edilen tarifeler değişmemek üzere Ana“ dolu - Bağdat ve Adana - Mersin hatlarında halen (5) ve diğer Devlet Demiryollarında (8) olan tarife emsali | tem- muz 93İ tarihinden itibaren (6) olacaktır. (Resmi İlânlar Türk Limited Şirketi) Alman Bilekli Bosoğl “Tini oıydammğa SİS 1931 BAKTERİYOLOG «m! Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji Lâboratuvarı Umum kan tahlilâtı Frengi noktai nazarından (Was- serman teamülü) kan kü- reyvatı sayılması, tifo ve ısıtma baslalıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, ka- zurat ve su tablilâtı, Ültra mikroskopi, hususi" aşılar istihzarı. Kanın üre mikta- rnın tayini ve kanın sedi- maitation sürati. Divanyolunda Sultan Mah- mut türbesi No. 189. Tele- fon İst. 20981 Kastamunidekı kıtaat yası olan Un kapah münakasaya konmuştur. İha- ü sant 15 te Kasta- munide askeri satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- liplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere te- | minatlariyle birlikte mezkür komisyona müracaatları. ... Ordu ihtiyacı için yerli fab- rikaları mamulâtından 185,000 metre astarlık bez kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 16 Haziran 931 rada merkez satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- iplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere te- minatlariyle birlikte mezkür komisyona müracaatları, tütünleri müşterekülmenfaa REJİ ŞİRKETİ İLÂN Tasfiyedaran tarafından mevcu- dattan dördüncü tevzi olarak ber hisse başına 0,15.0 İngiliz | Tirakık (On beş şilin) bir meblâğın tevziine karar verildiği Türkiye © Tütünleri müşterekülmenfan Reji şirketi hisse- daranma beyan olumur. Binaenaleyh bissedaran kendile- rine ait olan hisse senetlerini 1 Tem- muz 193) tarihinden itibaren: ISTANBUL'da: Osmanlı Banka» m merkezine, PARİS'te: 7, Meyerbeer sokağin da Osmanlı Bankası şubesine, 7, Chauchat sokağında Union Pa risienne Bankasına, LONDRA"da: 26 Throgmorton sokağında Osmanlı Bankası şubesi ne tevdi etmelidirler. Her hisse başına itası mukarrer sahifüzzikir 0.18.0 İngiliz / ilrasının tediyezi muamelesi elyevm mer'iyâl- inci diyat vukuunu göstermek için dam- galandıktan sonra iade olunacaktır. Bu muameleye ait bordrolar ani- fülarr müesseselerde bissedaranın emrine hazır bulundurulmaktadır. PARA VERİLİR Emlâk ve mücevherat üze- rine birinci ve ikinci derece- de ipotek suretile 100,000 liraya kadar PARA verilir. İstanbulun her semtinde em- lâk ahnır ve satılır. Tapuda ferağ ve intikal muamelesi ile bilumum sigorta işleri sür' atle ifa edilir. Emniyet idarehanesi. Galata Ada ban numara 12.13 Telefon Beyoğlu 2066 Ticaret işleri Umum Mü- dürlüğünden: 30 ikinci teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tes- cil edilmiş olan ecnebi şir- ketlerinden (Berginişs OkDi- keri Aksis Bolsget Neptün - Bergnings Oek Dykerinktie- bolaget Neptun) şirketi bu ker aracin Türkiyedeki muamelâtına mibayet verdi- ğini bildirmiş olmakla mez- kür şirketle alâkası bulunan- ların şirkete ve icabında İstanbul mıntakası Ticaret müdürlüğüne müracaat eyle- meleri ilân olunur. Münakasa ilânı Akşehir Belediye Riyasetinderi Nafıa vekâleti celilesince musaddak evrakı keşfiyesi cibince Akşehir kasabasına 3 kilometro mesafede. bulun menbadan isale edilecek su ve bu suyun kasaba dahilinğ vücude getirilecek tevziat şebekesi ile tesisatı esi kap zarf usulile ve bir ay müddetle şerniti atiye dairesinde mi kü münakasaya konulmuştur şöyleki: 1 — Münakasa müddeti 29 mayıs 3İ tarihinden itiba 29 haziran 3İ tarihine müsadif olan pazartesi günü saat ye kadar olmak üzre bir aydır. i 2 — Münal ya ikti fenni ve malisile * hüsnühalif itimat ve bu gibi tesisatı vücude getirmiş ve yahut vüci İ getireceğini mütehassıs bir mühendisin musaddak teahhüdü ibraz edenler kabul edilir. 3 — Münakasaya iştirak etmek isteyen talipler, işbu tesisat ve şebekesini müşir evrakı keşfiye bedeli bulun 147,785 bira 86 kuruşun *, 7,5 mıktarı olan 11083 lira kuruşluk teminat akçesini veya bu mıktar üzerinden mutel bir Bankanın teminat mektubunu makbuz mukabilinde Bel diye veznesine teslim etmeğe mecburdurlar. 4 — İhalenin üzerinde tekarrür ettiği talip teminatı » vakkate akçesini. teminatı katiye akçesine iblâğ ve tahiği »* etmediği takdirde işbu *7,5 teminatı muvakkate akçesi b lediye nam ve hesabına ir t kayolunacaktır. 5 — İhalenin üzerinde tekarrür ettiği talip nihayet bey hafta sonra işbu teminatı muvakkate akçesini 9615 şe iblâğti * suretile teminatı katiye akçesine tebdil etmeğe mecburdı İS*6 — İhalenin üzerinde tekarrür ettiği talip teminatı mi vakkate akçesini teminatı kat'iye akçesine iblâğ muamele: ikmal ettiğini müteakip iki gün zarfında belediye riyaseti musaddak mukaveleyi aktetmeğe mecburdur. Şeraiti tediye: 7 — Tesisat hitam bulup faaliyete geçtiği tarihten üç sonra kabulü muvakkat muamelesi yapılacak ve bu kabi muvakkat muamel in ikmalinden 10 gün sonra bedeli ih lenin birinci rmb'u olan meblâğ derhal müteahhide ve emrü havalesine tediye olunacaktır. Bakiye kalan diğer rub'u işbu tediye tarihinden birer sene fasıla ile üç si zarfında müteahhide veya emrü havalesine tediye olunacak 8 — Kabulü muvakkat muamelesi tarihinden 6 ay mü ettikten sonra belediye ile müteahhit arasında kabulü kafi, ;. muamelesi icra edilecek ve bunu müteakip derhal müteah din “615 teminatı kat'iye akçesi müteahhide veya emrü hi valesine ret ve iade olunacaktır. 9 — Belediyenin işbu tesisat ve şebekesi inşaatının bed ihalesini tediye hnsusunda müteahhide karşı olan teahbüdi Akşehir Bankasının teminat mektubile müteahhide. ten olunacaktır. 10 — İhalenin üzerinde takarrür etmiş olduğu tali belediye arasında aktedilerek musaddak mukavelenin imi sını müteahip işbu banka teminat mektubu müteahhide n buz mukabilinde derhal tevdi olunacaktir. Müteahhit sonuncu bedeli ihale taksidinin kendisine tediyesini müti kip hemen derhal işbu teminat mektubunu belediyeye ve inde edecektir. 11 — İşbu su tesisatının heyeti ümumiyesine ait musa dak keşif evrakı ile merbutu inşaat şartnamesi 25lira bed mukabilinde Akşehir belediye veznesinden alınabilir. 12 — Bu hususta daha fazla tafsilât almak ve yap y cak su tesisatı hakkında menbain vaziyetini tetkik arznsufi da bulunan talipler Akşehir belediye mühendisliğine miti: caat edebilirler. 13 — Münakasaya dahil olmak arzu eden talipler tel lifnamelerini kapalı zarf usuli dairesinde 29 haziran 31 t9/ bine müsedif pazartesi günü öğleden sonra saat 16,5e W dar Belediye riyasetine makbuz mukabilinde teslim etmej mecburdurlar. 14 — Ahvali fevkalâde ve esbabı mücbire hadis olm#) dığı takdirde müddeti inşaat mukavelenin tarihi imzasınd me şartile bir senedir. 15 — Ahvali fevkalâde ve esbabı mücbirenin mevcu yeti belediyece kabul olunduğu takdirde müddeti inş işbu ahvali feykalâde ve esbabı mucibenin devamı müd zam ve ilâve edilecektir. 16 — Belediye vukü bulacak teklifatı İTİ takdirde münakasayı temdide salâhiyyettardır. 17 — Müteahhitle belediye arasında her hangi bir baptan dolayı bir dava vukuunda mercii mehakim o Akşeh' mahkemesidir. 18 — Bilcümle rösum ve tellâliye ve masarifi mukav€ müteabbide aittir. vakıaya muvaj v | j N ISTANBUL o VİLÂYETİ | DEFTERDARLIK İLANLARI | SATILIK VAPOR Kara deniz hariçinde Kilâgra mevki inde batık (Dobranik vapuru) çıkarma ve sair masrafı tal bine ait olmak ve çıkacak enkazın takdir olunacak kı üzerinden yüzde otuzu hükümele ve yüzde yetmişi çı verilmek şartile müzayedeye konulmuştur. Taliplerin 150 İ alık teminat akçesile 1 temmuz 931 çarşamba günl s8 15 de defterdarlıktaki komisyona müracaatları. (M. 966) (Mesmi Mânler Türk Limited Şir İstanbul Belediyesi İlânlari Sultanahmette Güngörmez mahallesinde Tavukhane sol ğında 11/13, 5 numaralı hane enkazına 4228,5 lira kış takdir olunarak satılmak için açık müzayedeye ki Taliplerin şartnameyi görmek için ber gün levazım Vüğüne, müzayedeye girmek için 318 lira teminat akç ihale günü olan 4 Temmuz 931 cumartasi günü saat 15 kadar encümeni daimiye müracaatları. ... Fatihte 17 odadan ibaret Haydar medresesi bir sel üç seneye kadar pazarlıkla kiraya verilecektir. Talip şartnameyi görmek için ber gün pazarlık için 20 baziran cumartesi günü saat İ5e kadar 38 lira teminat akçi beraber levazım müdürlüğüne müracaatları. Masmi İlânlar Türk Limited deh, Mes'ul müdür: Bürhaneddi”