14 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ŞOR İ Pirin Ayntraht takı- mı Fener'le oynuyor ğin İstanbul ikincisi ne yapa- cak ? Galatasaray atletleri Bursaya gidiyorlar Şehrimizde bulunan Alman Aym- takımı bugün ikinci © maçını e takımımızla yapacak. Bu ebetle misafir takım ve kendi wz hakkında bazı mütalealar Bervechi peşin sir i£ bir eşekkül sahada bir dereceye kadar is- sat ettiler. Bu oyuncular © bilhassa fi) itibarile iyidirler, İçlerinde oyuncular yok değil ezcümle sağ ve santra hafları nazarı dik- celbediyor. Ş” Oyun sistemlerine gelince: Umu itibarile pek parlak olmamak i beraber fena da değil Yerden ve geri paslarda çok mu ffek oluyorlar, kafa oyunları pek "yi değil oldukça sür'atleri var cuma günü Galatasarayın pek muvaffak olamaması bu sebepten münhaistir. Kalecilerinin tekniği güzel iyi çıkış. ları ve dezajmanları var, En çok şü tör olması lâzm gelen içlerde ben bu kıymeti görmedin. Bilhassa sol içleri iyi değil, Velhasıl takım hepsi birden bir parça kuvvet arzediyor. | fakat fazla ehemmiyetli değil. Fenerbahçeye gelince: Bu takım İstanbulun yezan ye gan olmak şartile en iyi forvet hattı Ba maliktir. Ancak müdafaaları bir az sayıfçadır. Fakat her şeye rağ men Fenerbahçe hir az düzgün oy- marsa Galatasaray kadar hattâ daha fazla muvaffak olar, Her halde fikirlerimizi daha kuv- vetle söyleyebilmek için maçın sonu- nu beklemek daha muvafık olur ka- naatindeyim. atasaray atlatleri perşembe günü Bursaya gidiyorlar Cuma günü Bursada Sanatköran dücü ile bir müsabaka yapacak © Galatasaray atletlerinden on ki- bir grup perşembe günü saat şehrimizden müfarakat edecek erdir. Maç şunlardan olacaktır. metre düz sür'at 300 , » mukavemet Uzun atlamak, Yüksek atlamak, sırıkla irtifa atlamak, disk O atmak cirit atmak, Gülle atmak (4X100) Bayrak koşusudur. Bu maç iki şehir sporu noktai nazarından çok faideli olacaktır. Gençlerimize muvaffakıyet te menni ederiz. Istanbul güreş birincilikleri İstanbul mıntakası Güreş hey'eti niza bir tebliğ göndererek debiyat talebesinin seyahati i .debiyat fakültesi talebe ce miyeti İzmire bir tetkik seya- Jisati tertip etmiştir. Seyahat 8 haziranda başlayacak ve 6 şün devam edecektir. İzmire v üzerinden gidilecek erkez yolile hareket edile yahate müderris ve talebe mürekkep 50 kişilik bir irak edecektir. - mektep açılıyor MADRIT, 13 (A. A) — M De- gazetecilere beyanatında dün ait cmirnamenin €sas ait emirnamenin esas tasvip olunduğunu söyle- muhik göstermeğe kâfi gelir. usulü ancak bu sayede Bu 27000 mektepten i bu dene açılacaktır. ği: ve iştirak edecek klüplerimizin ona göre hazırlanmalarını bildirmek tedir, M.O. Rus ticaret mümessi- linin ziyafeti Sosyalist Sovyet Cümhuriycileri Istanbul Ticaret mümessili M. Ho. dorofuki tarafından dün şehrimisde- ki Sovyet konselerhanesinde bir çay ziyafeti vermiştir. Ziyafette ticaret ölemimizi alâkadar eden mathuat ve Ajans mümessilleri, Sov yet jemeral konsolosu hazır bulun- muşlardır. M. Hodorofeki Türkiye- nin iktısadi ve zirai mıntakalarında son günlerde yaptığı seyahatın ken- dösinde mükemmel intihalar bıraktı” ğını beyan etmiştir. Ziyafet samimi bir hava içinde'cereyan elmiştir ve ayrılmışlardır. zevat ile —— Poseidon'un kurtulma- sından ümit kesildi LONDRA, 12 A.A. — Çin su larında batımış olan Poseidon tahtel- inin kurtarılması bakkındaki bü tün ümitler kesilmiştir. yet'in ze 58 ottiği için Sadrazam iki ikte ve hilekârlıkta üs- İmuştu. ğ İzun uzadıya düşündükten onra İbrahim Beyi nihayet hattı hareket tayin edebil- İrtesi gün akşama doğru âyin kapısından içeri giri- İu. Bu saatte Davut Paşa, ih mukarriplerini kabul hususi işlere dair görüşür Davut Paşa hâlâ burada Kapıda duran bir tüfekçi: Buyurunuz beyim, dedi. şa hazretleri buradadırlar. in beraber geliniz. yi ir tavurla be- ce gi rimel sonra iki fi çak bir kapının önünde durdu- lar. Tüfekçi kapıya üç defa vurdu. İçeriden kalın bir ses duyuldu: — Gir! lamadan evvel tüfekçiye çekil- mesi için hafif bir işaret etti. Sonra İbrahim Beye döndü. İ ki adam bir müddet yüz yüze baktılar. Davut Paşa serkâti- bin sebebi ziyaretini çehresi; den okumağa çalışıyor gibi idi. Neden sonra: — Galiba mühim bir getirdiniz? dedi. İbrahim Bey başile tasdik etti. — Anladı, cenebileri haber MizLİ YET (Başı 1 inci sahitede) zimkâr reisi İsmail Hakkı Be yi tebrik etmeyi vazife biliriz. Edirnede EDİRNE, 13 A. A. — Mehafız gücü atkıları bu akşam saat yedide şehrimize geldiler, Süvariler ili saat mesafede mıntaka Hky'etile | Fnka reisi ve polis müdürü, askeri ve jan- darma İataatı tarafından ve © şehir kenarında da sporcular tsrafndan istikbal edilmişlerdir. Ziyafet ERZURUM, 12 ALA. — Çarşam ba günü burada istirahat eden mu- hafız gücü bisikletçileri şerefine gün düz askeri mahfelde bir çay ziyafeti ve alışamıda C. H. Fırkası tarafın dan fırka salonunda bir ziyafet ve rildi, Ziyafette Vali kolordu ve mev ki kumandanı Paşalar bulundular. Kafile kumandanı alayın kolorduya (Başı 1 inci sahifede) temasları hakkında izahat ver di. Evvelce bazı doktorlar tara- fından hüli hazırda mer'i ki punun aleyhinde hükümete kâyette bulunulduğunu, mali- ye memurları ile defterlerin tet kiki esnasında uyuşulmadığını, hükümetin de yeni şekli muva- fık bulduğunu, fakat bunun da çok fazla olduğunu, temas etti ği maliye ve sıhhiye vekilleri- nin, son şekli müsait surette tadile çalışacaklarını vadettik- lerini ilâve etti, Bunun üzerine makamı riyasete 31 imzalı bir takrir verildi. Takrirde beyan- name usulüne taraftar oldukla- (Başı 1 inci sahifede) Bu sene ilk mektep için terfi senesidir. Terli ve tecsiye kanununa göre ilk mektep hocaları her üç senede bir derece terfi etmektedirler. Kamu. nun neşrinden sonra ilk defa olarak geçen sene bir kafile terfi etmişti. Bu sene de büyük bir ilk mektep muallim kafilesi bir derece terfi €- decektir. Sicilleri ve menşeleri mü- sait olan ve 3 sene müddetini doldu- ran ilk mektep hocalarınm terfi mu ameleleri | yapılmağa başlamıştır. Yalnız muayyen müddeti doldurmuş ve sicillerine nazaran da terfi hakkı ATİNA, 1Z A.A. — Siderokustro mıntakasında hududu çizen Vistrit- za nehri, şiddetli yağmurlar netice- sinde mecerasını değiştirmiş ve Yu- nan arazisinden bir kısmını Bulge- ristan tarafında bırakmıştır. Bulgar hudut memurları Yunanlıların evvel asker içindeki gayri memnunla | rın tahrikâtından bahsedecek- im Bey cevap verdi: ayır Paşam, zabıtayı a lar eden bir işten bahsede | cek değilim. Size hususi işle- rimden bahsetmek, nazarı dik katinizi bazı noktalar üzerine celbetmek isteyorum. Davut Paşa bahse alâkadar göründü. Serkâtip durup durur ken işlerinden bahsetmezdi.Bu ziyaret ve müracaatın altından her halde mühiin bir şey çıka- İ caktı, — E.... Buyurun bakalım.. — Ben evleniyorum. Davut Pâşa aşina bir tavur- la başımı salladı . — İşittim, dedi. — Bu münasebetle zatı şa- hanenin bendelerine bir hafta- cık müsaade buyurmalarını is- tirham edeceğim Davut Paşa sukutu hayale uğramıştı. Bu ziyaretin bu ka- PAZAR 4 HAZİRAN 1931 Birinci sahifeden geçen yazılar ZN EZ AE EE ALD TENA YIK Türk sporculuğunun İnhisar yüzünü ağartan hâdise Müdirleri (Başı 1 inci sahilede) hediyesi olan muhafız gücü bayra ğını Salih Paşa hazretlerine takdim | eti, İ de gazetelerde okudum. Bütçemizin İ tasdikine ve yeni kadroların tatbiki- İ me başlanırken açıkta kalacak me- Sarı kamışta İ murları diğer vazifelere tayin ode- SARIKAMIŞ, 12 A. A, — Dün | ceğiz' ve, bunların açıkta kalmanı- geceyi Horasanda geçiren muhafız | larına çalışacağız. Doktorlar Ankaraya bir | heyet gönderiyorlar Muallim ordusuna 960 genç daha giriyor A MM NM A A 2 MZ EMA in ELAN Bir nehir yüzünden çıkan mesele | gücü bisikletçileri bügün saat 16 da Sarıkamışa gelmişlerdir. Askeri ve | sivil sporcularla memurin ve kala'aı hik bir halk tarafından karşılanmış tr. Havanın çok yağınurlu olmasına | sehir halli | sporcuları görmeğe çıkmıştir. Bisik. | letçiler Sarıkamış sporcularile birlik | te önlerinde muzika olduğu halde | şehri dolaşarak spor tezahüratı yap-,! mışlardır. Sporcular halk tarafımdan | siddetle aliaşlanmıştir. Bu © akşam Belediye ve Halk Fırkası” tarafın. | dan şereflerine 60 kişilik bir ziyafet | verilecektir. rağmen hemen bütün | | yani eski şeklin ipkası muva | olduğu beyan “eğiliyordu. krir ekseriyetle kabul e- dildi. Süreyya Beyin reçetele- rin üzerinden vergi alınmasına dair takriri reddolundu. Mütea kiben B. M, M. riyasetine, büt çe ve maliye encümenlerine, sıhhiye, maliye vekâletle- rine doktorların temennilerini hülüsa eden birer telgraf çekil- mesine, bu hususta daha geniş izahat vermek üzere Ankaraya ir hey'et gönderilmesine ka- rar verildi. Gidecek hey'ete Dr. Bahri İsmet, İhsan Arif ve Fahrettin Kerim Beyler in- ihap edildiler. Hey'et bugün olan bazı ilk mektep hocaları diğer muhtelif vilâyetlerde terfi edemiyor larsa bu oralarını hususi idarelerinin mali vaziyetlerinin ademi müsaade. sinden ileri © gelmektedir. Meselâ | smayyen müddetlerde terfi hakkin | iktisap ettiği halde, terfi edemiyen mevzuu bahiz hususi idareler mual: | Himleri hakkı müktesep kazanmışlar. | dır, demektir. O vilâyetin mali vazi- yeti inkişaf bulduğu vakit, biriken haklı müktesep derece adedi ile bir- den terfi ederler. | İlk mektep hocaları, bütün vazi | yetleri tetkik edilerek, ona göre ter- | fi ettirilmektedir. İ ki hududu tekrar tesis etmek hakkı. | nı tanımadıklarından, Yunanistan | Sofya hükümeti nezdinde tetebbü- | satta bulunmuş ve Bulgaristan da Yunan talebinin meşruiyetini kabul etmiştir. Yunan askerleri nehri eski meçerasıma iade için çalışmaktadır. | — Peki, dedi. Müracaatınızı | zatı şahaneye iblâğ edeceğim. | — Çok teşekkür ederim, pa- şa... Yalhız bir şey: daha var. Yusuf Paşa da iki gün müsaa- de için kendi namına müraca- atta bulunmamı rica etti. — İstedikleri müsaade bu akşam ezandan sonra kendile- rine gönderilecektir. Sadareti elimi tebligatta bulunu- lar. — Çok teşekkür ederim, pa- şam. İbrahim Bey memnuniyetle ellerini uğuşturdu. Yalanının anlaşılmadığına çok memnun olmuştu. Bu kendisi için büyük bir muvaffakiyet demekti: Yu suf Paşa Hünkâr rafından kendine verilen müsaadeyi red de cesaret edemiyecekti. Çün- kü böyle bir hareketle, gizli e- melleri üzerine Padişahın na- zarı dikkatini celbetmiş olacak uv. — Kadri Bey bu hafta Sara- dar ehemmiyetsiz bir sebeple vâki olduğunu ummamıstı yın muhafazasına memur ola- cak iye İ kün değildir, Biz şimdi Kat'i bülçemizin me zaman tas” | tik edileceğini tahmin etmek müm- iki aylık bütçeye göre yapmaktayız. | Memurlarımıza ikramiye vermedik | ve verilmekte olan ikramiyelerin tev zünin tehiri hakkında Maliye vekâ- | letinden emir de almadık. Esasen bütçe tastik edilmeden ikramiye tev züne de imkân yoktur. — Bütçemiz müzakere edilirken lâzım gelen iza- | hatı vermek üzre Ankaraya gidece- fim" Müskirattan açıkta kalanlar Müskirat inhisar idaresinden kad ro harici kalanların 230 kadar oldu- ğu yazılmıştı. Haber aldığımıza gö- re, bunlardan yüzden fazlası evvelce idarede münhallere memur tayin €- dilmemek suretile tasarraf edilmiş- tir, Binaenaleyh bu defa hariçte ka- lan memurların hakiki miktarı yüz | küsür kadardır. İ Seyrisefainde | Seyrüsefain umumi müdürü Sa- dullah Bey hülö rahatsız bolundu- ğundan evinden çıkamamaktadır. Bu hafta iyileşdiği taktirde hemen An- karaya gidecek ve idare bütçesi mü zakere olunurken bütçe encümenine arzu edilen irahatı verecektir. İda- renin bu seneki faaliyet proğramının esühüm bir kısmı bütce konan muavenet faslına istinat et. | tiği ve bu-fasla da hükümet tare- | Imdan tahsisat konulmadığı içim i- | dare geçen seneki fanliyet vaziyetini | muhafaza edecektir. İdarede, Sa dullah Beyin bütçe encümeninde i | dare noktaj nazarını müdafa ede rek, hiç olmazsa kismen muavenet | tahsisatı alabileceği ümit edilmekte- | dir, projesine İnhisarlar naklediliyor | Merkezleri, şehrimizde bulunan inbisarlar umumi müdüriyetlerinin | Ankaraya nakledilmelerinin mukur. rer olduğu söylenmektedir. Ancak bu nakil işinin ne vakit yapılacağı henüz malüm değildir. Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (Herbert N. (İDEAL Eseri gayel güzel bir Gasson) un BÜRO) şekile intişar etmistir. Bütün İş adamlarına tavsiye ederiz Tevzi mahalleri: Milliyet matbaası Ayüh Bey kitaphanesi Muallim Halit kitapbanesi NAKiL Ankara şubemizin yazıhan eleri bu defa Bankalar cad- desinde 5 numaralı magazaya naklettiğimiz ilân olunur. Uzun senelerdenberi sigaorta şubemizde müşterilerimi- ze ibraz ettiğimiz sühulet bet defa komüsyon şubemizi tevsi ederek yerli rkesçe takdir edilmiştir. Bu fabrikaları temsil ve teşhir ettiğimizi İstanbul'dan her türlü emtiai ticariye üzerine sipariş kabul ve 48 saatte teslim edildi- ğini bilimum tüccarların resmi ve hususi müesseselerin nazarı dikkatine arzolunur. Hayim Albukerk ve biraderi, jSmambul Tahtakale Menaşe han İstanbul merkezi: İstan: 1 inci kat. Telefon 23411! Hatap kapısında meyva İ kati dışarısında 1, 12, 13, 16, 17No.lu sergi mahalleri kapalı zarf usulile icara verilecektir. i Talip olanların şeraitini an- lamak üzere muhasebeye mü- müracaat ve teklif ve femi- | matı havi zarfları yevmi ihale Sizi müz'iç terden, ipekli- lerinizi çürümekten muhafaza eyler. İLÂN Karaköy, köprübaşı Kadıköy va- pur iskelesi cihetindeki GiŞEYİ Tayyare Piyango biletleri © satmak suretile işletmeğe talip olanların 20 Haziran 31 tarihine kadar İstanbul Esnaf Bankasma müracaatları. Dokur Hafız Cemal Dahili hastalıklar tedavihancl cumadan masda her gün öğleden Sonra sast 2 den 4 de kadar e kak, kadın ve çocukların dahiliye has alıklarını İivanyolunda 118 numarah hususi davi eder. Telefon : Suat İsmail Avrupadan gelmiştir. Yeni postane caddesinde İkbal kütüphanesi karşı- Tek İst. 4156 sında. olan 9/7/931 perşembe günü saat İ4de kadar daire en- cümenine tevdi eylemeleri ilân olunur. | GResmi İlânlar Türk Kimited Şirketi) İlân Görülen lüzum üzerine Berlin tcaret mümessiliği dairesinin “Berlin W 15, Brandenburgisehe Sir. 37,, deki binaya nakledilmiş ol- duğu ve bundan sonra alâ- kadarların o merkür adrese müracaatları lüzumu beyan olunur. Liseler Mübayazl Komisyanamdar: Komisyonumuza merkut Kandilli ve Çamlıca mektep- leri sebzeleri 28-6-931 tari- hine müsadif pazar günü sa- at 16 da ibale edilmek üzre kapalı zarf usulle münaka- saya kanulmuştur. Taliplerin mezkür komisyona müracaatları. DANTIN Nasuhi Diş macununu i ve Sefa sürme- si ile kıl pod- rasını her yerde araymız Yarsnl lliraR TÜRE GMTED SİREN Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 e kl Düvüe Pağa bur sözlesi söy.” emil ski yeri Grialk KE: | kökiyorm Gi lerken düşünceli bir tavurla Serkâtibin yüzüne bakıyordu. — Şimdiye kadar kendisine böyle âli bir vazifenin tevdiin- den malümatını yok. Fakat za- tr şahanenin böyle bir tevcıhi- ni minnetle kabul edeceği aşi- kârdır. Davut Paşa, kurşuni gözle- rini içinden o şeytanatkârane bir tavurla bakıp güldü. Kadri Beyin Kerime Hanımla izdivaç emelinde olduğu kendisi için bir sır değildi. — Zatı şahanenin iradeleri üzerine şahsi inceler berta- raf edilmek icap eder. İbrahim Bey bu sözleri söy- lerken bahse karşı lâkayıt gö- rünmeğe gayret ediyordu. Şa- yet bu noktada israr edecek ol- sa, Davut Paşa Kadri Bey'le bu derece alâkadar olmasından şüphe edecek, bu hususta ağzı nı aramağa kalkışacaktı. a- sen rakibinin böyle bii blm ye tayini İbrahim Beyin çol isine geliyordu. Bunun isin id ri Bey düğün olup bitinceye ka dar Kerimeden uzak kalacaktı. Sonra da Saraydan ayrılmıya- caği için tüfeklerin tevziine ne zaret edemiyecekti. Yusuf Pi şa da kendisile beraber Bursa'- ya gidecek ve döndüğü zaman iş işten geçmiş olacaktı. Davut Paşa kalemi alıp yaz- mağa başladı. — Bu emri Kadri Beye biz- zal siz götürürsünüz, dedi. İbrahim Bey bu teklifi usta. lıkla reddetti. Bilhassa böyle bir vesile ile Kadri Beyin kı şısına çıkmak hiç işine gelmi- yordu. — Kadri ve çok misafirper ne terfiine ret haberile gidecek © olursan, korkarım ki kolay kolay elin- den kurtulmam. Davut Paşa müstehzi bir tebessümle yeralan Taare İbrahim Bey! dedi. Keder B Beyin evinde zehir lenmezsin!... Fakat madem ki le yollarım. Ibrahim Bey biçaptan kıp kırmızı oldu. İşitmemezliğe ge lerek Zabtiye Nazırını selâm- ladı, Saraydan dışarı çıktığı za man keyfi yerine gelmişti. Her ne olursa olsun, Kadri Bey bir müddet İstanbul'dan ayrılamı- yacaktı. Ondan sonra serbest kalsa bile para etmiyecekti, Şa yet kendisine teklif edilen va- zifeyi reddedecek olursa divanı harbe verileceği muhakkaktı Bu suretle Kadri Bey mese- lesi hallolmuş oluyor: dan başka birşey değildi. Fasıl 12 RUZGÂR Kamer gazete getirmek ba- banesile Kerime Hanımın ik Hanımcığım, mü 45 öğe ağn Kerime yerinden ela halayığın üzerine atıldı. (Bitmedi)